Copa del Rey

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Starnils »

Barca vs Atl. Madrid....
Socio. no. 54.257

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af kklaus »

Kunne de ikke have fundet et større lokale at holde det i? De fremmødte har jo dårligt nok deres egen række stole.
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af kklaus »

Copa del Rey semi-final:
Celta Vigo vs. Alaves
Atletico Madrid vs. Barça

Teams named first play first leg at home
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved virkelig ikke om det er godt eller skidt. Vores chancer for at slå ATM bliver bedre når det er over 2 kampe men samtidig skal vi spille 2 kampe mod et sindssygt godt hold. Og det i en periode hvor vi også skal spille CL.

Hmm...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Starnils »

Jeg vil hellere møde Atl. Madrid i en finale end over to kampe. Over to kampe er de et af verdens bedste hold pga. deres hjemmebane.
Socio. no. 54.257

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af OliverDK »

Nogen der har dato på hjemmekampen? Er det ugen efter?
Jeg er i BCN 8. - 13. februar...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Mener det er inden vi skal spille ude mod alaves så det må være når du er i BCN ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Storken »

Jeg vil helt klart vurdere, at det er en fordel med to kampe, selvom den ene er på udebane. Jeg vil samtidig mene, at vores hjemmebanefordel er på højde med Atleticos. Vi har ikke den samme opbakning fra tribunerne, men vi spiller bare med rigtig meget flow og overskud på Camp Nou.

I pricippet kan man stille det ekstremt op. Vil vi have størst chance for at slå Atletico over 1000 kampe eller 1 kamp? Jeg går ud fra, at vi i længden vil være de stærkeste, hvorfor de tusind kampe burde vise klasseforskellen. Hvis det er tilfældet, så er det nok også en fordel med to kampe i stedet for én.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af A$AP »

Det er sgu lidt træls, jeg havde håbet at møde dem i en eventuel finale om et par måneder. I stedet for over to hårde kampe på kort tid. Og så møder vi dem også i ligaen, tror nok det er den 26 februar. Og så også fordi det er en finale, en finale mod Alaves eller Celta er ikke det samme mod et hold som Atletico.

Atleti's defensiv er dog totalt ved siden af sig selv, og har være det i hele sæsonen, og deres offensiv virker ikke lige så effektiv. Oblak er også skadet. Ligaen er væk for dem, og de kan åbenbart ikke vinde en finale i CL. Mon ikke de går amok over de to kampe mod os, for at vinde pokalen? Kan det svinske nå nye højder?

Men så kan vi jo også møde Celta i finalen på Bernabeu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Iniesta og Bussi skal være klar. Ellers er det slut. Selvom storken har en pointe i at det er bedst at spille to kampe mod dem så er jeg kommet frem til at det er røv irriterende at vi skal møde dem nu. Programmet bliver hårdt i en periode hvor vi ellers har nogle "fine" kampe.

Og så er ATM bare nederen at spille mod. De kommer til at kæmpe røven ud af bukserne og sparke hele holdet ned.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:I pricippet kan man stille det ekstremt op. Vil vi have størst chance for at slå Atletico over 1000 kampe eller 1 kamp? Jeg går ud fra, at vi i længden vil være de stærkeste, hvorfor de tusind kampe burde vise klasseforskellen. Hvis det er tilfældet, så er det nok også en fordel med to kampe i stedet for én.
Men så tager du jo ikke højde for, hvor de tusind, to eller ene kamp spilles? Jeg siger ikke, at det er min holdning, men det er vel ikke selvmodsigende at mene, at Barca er det bedre hold over tusind kampe, men samtidig mene, at én kamp på neutral bane er bedre end to kampe på Camp Nou og Vicente Calderón.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:
Storken skrev:I pricippet kan man stille det ekstremt op. Vil vi have størst chance for at slå Atletico over 1000 kampe eller 1 kamp? Jeg går ud fra, at vi i længden vil være de stærkeste, hvorfor de tusind kampe burde vise klasseforskellen. Hvis det er tilfældet, så er det nok også en fordel med to kampe i stedet for én.
Men så tager du jo ikke højde for, hvor de tusind, to eller ene kamp spilles? Jeg siger ikke, at det er min holdning, men det er vel ikke selvmodsigende at mene, at Barca er det bedre hold over tusind kampe, men samtidig mene, at én kamp på neutral bane er bedre end to kampe på Camp Nou og Vicente Calderón.
Vil du hellere møde dem én gang på neutral bane eller 1000 kampe, hvor holdene skiftes til at have hjemmebane?

Det er en klar fordel med de ekstra kampe, da hjemmebanefordelen gælder for begge hold, hvorfor det udligner hinanden. Hjemmebanefordelen i La Liga er historisk set nogenlunde den samme for alle topholdene. Topholdenes målforskel er omkring 1 mål bedre på hjemmebane end udebane, hvorfor hjemmebanefordelen er omkring 0,5 mål (den er omkring 0,4 for de resterende hold i La Liga).

Det er generelt et smart trick i sport at forlænge mstchups, hvis man vil øge favoritternes chance for avancement. Det ser man eksempelvis i mandetennis, hvor favoritterne har en fordel i Grand Slams, da der spilles bedst af fem sæt i stedet for tre.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:Mener det er inden vi skal spille ude mod alaves så det må være når du er i BCN ;-)
For helvede. Vi spiller d. 7. :sørgelig:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Vil du hellere møde dem én gang på neutral bane eller 1000 kampe, hvor holdene skiftes til at have hjemmebane?
Jeg er som antydet ikke uenig i din endelige konklusion, men jeg mener ikke, at man nødvendigvis kan konkludere, at det er bedre at møde dem hjemme og ude end på neutral bane, fordi sandsynligheden for avancement er større over 1000 kampe end én kamp. Det er pærer og bananer.

Jeg kunne jo omvendt også spørge, om du ville foretrække 1000 kampe på neutral bane i stedet for én kamp på Camp Nou? Hvis du vælger de 1000 kampe, hvilket sandsynligvis ville give størst chance for avancement, så betyder det vel ikke nødvendigvis, at du samtidig foretrækker at møde dem to gange på neutral bane end én kamp hjemme?
Storken skrev:Det er en klar fordel med de ekstra kampe, da hjemmebanefordelen gælder for begge hold, hvorfor det udligner hinanden. Hjemmebanefordelen i La Liga er historisk set nogenlunde den samme for alle topholdene. Topholdenes målforskel er omkring 1 mål bedre på hjemmebane end udebane, hvorfor hjemmebanefordelen er omkring 0,5 mål (den er omkring 0,4 for de resterende hold i La Liga).
Hvad er Atleticos hjemmebanefordel mod de andre tophold (eller Barca) i forhold til Barcas hjemmebanefordel? Og hvad er deres fordel i forhold til Barca på neutral bane? Det ville vel være mere relevant at kigge på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

OliverDK skrev:
Piquénbauer skrev:Mener det er inden vi skal spille ude mod alaves så det må være når du er i BCN ;-)
For helvede. Vi spiller d. 7. :sørgelig:
Fuck hvor nederen! Kan du ændre din billet? Der er noget der siger mig at drengene kunne bruge lidt tilråb fra en tosset dansker!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster