FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Der ville komme mere grafik og en egentlig model inden medlemmerne skal stemme om det. De billeder der, er bare en plan for hvordan det nogenlunde vil se ud. De skal først lige have det i udbud hos arkitekter som så vil designe det. Det sagde de i hvert fald på pressemødet i går.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Okay, lækkert. Snakkede de om noget med selve plænen? Vil de grave den ydeligere ned, for at få plads til flere pladser, eller vil de bygge opad?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det ser sgu flot ud. Hvis der absolut skal gøres noget, må det meget gerne ende med at se sådan ud.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Jeg tror alså ikke at stadionet bliver moderniseret fordi det skal udvides, men snarere fordi det er old gammelt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi skrev:Jeg tror alså ikke at stadionet bliver moderniseret fordi det skal udvides, men snarere fordi det er old gammelt.
Yes, ofc. Men de bliver jo nødt til at gøre det ene eller det andet, for at få flere pladser og VIP bokse. Er det ikke noget med, at Camp Nou i dag ikke er moderniseret nok til, at eksempelvis CL finalen må spilles der?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Pressemødet kan genses her:
phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Det ser da meget cool ud.

Interessant også med sponsoren. Først indersiden af trøjen og nu stadionet. Barca rykker på den kommercielle side for tiden. Nogle andre bud på nyt stadionnavn udover Camp Nou Intel? L'Estadi Camp Nou de Qatar Airways ligger ret godt på tungen, synes jeg. Eller måske bare McDonald's Playland?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg vil have en atletikbane rundt om plænen. Det virker i Aarhus!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Stadion-ting:
- Jeg synes planerne virker meget fornuftige. Jeg mener at have læst noget på et tidspunkt at en modernisering kan holde i 30 år, mens et helt nyt stadion kan holde i omkring 60 år (eller også var det 20 og 40). Det er svært at sige hvordan verden og Barca ser ud om 40-50-60 år. 20 år derimod kan man sådan ca forholde sig til. Også økonomisk. Det ville selvfølgelig have været fedt med et nyt stadion fra inderst til yderst, men nu har man givet sig selv en god årrække til at styrke klubbens økonomi. Det kan jo være at man om 50 år er i en bedre økonomisk situation end nu. Moderniseringen er en investering som ihvertfald giver flere indtægter i form af flere pladser, flere pladser til sponsorerer, restaurant etc.
- Men økonomisk kunne det være interessant at se hvordan kan mener man kan tillade sig at investere 600 mio euro, når klubben stadig skylder 2-3 mia væk?
- Det er dejligt vi beholder Camp Nou. Min største anke ved det er at det bliver forstyrrende for det sportslige. Men man har udtalt at ombygningen primært vil finde sted i sommerferierne.
- Billederne der er kommet ud ser rigtig fedt ud. Jeg synes det er fedt at/hvis man laver de øverste pladser lige høje i stedet for de hælder som det er tilfældet nu. Jeg havde dog forstået det som at man ville overdække hele stadion med et tag i stedet for bare siddepladserne? Det synes jeg kunne være federe. Jeg havde også lidt håbet på at man havde ladet skærme pryde ydersiden så stadion kunne skifte udseende afhængigt af hvad der skete. Lidt i stil med Allianz Arena. Bare med mulighed for at projektere billeder osv. op. Jeg håber ihvertfald ikke det skal være hvidt som billederne indtil videre indikere! En sidste detalje der er fed er tv-skærmene i toppen. Ornli svedigt.
Senest rettet af Bager tirs jan 21, 2014 6:04 pm, rettet i alt 2 gange.
Visca el Barca

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Bager skrev:Stadion- ting:
- Men økonomisk kunne det være interessant at se hvordan kan mener man kan tillade sig at investere 600 mio euro, når klubben stadig skylder 2-3 mia væk?
http://www.totalbarca.com/2014/news/fun ... u-project/
Not the entirety of the 600 million will be spent on Camp Nou. That figure is 420 million. The remainder is made up as follows: 90 million on a brand new Estadio Palau (basketball arena) and another 90 divided between parking space and other infrastructure (40), improvement of the new “Barça Space” (30) and the new Miniestadi (20).

Faus quickly moved to assure members and supporters that the financial costs will not “burden an entire generation of barcelonistas.” The majority will be funded by the club itself, saying the board decided against extracting more from members as well as “foreign contributions.” And while the additional financial costs will require the club to act responsibly and in a sustainable manner, he stated that it would not “put sporting excellence at risk.”

So how exactly will the project be funded? Faus detailed financing will come from four principal sources. 200 million will be direct credit with a bank. This debt will be taken on in 2016, at which point the board has forecasted Barça’s total debt will be down to 200 million, from over 400 some years ago. This is completely responsible. It is impossible to finance this stadium without loans and a 400 million total debt in 2016 is nothing outrageous. Especially given that by that point in time, Barça as a club will likely generate near 600 million euros a year in revenue.

Another 200 million will come straight from the club coffers and 50 more from additional revenue generated by the hotel and other commercial ventures that form part of “Barça Space.” That leaves 150 left over, the most controversial and unsavory bit. While the selling of the stadium name is out the question, aka Qatar Airways Stadium, it appears very likely that the Camp Nou will be trademarked, aka hypothetically Camp Nou Qatar Airways. Get ready for the stink that is going to unleash.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Lyder alt sammen ganske fornuftigt.

Og så har jeg ikke noget imod, at Camp Nou skal have sig et efternavn af en eller andet art. Så længe at stadion stadig hedder Camp Nou som udgangspunkt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8382
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Fandme rart vi får lov til at beholde Camp Nou..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er godt nok vildt som den neymar handel har fået folk op at stolene! "Snydere", "deres image er smadret" (http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... ID=HP_FT_2), "nu falder korthuset" osv. Og det selvom intet er bevist. Det bedste er de real fans som går helt i selvsving over dette. Det kræver ikke ret meget mere end at søge på "real madrid corrupt" for at se hvilke historier diverse medier har bragt om dem.

Jeg kan stadig ikke se hvorfor klubbens image er blevet smadret pga dette. Hvis der er snyd involveret så falder lorten tilbage på en mand som allerede har trukket sig. Og de eneste mennesker der er blevet holdt for nar er klubbens medlemmer og fans som har fået oplyst en pris som ikke passer.

Mundodeportivo bringer forresten en artikel i dag som viser at real stadig bød 23 mio mere end barca for neymar. Så selvom real fans gerne vil have det til at se ud som om han valgte os pga penge så var det fordi vi er en bedre klub.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Klasse start af ledelsen, har nu udpenslet Neymar handlen, og den er på 57, inklusiv de 40. Selv hans løn har de oplyst.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Klasse start af ledelsen, har nu udpenslet Neymar handlen, og den er på 57, inklusiv de 40. Selv hans løn har de oplyst.
Schhhh. Ledelsen kan umuligt gøre noget godt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster