Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

mamma mia skrev:fordi denne sæson har vist at Pellegrini i afgørende kampe har vist mangler som træner, og er derfor ikke en træner man skal satse på til næste sæson.
Mangler som sjovt nok er opstået hver eneste år de sidste 7 år for jer... hmm gad vide hvad det skyldes? JA det må ihvertfald være trænernes skyld hvert eneste år. :roll: christ
Forumlegende

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

mamma mia skrev:fordi denne sæson har vist at Pellegrini i afgørende kampe har vist mangler som træner, og er derfor ikke en træner man skal satse på til næste sæson.
Hvilke mangler? En fejl fra Barcelonas side havde givet jer mesterskabet...
Allez...

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

Se på Van Gaal. Hvorfor har han fået så meget succes på et enkelt år, og endda uden så mange klasse spillere som Real. Kontinuitet er ikke nødvendigvis ensbetydende med succes. Det er udskiftning af træner hver enkelt år selvfølgelig heller ikke.

@emo
måske.. hvis du læser mine tidligere indlæg vil du kunne forstå at jeg ikke mener det er hans fortjeneste at vi har fået så mange point i ligaen. Det er de 2,3 milliarders skyld..

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

mamma mia skrev: @emo
måske.. hvis du læser mine tidligere indlæg vil du kunne forstå at jeg ikke mener det er hans fortjeneste at vi har fået så mange point i ligaen. Det er de 2,3 milliarders skyld..
Ok, kan evt. godt følge dig noget af vejen, at det er pengene der har drevet jer så langt som de har. Rent defensivt har det ikke være optimalt ihvertfald.

Var bare nysgerrig i hvilke mangler det var du mente Pelligrini hade rent taktisk. Syntes det er svært at sætte en finger på de to Lyon kampe feks. for Madrid var jo ikke udspillet på nogen måde, men var bare ikke effektive da de fik chancerne, hvilket også er gældende i den første El Classico i år.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Real bliver nu den mest hadet klub i verden :D Mourinho og Cristiano på samme hold.

Bare den måde Mourinho bryder nyheden på er usmageligt som de også påpeger i studiet.
Forumlegende

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

hehe godt så er vi da lidt enige..

..mangler så som at han ikke har kunnet sætte spillerne op til de store kampe, at han træffer underlige valg(udskiftninger) under kampene, at han ikke laver andet end at råbe "vamos" ude fra sidelinien, og at man ikke rigtigt kan se hans aftryk på holdet. værsgo' , det var nogle af dem ;)

Surrprice, Mourinho har også lige selv udtalt til tysk tv at han bliver real træner!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Mourinho bliver træner, og spiller defensivt fodbold, hvordan reagerer Real fans så på det? fyrer ledelsen han også efter et enkelt år, og så skal man starte forfra? Amen det der jo til grin det her, men at Real fans er glade for denne nyhed, det viser vel bare at klubben er et stort cirkus!

Man var jo sikker på, at Real ville vinde mesterskabet fordi de nu havde Pellegrini og man havde brug over 2 Milliarder på spillerindkøb! Det skete så ikke, men kun fordi de skal konkurrere mod et Barca mandskab, der er næsten uovervindelige! Nu kommer Mourinho til, og så skal man til at starte forfra igen, med hans nye ideer, hans spillestil, det betyder så, at de spillere der har vænnet sig til pellegrinis stil, de skal lige pludselig igennem en ny stilskifte til! Det kan da ikke gavne holdet, og slet ikke de spillere, der har haft problemer i år, her tænker jeg på Kaka, Benzema og Lass!

Og Igen, Mourinho kan IKKE spille offensivt, og Real har før fyret trænere med den begrundelse at deres stil var kedelig, selvom de havde resultatmæssig succes, her kan der nævnes Antic, ( Jeg kan huske real under ham var sindssyg meget foran os, de fyrer ham så, og vi tager mesterskabet) jupp heynckes, der bliver fyret efter han har bragt C.L tilbage til Madrid efter 30 års? tørke! Og så kan der nævnes trænere som Del Bosque og Capello, det er jo uholdbart, og det er med til at gøre at man fremstå lettere fjollet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

I dette tilfælde betyder det ikke noget hvordan han spiller, han er fredet fordi han er Mourinho, nu har de endelig en træner der har et navn i Europa. Har de ikke haft siden Capello, som vist selv ønskede at forlade dem efter en sæson eller er det mig der huske forkert?
Allez...

LuisEnrique

Re: Real Madrid

Indlæg af LuisEnrique »

Mourinho som real træner må vel betyde at de krav han har stillet som f.ex indflydelse på spillerkøb/salg osv må så sige at ledelsen har gået på kompromis med deres egne regler.. hvor komisk og det virker nok engang som en desperat handling af deres præsident. Blir valdano så totalt overflødig nu eller??
Blir der en udrensning i klubben igen, og får mourinho alle de spillere til som han vil..vil mourinho få sparket efter et år, hvis resultaterne ikke er der, og vil real spille drillofodbold osv..
spørgsmålene er mange. Men en ting er sikkert, la liga blir vildt spændene at følge

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:I dette tilfælde betyder det ikke noget hvordan han spiller, han er fredet fordi han er Mourinho, nu har de endelig en træner der har et navn i Europa. Har de ikke haft siden Capello, som vist selv ønskede at forlade dem efter en sæson eller er det mig der huske forkert?
Nej han blev fyret, det gjorde han også første gang han var i klubben. I Real er de ligeglade med, hvor stort et navn man har, de fyrer dig med tåbelige grundlag.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev:
emo skrev:I dette tilfælde betyder det ikke noget hvordan han spiller, han er fredet fordi han er Mourinho, nu har de endelig en træner der har et navn i Europa. Har de ikke haft siden Capello, som vist selv ønskede at forlade dem efter en sæson eller er det mig der huske forkert?
Nej han blev fyret, det gjorde han også første gang han var i klubben. I Real er de ligeglade med, hvor stort et navn man har, de fyrer dig med tåbelige grundlag.
Nå, det var sådan det hang sammen. Kan huske at jeg læste meget om den kedelige spillestil, som dog var effektiv for dem. Men var ikke helt sikker på om han blev fyret eller om han selv ikke gad længere at finde sig i kritikken og skred...
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Det jeg ikke forstår er, hvorfor de tager så desperate midler i brug? Her har de et Barca hold, der nærmest er ustyrlig, 99 point taler for sig selv, kun ET nederlag taler for sig selv også! Det hold ser ud til at være blevet endnu mere forstærket! Hvad er deres mulighed for at slå dette hold og slå dem af pinden, det er kontinuitet IMO, ikke ny træner. For hvad vil der ske, hvis Mourinho med sin kedelig stil ikke leverer resultater fra starten af? Hvad vil der ske, hvis de f.eks har sat point til, og så taber til Barca på camp Nou, og man lige pludselig er 5 point efter Barca f.eks?
Vil det ikke skabe kaos og ustabilitet, fordi holdet spiller kedeligt og samtidig skaber man heller ikke resultater.

Husk på at smuk fodbold i Madrid er ikke ens betydende med masser af mål, det er at man spiller modstanderen ud a banen, man kontrollerer kampen, man har en klar boldbesiddelse, og det er IKKE mourinhos stil! Derfor forstår jeg ikke denne desperat handling, men jeg ser frem til næste sæson, det bliver sjovt at følge med, tror jeg.

EDIT: Som Barca fan glæder jeg mig til at han bliver Real træner. Hvis vi var bange for at spillerene blev mætte, så sker det i hvert fald ikke nu. Nu har de fået endnu en udfordring! Nu kan de vise fjolser som Elkjær, der meget respektløst sagde " selvfølgelig vinder han ligaen og C.L med Real". Ja Elkjær din hjernedød nar, det er nem,ig en selvfølge at Mourinho bare smadrer Peps hold, der har sat rekorder lige siden han har overtog klubben, og ja selvfølgelig vinder han C.L, Sir Alex Ferguson, Pep og alle de andre storholds trænere kan ligeså godt opgive på forhånd! Jeg fatter ikke, hvordan en tosse som Elkjær kan lege "ekspert" på TV.
Senest rettet af Visca El Barca søn maj 23, 2010 1:28 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:
Rivaldo10 skrev:Nej, tror prisen kommer til at ligge på 35 mio euro. Jeg synes i øvrigt han er en af de mest overvurdere spillere, hvis ikke den mest overvurdere. Mener Pedro er bedre end ham på fløjen hvert fald og det er det eneste sted, vi kunne bruge ham på banen konsekvent, hvis han skiftede.

Hvis jeg var dem ville jeg gå efter Di Maria. Ser langt mere fremtid i ham.
Læser jeg forkert, eller siger du lige, at Pedro er bedre end David Silva, og at du finder David Silva overvurderet? Manden er sgu da en fantastisk fodboldspiller. Man er ikke dårlig, når man har alverdens klubber efter sig. Det er godt nok en farvet mening at have, når man kan delkonkludere, at Pedro er bedre end Silva efter en sæson som professionel.

Noget andet
Det siges, at hvis Mourinho kommer, så vil han have Kolarov, Maicon, Gerrard og Diego Milito til klubben.

En idé til opstillingen kunne være

Casillas
Maicon - Ramos - Pepe - Kolarov
Gerrard - Xabi Alonso
Kaka - Ronaldo
Higuain - Milito

Et temmelig giftigt hold. Men det store spørgsmål må være den centrale midtbane.
Jeg tror, det bliver godt, at Mourinho kommer til den spanske liga. Så bliver El Clasico mere spændende, når I er dem så meget overlegne på alle fronter pt :)
Hvordan spændende? Spændende i form af at vi vil have tæt på 90 % boldbesiddelse og at de sjældent vil krydse midterlinjen, spændende? :wink:
Spændende i den forstand, hvordan han vil køre sit kendte psykologiske spil på Jer. Det mestrer han sgu. Det bliver også spændende at se, hvordan han vil forholde sig til at være i en klub som Real, hvor alt er et cirkus, idet hans ego er temmelig stort. Det bliver også spændende at se, hvordan han vil med garanti håndtere modgang i løbet af en sæson. For et nederlag betyder, at alverdens pressemedier vil være efter ham.

Det bliver ligeledes også spændende at se, om han kan videreføre sin imponerende statistik, som lyder på, at han er ubesejret på hjemmebane i ligasammenhæng i snart 150 kampe! Han har vist ikke tabt på hjemmebane siden 2002. For hvis han gør det, så kan Real Madrid teoretisk mestre i næste sæson, hvis vi tager udgangspunkt i at næste sæson forløber som i år, hvilket er umuligt. Men teoretisk, hehe.

Det bliver også spændende at se, hvad han vil gøre med Cristiano Ronaldo, som jo ikke ligefrem er en yndlingsspiller for hans filosofi, når Real ikke er i boldbesiddelse. Mourinho forlanger løbevillige spillere, der vil arbejde det bedste de har lært for holdet, og det bliver spændende at se, hvordan Ronaldo vil indordne sig under dette. Især, når Mourinho i sin Chelsea-tid havde en ”beef” kørende mod Ronaldo, hvor han anklagede ham for at være dum osv.

Men jeg tror, at Mourinho vil krydre La Liga lidt. Der er lidt for meget gentleman-agtigt over ligaen. Der mangler nogle, som springer ud i deres personlighed.

Nu har vi Barcelona, som er ydmyge i deres person, og så har vi Real, der bliver ført frem af Perez, som er ufattelig kontroversiel og Mourinho som benytter alle kneb. To store kontraster og jeg glæder mig til at se rivaliseringen mellem disse.

Man skal altså lige huske på, at det var Calderon, der fyrede Capello og ikke Florentino Perez! Så at I benytter det med, at hvis mesterskabet er kørt hjem på organiseret og defensiv vis, at det koster en fyreseddel kan vi ikke være sikker på før næste sommer, hvis det skulle være tilfældet. Men det er i hvert fald ikke umuligt, at Bernabeus kræsne publikum vil fodres med offensivt spil.

Men jeg synes ikke, at Mourinho har en så defensiv tilgang til spillet. Han tilpasser sig mere ligaen og truppens spillere. I Chelsea spillede han mest 4-3-3, og i Inter har han spillet meget 4-1-2-1-2, men efter Pandev er kommet, er han begyndt at anvende 4-3-3.

Jeg tror sagtens, at manden kan spille offensiv fodbold. Det kræver bare, at der er spillere på markedet, som har de egenskaber, der skal til for at spille flot. Barcelona ville jo ikke være så sprudlende flot at se på, hvis Xavi eller Iniesta ikke var der til at diktere spillet og styre begivenhederne. Det handler om at have spillerne.

Men igen, jeg tror, det bliver en fed sæson i La Liga. Messi vs. Ronaldo. Mourinho vs. Pep. Sandro Rosell (som nogle mener, at han minder om Perez) vs. Perez. Ydmyghed vs. Ego’er. Det er kontraster over alt. Spændende!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg sletter dette.
Senest rettet af Visca El Barca søn maj 23, 2010 1:23 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:Spændende i den forstand, hvordan han vil køre sit kendte psykologiske spil på Jer. Det mestrer han sgu, og at det bliver lige så spændende at se, om han kan videre føre sin imponerende statistik, som lyder på, at han er ubesejret på hjemmebane i ligasammenhæng i snart 150 kampe! Han har vist ikke tabt på hjemmebane siden 2002.

Det bliver også spændende at se, hvad han vil gøre med Cristiano Ronaldo, som jo ikke ligefrem er en yndlingsspiller, når spillet foregår uden bold. Mourinho forlanger løbevillige, kollektiv arbejde af hele holdet, og det bliver spændende at se, hvordan Ronaldo vil indordne sig under dette. Især, når Mourinho i sin Chelsea-tid havde en ”beef” kørende mod Ronaldo, hvor han anklagede ham for at være dum osv.

Men jeg tror, at Mourinho vil krydre La Liga lidt. Der er lidt for meget gentleman-agtigt over ligaen.
Der mangler nogle, som springer ud i deres personlighed.

Nu har vi Barcelona, som er ydmyge i deres person, og så har vi Real, der bliver ført frem af Perez, som er ufattelig kontroversiel og Mourinho som benytter alle kneb. To store kontraster og jeg glæder mig til at se rivaliseringen mellem disse.

Man skal altså lige huske på, at det var Calderon, der fyrede Capello og ikke Florentino Perez!
Så at I benytter det med, at hvis mesterskabet er kørt hjem på organiseret og defensiv vis, at det koster en fyreseddel kan vi ikke være sikker på før næste sommer, hvis det skulle være tilfældet. Men det er i hvert fald ikke umuligt, at Bernabeus kræsne publikum vil fodres med offensivt spil.

Men jeg synes ikke, at Mourinho har en så defensiv tilgang til spillet. Han tilpasser sig mere ligaen og truppens spillere. I Chelsea spillede han mest 4-3-3, og i Inter har han spillet meget 4-1-2-1-2, men efter Pandev er kommet, er han begyndt at anvende 4-3-3.

Jeg tror sagtens, at manden kan spille offensiv fodbold. Det kræver bare, at der er spillere på markedet, som har de egenskaber, der skal til for at spille flot. Barcelona ville jo ikke være så sprudlende flot at se på, hvis Xavi eller Iniesta ikke var der til at diktere spillet og styre begivenhederne. Det handler om at have spillerne.

Men igen, jeg tror, det bliver en fed sæson i La Liga. Messi vs. Ronaldo. Mourinho vs. Pep. Sandro Rosell (som
[/quote]nogle mener, at han minder om Perez) vs. Perez. Ydmyghed vs. Ego’er. Det er kontraster over alt. Spændende![/quote]

Du skal huske på, at hans psykologiske spil ikke har virket på os. Mourinhos formål med hans psykologiske spil er jo, at han vil flytte fokus over på sig selv, og lade modstanderens spiller snakke om ham! Ledelsen i Barca og de to trænere Rijkaard i sin tid og nu Pep har været utrolig dygtige til at ikke gå i fælden. de ignorere det bare! Som Luna sagde, I katalonien er man ligeglad med Mourinho, man bliver ikke provokeret af ham, da man bare ser ham som en slags oversætter, er titel der irriterer Mourinho, så måske er han psyked? Who knows.

Hvis du tror, La Liga ikke er krydret nok i forvejen, så følger du ikke rigtig med synes jeg :) Der er masser af farverige personligheder i La Liga, trust me, så den lader vi ligge.

Ja det var Calderon, men hvad siger det dig? At man ikke kan ignorere fans i Madrid, fansene har kæmpe magt, og hvis man ikke leverer flot fodbold, så ryger man, og så er det ligegyldigt hvem præsidenten er, desuden er Perez en af de præsidenter der er rigtig dygtig til at fyre trænere!

Igen, du skal huske på, at Barca har spillet sådan flydende bold, før Xavi, og også når Xavi ikke har været med. Hvorfor? fordi man tror på en filosofi, den dyrker man fra ungdomsafdeling og man har kontinuitet i klubben. Det er respektløst at give Xav eller Iniesta hele æren for det flot flydende spil, selvom de er en stor del af det!

Og til dit forsøg med at overbevise os om at Mourinho kan spille offensivt! Det er hypotetisk! Du tror det, jeg tror det ikke. Du har ikke noget at understøtte din påstand med, jeg har hans tre tidligere klubber. Han var defensiv i porto, defensiv I Inter, hvor Mancini var mere offensiv end ham, og han var defensiv I Chelsea med de samme spillere de har nu. Derfor tror jeg ikke på, at Mourinho kan spille offensiv bold, sådan som Real ledelse, fans og alle omkring Real forventer at Real skal spille!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster