FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Jeg er bange for at det bliver en lorte måned så jeg tager til Mallorca på lørdag for at slapper af :wink:
Haha, det må da også siges at være en optimal løsning!

Afellay99

Re: FC Barcelona

Indlæg af Afellay99 »

FC Barcelona will recieve a total of €15 million from the 2011/12 preseason tour, over a span of 7 games, including the Gamper.

The club will also recieve €8 million from the Club World Cup and €4 million from the UEFA Super Cup against Porto.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er vel cirka hvad Sánchez kostede? :P

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

I en af kamptrådene bliver der snakket lidt om Abidal og co's måde at få deres religion til at spille sammen med at være sportsudøvere. Så kom jeg lige til at tænke på; er der egentlig spillere på vores hold der er ikke-religiøse?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

JonasV skrev:I en af kamptrådene bliver der snakket lidt om Abidal og co's måde at få deres religion til at spille sammen med at være sportsudøvere. Så kom jeg lige til at tænke på; er der egentlig spillere på vores hold der er ikke-religiøse?
Lars Elstrup?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Mander »

JonasV skrev:I en af kamptrådene bliver der snakket lidt om Abidal og co's måde at få deres religion til at spille sammen med at være sportsudøvere. Så kom jeg lige til at tænke på; er der egentlig spillere på vores hold der er ikke-religiøse?
Nu er de jo godt nok sydlandske typer, de fleste af dem, så mon ikke de er nominelt kristne... men jeg kunne da godt forestille mig, at eksempelvis Piqué ikke er mere kristen end en tilfældig dansker, der er medlem af folkekirken.

Det er jo svært at vide, når det er så privat en sag. Man kan nok i hvert fald udelukke dem, der slår korsets tegn ved mål/når de går på banen, eller som takker Ham for deres succes..
Senest rettet af Mander man aug 08, 2011 11:17 pm, rettet i alt 1 gang.

DonIniesta

Re: FC Barcelona

Indlæg af DonIniesta »

De fleste er vel katolikker eller vokset op med religionen (som de fleste sydeuropaere) paanaer Afellay, Abidal og Keita. Om de er troende kan man af gode grunde ikke vide, men som Mander paapeger, saa har en del af dem slaaet korsets tegn regelmaessigt (noget katolikker og til dels ortodokse goer og ikke saa meget protestanter)

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Mens vi venter på Cesc-handlen bliver færdiggjort, så nyd lige denne video :)
[youtube]onm16nLmPaY[/youtube]

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Mander »

http://defensiveminded.wordpress.com/20 ... t-corners/

Man må sige, at systemet ser ud til at virke ganske fint - ift. at vi er det laveste hold i Europa, så synes jeg ikke, at man er specielt nervøs på hjørnespark, når det kommer til stykket.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Vi kan i vores nuværende trup på 21 spilllere for første stille med et rent La Masia hold:

Valdes, Puyol, Piqué, Busquets, Fontás, Xavi, Thiago, Cesc, Pedro, Messi og Iniesta.

- Og hvilket hold! Der er intet hold i verden - der bare er tæt på at matche sådan en hjemmelavet opstilling.

Sakset fra barcelonafc.dk:


Tidligere år med spillere fra La Masia
2010/2011 - Valdés, Piqué, Puyol, Xavi, Iniesta, Bojan, Messi, Jeffren, Busquets og Pedro.
2009/2010 - Valdés, Piqué, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, Busquets og Pedro.
2008/2009 - Valdés, Piqué, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, Busquets og Jorquera.
2007/2008 - Valdés, Puyol, Xavi, Iniesta, Giovanni, Messi, Oleguer, Bojan og Jorquera.
2006/2007 - Valdés, Motta, Puyol, Xavi, Messi, Oleguer, Iniesta og Jorquera.
2005/2006 - Valdés, Motta, Puyol, Xavi, Gabri, Oleguer, Iniesta og Jorquera.
2004/2005 - Valdés, Motta, Puyol, Xavi, Gerard, Oleguer, Iniesta og Jorquera.
2003/2004 - Valdés, Puyol, Xavi, Gerard, Gabri, Luis Garcia, Motta og Jorquera.

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Siempre Barca »

Ifølge Marca, vil Guardiola stille op i en 3-4-3 opstilling i mindre vigtige kampe grundet antallet af midtbanespillere.

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Ved I egentlig, hvordan anførerrækkefølgen er efter Iniesta?

Jeg tror det var i Barcelona-Kazan kampen, hvor Piqué var anfører, og så mener jeg også jeg har set Messi med armbåndet? Men det er måske kun for Argentina?

I en af sæsonens sidste kampe, (da ligaen var vundet) var Bojan hvert fald anfører, men han er ligesom fortid nu jo... :cry:

Og hvad med Cesc? Mon ikke han i starten er langt ude, men efter forholdsvis hurtigt går forbi Iniesta og måske endda Valdés? Puyol er uden tvivl førstevalg, Xavi rokker han nok heller ikke ved.




Men jeg savner virkelig Puyol uden skader... Han er for det første en fremragende forsvarsspiller, fighter og Barca-mand, men han er også verdens bedste kaptajn!

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Siempre Barca »

Jeg har også set Pinto, Keita og Abidal med den i forrige sæson.

Jeg gætter vel, at rækkefølgen er følgende: Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Pique, Abidal, Messi, Keita, Pinto.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Siempre Barca skrev:Jeg har også set Pinto, Keita og Abidal med den i forrige sæson.

Jeg gætter vel, at rækkefølgen er følgende: Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Pique, Abidal, Messi, Keita, Pinto.
Jeg vil mene, at Leo er foran Pique, Abidal, Keita m.fl. Han har været længere tid i klubben, er en af lederne på holdet og holdets absolut stjernespiller. Han er ydermere en La Masia dreng, kan ikke se, hvorfor han skulle være efter Pique f.eks.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Siempre Barca »

Visca El Barca skrev:
Siempre Barca skrev:Jeg har også set Pinto, Keita og Abidal med den i forrige sæson.

Jeg gætter vel, at rækkefølgen er følgende: Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Pique, Abidal, Messi, Keita, Pinto.
Jeg vil mene, at Leo er foran Pique, Abidal, Keita m.fl. Han har været længere tid i klubben, er en af lederne på holdet og holdets absolut stjernespiller. Han er ydermere en La Masia dreng, kan ikke se, hvorfor han skulle være efter Pique f.eks.
Det var heller ikke min personlig mening, men derimod, hvad Guardiola mener. Jeg har set kampe, hvor både Pique og Leo deltog, og her er det førstenævnte, der bar anføre-bindet (samme er gældende for Abidal, men I hans tilfæde var det i en træningskamp). Det indikerer vel, at Guardiola ser en større leder i Pique og Abidal?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster