FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

WHAT?!?!? NIGGA WHAT?!?!? JEG ER DERNEDE PÅ DET TIDSPUNKT! :eek: :eek: :eek: :eek: :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

OMG! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu! Jeg var sikker på at det kun var B-holdet der spillede hjemme i den weekend. FOCK. Jeg ryster. Jeg skal have billetter!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu skriver BarcaStuff at det nok bliver klokken 18.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Members who wanted to trigger Vote of No Confidence against board stop their actions as they'd need signatures of 15% (not 5%) of members.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Nå, men var en af grundene til at de ville samle stemmer ind nu, ikke for at forhindre Rosell i at vedtage planen om at der for fremtiden skal 15 procent af stemmerne til, og ikke 5 som hidtil.

Det er da ret amatøragtigt at snakke om sætte en så stor aktion i gang, uden at vide at lovgivningen er blevet ændret indenfor Barcelonas vægge, fra 5 til 15. Var selv ikke klar over at den allerede var sat op til 15, må have suset forbi mig uden at jeg lagde mærke til det, eller er den måske ikke sat op endnu, hvem ved.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

The Barcelona-Real Madrid league game at the Camp Nou will be played on Saturday 26 October at 18:00. #fcblive #elclasico [el9]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

OMG YÆS!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Lækker analyse video af Tatas Barca...

phpBB [video]
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Ret interessant analyse! Tak for den, rumme!



-

...oooog det er lige gået op for mig, at jeg har et gig d. 26. oktober :devil:
Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

God analyse Rumme, det er ret interessant, det vil jeg prøve at holde øje med næste gang :)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

JonasV skrev:Ret interessant analyse! Tak for den, rumme!
-

...oooog det er lige gået op for mig, at jeg har et gig d. 26. oktober :devil:
Billede
Skal fandme også arbejde på El Clasico! :eek: Sikke noget lort.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Er der andre end mig der er kommet gennem de 6 timers ordinære generalforsamling fra i lørdags? Ganske spændende ting undervejs... :smile:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:Lækker analyse video af Tatas Barca...

phpBB [video]

Først og fremmest er jeg glad for at forfatteren af videoen allerede i starten skriver, at videoen eller hans pointer ikke skal ses som den absolutte sandhed, eller et endegyldigt svar på Barca taktik. Såvidt så godt, for hans pointer, hans sekvenser og dertilhørende tekst er i den grad til diskussion. Især for at vise den ændring, Tata har bragt til Barca. Først og fremmest, jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvem manden bag videoen er. Hvad er hans baggrund? Er han journalist, træner indenfor fodboldfaget eller bare en simpel gut som mig?

Han bruger Almeria kampe og Leos kamp som eksempel. Hvor mange gange har vi ikke set det under Pep og Tito? Ja i næsten 80-90% af de kampe vi har spillet. Intet nyt under solen, man fælder modstanderen i søvn og så kommer eksplosionen. Ret skal være ret, han skriver selv, at det måske ikke er noget nyt.

Dernæst kommer Celtic kampen, og så skal vi i den grad frem i skoene. Den ene analyse bliver smidt frem efter den anden, med dertilhørende tekst, hvor forfatteren fortæller os den sandhed, som han ser og fortolker. "se hvordan Barca spillere er overlegne, se hvordan Celtic træner føler at det måske er forbi og opgiver, se hvordan Celtic spillerne mister troen og modet", så langt så godt, måske er det sådan, hvem ved.

Han tager dog kampen fra sidste år op. Uden at tage de omstændigheder i betragtning der var, uden at tage vores historie med lignende taktik op (Jeg mener det Celtic lavede sidste år og i år, blev vi mødt af mange gange, både under Pep og Tito og så Tito og Roura, de fleste kampe endte vi dog at vinde og havde held med at eliminere modstanderens trussel, den glemmer forfatteren selvfølgelig for ellers er hans pointer ligegyldige). Hvordan scorer Celtic sidste år? På en dødbold. Hvad var Celtics største chance i år, ganske rigtigt på dødbold (Det er dog flot at forfatteren vil have os til at se, hvordan Adriano flot prøver at presse sin modstander med sin krop. Hvem gør ikke det?), han lægger vægt på at vi har 8 mand til at forsvare, men hvorfor stiller han ikke spørgsmålet, hvordan kan det være at Celtic kommer frem til sådan en gigantisk chance, når vi forsvarer så massivt?

Hvad var der sket hvis den bold var røget ind? Er det klog at forsvare så dybt mod et hold, hvis største force er dødbolde? Hvis man forsvarer dybt, er chancen for at modstanderen får en dødbold tæt på mål større(hjørne, frispark lad os inkludere indkast også). Celtic anden største chance i kampen kommer efter et indkast tæt på målet. At Samaras kommer til afslutning, selvom man er 1 mod 8 er kritisabelt, selvom vinklen er spids. Det er ikke første gang at Barca tvinger en angriber til at afslutte fra en næsten umulig position. Men hvad nu hvis en Celtic spiller havde taget et løb og Samaras havde valgt en anden mulighed end at afslutte. Kig på hvor bold fikseret vores hold er, de følger ikke med spilleren men derimod i allerhøjeste grad bolden. De står nærmest stille i feltet, derfor er de utrolige sårbar overfor folk der kommer i løb i feltet.



Dernæst bruger han kampen sidste år. Vi indkasserer et mål på dødbold, det har alle dage været vores problem. Vi prøver at presse spilleren, Alba prøver men er ikke succesfuld. Dog er der sket en ændring, zone opdækning og mand markering, så ok, den er jeg villig til at give ham. Han skal dog ikke kigge længere end kampen i weekenden og se, hvordan vi indkasserede et mål (hvilket selvsamme Adriano var skyld i).

Dernæst tager hans deres andet mål fra sidste år op. Han skal kigge på uret, han skal også kigge på situationen og komme bedre i tanke om sidste års kamp. Barca var tvunget til at gå efter et bedre resultat (følte de selv), derfor angriber man med mange mand, men stadig er det ene og alene en personlig fejl, der er skyld i at Celtic spilleren har en hel motorvej til målet (læs Xavi og hans mærkelige karate spark forsøg på en clearing eller tæmning, aner ikke hvad det var). Disse fejl så vi ikke mange gange under hverken Pep eller Tito, jeg vil være villig til at sige, det var en af de få mange, derfor er det et svagt argument, synes jeg. Hvis det var et gentagende problem, så kunne man måske sige, at det her var ikke godt nok.

Han skriver en masse, men tager så Cescs mål op, lægger fokus på Alexis og sætter stort fokus på at modstanderen virker trætte. Først og fremmest, hvor mange har vi ikke set det før? Hvor mange har kommentatorer, eksperter, fodboldkyndige og så folk som os ikke sagt og skrevet, at modstanderen er både mentalt og fysisk trætte? Hvis vi kommer videre til Cesc mål, kan nogen huske hans mål på Bernabeu i 3-1 kampen? Albas mål til 4-0 mod Milan? Ligner de ikke hindanden, hvordan de tager løbet i feltet? Hvor forsvaret står?

Jeg synes ikke forfatteren formår at fremsætte gode pointer eller kommer med gode argumenter for at bevise, Tata har bragt netop disse ændringer. Ajax spiller sådan mod os, fordi det er sådan de gør. De gav os mange problemer, men døde tilsidst, hvem sagde Arsenal kampe under Peps tid?

Tata har helt sikkert bragt ændringer, gode og nogle mindre gode. Jeg finder bare denne video analyse ligeså meningsfyldt som de tusindevis af andre, som folk som mig lægger på nettet, med deres fortolkning af Barcas taktik, hvilket de prøver at gøre stærkere ved at tilsætte et tekst (hvor man alligever prøver på at få det til at fremstå som den absolutte sandhed). Jeg synes argumenter er utrolige svage, min oplevelse af videoen var, at de ting han prøver at pointere, har jeg oplevet mange gange de sidste 4-5 år. De aspekter er ikke nye, og derfor synes jeg forfatteren ikke formår at sætte fokus på de ændringer og de aspekter, som Tata har bragt med sig.

Tilsidst, husk på at mit indlæg ikke er et forsøg på at gøre det til en endegyldig konklusion eller gøre mine ord til den absolutte sandhed. Dette var blot min holdning til video, det kan derfor godt være at jeg har glemt nogle "synes jeg, jeg synes", men når i læser så prøv at gøre det selv oppe i hovedet. God nat.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Culé skrev:Er der andre end mig der er kommet gennem de 6 timers ordinære generalforsamling fra i lørdags? Ganske spændende ting undervejs... :smile:
Kan du fremhæve nogle af punkterne, der blev diskuteret? :-)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Adriano: "We discuss it daily with the coach, he allows us to choose what we want. If one day we want to return to zonal marking, we can."
Adriano: "The players asked for man-marking at set pieces. We feel more comfortable that way." [via ser]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: klogfyr og 44 gæster