FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Vi kan godt lige klappe os selv på skulderen, for La Masia fungerer sgu helt okay:

Billede

Sammenlignet med de andre tophold:

Billede

Gennemsnittet i La Liga er generelt ret højt:

Billede

Og her er lige top 5 i de andre ligaer:

Premier League
Bundesligaen
Serie A
Ligue 1

Må være bekymrende tal for det engelske landshold. Vel egentlig også det italienske, men i modsætning til det engelske, har de trods alt en håndfuld spillere der spiller i en anden liga.

Kilde.

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Press conference following the extraordinary meeting of the FC Barcelona board, concerning the development plans at the Camp Nou.
Live stream - jeg ved ikke hvornår det starter, men nok snart.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

Official: Barcelona's board has decided to remodel the Camp Nou, there will be a referendum among the members to confirm this
Official: The referendum on remodelling the Camp Nou will be on 5 or 6 April
While building a new stadium would have cost 1200M, remodelling the Camp Nou will cost 600M
The remodelled Camp Nou will have 105.000 seats and a roof
The remodelling of Camp Nou would happen between May 2017 and February 2021. The team will continue to play at Camp Nou during works.
Billede
Billede
The remodelled Camp Nou would cost 420M. 180M for the rest of the grounds, including new hall for the basketball team.
Barcelona rule out giving the remodelled Camp Nou a commercial name, but could add a sponsor as "last name", f.ex. "Camp Nou Intel".
Adding a sponsor to the name of the Camp Nou for 20-25 years would mean revenues of 150M.
Billede
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Opsamling fra Twitter (Fra barcastuff og den officielle FCB-twitter - lidt overlap).
barcastuff:
Official: Barcelona's board has decided to remodel the Camp Nou, there will be a referendum among the members to confirm this
Official: Barcelona will not build a new stadium, but remodel the Camp Nou, pending approval of the members #fcblive
Official: The referendum on remodelling the Camp Nou will be on 5 or 6 April #fcblive
While building a new stadium would have cost 1200M, remodelling the Camp Nou will cost 600M #fcblive [fcb]
The remodelled Camp Nou will have 105.000 seats and a roof #fcblive [fcb]
The remodelling of Camp Nou would happen between May 2017 and February 2021. The team will continue to play at Camp Nou during works. [fcb]
The remodelled Camp Nou would cost 420M. 180M for the rest of the grounds, including new hall for the basketball team. [fcb]
Barcelona rule out giving the remodelled Camp Nou a commercial name, but could add a sponsor as "last name", f.ex. "Camp Nou Intel". [fcb]
Adding a sponsor to the name of the Camp Nou for 20-25 years would mean revenues of 150M. #fcblive [fcb]
FCB:
Rosell announces the Board will submit the project to build a new Camp Nou on the existing structure of the stadium, to a referendum
The Board has decided not to go forward with the option of building a new stadium in the area proposed to them near the Avenida Diagonal
Rosell: “The Camp Nou is part of our collective memory. It is the largest stadium in Europe and is an icon of the city of Barcelona”
.@sandrorosell: “The option of building a new stadium on a new site has been dismissed as the final cost could well mortgage the Club”
.@sandrorosell explains the project also includes a new Palau Blaugrana and an Espai Barça #fcblive
.@sandrorosell announces the referendum will take place on the weekend of April 5/6, when the team play Betis at the Camp Nou. #fcblive
Proposal for the exterior of the new Camp Nou #fcblive
Billede
Proposal for the interior of the new Camp Nou #fcblive
Billede
Board Member Jordi Moix is explaining that building work will take place between May 2017 and February 2021 #fcblive
Det er ikke slut endnu, men de er gået over til at svare på spørgsmål nu og jeg vil se håndbold.. :smile:

Edit: ok, sidste:
Javier Faus insists that the project will be paid for "in 8 or 10 years, in the most part using our own resources" #fcblive
Giv mig min sko tilbage, røv!

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Er der nogen som kan forklare mig hvorfor vi ikke bare kan beholde det som Camp Nou er nu? :)

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

5k pladser mere. Er da ikke der store. Troede de ville ende på 115k.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det må vel være for at få alle faciliteter opgraderet? 5000 pladser mere skal jo ikke koste 600m... Jeg er desuden imod at man vil smide noget kommercielt ind i navnet (selvom 150m er mange penge).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Forstår ikke helt hvorfor vi skal udvide med 5000 pladser når der er udsolgt kun 10-15 gange om året.
Tilskuere gennemsnittet ligger mellem 65.000 og 75.000.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Nej, 5k pladser koster ikke så meget, det er hele projektet. Men tænker, når man nu udvider, kunne man ikke presse flere pladser ud, men måske ikke fysisk muligt.
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Desuden, 150 er intet når man tænker på at de skal bindes op på hvad, 25 år? Det er sq en latterlig sponsor aftale, hvis den falder på plads.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

emo skrev:Desuden, 150 er intet når man tænker på at de skal bindes op på hvad, 25 år? Det er sq en latterlig sponsor aftale, hvis den falder på plads.
This..
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Klubben kommer vel også til at tjene en del penge på alle de sponsorlounger, som bliver bygget. De fylder. Måske derfor kun plus 5-7.000 ekstra sæder.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blach »

Skydefinten skrev:Klubben kommer vel også til at tjene en del penge på alle de sponsorlounger, som bliver bygget. De fylder. Måske derfor kun plus 5-7.000 ekstra sæder.
Skulle lige til at nævne det! Rosell har flere gange snakket om sponsorlounge, og det var derfor han oprindeligt vil have et nyt stadion. Jeg tror de er nået frem til en måde, hvorpå de kan fjerne en masse pladser, lave sponsorlounges og så lave flere nye pladser. Dvs. der bliver fjernet nogle pladser og så lavet nogle nye til fordel for sponsorerne. Det er vidst rimeligt mange penge vi snakker om i ekstra indtægt...

Og i fht. sponsornavn: 7.5 mio euro om året? Jeg tror jeg kunne lave en bedre aftale, hvis jeg var repræsentant for klubben.. Om 10 år vil topklubber kunne få 75 mio euro om året for nogle gode sponsoraftaler, så hvorfor skal vi nøjes med en tiendedel? Har i øvrigt tænkt på det samme ifht. Qatar Airways. Det var meget første år, men allerede nu er vi ikke dem der får mest på det, og jeg vil vove at påstå det er mere eksklusivt at stå på vores trøjer end ManU's... Belæg for påstanden må i squ selv finde idag, hvis i vil have det
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Det ser lækkert ud. Let's go!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Lækkert med de fire storskærme i loftet. Ville gerne se et bedre billede af stadionet udefra.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 59 gæster