FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Undskyld mig, men det er meget morsomt, hvis du tror Tito søger løsninger i spillere han ikke har. Det ville ellers være lidt af en bedrift og placere ham over Pep i niveau.

Abidal og Keita var naturligvis en styrke ved dødbolde, det er svært at argumentere imod. Men hvordan vi står på dødbolde har ikke så meget med spillet at gøre. Det handler udelukkende om hvordan vi står på dødbolde. Det åbne spil derimod har efter min mening haft endnu flere huller end ved dødbolde og det er nok dér vi skal have arbejdet en bedre organisation ind. Med en stærkere defensiv spillemæssigt tror jeg også vores dødbold håndtering bliver bedre.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:What? Så den eneste svar mulighed han har er, at komme ind på Seydou og Abis fravær? Det giver ikke nogen mening, ligegyldig hvad.
Det giver da fuldkommen mening!? Han bliver spurgt til hvad der gør sig gældende denne sæson i forhold til den sidste under Pep. Det er da 100 % i orden at pointere vi mangler 2 luftstærke og placeringsdygtige spillere!? Hvordan kan du helt seriøst hidse dig op over noget så regulært? Jeg er som sagt også skeptisk overfor mandens taktiske dispositioner i det åbne spil, men det du er i færd med, er ren og sker sortseeri. Fald nu lige lidt ned, og lad manden svare som han vil på de spørgsmål der bliver stillet. Han har som sagt ikke meldt ud, at han ikke kan se vi har et problem og ikke agter at løse det... Selvfølgelig er han igang. Han tjener et millionbeløb for at træne verdens bedste hold.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Undskyld mig, men det er meget morsomt, hvis du tror Tito søger løsninger i spillere han ikke har. Det ville ellers være lidt af en bedrift og placere ham over Pep i niveau.

Abidal og Keita var naturligvis en styrke ved dødbolde, det er svært at argumentere imod. Men hvordan vi står på dødbolde har ikke så meget med spillet at gøre. Det handler udelukkende om hvordan vi står på dødbolde. Det åbne spil derimod har efter min mening haft endnu flere huller end ved dødbolde og det er nok dér vi skal have arbejdet en bedre organisation ind. Med en stærkere defensiv spillemæssigt tror jeg også vores dødbold håndtering bliver bedre.
Du giver mig jo i bund og grund ret, (læs problemer i det åbne spil), så jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige til dine argumenter. Det er egentlig også sjovt, at de mennesker der har valgt at forsvare Titos ret til at svare på et spørgsmål som han vil, let og elegant springer over det faktum, at vi i Song har fået en ligeså dygtig hovedstødsspiller som Seydou, hvis ikke bedre, og så var Seydou altså ikke så vigtig som Tito gør ham til. Han var en breddespiller, derfor burde hans fravær ikke have en indflydelse på spillet, overhovedet! Dernæst, vidste Tito ikke at Abis situation er meget meget usikker? Hvis han mente vi kunne få problemer på dødbolde, så burde han have købt en højere og mere hovedstødsstærk spiller end Jordi Alba. Som sagt, det er rent ud sagt noget fis, at han skal nævne Abi og Seydou. Så kan i kalde det sortseeri og alt muligt andet sjovt, men sådan ser jeg tingene.

For at det ikke skal blive bare kritik, så er der også ting, Tito skal roses for. På samme pressemøde sagde han nemlig, at han er ekstra glad for at Puyi og Pique er tilbage, for det betyder at Masch kan få lidt hvile. Ifølge Tito har Masch spillet rigtig meget og uafbrudt på det sidste (jeg giver ham ret), det har haft en negativ indflydelse på hans spil (igen jeg synes han har ret). Tito mener ydermere, at ingen spillere kommer til at spille 3 kampe på en uge under ham (medmindre det er absolut nødvendigt), og det synes jeg egentlig er ret så positivt. Vi har allerede set, at Ini, Cesc og Xavi samt Busi har fået pauser, det kan jeg kun rose Tito for. Ini har "brokket" sig en lille smule over det, men jeg er ret sikker på, at disse pauser vil gavner både spillernes spil, og dermed holdets, når sæsonen går ind i den afgørende fase. Vi har jo før set, at når Xavi, Ini, Leo og resten af holdet er friske, så er holdet næsten umulig at slå. Før de to C.L finaler fik holdet hvile, og resultatet var til at få øje, ligesom vi også har set, at vi kommer i problemer, hvis ikke alle de afgørende spillere er på toppen.

Jeg ved ikke, om denne regel også gælder Leo (jeg håber det lidt, måske ikke så konsekvent, men han må godt få et hvil engang imellem), men det er da positivt og cadeau til Tito, at han står fast ved det. Jeg er generelt også ret så glad for mandens evne til at håndtere pressen, synes han har klaret sig overraskende godt, det havde jeg ikke forventet må jeg indrømme. Det er i øvrigt en vigtig detalje, at Barcas træner er i stand til at håndtere pressen.

Der er altså gode ting at spore, men det gode ligger man som regel ikke mærke til, i Barca vil man altid have forbedringer, det er derfor jeg peger på de ting, som jeg synes skal forbedres.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er simpelthen løgn af Song er ligeså dygtig i luften som Seydou. Han er rigtigt nok lidt højere og har givetvis flere kilo at smide ind i duellerne end Keita, men han mangler i allerhøjeste grad den timing, det mod og den placeringsevne som Keita har. Når det handler om timing, er Keita i sig selv et studie.

Dernæst kan jeg stadig ikke se, hvorfor det er så fandens uholdbart for en træner, at forsøge forklare et problem med den manglende tilstedeværelse af en tidligere spiller. At han drager en eller flere tidligere spillere ind i sin forklaring af problemet, er altså hverken lig med at han ikke anser det som sit ansvar eller at han mener at det er selve 'svaret på problemet', som du selv har formuleret det.

Skal vi ikke også gætte på at Marcelo Bielsa ville pege på tabet af Javi Martínez, hvis han skulle forklare hvorfor defensiven har hængt meget i laser for Athletic i denne sæson? Det ville som sagt ikke betyde at han bare accepterer tilstandene og lader stå til - og det ville heller ikke betyde at han ikke søger en løsning. Det ville blot betyde, hvad det i sætningens mest simple forstand betyder; at årsagen til problemet skal findes i Javi Martínez's manglende tilstedeværelse.

Præcis på samme måde kan en del af årsagen i vores problemer på dødboldene, findes i at vi ikke har haft netop Abidal og Keita til rådighed i indeværende sæson, og det altså er to spillere der sikkert havde gjort en forskel i de meget specifikke situationer, der bliver sat fokus på; dødboldene.

Afslutningsvis er det ret vigtigt at bide mærke i ordet 'could'. Han anser det som en mulig årsag til problemet. Det er ikke noget absolut svar han giver.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Det er simpelthen løgn af Song er ligeså dygtig i luften som Seydou. Han er rigtigt nok lidt højere og har givetvis flere kilo at smide ind i duellerne end Keita, men han mangler i allerhøjeste grad den timing, det mod og den placeringsevne som Keita har. Når det handler om timing, er Keita i sig selv et studie.
Arrrh altså Blau, løgn i dine øjne? Jeg synes faktisk Song er ligeså dygtig, hvis ikke bedre, end Seydou, når det kommer til luftspil. Song er altså ikke kendt for at være en tøsedreng, og han timer sine spring og sine dueller ret godt. Jeg synes oftest det er ham, der vinder en duel med sin modstander. Så kan du skrive nok så meget om, at Seydou var studie i sig selv, men lad os ikke gøre manden til mere end han var/er. Helt ærligt, hvis man læser de sidste par sider, så fremstår Seydou jo som en absolut fundamental spiller for holdets succes de seneste sæsoner, det er direkte løgn at gøre ham til det. Han var en breddespiller, en ret god en af slagsen, men mere var han altså heller ikke.
Blaugrana92 skrev:Dernæst kan jeg stadig ikke se, hvorfor det er så fandens uholdbart for en træner, at forsøge forklare et problem med den manglende tilstedeværelse af en tidligere spiller. At han drager en eller flere tidligere spillere ind i sin forklaring af problemet, er altså hverken lig med at han ikke anser det som sit ansvar eller at han mener at det er selve 'svaret på problemet', som du selv har formuleret det.
Det er også ret svært at skrive mere, end det jeg allerede har skrvet, så fred være med det.
Blaugrana92 skrev:Skal vi ikke også gætte på at Marcelo Bielsa ville pege på tabet af Javi Martínez, hvis han skulle forklare hvorfor defensiven har hængt meget i laser for Athletic i denne sæson? Det ville som sagt ikke betyde at han bare accepterer tilstandene og lader stå til - og det ville heller ikke betyde at han ikke søger en løsning. Det ville blot betyde, hvad det i sætningens mest simple forstand betyder; at årsagen til problemet skal findes i Javi Martínez's manglende tilstedeværelse.
Skal vi altså gætte, helt sikkert. Lad os lege en gætteleg, (jeg ved ikke om Bielsa rent faktisk har udtalt, at Martinez' fravær er skyld i de mange mål holdet lukker), jeg gætter han siger at man skal komme videre. Kender jeg Bielsa ret, vil han sige at man skal arbejde med det han har, i stedet for at hænge sig fast i fortiden, Sådan er det at være toptræner. Noget andet er så, useriøsitet i at drage paralleller mellem Javi Martinez og Seydou (husk for fanden for sidste gang, at man har købt direkte afløsere for begge spillere, i sidste ende falder det tilbage på Tito, at man skal mærke deres fravær ved dødbolde eller i det hele taget), den ene var måske den mest vigtig spiller for sin klub, den anden ikke mere end en blot breddespiller.

Dernæst, Bielsa ord er ikke lov, så hvad han siger og ikke siger, burde egentlig ikke have noget som helst betydning for denne diskussion, som omhandler Barca.

Men jeg ved at Bielsa har udtalt det her;
As a result, Bielsa said that he was naturally inclined to focus on finding a solution for his absence rather than talking about the reasons for his departure.

With regards to the immediate repurcussions, Bielsa downplayed its importance pointing out that he "practically did not play a single game in the preseason and the team formulized its strategy without him."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Så kan du skrive nok så meget om, at Seydou var studie i sig selv, men lad os ikke gøre manden til mere end han var/er. Helt ærligt, hvis man læser de sidste par sider, så fremstår Seydou jo som en absolut fundamental spiller for holdets succes de seneste sæsoner, det er direkte løgn at gøre ham til det. Han var en breddespiller, en ret god en af slagsen, men mere var han altså heller ikke.
Nu har jeg adskillige gange påpeget, at jeg ikke mener at Keita var fundamental. Hvad han til gengæld var, var en fantastisk støttespiller, der kunne afløse nogle af vores normale spillere, og levere et ligeså godt stykke defensivt arbejde - især på dødboldene. Den støttespiller har vi mistet og de spillere der nu skal vikariere for vores normale startere, er ikke ligeså kompetente når det handler om at forsvare dødbolde.
Visca El Barca skrev:Kender jeg Bielsa ret, vil han sige at man skal arbejde med det han har, i stedet for at hænge sig fast i fortiden.
Hvad Tito gør, er ikke at hænge sig i fortiden. Vil han forstå vores nuværende situation helt ind til benet, hvilket jeg ikke er et sekund i tvivl om at han vil, taget hans ekstreme perfektionisme i betragtning, bliver han nødt til at analysere den, og en del af den analyse, er altså at lokalisere årsagerne til at vi har de problemer vi nu engang har. En af årsagerne kunne være at vi mangler Abidal og Keita. Kunne.
Visca El Barca skrev:Noget andet er så, useriøsitet i at drage paralleller mellem Javi Martinez og Seydou (husk for fanden for sidste gang, at man har købt direkte afløsere for begge spillere, i sidste ende falder det tilbage på Tito, at man skal mærke deres fravær ved dødbolde eller i det hele taget), den ene var måske den mest vigtig spiller for sin klub, den anden ikke mere end en blot breddespiller.
Jeg drager på ingen som helst mulig måde, nogen som helst form for parallel mellem Javi Martínez og Seydou Keita som spillere, men derimod de situationer deres tidligere klubber nu er i, og hvordan man isolerer årsagerne til problemerne. I begge tilfælde er det alt andet lige meget tænkeligt at de kunne være en af årsagerne.
Visca El Barca skrev:Men jeg ved at Bielsa har udtalt det her.
Grundlæggende siger Bielsa faktisk bare at han ikke vil snakke om, hvorfor Javi Martínez forlod Athletic.

Når du hiver sådan et citat ind, bliver det meget let for mig at tro, at du mener at Tito forsøger at lægge ansvaret fra sig, da han, fremfor at nævne at han blot fokusere på at finde en løsning, giver en af de mulige årsager på problemet. Helt firkantet tror jeg ikke at Tito føler at han har behov for at påpege at han arbejder på at løse problemet. For ham tror jeg det virker som et absolut selvfølge, noget enhver kan tænke sig til, at han arbejder på at løse problemet, med de midler han har til rådighed.

Det kan diskuteres om det er et kommunikativt fejltrin, at nævne en af de mulige forklaringer, fremfor blot at sige at han arbejder på at løse problemet, men her vil jeg bare vende tilbage til min allerførste pointe, i denne debat: Jeg mener slet og ret at du overfortolker situationen og udtalelsen en i voldsom grad.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Barcelona's talent factory
We visit La Masia, FC Barcelona's famed youth academy - a breeding ground where players such as Xavi Hernández, Andrés Iniesta and Lionel Messi have honed their talents and hear from fellow graduate, Jordi Alba.
http://www.uefa.com/trainingground/gras ... oplay=true

Video på uefas hjemmeside (5 min) - hvor UEFA besøger og ser på La Masia og hvem de har udklækket:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Nye biler til truppen i går. Villa er åbenbart under tøflen derhjemme, og skulle have en konebil.
Billede

Alle vælger hvide Q7 - dumt...

Så sker dette igen
[youtube]g1BKK7oWAtw[/youtube]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Skydefinten skrev:Nye biler til truppen i går. Villa er åbenbart under tøflen derhjemme, og skulle have en konebil.
Det samme gælder Abidal men han er jo i undertal derhjemme så jeg vil ikke kalde ham for pussy :smile:
MDCCCXCIX

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Skydefinten skrev:Nye biler til truppen i går. Villa er åbenbart under tøflen derhjemme, og skulle have en konebil.
Billede

Alle vælger hvide Q7 - dumt...

Så sker dette igen
[youtube]g1BKK7oWAtw[/youtube]
Jeg fatter ikke hvorfor ingen vælger RS5'eren (nej heller ikke R8'eren), når nu det SKAL være en Audi ;-)

Billede

S8'eren er heller ikke at foragte:
Billede

@Lopezz - Enig Abidal er excused :cool: Jeg mener også at han valgte en RS3 på et tidspunkt, den er mere rå end de der bløde SUV'ere, som kun gangster hiphoppere kan få til at se lidt brugbare ud, når de omdanner dem til kørende højttalere, bruger dem som rygerrum og sætter 22s på dem som drejer rundt selv når bilen står stille.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Så lige en kommentar til Tito diskussionen. Han er vores Löw bare bedre. Så intet ondt om ham, han gør det fremragende indtil videre, lad os håbe at hans arbejde bærer frugt når titlerne skal i hus.

Analogien: Relativ ukendt assistent Löw tog over fra en legende (Klinsy), godt nok en langhåret en af slagsen, og fik Tyskerne til at spille bedre. Tito tager over maestroen Pep og bygger på med en mere offensiv og direkte tilgang til tingene. Ikke dårligt indtil videre, især hvis vores forsvar kunne svigte os mindre.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Måske kun ovenstående modeller indgår i "firma-bil" kategorien hos Audi... ;-)
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:Måske kun ovenstående modeller indgår i "firma-bil" kategorien hos Audi... ;-)
Hvor plat
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

rummenigge skrev:
emo skrev:Måske kun ovenstående modeller indgår i "firma-bil" kategorien hos Audi... ;-)
Hvor plat
Mit indlæg eller udvalget af biler ? :?:
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:
rummenigge skrev:
emo skrev:Måske kun ovenstående modeller indgår i "firma-bil" kategorien hos Audi... ;-)
Hvor plat
Mit indlæg eller udvalget af biler ? :?:
Udvalget stillet til rådighed af Audi.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster