FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Var blot et gæt fra min side, men kunne godt forestille mig at der var et begrænset udvalg af mærker, siden mange af de biler går igen, og der ikke er mange eksotiske i blandt. Men hvad ved jeg, jeg har kun en Centurion at tage stilling til.
Lille film fra Sid Lowe om Barca og Katalonien og Politik og Laporta og Cruyff og folk på gaden... skrev: As Catalonia votes in an election that could lead to a referendum on independence from Spain, Sid Lowe looks at one of the region's great cultural sporting icons, FC Barcelona, and its role in Catalan identity. Key figures in the club's history, including Johan Cruyff, Joan Laporta and current vice-president Carles Vilarrubí explore Barça's motto 'more than a club' and its role in today's political landscape

http://www.guardian.co.uk/football/vide ... CMP=twt_gu
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Ja, et meget begrænset udvalg af mærker :lol:
Modeller er der lidt flere af...ah, sorry!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hey, Skydefinten... ;-)

Billede
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Til sidst i videoen kan man se Villas fed øse :lol:

[youtube]1Uw1fM4E1ko[/youtube]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hahaha!! :lol: :grin:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ah, ja. Livet som professionel fodboldspiller må nu engang være herligt. I hvert fald for en fyr som Pinto. Han ligner så til gengæld også en der virkelig nyder det.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jakob »

De nominerede forsvarsspillere til årets FIFPro World Xl:

Jordi Alba (Spanien og Barcelona)
Gareth Bale (Wales og Tottenham Hotspur)
Giorgio Chiellini (Italien og Juventus)
Ashley Cole (England og Chelsea)
Dani Alves (Brasilien og Barcelona)
David Luiz (Brasilien og Chelsea)
Patrice Evra (Frankrig og Manchester United)
Rio Ferdinand (England og Manchester United)
Mats Hummels (Tyskland og Borussia Dortmund)
Branislav Ivanovic (Serbien og Chelsea)
Vincent Kompany (Belgien og Manchester City)
Philipp Lahm (Tyskland og Bayern München)
Marcelo (Brasilien og Real Madrid)
Javier Mascherano (Argentina og Barcelona)
Pepe (Portugal og Real Madrid)
Gerard Piqué (Spanien og Barcelona)
Carles Puyol (Spanien og Barcelona)
Sergio Ramos (Spanien og Real Madrid)
John Terry (England og Chelsea)
Thiago Silva (Brasilien og Paris Saint-Germain)

Tror det bliver Lahm - Ramos - Hummels - Alba.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

EM betyder meget, ellers har Pique intet at høre på den liste. Alba, fuldt fortjent, du er guld.
Allez...

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Sv: FC Barcelona

Indlæg af Jakob »

emo skrev:EM betyder meget, ellers har Pique intet at høre på den liste. Alba, fuldt fortjent, du er guld.
For at være ærlig synes jeg kun Alba og Alves fortjener at være på den liste. Alves ramte måske ikke sit topniveau, men imo er han den bedste højre back med distance til nr. 2 når han er i form. Det var han bare desværre ikke og derfor synes jeg Lahm fortjener pladsen. Ved ikke helt hvad jeg synes om at Mascherano er nomineret. Jeg mener han satsede for meget i nogle situationer, og har ikke overall holdt sit niveau det seneste år. Puyi var desværre meget skadet, så den forstår jeg heller ikke helt, selvom han er en kriger uden lige. Piqué var bare ikke sig selv..
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Mascherano fortjener helt klart sin nominering. Han har været svingende her i efteråret, men han var en af vores allervigtigste spillere i foråret, hvor defensiven ikke rigtigt fungerede. Han gjorde det virkelig godt i foråret, og set over hele sidste sæson, synes jeg egentlig kun at Ramos, Kompany, Chiellini og Thiago Silva var bedre end ham, hvis man ser på centerbacks. Hans bundniveau var uhyggeligt højt. Forhåbentlig begynder han så småt at ramme den form igen, nu her hvor der er lidt mere ro omkring forsvaret med både Puyol og Piqué tilbage, således vi nu kan rotere lidt mere dernede.

Dertil har han jo, som sædvanlig, spillet en enorm rolle for det argentinske landshold, som jo har været ganske gode her i 2012.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Sv: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Jakob skrev:
emo skrev:EM betyder meget, ellers har Pique intet at høre på den liste. Alba, fuldt fortjent, du er guld.
For at være ærlig synes jeg kun Alba og Alves fortjener at være på den liste. Alves ramte måske ikke sit topniveau, men imo er han den bedste højre back med distance til nr. 2 når han er i form. Det var han bare desværre ikke og derfor synes jeg Lahm fortjener pladsen. Ved ikke helt hvad jeg synes om at Mascherano er nomineret. Jeg mener han satsede for meget i nogle situationer, og har ikke overall holdt sit niveau det seneste år. Puyi var desværre meget skadet, så den forstår jeg heller ikke helt, selvom han er en kriger uden lige. Piqué var bare ikke sig selv..
Synes du Alves er bedre end Philipp Lahm? Lahm er IMO den bedste højre back. Hans offensive spil er sublim, defensiv får man ikke bedre end Lahm. Koncentration på ypperligste niveau, højt bundniveau og en fantastisk duelspiller.

Men den liste er jo til grin, eftersom Gareth Bale er på. Mig bekendt så blev Bale vild, fordi Redknapp rykkede ham frem fra venstre back, hvor han i særdeleshed var en omvandrende katastrofe frem som fløjspiller, så han kunne udnytte sin dynamik, hastighed og skarpe driblinger i fart.

At Agger ikke er med på den liste er simpelthen for sygt. Den mand er klasse.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

# 23 skrev: At Agger ikke er med på den liste er simpelthen for sygt. Den mand er klasse.
Det er jeg enig i. Men husker ikke om han var ude det meste af sidste år eller hvordan var det nu med hans skade/r. Og så igen, igen, synes jeg at de kommer alt for nemt omkring Juve. Barzaglie der overstrålede Chiellini, men men, fame fame fame!
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Barcelona would want to announce the renewals of Puyol and Xavi on the same day, although Xavi talks are at this moment more advanced. [md]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Barça: Xavier, du får en fair løn, ikke sandt?

Xavi: Jo.

Barça: Hvad siger du så til at vi forlænger kontrakten med to år?

Xavi: Ja tak!

***Xavis kontrakt done!***

Barça: Carles, du får en fair løn, ikke sandt?

Puyol: Jo.

Barça: Skulle vi så ikke lige forlænge kontrakten med to år?

Puyol: Hmm, jeg vil være ligesom Pep. Hvad med et?

Barça: Hmm. Ok, det er en aftale.

***Puyols kontrakt done!***


:op: Barça, læs med her, så kan kontrakterne være underskrevet i morgen!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Cruyff supports Barcelona's 4-3-3 system
The Netherlands legend has revealed his thoughts on modern tactics and says he is a big fan of Tito Vilanova's offensive approach
Nov 23, 2012 8:25:00 PM
By Alec Fenn

Johan Cruyff says 4-3-3 is the most effective system in modern football and has given his backing to Barcelona's attacking philosophy.

The 65-year-old launched his new book - Football: My Philosophy on Friday and revealed how his own tactical ideologies are very much in line with those of his former club.


"Some people have different ideas about how they like to play football, but I prefer three forwards, with a striker that is always facing the goal," he told Marca.com.

The Blaugrana legend then gave his opinion on the club's campaign so far, and though Tito Vilanova's side have appeared vulnerable in defence, Cruyff had nothing but praise for their commitment to an offensive approach.

"Barcelona are scoring many goals and that's because everyone is doing their job properly," he added.

"There is competition for places in attack as well and when you see David Villa, Cristian Tello and Pedro competing for a place, that can create friction and yield even more."


KILDE: http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... eakingnews
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster