FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg stemmer for Qatar, hvis dette er sandt

http://www.worldfootballinsider.com/Story.aspx?id=34298

Qatar Foundation betaler 30 mio euro hvert år (5 år sponsorat). Også en slags penge!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, så da jeg vågnede her for en halv times tid siden og åbnede min computer, var jeg inde på den her video. Jeg skal umuligt kunne sige, hvordan jeg havnede på den i nat da jeg kom hjem fra byen, men lige nu er jeg bare glad for at jeg fandt den, for jeg har været opslugt af den, den sidste halve time. Nyd den:

[youtube]9zUsCZvol-I[/youtube]

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af puyol83 »

Har det fint nok med at Qatar Airways kommer på trøjen istedet for Qatar Foundation da jeg synes det virker mere ærligt, altså som en indrømmelse af at det er en ren og skær økonomisk sponser, frem for et forsøg på at sidestille Unicef og Qater Foundation. Som jeg har forstået Qatar Foundation er det nemlig en fond skabt af en udemokratisk statsleder for at dække over sin befolknings manglende (demokratiske) rettigheder. Det mener jeg ikke er i tråd med klubbens værdisæt, bl.a. fordi katalansk identitet handler om frihed og demokrati, og derfor fremstod samarbejdet med Qater Foundation (som vist desvære forbliver) som enormt selvmodsigende ift. klubbens historie og identitet. (Fatter i øvrigt ikke at sidstnævnte pointe ikke har skabt større protester imod Rosell.)
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Barcelona has conceded 5 goals in 6 Liga games (0.89/game) at Camp Nou this season #fcblive Last season: 11 in 19 (0.57) [via @messi10stats]
Det er ikke godt nok! Som jeg har skrevet det før, det er bekymrende at vi lukker så mange mål ind, og det skyldes ikke blot fraværet af Puyi og Pique. Vi spiller på en måde, der giver modstanderen tid og plads til at angribe os, det er vores hold sårbar overfor, har altid været det. Jeg er virkelig træt af, at vi ikke kontrollerer kampene lidt mere, nok har vi bolden meget, men vi kører den ikke rundt ligesom før, det er bare om at afslutte hurtigt.

Det går nok mod hold som Zaragoza og Celta, men der skal virkelig forbedringer til, hvis vi skal vinde C.L f.eks. Tænk hvis et hold som Man Utd scorer f.eks. 2 mål mod os, så er vi på røven. Leo kan ikke redde os hver gang, det har vi set før. Jeg er glad for de at Real dummede så i starten, så vi har de 8 points forspring, men spillet skal forbedres. Ikke bare forsvarsspil, men hele konceptet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Barcelona have this season conceded as many goals (15) in the league as Osasuna, who are last in the Liga #fcblive [via @javierjotah]
Det her er også opmuntrende! Og så er det også lidt bekymrende, at Tito siger det måske skyldes fraværet af Abi og Seydou. Først og fremmest, det er altså et dårligt signal at sende, ved at nærmest "acceptere" det bare er sådan nu, fordi to spillere ikke er der. Sådan virker fodbold jo ikke. For det andet, hvor mange kampe spillede Abi og Seydou? Seydou var jo aldrig på noget tidpsunkt en stamspiller eller en bærende spiller. Lidt mærkeligt at man bruger ham som undskyldning. Dernæst udtaler han, at det også var ham, som stod for dødbolde og opdækning i forrige sæsoner, altså intet har ændret sig, fint nok, men det beviser jo endnu engang, at det er selve konceptet og hele spiller der er noget galt med. Tito er vild med zoneopdækning, men det er som om det er blevet et koncept hele vejen rundt, vi spiller en slags zoneopdækning, og så er det svært at praktisere f.eks. genpres (noget der gjorde os unikke i sin tid).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvor siger han at det skyldes fraværet af de to spillere? Har været fraværende fra nettet denne weekend (meste af den), så har ikke fulgt med i alle medie-ting der er blevet sagt, på twitter, blandt andet.
Allez...

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

emo skrev:Hvor siger han at det skyldes fraværet af de to spillere? Har været fraværende fra nettet denne weekend (meste af den), så har ikke fulgt med i alle medie-ting der er blevet sagt, på twitter, blandt andet.
Vilanova: "Problem set pieces? I was already in charge of that before, so nothing changed. Could be linked to Abidal, Keita not being there"
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Det her er også opmuntrende! Og så er det også lidt bekymrende, at Tito siger det måske skyldes fraværet af Abi og Seydou. Først og fremmest, det er altså et dårligt signal at sende, ved at nærmest "acceptere" det bare er sådan nu, fordi to spillere ikke er der. Sådan virker fodbold jo ikke. For det andet, hvor mange kampe spillede Abi og Seydou? Seydou var jo aldrig på noget tidpsunkt en stamspiller eller en bærende spiller. Lidt mærkeligt at man bruger ham som undskyldning.
Jeg synes simpelthen at det der er en ekstrem fejlfortolkning. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan han 'accepterer' at det bare er sådan nu, når han siger at en del af forklaringen kan være at Abidal og Keita mangler. Han anerkender det som et problem, men at han giver sit bud på en del af forklaringen, er da langt fra ensbetydende med at han bare vil lade tingene stå til og så ellers har accepteret at der ikke er noget at gøre, uden Abidal og Keita.

Desuden kan man for så vidt sagtens sige at Keita var en bærende spiller i sidste sæsons mange første runder, hvor han fik virkelig meget spilletid - ofte også fra start. Det samme med Abidal. Det var først efter VM for klubhold at vi for alvor begyndte at lukke mål ind, og det falder meget sjovt sammen med Keita's fravær, for han var naturligvis i Afrika i januar og februar. Misforstå mig nu ikke; jeg siger ikke at vi lukkede flere mål ind, som en direkte konsekvens af hans fravær, men jeg er ikke sekund i tvivl om at det også er en del af forklaringen.

Da han kom tilbage fra Africa Cup of Nations, var Abidal ikke længere til rådighed på grund af sin operation, og resten af sæsonen sad Keita sådan set også på bænken det meste af tiden. Men indtil VM for klubhold, var det meget få minutter vi spillede, hvor Keita og Abidal, eller i hvert fald den ene af dem, ikke var i aktion - og i efteråret gik det jo sådan set rigtig godt. Især i defensiven. Igen vil jeg påpege at jeg ikke mener at der er en direkte sammenhæng, men tabet af Abidal var under alle omstændigheder et stort slag for vores defensiv, og når han endnu ikke er tilbage, og Keita er væk, er vi altså blevet en del centimeter kortere. Det har naturligvis indflydelse på vores kunnen på de defensive dødbolde.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev: Jeg synes simpelthen at det der er en ekstrem fejlfortolkning. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan han 'accepterer' at det bare er sådan nu, når han siger at en del af forklaringen kan være at Abidal og Keita mangler. Han anerkender det som et problem, men at han giver sit bud på en del af forklaringen, er da langt fra ensbetydende med at han bare vil lade tingene stå til og så ellers har accepteret at der ikke er noget at gøre, uden Abidal og Keita.
Som jeg skriver, det giver da overhovedet ikke nogen som helst mening, at en cheftræner for FC Barcelona, hvis opgave faktisk er at løse selve opgaven med de midler han har til rådighed, skal snakke om spillere som ikke er der længere. Det bliver så endnu mere absurd, at han tager to eksempler op, hvor den ene af dem med meget god vilje kan betegnes en god breddespiller men heller ikke mere (Seydou). Det er altså lidt useriøst at tillægge ham og hans rolle så meget betydning, som Tito prøver på at gøre med sine udtalelser. Den del af forklaringer har jeg jo netop svært ved at tage seriøst, når vi har klaret os uden de to spillere, i store dele af de forrige sæsoner (alle Peps 4 sæsoner, havde vi statistisk set det bedste forsvar i ligaen, hvis jeg ikke tager fejl. Det var ikke alle kampe Abi og Seydou spillede i den periode, langtfra, ligesom det heller ikke blev til et rent bur, hver gang de spillede). Han burde se på andre ting, for mig at se er problemet ikke fraværet af den ene eller den anden spiller, der er noget galt med konceptet. Vi ved at det først og fremmest er konceptet, som har givet os de største succeser, ikke enkelte individer (lad være med at spille Leo kort ud), håber i kan fange pointen.
Blaugrana92 skrev:Desuden kan man for så vidt sagtens sige at Keita var en bærende spiller i sidste sæsons mange første runder, hvor han fik virkelig meget spilletid - ofte også fra start. Det samme med Abidal. Det var først efter VM for klubhold at vi for alvor begyndte at lukke mål ind, og det falder meget sjovt sammen med Keita's fravær, for han var naturligvis i Afrika i januar og februar. Misforstå mig nu ikke; jeg siger ikke at vi lukkede flere mål ind, som en direkte konsekvens af hans fravær, men jeg er ikke sekund i tvivl om at det også er en del af forklaringen.
Den har jeg lidt svært ved at forstå, jeg kan ikke se, hvor du vil hen med det. Men jeg skriver gerne igen, det er altså direkte dumt, at en cheftræner skal finde svaret på problemet i Seydous fravær og hans betydning, ikke bare i forhold til sidste sæson (jeg tog sidste sæson, fordi alle mener det var den værste sæson de sidste 4-5 år), men alle de sæsoner han har været i klubben. Dertil var hans rolle ikke så markant, altså han havde ikke samme betydning for holdet som Busi, Xavi, Ini, Leo, Puyi, Pique, Dani, Abi eller ligefrem Pedro. Seydou er der ikke, men jeg mener vi har fået en mindst ligeså hovedstærk spiller, hvis ikke en bedre, i Song. Det er for mig tydeligt, at problemet ikke er Seydou, men selve koncept og Titos nye idéer.
Blaugrana92 skrev: Da han kom tilbage fra Africa Cup of Nations, var Abidal ikke længere til rådighed på grund af sin operation, og resten af sæsonen sad Keita sådan set også på bænken det meste af tiden. Men indtil VM for klubhold, var det meget få minutter vi spillede, hvor Keita og Abidal, eller i hvert fald den ene af dem, ikke var i aktion - og i efteråret gik det jo sådan set rigtig godt. Især i defensiven. Igen vil jeg påpege at jeg ikke mener at der er en direkte sammenhæng, men tabet af Abidal var under alle omstændigheder et stort slag for vores defensiv, og når han endnu ikke er tilbage, og Keita er væk, er vi altså blevet en del centimeter kortere. Det har naturligvis indflydelse på vores kunnen på de defensive dødbolde.
Igen, det giver ikke nogen mening, at stille tingene op sådan. Først og fremmest, som jeg allerede har skrevet, det er useriøst at tale Seydous rolle op på denne måde (man gør ham jo til en absolut fundamental spiller for holdet), så stor rolle havde han ikke, selvom han faktisk var en dejlig spiller at have. Dernæst, vi har fået Song som afløser, han er ikke ligefrem en dværg, at vi har hivet Alba ind som afløser for Abi, er ene og alene Tito og den sportslig ledelses beslutning. Det er uholdbart at bruger denne undskyldning, for hvad gjorde man i sin tid da afløser for Abi skulle findes. Valgte man at sige, jamen ok højden bliver lavere i defensiven, men det tager vi med? Man har det materiale man har til rådighed, så skal man spille på en måde, så forsvaret ikke altid står overfor dødbolde situationer. Altså genpres længere opad banen, at rykke kæderne tætterne sammen, så modstanderen ikke når vores mål ved hvert eneste angreb de har (overdrivelse og forståelsen og alt det der).

Når jeg siger at hans forklaring ikke er holdbart, så er det fordi jeg mener vi kan beskytte vores forsvar lidt bedre. Det gør vi altså ikke. Under Pep spillede vi også mod nogle høje fyre med et lavt gennemsnit i vores forsvar, men der hjalp hele holdet forsvaret, så man undgik at give for mange dødbolde væk til modstanderen. Med Titos zoneopdækning system (hele vejen rundt) får modstanderen tid og plads til at spille deres spil, og udføre deres angreb, det øger risikoen for dødbolde og indlæg. At vores forsvaret decideret går i panik ved hver dødboldssituation, gør sagen heller ikke nemmere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Manden svarer på et spørgsmål, Visca. Han accepterer ikke bare problemet, han forklarer årsagen til dette.

Det er da på ingen måde åndssvagt at tillægge Keita så meget værdi. Pep var ofte ude at sige, at Keita var en af vores vigtigste spillere, eftersom han var så alsidig og stærk i luftspillet.

Det er fair nok, at du er skeptisk overfor Tito. Det er jeg bestemt også. Men lige netop her overfortolker du i dén grad!
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Manden svarer på et spørgsmål, Visca. Han accepterer ikke bare problemet, han forklarer årsagen til dette.

Det er da på ingen måde åndssvagt at tillægge Keita så meget værdi. Pep var ofte ude at sige, at Keita var en af vores vigtigste spillere, eftersom han var så alsidig og stærk i luftspillet.

Det er fair nok, at du er skeptisk overfor Tito. Det er jeg bestemt også. Men lige netop her overfortolker du i dén grad!
Det er jo netop årsagen, jeg er uenig med ham i, og noget jeg stiller mig uforstående overfor. Jeg mener i den grad, han skal kigge på det materiale han har til rårdighed, ikke spekulere i hvad han havde eller hvad der ville være sket, hvis Seydou stadig var i klubben, og Abi havde sin egen rask lever. Han skal i stedet for kigge på, hvad vi kan gøre bedre, så modstanderen ikke kommer til indlæg så nemt, samt kan flytte spillet så nemt på vores bane halvldel og beholde presset der.

Det er deri, problemer ligger efter min mening. Keita har vi som sagt erstattet med Song, som er mindst ligeså god i hovedsspillet, hvis ikke bedre. Alba som Abis afløser var vel også Titos valg, hvis ikke, så i hvert fald den sportsig ledelses valg. Pep roste Seydou, men helt ærligt, han roste mange af sine spillere, ja dem allesammen. Han var alsidig, men som jeg skrev, han havde ikke samme betydning for holdet som nogle af de spillere jeg har nævnt ovenover.

Jeg kan rigtig godt lide Tito som person, men som træner synes jeg han laver fejl. Jeg kan ikke forstå hans zoneopdækning spillestil, det kan skade os når vi møder stærkere modstandere. Måske er det bare mig, men jeg synes i den grad det er bekymrende at holdene nemt kan presse os og har gode perioder i kampene. Det er uholdbart at hold som Celta, Sociedad, Zaragoza m.fl kan score mod os, og har store chancer for at score 2-3 mål. Vi overlever mod dem, men det går altså ikke mod bedre europæiske hold i C.L knock out fase f.eks.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Han udtaler jo at han også var ansvarlig for dødbolde under Pep.

Tror ikke han sidder og romaniserer sig helt væk i Keita og Abidal.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:
Daluigi skrev:Manden svarer på et spørgsmål, Visca. Han accepterer ikke bare problemet, han forklarer årsagen til dette.

Det er da på ingen måde åndssvagt at tillægge Keita så meget værdi. Pep var ofte ude at sige, at Keita var en af vores vigtigste spillere, eftersom han var så alsidig og stærk i luftspillet.

Det er fair nok, at du er skeptisk overfor Tito. Det er jeg bestemt også. Men lige netop her overfortolker du i dén grad!
Det er jo netop årsagen, jeg er uenig med ham i, og noget jeg stiller mig uforstående overfor. Jeg mener i den grad, han skal kigge på det materiale han har til rårdighed, ikke spekulere i hvad han havde eller hvad der ville være sket, hvis Seydou stadig var i klubben, og Abi havde sin egen rask lever. Han skal i stedet for kigge på, hvad vi kan gøre bedre, så modstanderen ikke kommer til indlæg så nemt, samt kan flytte spillet så nemt på vores bane halvldel og beholde presset der.
Journalisten spørger til, hvorfor vi er mere usikre denne sæson, end den sidste under Pep.

Så er det immervæk ret så svært ikke at svare som han gør. Jeg er sikker på han er godt i gang med at lede efter løsninger.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

What? Så den eneste svar mulighed han har er, at komme ind på Seydou og Abis fravær? Det giver ikke nogen mening, ligegyldig hvad.

Som sagt, han siger jo selv at han har haft ansvar for dødbolde under Pep (jeg går ud fra han mener alle sæsoner, ikke bare den sidste), så er det jo netop mere naturligt at kigge på selve spillet og koncept. At kigge på, at de ændringer der er sket i konceptet (og der er sket ændringer, i nogle tilfælde ret så markante ændringer) er skyld i at vores forsvar er mere udsat i denne sæson.

Det er altså uholdbart for en cheftræner, at finde forklaringer i, at nogle spillere ikke findes der mere. Seydou er der ikke, og det er meget tvivlsomt om Abi kommer tilbage til tidligere tiders niveau, Tito skal se bort fra hvem der ikke findes i klubben, det skal heller ikke bruges som en forklaring, overhovedet! En cheftræner skal vel lave en taktik, som passer bedst til de spillere han har, han skal lave et forsvarssystem og spillestil samt koncept, der passer til det spillermateriale han har, ikke det han havde.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det vil være bekymrende, hvis vi engang i februar-marts har så flagrende forsvarskæde, og det håber jeg Tito får styr på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster