FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Behold nu for helvede Adriano.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Jeg håber at Cuenca, Afellay, Bojan, Villa og Alves bliver solgt. Pedro, Alexis, Adriano skal inge steder.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Alves er jeg sgu i tvivl om. Så kan Adriano over på anden fløj, og så en Abidal tilbage til venstre med Alba. Hummels skal shoppes til midterforsvar.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Til at starte med skal det siges, at jeg tror på ingen måde på SPORT. Men hvis man skal lege med tanken om, hvem man skulle skille sig af med falder tanken lidt på JDS, Bojan, Cuenca og Fontas. De er alle udmærkede spillere, men har ikke vist et niveau der for alvor varmer lögpohsen.

Jeg tror desværre at Villa sagtens kunne tænkes at forlade os. Hvis han ikke får mere spilletid end det har været tilfældet indtil nu resten af sæsonen, så tror jeg han vil søge væk. Han er selvfølgelig heller ikke ung længere, men efter min mening har dette ikke præget hans spil. Men på den anden side, så ser man ham jo heller ikke til træning osv.

Hvad der er Abidals fremtid tror jeg vi får svaret på de næste par måneder. Det kan jo være han ikke kan komme helt oven på igen og er nødt til at stoppe karrieren. Jeg tror på at der stadig er fodbold i ham, men det vil tiden vise.

Adriano er en fremragende utilitets-spiller. Han bliver aldrig førstevalg. Så længe han vil affinde sig med denne situation synes jeg ikke vi skal skille os af med ham. Han er god at have de næste år, indtil evt. Grimaldo bliver gammel nok til at give Alba kamp til stregen.

Så er der selvfølgelig spillere som Bartra, Masch, Song og Alexis, men det tror jeg simpelthen ikke på. Resten af truppen anser jeg som urealistisk.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Har vi råd til at hente 3 ind? Synes det virker urealistisk at vi henter neymar, hummels og en ung målmand (courtois, ter stegen, de gea)... Det ville jo koste en formue at hente de spillere og det tror jeg simpelthen ikke vi har råd til! Det er jo heller ikke fordi hverken neymar eller hummels ville være billige lønmæssigt så der ville det ikke engang hjælpe at sælge en af de løntunge spillere (villa, alves).

Jeg tror at vi henter neymar hvilket betyder at villa ryger... Og så kommer resten til at være åbent og komme an på en del ting. Men det kunne da være spændende hvis hummels og en målmand også blev købt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Kunne det ikke tænkes, at de 3 var Valdés, hvis altså der samtidig blev hentet en ny målmand, Villa og så hvis de indregner Abidal.

Selvom det selvfølgelig vil være et sats, at en ny evt. ung målmand skal præstere fra dag 1. Men Så ville vi få udskiftet Valdes med en ny målmand. Villa med Neymar og Abidal væk, og så en midterforsvar.

Men problemet for mig der er bare, at en ny midterforsvar vil skubbe Mascherano ned som nummer 4 i køen og Bartra endnu længere væk og så er spørgsmålet og så Masch er foran Song ift. reserve bag Busquets. Men der skal selvfølgelig tænkes langsigtet i og med, at Puyol ikke holder for evigt(God Damn!)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Eftersom vi ikke rigtig har en dopingtråd og vi for nylig har diskuteret dopingproblematikken i denne tråd, ender den her artikel i denne tråd, også selvom Barca kun nævnes enkelte gange. Den er must-read, hvis man interesserer sig bare en brøkdel for dopingproblematikken.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Eftersom vi ikke rigtig har en dopingtråd og vi for nylig har diskuteret dopingproblematikken i denne tråd, ender den her artikel i denne tråd, også selvom Barca kun nævnes enkelte gange. Den er must-read, hvis man interesserer sig bare en brøkdel for dopingproblematikken.
Spændende artikel. Jeg har sådan set hele tiden haft den opfattelse, at doping findes i fodboldsport. Jeg tror den er mindst ligeså udbredt, som den har været i cykling, måske endda mere? Det er bare lidt svært at forholde sig til det, når autoriteter i den grad holder hånd over sporten. Alle beviser bliver jo gemt væk, destrueret. Man vil gå langt for, at holde på sin hemmelighed.

Det der overrasker mig mest er dog, at de fleste fodboldfans forsvarer doping problematikken med, at den jo ikke har den alt afgørdne betydning i fodbolden, som den har i udholdenhedssport som cykling. Denne holdning har jeg svært ved at forstå og acceptere. Først og fremmest, doping i cykling gør dig heller ikke fra en talentløs mand til verdens bedste, den giver dig en ekstra fordel, men ikke alt afgørende. Det samme er i den grad tilfældet i fodbold, hvis man lige tænker over det. Tag et kig på topfodbold, tag et kig på kampprogram, overvej hvor meget fodboldspillere skal igennem, rent fysisk. Hvis doping kan hjælpe dig med at forebygge skader, hjælpe dig med at have dine bedste spillere klar og friske(re) end modstanderen, så har man fået en kæmpe fordel. Jeg vil vove at påstå, at man får ligeså meget nytte af doping i fodbolden, som man gør i cykling. Hvis det ikke var tilfældet, ville man nok ikke risikere så meget ved at gøre brug af den.

Jeg mener, at man gør klogt i at acceptere dopings eksistens i fodboldens verden. Jeg vil dog også mene, at vi fodboldfans skal ikke begå de samme brølere som cykling sport har begået. Vi skal lige pludselig ikke ud i at spekulere i rene og urene hold. Som vi har set i cyklingen, de fleste i en elitesport er godt klar over, og har en god viden om, hvad der rører sig i og omkring, og gør alt for at følge med. Jeg tror f.eks. ikke at de engelske klubber er mindre dopede end de spanske eller tyske, ligesom jeg heller ikke tror man kan isolere problemet til en bestemt klub eller bestemt liga. Jeg er ret sikker på, at stort set alle pro klubber i fodbold, benytter sig af en eller anden slags præparater som kan betegnes som doping. De bruger dem, fordi de ved at deres hemmelighed nok skal blive holdt hemmeligt.

Hvad angår Fuentes sagen, såvidt jeg ved, vil der ikke komme noget som helst ud. Den sag dør, ligeså stille og roligt. Alle vidner har f.eks. fået forbud om at nævne andre navne end Dr. Fuentes, Jaksche måtte for eksempel ikke nvne Riis eller andre. Det eneste man vil finde frem til er, hvorvidt Dr. Fuentes har bragt den spanske befolkning helbred i fare. Sådan! Dommeren finder sikkert frem til, at det har han ikke, da dopingen på daværende tidspunkt ikke var ulovligt, og så kommer vi videre, tror jeg. Jeg er ret sikker på, at de spanske myndigheder har gemt alle de beviser, der måtte pege mod fodbold. Ligesom de tyske myndigheder ville gøre det samme, eller de engelske eller italienske for den sags skyld.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

FIFA's letsindig holdning siger vel alt om bekæmpelse af doping i fodboldsporten. Når man agiterer ved, at næsten benytte sig af Anders Foghs lignende statements "Der er intet at komme efter", altså det lød i hvert fald sådan i mine ører, da jeg læste artiklen. Deres tre punkter virker for hult, og hvis der ikke skal mere til for at overbevise anti-doping agentur, så mener jeg, at man sådan set giver fodboldsporten green light for brugen af doping.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg tror ikke doping er specielt udbredt i fodbold. For det første skal topspillerne jo afgive diverse prøver i forbindelse med kampe. For det andet, så har vores spillere min fulde tillid. Og hvis de ikke er dopet med alt det de arbejder i løbet af en kamp, så tror jeg ikke man vinder vildt meget ved det. Jeg ved godt at doping kan få dig til at yde mere, men så længe du er i topform som fodboldspiller, så tror jeg ikke der er særlig meget at hente herudover. En kamp varer jo kun 90 minutter on and off for en spiller, hvilket på ingen måde er det samme som et cykelløb.
Visca el Barca

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg mener så ikke, at fodboldspillere skulle være mere pålidelige atleter end f.eks. cykelryttere eller hvad det end er man sammenligner dem med. Så det holder ikke, at man bare siger, at man har tillid til dem, og at de derfor ikke doper sig. Hvis man skal tro denne artikel og Eufemiano Fuentes' som siger, at der foregår disse ting i fodbolden, så må der jo være noget om det. I artiklen nævner tidligere fodboldspillere, hvordan man systematisk kørte hele doping programmet i de respektive klubber. Jeg tænker, at fodbold fans er lidt indifferente mht. doping, samt at de ikke mener, at der er et problem, derfor vil man jo heller ikke tage dette op. Vi finder nok ikke ud af, om der er et reelt problem provisorisk, som Flax skrev i starten af denne problematik, at om 10-15 år, vil vi fodbold fans sidde og sige, at man nok havde været for troskyldig omkring doping i sporten.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Brombi skrev:Jeg håber at Cuenca, Afellay, Bojan, Villa og Alves bliver solgt. Pedro, Alexis, Adriano skal inge steder.
Alves og Villa skal ingen steder, hvis det sku være op til mig. Villa har et par super sæsoner i sig endnu. Hvis Alves har hjertet med sig i Barca, så er han uundværlig på og udenfor banen. Adriano skal vi og holde på og give endnu lønforhøjelse.

Faktisk synes jeg at man skulle vente med Neymar til 2014.

Jeg tror Pedro, Villa, Alexis, Tello, Dølløfø er en vild konstellation hvis de alle tager sig sammen og finder den focking form på de rigtige tidspunkter, så er der jo også kongen Messi.

Ja, bare en midtstopper og en målmand er hvad vi skal bruge til sommer, maybe Hummels.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Er truppen ikke blevet smallere siden sæsonstarten. Vi har ikke Cuenca, Muniesa, Fontas, Afellay i truppen længere, dem jeg umiddelbart kan komme i tanke om. Så der er 21 spillere til rådighed, Abi er jo ikke rigtig tilbage.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jakob »

[youtube]GMW4GV81Pgg[/youtube]
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Villa og Adriano er ikke med til Milano.

Xavi er med. Har bare at være klar.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster