FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Alexis har i følge mig et større potentiale end Tello, og derfor skal vi gøre alt hvad vi kan for at få ham op på sit høje niveau igen. Dette gør vi ved at have ham i truppen og anvende ham så ofte som vi kan. På det seneste har Thiago fået overraskende meget spilletid, det er positivt, det kommer også lidt på bekostning af en Tello feks. og det er også fint, da Thiago ligeledes virker som en med større potentiale end Tello.

Ikek at Tello er ringe, for han har sine momenter, men han er måske bedst imod de hold hvor vi spiller bredt og holder kanten.

Bartra, ja synd for ham. Så også at han spillede mere, men måske er han ikke ligeså god som vi tror, eller så er det en tillidserklæring fra staben om at de nye og unge SKAL slå de andre af før de for alvor kommer i betragtning til bænken/holdet.
Alexis har helt klart et større potentiale end Tello (hvis man spørger mig), Thiago ligeså. Det skal dog ikke være sådan, at man giver så lange pauser til folk som Tello og Bartra, at deres udvikling gå en lille smule i stå. Jeg er ikke fan af, at man f.eks. 3-4 kampe i streg bliver sorteret fra, at man har den samme bænk 3-4 kampe i træk.

Forudsætning for, at de kan bevise de er i stand til at slå de etablere folk af holdet, eller i det mindste vise at de kan supplere dem, er ved at de også skal have spilletid engang imellem? Jeg ved godt, at man får vist mest til træning, men man skal også have spilletid, for at få et helheds billede. Du kan have ret i, at træner-teamet måske ikke synes han er ligeså god, som vi går rundt og tror han er. Det er bare underligt, at de erklærer ham så meget tillid, hvis de vitterligt har den holdning. I starten blev der snakket meget om, at Tito er en mand der roterere meget, han har endda selv sagt, at under ham vil ingen spiller komme til at spille 3 kampe på en uge, men jeg synes mere og mere, at han ikke "holder sit ord". På det sidste er det næsten de samme spiller, som får spilletid, rigtig meget spilletid endda.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Roura (assistant): "Smear campaign from Madrid and their media against Messi? We just focus on football and the game on Sunday." #fcblive
Roura: "The transfer of Cuenca was done last minute. He wanted to play more. Talked with Tito and we decided Ajax was the best option."
Roura (assistant): "Villa linked to an exit in January window? The club didn't consider a transfer at any moment." #fcblive
Roura: "Vilanova continues in New York for treatment? The players know this is a special situation. They deal with it in a spectacular way."
Roura (assistant): "We're not worried at all about Alexis' performances. He has the right attitude and works very hard. Goals will come."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle poste det, så here it goes:

Kæmpe matchfixing-undersøgelse i gang. EM- og VM-kvalifikationskampe, samt mindst én enkel Champions League-kamp, har angiveligt været fixet.

http://ekstrabladet.dk/sport/betting/sp ... 913823.ece
Én af kampene var angiveligt en Champions League-kamp - spillet i England. Præcis hvilken kamp det drejer sig om, siger Europol intet om.
Nu hvor Champions League-kampen blev spillet på engelsk grund, kan man snildt forestille sig, hvilken diverse Chelsea-fans (og andre) har i tankerne.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Ja, de tænker nok på den kamp. Men når en kamps udfald aftales, hvorfor dømte dommeren så også imod Barcelona, og hvorfor var det at vi blev reddet med en heldig (god) scoring i overtiden. Se, det er imo ikke match-fixing når det sker på den måde.

Men vild sag at følge. DBU kommer med en pressemeddelelse senere i dag. 15 lande involveret, puha. Samtidigt er det kommet frem ifølge Sociedads tid. præsident at klubben købte "doping" på det sorte marked i årene 01-05. Sker meget i dag.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hold da ferie, 380 kampe, det er altså voldsomt. Det her kan give et ramaskrig i fodboldverdenen, altså hvis der er tale om prominente landshold involveret.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15188
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Så længe Blater og Platini har magten så længe vil der være match fixing. ;-)
MDCCCXCIX

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Nyhuus »

Dén Chl-kamp som skulle have været indblandet i matchfixing er en, som Liverpool spillede tilbage i '09:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 914236.ece

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Samtidigt er det kommet frem ifølge Sociedads tid. præsident at klubben købte "doping" på det sorte marked i årene 01-05. Sker meget i dag.
Det er en vigtig historie. Det betyder jo, at det år, hvor Real Sociedad (med bl.a. Xabi Alonso) fik 2. pladsen i La Liga, blev der brugt doping. Pudsigt nok var præsidenten i klubben i de år den nuværende formand for La Liga.

Om 15 år vil vi se tilbage på den her tid og ryste på hovedet over, at vi var så naive hvad angår doping i professionel fodbold. Tegnene hober sig jo op. Særligt i spansk fodbold.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:Samtidigt er det kommet frem ifølge Sociedads tid. præsident at klubben købte "doping" på det sorte marked i årene 01-05. Sker meget i dag.
Det er en vigtig historie. Det betyder jo, at det år, hvor Real Sociedad (med bl.a. Xabi Alonso) fik 2. pladsen i La Liga, blev der brugt doping. Pudsigt nok var præsidenten i klubben i de år den nuværende formand for La Liga.

Om 15 år vil vi se tilbage på den her tid og ryste på hovedet over, at vi var så naive hvad angår doping i professionel fodbold. Tegnene hober sig jo op. Særligt i spansk fodbold.



Det er nøjagtigt, hvad jeg også har gået og tænkt. Jeg mener, at problemet er større, men at man i fodboldverden er ret god til at skjule dette. Jeg tror så ikke, at det er mere udbredt i spansk fodbold, men sker stort set i samtlige ligaer. Det er altid i cykelsporten, at synderne bliver taget, men grund til det er jo, at man fokuserer i højere grad på problemet der, mens man bagatelliserer problemet i fodboldsporten. Nogle af dødsfaldene virker altså abnorme, altså det kan ikke kun være hjerteproblemer.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Det sker også i andre ligaer. Der er masser af indicier på, at doping var mere end bare almindeligt udbredt i Serie A. F.eks. fik lægen Riccardo Agricola en betinget fængselsstraf som følge af sagen omkring Juventus' ekstreme medicinbrug i midten af 90'erne. Det er heller ikke mange år siden, at to Juventus-læger fik karantæne for at have givet kortison til Fabio Cannavaro. Der er også en del sager i Premier League. Chelseas brug af blodpladerigt plasma injektioner var f.eks. på grænsen til det lovlige. Senest har der også været historier om, at FA skjuler positive dopingtests.

Men grunden til, at jeg nævner spansk fodbold er, at det er i Spanien, at der er klart flest historier. Både hvad angår cykling og fodbold. Historien om Real Sociedad er blot én blandt mange. To af de allerstørste dopinglæger, Eufemiano Fuentes og Luis García del Moral, er også fra Spanien (for øvrigt to læger, der begge har forbindelser til Barca). Det skyldes formentlig, at doping stort set ikke bekæmpes i Spanien. Der gøres en minimal indsats i forhold til cykling, men i alle andre sportsgrene fejes skidtet ind under tæppet. F.eks. af dommerne Antonio Serrano og Julia Santamaria, der ikke ønsker at sprede Operacion Puerto til andre sportsgrene, selvom omkring halvdelen af Fuentes' patienter ifølge ham selv var fodbold- og tennisspillere, og han desuden faktisk kan navngive dem.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:Det sker også i andre ligaer. Der er masser af indicier på, at doping var mere end bare almindeligt udbredt i Serie A. F.eks. fik lægen Riccardo Agricola en betinget fængselsstraf som følge af sagen omkring Juventus' ekstreme medicinbrug i midten af 90'erne. Det er heller ikke mange år siden, at to Juventus-læger fik karantæne for at have givet kortison til Fabio Cannavaro. Der er også en del sager i Premier League. Chelseas brug af blodpladerigt plasma injektioner var f.eks. på grænsen til det lovlige. Senest har der også været historier om, at FA skjuler positive dopingtests.

Men grunden til, at jeg nævner spansk fodbold er, at det er i Spanien, at der er klart flest historier. Både hvad angår cykling og fodbold. Historien om Real Sociedad er blot én blandt mange. To af de allerstørste dopinglæger, Eufemiano Fuentes og Luis García del Moral, er også fra Spanien (for øvrigt to læger, der begge har forbindelser til Barca). Det skyldes formentlig, at doping stort set ikke bekæmpes i Spanien. Der gøres en minimal indsats i forhold til cykling, men i alle andre sportsgrene fejes skidtet ind under tæppet. F.eks. af dommerne Antonio Serrano og Julia Santamaria, der helt tydeligt ikke ønsker at sprede Operacion Puerto til andre sportsgrene, selvom omkring halvdelen af Fuentes' patienter ifølge ham selv var fodbold- og tennisspillere.

Du har ret. Jeg havde helt glemt Juve-sagen, som var den mest omtalte og offentlige sag. Du har sikkert også ret mht. Spanien, at man i større omfang negligerer problemet. Det er sjovt, at cykelsporten bliver sorte per, mens fodbolden glider nemt igennem, men så er fodboldsporten også større, og mere gennemslagskraftigt økonomisk, og derfor ser man gennem nål øjet, hvad der kunne foregå af lumskerier i sporten.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Det er også nemmere, at negligere doping problematikken i fodbold. I cykelsporten er det jo en altdominerende fordel man tildrager sig. Hvorimod i fodbold er er det en af mange faktorer.
Dermed kan forbund og andre måske nemmere kigge den anden vej, og kalde det kanp så væsentligt. Det tror jeg har været en sovepude indtil nu, og kan vise sig at være en tikkende bombe.

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

ladislau skrev:Det er også nemmere, at negligere doping problematikken i fodbold. I cykelsporten er det jo en altdominerende fordel man tildrager sig. Hvorimod i fodbold er er det en af mange faktorer.
Dermed kan forbund og andre måske nemmere kigge den anden vej, og kalde det kanp så væsentligt. Det tror jeg har været en sovepude indtil nu, og kan vise sig at være en tikkende bombe.
Enig. Fordelen i cykling virker til at være større og mere afgørende, end i fodbold. Men nok en god grund til hvorfor det ikke er så medie-aktuelt i fodbolden som det er i cykelsporten. Dette retfærdiggør dog ikke brugen af den i fodbold.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

ladislau skrev:Det er også nemmere, at negligere doping problematikken i fodbold. I cykelsporten er det jo en altdominerende fordel man tildrager sig. Hvorimod i fodbold er er det en af mange faktorer.
Dermed kan forbund og andre måske nemmere kigge den anden vej, og kalde det kanp så væsentligt. Det tror jeg har været en sovepude indtil nu, og kan vise sig at være en tikkende bombe.

Men det er vel stadig en væsentlig faktor, selvom det ikke kan måle sig med cykling, så kan doping i fodbold også være meget fordelagtig for udøverne. Det skal også nævnes, at der har været dødsfald i fodboldsporten, og man kan måske dreje paralleller til doping i den sammenhæng. Så man burde fokusere på doping i ligeså høj grad, som man gør i cykelsporten. Uden at jeg helt ved det, så har der været flere dødsfald i professionel fodbold end i cykling eller jeg har hørt om flere dødsfald i fodbold end i cykling, så hvis doping kan knyttes til dødsfaldene, så har sporten et gigantisk problem imo. Og uanset dødsfaldene eller ej, så burde man bekæmpe doping på lige fod, hvad angår sportsgrene, da det er lidt hyklerisk at man kun fokusere ene og alene på cykelsporten.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15188
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Barcelona have conceded one header in the Liga this season: Mascherano's own goal against Getafe #fcblive [via @InfostradaLive]

Wot da fuk?
Det kom som en kæmpestor overraskelse :eek:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster