FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:
Visca El Barca skrev:
Barcelona have conceded 50 goals in 43 games this season #fcblive 1.16 per game, Foot 38 - Head 7 - Owngoal 5 [via @barcastat]
Det er egentlig ikke voldsomt mål, vi har indkasseret i luftspillet, noget der ellers har været vores akilleshæl før. 1.16 mål i gennemsnit pr. kamp er alt for meget, det er bare ikke godt nok.
Tilgengæld er halvdelen af de 38 med foden efter en dødbold, vil jeg næsten tro.
Tror du det? Jeg ved det ikke, kan ikke en eller anden finde stats på det? Kan du, jeg ved du har connections ;-) .

Jeg kan bare huske, at en eller anden tidligere har postet en statistisk, hvor det ikke var voldsomt mange mål, vi har indkasseret på dødbolde.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Visca El Barca skrev:
zqa skrev:Is på. Det er trods alt ikke Getafe vi har tabt kampe til. Det er altså Real og Milan, det er sværvægtere i international fodbold.. Selv med "dårlig" attitude, skulle vi gerne slå de resterende hold - og når vi så lige kommer ud af vores mindre formnedgang, så går det nok det hele.
Det er jo ikke det jeg siger. Jeg efterlyser bedre tilgang til spillet og en forbedring i attituden, i forhold til de seneste kampe. Modsat dig, tror jeg ikke, vi "bare" kan slå de kommende modstandere, hvis attituden ikke er den rette. Jeg vil gentage Pep, hvis vi ikke er villige til at arbejde hårdt, og følge alle vores principper, er vi et ganske ordinært fodboldhold, som alle kan slå.
Ja ja, der har manglet lidt attitude og motivation (det har i hvert fald set sådan ud - sådan er det ikke ifølge spillerne), men selv med mangel på dette er vi, det lyder måske arrogant af helvedes til, mange niveauer over de resterende La Liga hold.
Mht Pep's udtalelse, er det en grov overdrivelse, men det er smart sagt.

Ja, det tror jeg lidt.. Vi indkasserer voldsomt mange mål efter dødbolde - desværre ikke noget vi har kunnet rette op på... nærmest nogensinde. Jeg kan ikke huske at vi nogensinde har været gode til det - defensivt såvel som offensivt.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Offensivt sparkede vi røv på dødbolde, dengang Rivaldo, Kluivert, De Boer og co. spillede i klubben :cool: .

Jeg ved det ikke, du tror vi er så meget bedre, at vi sagtens klare disse hold, med en nogenlunde attitude, jeg mener ikke vi kan. Hver gang vi har virket ugidelig, har holdene straffet os, Sociedad gjorde det, Osasuna sidste år, Getafe også. Jeg tager dog gerne imod en 6-7 sejre i træk, jeg håber du får ret.
The previous time Barcelona conceded in 13 consecutive games was in the year 1962 #fcblive #elclasico [via @pedritonumeros]
På alle fronter er vi igang med at slå rekorder. Lad os kalde denne sæson for, rekordernes sæson, det lyder lidt fancy.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Games lost by Barcelona, per season since 2008/09 (games played): 7 (62) - 4 (59) - 6 (62) - 4 (64) - 6 (43, ongoing) #fcblive [via...
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

zqa skrev:
Visca El Barca skrev:
zqa skrev:Is på. Det er trods alt ikke Getafe vi har tabt kampe til. Det er altså Real og Milan, det er sværvægtere i international fodbold.. Selv med "dårlig" attitude, skulle vi gerne slå de resterende hold - og når vi så lige kommer ud af vores mindre formnedgang, så går det nok det hele.
Det er jo ikke det jeg siger. Jeg efterlyser bedre tilgang til spillet og en forbedring i attituden, i forhold til de seneste kampe. Modsat dig, tror jeg ikke, vi "bare" kan slå de kommende modstandere, hvis attituden ikke er den rette. Jeg vil gentage Pep, hvis vi ikke er villige til at arbejde hårdt, og følge alle vores principper, er vi et ganske ordinært fodboldhold, som alle kan slå.
Ja ja, der har manglet lidt attitude og motivation (det har i hvert fald set sådan ud - sådan er det ikke ifølge spillerne), men selv med mangel på dette er vi, det lyder måske arrogant af helvedes til, mange niveauer over de resterende La Liga hold.
Mht Pep's udtalelse, er det en grov overdrivelse, men det er smart sagt.

Ja, det tror jeg lidt.. Vi indkasserer voldsomt mange mål efter dødbolde - desværre ikke noget vi har kunnet rette op på... nærmest nogensinde. Jeg kan ikke huske at vi nogensinde har været gode til det - defensivt såvel som offensivt.
Jeg køber ikke længere det der med motivationen, for hvis det var tilfældet, hvorfor vandt vi i starten af denne sæson, og det var heller ikke alle kampe, hvor man kunne pege fingre af spillet( altså at vi spillede dårligt hver gang og vandt pga. kynisme og held) , men visse kampe var sådan, at vi vandt på kynisme og heldet og i andre kampe så man holdet i fuldt kontrol. Det kan ikke være rigtigt, at holdet efter nytår ikke har motivationen og sulten. Derudover har vi ikke vundet noget nævneværdigt sidste år(Copaen) og røg ud af CL, hvor flere spillere ytrede at man ville revanchere sig, f.eks. var Messi ude og sige, at de (Chelsea) var heldige, hvis det ikke kan være motiverende. Og hvis man tænker på Titos sygdom og denne hellere ikke kan være motiverende, selvom især denne burde motivere en af helvedes til, og hvis det ikke gør ( begge ting sammenlagt), så tror jeg ikke, at man kan gøre mere på den front eller det bliver i hvert fald svært at gøre andet for motivere spillerne.

Jeg synes, at det er lidt forenklet at sige, at det er motivationen, og den skal dominere så meget, som det har været tilfældet, som sagt. Det er kulmination af mange ting, f.eks. fraværet af Tito, ingen markante rotationer gennem hele sæsonen, samt at vi betaler prisen for de høstede ligapoints, og især de kampe, hvor vi har måtte kæmpe os til sejren, især efter nytår. Der er træthed i truppen. Vi har jo været suveræne i ligaen, og vi har stort set spillet med gallaopstilling, når der ikke har været skader. Forsvaret har sejlet, og det er begyndt for alvor at sejle for forsvaret efter nytår, samt at kanterne ikke scorer mål, og det er kun Messi, selvom der skabes chancer for kantspillerne, så virker de ikke skarpe nok foran målet. Det er disse ting og ikke motivationen, imho.

Og har spillerne samme holdning som os fans, at de kommende modstandere er overkommelige, så får de problemer, altså kig på forsvaret, det er banale fejl, som de begår.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

With Valdes and Oier suspended, B goalkeepers Masip (still injured) and Banuz are the candidates to be on the bench next weekend. [sport]
Virkelig lækkert. En skadet målmand er en af kandidaterne til at sidde på bænken på Lørdag.

Jeg siger, lad os bare bænke Leo, hans rolle på lørdag skal være reserve målmand.

Noget andet. Jeg skrev om dette i kamptråden, men nu så vi at det spanske forbund flyttede El Clasico kamptidspunkt og måske endda dagen, fordi Real skal spille en afgørende kamp i C.L på onsdag.

Vi skal så spille på tirsdag, men et endnu svært udgangspunkt, alligevel ser det ikke ud til, at forbundet vil rykke kampdato. Tak for hjælpen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg har ikke læst at Barca har krævet kampen flyttet, eller et andet ridspunkt. Der var meget skriveri om at Real ønskede det op til El Clasico. Mon ikke der også vil have været skriveri hvis Barcelona ønskede det? Pt. synes jeg ikke at det ser ud til at vi har bedt om at få det ændret.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15200
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Visca El Barca skrev:
With Valdes and Oier suspended, B goalkeepers Masip (still injured) and Banuz are the candidates to be on the bench next weekend. [sport]
Hvorfor ikke bare smide José Ramón de la Fuente på mål, han er vores målmandstræner. :razz:
MDCCCXCIX

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Lopezzz skrev:
Visca El Barca skrev:
With Valdes and Oier suspended, B goalkeepers Masip (still injured) and Banuz are the candidates to be on the bench next weekend. [sport]
Hvorfor ikke bare smide José Ramón de la Fuente på mål, han er vores målmandstræner. :razz:
Det kunne være fedt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Jeg har ikke læst at Barca har krævet kampen flyttet, eller et andet ridspunkt. Der var meget skriveri om at Real ønskede det op til El Clasico. Mon ikke der også vil have været skriveri hvis Barcelona ønskede det? Pt. synes jeg ikke at det ser ud til at vi har bedt om at få det ændret.
Så er det både dumt af ledelsen og fodboldforbundet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
Lopezzz skrev:
Visca El Barca skrev:
With Valdes and Oier suspended, B goalkeepers Masip (still injured) and Banuz are the candidates to be on the bench next weekend. [sport]
Hvorfor ikke bare smide José Ramón de la Fuente på mål, han er vores målmandstræner. :razz:
Det kunne være fedt.
Ingen problemer at vi mangler vores målmænd, vi har Messi:

Billede

Så kan Valdes fokusere ekstra på Milan men han sidder in the corner of shame.

Viser Valdes ikke super form igen?! Er en af de få som i øjeblikket lever op til Barcaniveau. I det mindste peaker han på det rigtige tidspunkt, modsat resten af holdet :|
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har lige et par timer at slå ihjel, så jeg har lige siddet og kigget WhoScored.com igennem, og set på hvilke centerbacks der har den højeste gennemsnitsbedømmelse. Kan I gætte hvilken af vores centerbacks der ligger bedst placeret og hvilket nummer han er i rækken af centerbacks? Det er i øvrigt med følgende kriterier:

'Only players with total appearances greater than the average number of appearances across the top 5 leagues are displayed.'

Og så har jeg selv tilføjet et, der hedder at de skal have spillet over halvdelen af de kampe de har optrådt i, på positionen. Altså i det centrale forsvar.

Skyd løs. Jeg var overrasket.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg gætter på Masch.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

I denne negative tid skal vi finde noget positivt. Og det er positivt at vores nederlag til real ikke betød det store i ligaen hvor at madrid kun fik hentet 1 point på os. Så selvom vores æren led endnu en knæk så havde resultat ikke det store at sige i ligaen.

11 point ned til nummer 2 må siges at være udmærket!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15200
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Bussi :glad:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster