Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Sandheden gør vel for ondt

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Som jeg tidligere har nævnt, så appellere siden til det nedre lag af fodboldentusiaster. Ignoranter, som ikke læser nyheder om deres hold andre steder end på denne amatør-side.

Derfor håber de at slippe afsted med løgne og deciderede provokationer. Man ser dog også ganske ofte at de er nødsaget til ligefrem at trække en nyhed tilbage, fordi de bliver gjort opmærksom på deres løgne.

Det er bare ærgeligt, at de formår at præge nogle mennesker, med deres skammelige tilgang til madridismoen og fodbold i det hele taget.
Forumlegende

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Mourinhos soergelighed vil ingen ende tage.

http://www.as.com/futbol/articulo/mouri ... iftb_1/Tes

Og Madrids ditto. Hvis de ikke faar styr paa Mourinho snart (omgaaende), vil madridismoen blive kendt som vaerende en daarlig, voldelig taber, som absolut ikke har klassen til at erkende egne fejl.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ja, Oversætteren er virkelig synket dybt. Nu er han sur over, at Casillas har ringet til Puyi og Xavi for at undskylde, det er utroligt. Han har vist også direkte forbudt, at nogen i Real slutter fred med Barca, det kan jo kun gøre denne ond stemning mellem de to hold, endnu mere ond. Jeg er seriøst begyndt at blive bekymret for vores spillere, jeg frygter det kan gå galt næste gang vi møder dem. Det er altså også fuldstændig hjernedødt og latterligt, at han slipper ustraffet fra det hele. Ja, vi anmelder ham ikke, men hvad med videooptagelser? De taler vel for sig selv? Og hans efterfølgende udtalelser? Spansk forbund og disciplinærudvalg er en flok kujoner.

Det er dog altid noget, at han bliver latterliggjort i alverdens medier, her snakker jeg om de internationale og meget anerkendte sports medier. Her er artikler fra nogle af dem, hvis nogen skulle være interesseret i at læse dem.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... adrid.html

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... t-him.html

http://www.guardian.co.uk/football/blog ... ca-failure

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 40124.html

Det er blot nogle få af de artikler, som er skrevet om Oversætterens pinlige opførsel. I hver eneste artikel, skriver forfatteren om, at manden nærmest er blevet til en joke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

I en af de ovenstående artikler, giver forfatteren sit bud på, hvorfor Oversætteren er blevet så pinlig.
There is, though, a more significant cause for his distemper than being constantly bettered by an ex-employer. And it lies in what this Barcelona have come to represent.

Mourinho is the world’s leading advocate of the idea of the primacy of the coach. A man who never made it as a player, he has used his considerable intellectual and observational powers instead to win by coaching. Through study and application, he has come to believe that victory can be planned. For him, the game is won in the details. In the dossiers he produces about opponents, in the medical and physical preparation, in the tireless methodology of his training sessions. Plus, in the use of psychology, both in building team spirit among his own players and in undermining opponents with skilfully dispatched barbs in the media.

He is a student of the Clive Woodward approach, the aggregation of marginal gains. Anyone, he believes, can be coached into a winning team. Indeed, when he arrived at Chelsea, he told his star-struck new employer that none of the stellar names on the shopping list would be required. The only big name needed at the club was his own: Jose Mourinho. The coach was all that mattered.

Yet, here are Barcelona insisting that it is the players who produce victory. Of course, we all know at the back of our mind that their transcendent midfield has been coached incessantly since its members were barely able to walk, yet the consensus is that there is something pure, natural, unsullied about them. This is the joyful manifestation of pure football. We speak of a Barca of Iniesta, Xavi and Messi, not Sep Guardiola. How many times is the idea that anyone could coach this team to success proposed?

For Mourinho, that is heresy. To be obliged to watch the team of the player relentlessly get the better of the team of the coach, no matter how much he studies and plans, cuts to the heart of his belief. On Wednesday night he saw his very purpose being dismantled. And clearly it hurt. Almost as much as having someone’s finger shoved in your eye.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af fidanho »

Nok derfra Di Maria, Ronaldo etc. er gode til det.

[youtube]ZqaqfsdatBY[/youtube]
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Siempre Barca »

HAHAHA! I like :D !

DonIniesta

Re: Real Madrid

Indlæg af DonIniesta »

Apropos Mourinho, saa havde jeg en diskussion over Fjaesbogen med 2 kammerater, den ene er culé, mens den anden er die hard madridista. Og vi kom frem til nogenlunde foelgende:

Mourinho boer ikke faa en massiv karantaene, hvilket der som minimum er 2 grunde til:

For det foerste er han en kolossal motivationsfaktor for Barca. Mourinho begaar en stor fejl, ved konstant at skabe daarlig opmaerksomhed omkring sig og laegge pres paa Barca, da han opnaar den modsatte effekt.

Paa nuvaerende tidspunkt er den stoerste trussel mod Barca-dominansen, holdet falder sammen indefra. Altsaa forstaaet paa den maade, at manglende motivation, sociale konflikter og deraf ustabilitet hos ledelsen er den stoerste trussel. Dette saa vi ogsaa i Rijkaards sidste saesoner, for det var jo ikke ligefrem spillermaterialet, der manglede og Madrid var ikke synderligt staerke.

Dette forhindrer Mourinho langt hen ad vejen, da Barca konstant bliver mindet om Mourinho og dennes pres mod Barca, hvilket bevirker at fokuset opretholdes og den naermeste konkurrent (Madrid) ikke tabes af syne.

Det kunne have vaeret langt farligere, hvis Madrid havde en mindre profileret traener, omend dygtig, i skikkelse af eksempelvis Anceloti, Hiddink og Capello (som var manden, der genoprettede Madrid ovenpaa Galacticos fiaskoen), som kunne igangsaette et projekt uden at skabe alverdens polemik omkring sig og paa den maade risikere at fungere som en sovepude for Barca.

En massiv straf ville ogsaa risikere at beherske Mourinho for en stund, da Pérez ikke kan tillade sig, at en managers opfoersel foerer til en massiv karantaene paany.

Faar Mourinho derimod ingen straf, vil han vaere tilboejelig til at fortsaette ad samme spor og paa den maade skade Madrid paa sigt. Isaer, nu hvor han har faaet fyret Valdano, mindsket Pardezas magt og naesten gjort sig selv stoerre end klubben. For ikke at glemme, at Pérez ville vaere meget tilbageholdende med at fyre Mourinho, hvis Mourinho rettede sig ind, som konsekvens af en langvarig karantaene, da dette endnu engang ville vaere en fiasko for ham og reelt ville betyde at hans projekt havde spillet gevaldigt fallit.

Alt dette, imens Barca forhabentlig endnu engang overstraaler Madrid paa banen, hvilekt unaegteligt ville foere til en kuldsejling af Madrids projekt og Mourinhos afgang, hvilket naturligvis ville betyde, at endnu et projekt skulle opbygges, som vi efterhaanden kender det.

Dette kan ligeledes foere til, at Pérez forlader praesidentposten foer tid, som han gjorde i foraaret 2006, da endnu en af hans redningsplaner var spillet fallit. Dette kunne meget vel ske igen denne saeson.

Et wake-up call til Mourinho og Madrids ledelse i form af en langvarig karantaene ville noedvendigvis ikke vaere en god ting.

Jeg er dog tilboejelig til at tro, at Mourinho ikke har taenkt sig, at imoeddekomme noget som helst og derfor vil fortsaette ad samme spor, som man saa en formsmag paa efter kampen i onsdags, hvor han kaldte Vilanova for "pik" og efterfoelgende ikke har undskyldt for sin opfoersel endnu.

Det tegner altsaa med andre ord lyst fra et FCB synspunkt under alle omestaendigheder.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Interessant vinkel Don. Jeg er sådan set ikke utilbøjelig til at give dig ret.

Men jeg syntes du overser en meget vigtig detalje. Selvom vi her snakker om Madrid, vores arvefjende, syntes jeg godt man kan ønske sig hæderlig opførsel fra deres side. Syntes det er for nemt, at ønske at Madrid skal brænde på bålet. Jeg ser personligt langt hellere, at vi slår dem uden al den polemik omkring vanvittig opførsel under kampen (sindsyge tacklinger og slagsmål) og efter kampen (Mourinhos finger i øjet, og klasseløse udtalelser på pressemødet). Syntes det er alt for nemt at være skadesfro.

Der er langt større ting på spil. Herunder, noget helt generelt om, hvordan mennesker der er placeret i aller forreste række for offentlig opmærksomhed bør opføre sig, ikke mindst når de har med sport at gøre, som notorisk bliver fulgt af et stort antal unge mennesker - hvilket er godt og sundt, der er mange der rør sig alt for lidt. Her ud over er der et mørkt kapitel i den spanske historiebog, som omhandler et vist Katalonien og et centraliseret styre. Omend klubberne er ambassadører med en fortid af den kaliber, bør opførslen stadig ske med respekt over for hinanden. Ikke mindst for at markere, at fortid er fortid. Mourinho, som en af de mest markante skikkelser hos Madrid, bør være klogere end den opførsel han viser - af mange grunde. Og jeg syntes personligt det havde været langt at foretrække, at vi blev skånet for hans skandaløse opførsel.

Jeg ser som sagt hellere vi slår dem på banen, og vi har helt bestemt holdet til det. Det vil end ikke Mourinhos konstante vanvid af manipulation kunne rokke ved. På mig virker Mourinho som om han har et vanvittigt stort narcisistisk ego, et personlighedstræk jeg generelt har det meget svært ved. Og ydermere syntes jeg hans opførsel er blevet decideret ondskabsfuld. Jeg gider ærlig talt ikke se ham i medierne længere, og havde ønsket at bestyrelsen i Madrid havde givet ham det største offentlige gok i nødden længe set.

DonIniesta

Re: Real Madrid

Indlæg af DonIniesta »

Jamen, vi er da helt enige Guardiola, mit indlaeg skulle udelukkende ses fra et sportsligt synspunkt af.

Som jeg ligeledes skriver afslutningsvist i det indlaeg, du svarer paa, "Det tegner altsaa med andre ord lyst fra et FCB synspunkt under alle omestaendigheder", saa regner jeg med, at vi ikke behoever en Mourinho fyring og deraf endnu en genopbygning af et Madrid-hold for at slaa Madrid paa banen. Det har vi allerede vist endnu engang, saa sent som for 6 dage siden.

Det eneste jeg forholder mig til er, at en laengerevaerende karantaene til Mourinho ikke noedvendigvis er positivt set fra et sportsligt synspunkt (for FCB vel og maerke), men det er da klart, at hans opfoersel er uacceptabel og han alene af den grund burde faa en lang karaentene, det er dog ikke pointen her, men snarere at Mourinho i princippet kan vaere hovedaarsagen til, at Madrid rent faktisk kollapser, som foelge af hans utallige provakationer, oeget magt, stigende storhedsvandvid, alt sammen imens hans vaerste fjende FCB fortsaetter succesen.

Det er da lidt tragikomisk, hvis det skulle vise sig at vaere tilfaeldet.

Apropos Madrid-ledelsen og dennes reaktion mod Mourinho, saa har de ikke meget at skulle have sagt, da det reelt kun er Pérez, som har mere magt i klubben pt. Og som jeg tidligere har naevnt, saa tror jeg ikke, at Pérez vil fyre Mourinho pga. Vilanova episoden, da han i saa fald ville have spillet fallit for 1000 gang, som Madrid praesident og det kan han ikke have siddende paa sig nu, hvor Madrid rent faktisk ikke mangler ALT for meget, for at naa op paa vores niveau.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Der er vi (helt?) enige Don. At Mourinho er skadelig for Madrid.

Så har jeg måske misforstået dit indlæg en smule. Tolkede det som, at du var en kende skadesfro, idet "hvad der skader Madrid, er til gavn for Barca". Det er måske ikke helt tilfældet, og kan godt forstå på dig nu, at du har mere dybde i det.

Men uanset hvor meget internt kaos hos Real gavner os, havde jeg stadig ønsket det var anderledes.

Og igen. Omkring en eventuel afskedigelse eller irettesættelse af Mourinho, skriver jeg ikke om hvad jeg tror der faktisk vil ske fra Reals (Perez') side, men om hvad jeg havde ønsket. Har skrevet det før, jeg tror heller ikke på at Perez offentligt tager afstand fra Mourinho eller hans opførsel for alvor, idet han har alt for meget investeret i ham. Men det ændrer ikke ved, at jeg (selvom det er Real, og selvom de brænder på bålet) havde ønsket det var anderledes - at Perez havde lidt større boller, og gav Mourinho en reprimande om, hvem der bestemmer og hvilke værdier han skal repræsentere. Det selvom Madrid bliver "farligere" med en træner, der ikke skaber sig som en 5 årig, der netop er faldet over en kantsten.

Jeg er helt enig med dig i, at Mourinhos skandaløse opførsel isoleret betragtet er til gavn for Barca set på den korte bane. Men uden Mourinhos vanvid havde vi slået dem alligevel, et scenarie jeg langt ville foretrække. Og jeg tror også, at vi nok skulle have beholdt motivationen for at slå dem intakt. Classicos er classicos, og de vil de altid være.

DonIniesta

Re: Real Madrid

Indlæg af DonIniesta »

Nej, det var det skam ikke, ellers havde jeg gjort det paa en mere sofistikeret maade, som ikke ville kunne misforstaas. :)
Men uanset hvor meget internt kaos hos Real gavner os, havde jeg stadig ønsket det var anderledes.
Tja, det kan der vaere noget om, men fodbolden er nu om dage lige saa meget noget, der afgoeres i kulissen, som paa banen (lige foer). Derfor mener jeg ikke, at eksempelvis Madrids mesterskab anno 2007-2008 var mindre vaerd, blot fordi at vi (FCB) var midt i en institutionel krise, led af sociale problemer (Ronaldinho, Deco, Eto'o) mm.

Fair nok, saa giver det lidt mere mening at haabe paa en fyring.

Men for at vaere aerlig (det bliver naeppe populaert, men det er jeg ikke herinde for at vaere, men for at komme med mine egne holdninger, uanset, hvor populaere de end maatte vaere), saa synes jeg ogsaa, at vi overdriver bataljen lidt herinde. Ja, Mourinhos opfoersel var uacceptabel, men ligefrem at tale om fyringer, synes jeg er for meget. Jeg havde hvert fald ikke oensket Pep fyret, hvis han midt i kampens hede havde prikket Karanka i oejet. Jeg ville blive skuffet, ja og ville med garanti ogsaa kraeve konsekvenser etc., men set fra et Madrid synspunkt, saa villle det vaere ufatteligt taabeligt at fyre ham nu.

Tidligere var Mourinhos "narrestreger", som jeg vil kalde dem, paa sin vis stilfulde og havde det formaal at beskytte hans trup/klub, men paa det seneste (laes siden CL-kampene i foraaret) har han igangsat en personlig vandetta mod FCB. Det er beklageligt. Og det at han ikke kan undskylde efterfoelgende er i mine oejne vaerre end, at han mister hovedet midt i kampens hede.

Sidstnaevnte kan vi godt blive enige om, men omvendt synes jeg kun, at sejrens soedme bliver bedre, naar det sker mod Mourinho og han opfoerer sig, som han goer.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Vi er sådan set ikke langt fra hinanden Don.

Men havde Pep prikket Karanka i øjet (har ikke fantasi til at forestille mig det kunne ske), havde jeg forventet fra Peps side, at han i det mindste havde sagt noget lidt mere begavet end "tissemand" om det på pressemødet. Jeg er enig med dig i, at snoren er lidt længere under kampens hede. Nu er problemet med Mourinho bare, at det ikke er første gang han opfører sig uden klasse (beskylder Barca for at have vundet titler grundet korruption i UEFA), og at han ingen tegn på anger viser (tværtimod). Havde Pep ikke været Pep men derimod Mourinho, været anset hos os, og opført sig som netop gjort, havde jeg ønsket ham fyret.

Ja det stinker for Real. Men det gør begge situationer. At beholde ham eller afskedige ham. Jeg havde ønsket de slog et slag for deres "Madridismo", istedet for et slag for Mourinhos tåbeligheder.

Anyway Don. Vi er langt mere enige end vi er uenige.

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Alchemist »

Jeg kan bare ikke forstaa, hvad Mou vil opnaa med det latterlige brev, hvor han 'undskylder'. At folk skal dukke op i morgen og stoette ham? Serioest, hvorfor ikke goer det til en pressekonference. Alle kan skrive et eller andet, men kan vi vaere sikre paa at det er for real. Plus, meget sjovt tidspunkt at han skal komme med det brev.. Haaber dog at hans straf ikke bliver paavirket af hans 'undskyldning' eller whatever det nu skulle forestille at vaere.
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

DonIniesta

Re: Real Madrid

Indlæg af DonIniesta »

Tja, vi behoever skam ikke vaere enige, saa laenge debatten er saglig og interessant og det synes jeg for engangs skyld at den er herinde, selvom folk kan vaere uenige. :)

Men ja, det ser da ud til, at vi er enige om det meste.

Selvfoelgelig er det svaert at forestille sig, at Pep skulle opfoere sig paa samme maade, men man skal altsaa ikke glemme, at han er et menneske som alle andre. Jeg husker altsaa stadig hans interview i optakten til CL-kampen i Madrid, hvor han tabte overblikket, da han udtalte foelgende: "Mourinho es el jefe, el puto amo". Det blev jeg lidt overrasket over, men jeg indsaa ret hurtigt, at det var presset, der gjorde udslaget.

Man kan naturligvis ikke lave en direkte kobling til Mourinhos "angreb" paa Vilanova, men det er stadig det samme mekanismer, der gjorde udslaget. (afmagt, bitterhed, pres etc.).

Enig, men man skal ogsaa vaelge sine kampe med omhy. Og det tror jeg, at Pérez har indset. Der er desuden ogsaa loebet for meget vand igennem aaen, for lige pludselig at spille madridismo kortet (som jo ikke er noget specielt, andet end det barcelonismen ogsaa bygger paa, vinde med stil, offensiv fodbold, fairplay, vaere en ambassadoer for fodbolden etc.), da Mourinho allerede har gjort nok skade.

I mine oejne gav Pérez afkald paa madridismoen samme dag, da han ansaette Mourinho som traener. De fleste viste godt, hvilken vej det ville gaa og hvad det kunne have af konsekvens.

Men vigtigst af alt, saa skal Mourinho have stoetten fra klubben og dens fans og det tror jeg ikke har aendret sig siden episoden i onsdags, hvilket vi sikkert ogsaa faar bekraeftet paa onsdag, naar Trofeo Santiago Bernabéu spilles.

Men spaendende med en god diskussion om rivalen for engangs skyld.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster