Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Rivaldo10 skrev:Chelsea (eller Abramovich) er LANGT rigere end Franco CF, så kan ikke se, hvorfor Chelsea skulle sælge Cole og Essien.

Di Maria er bestemt muligt og ligeså Maicon.
Tja, altså Abramovich spytter ikke så mange penge ud som før. Jeg menes at have læst, at hans personlige formue gik fra 120 mia. kr. til 17 mia. kr. pga. finanskrisen og en rekorddyr skilsmisse.

Desuden er Essien utrolig meget skadet, og det er jo ikke ligefrem fordi, at Chelsea har savnet ham i denne sæson i Premier League. Og hvis Toure bliver solgt derover til, har de jo en ganske habil afløser for Essien, som jeg stadigvæk synes er verdens bedste på sin plads.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Raman93 »

# 23 skrev:@ Raman93

Chelsea skal til at lave generationsskifte, og det diskuteres i medierne, at spillere som Ashley Cole, Belletti, Michael Ballack, Joe Cole er fortid i klubben, idet Chelsea vil inkludere nogle af akademiets spillere i truppen. Desuden er de ovennævnte spillere nogle lønslugere, så et køb af Ashley Cole er ikke så svær alligevel.

Så derfor kan Toure være en erstatning for Ballack, da man gerne vil have spillere med nogle år tilbage, og med mulige option for videreslag, hvis det skulle ende helt galt. De vil ikke lave en Andriy Shevchenko igen.

Nårh ja, jeg havde helt glemt Kaka. Det kan kun gøre holdopstillingen bedre, men han har jo ikke ligefrem brilleret hos Real i år, men om det har skyldtes hans mange småskavanker, finder vi ud af næste sæson.
Forstår ikke Chelsea, hvis de sælger Cole. Han er uden tvivl en af verdens bedste venstre back - hvis ikke den bedste. Han er kun 29 år, man plejer at ramme sit top niveau her. Endvidere styrker Chelsea en konkurent, så hvis den store pengepung ikke kommer frem, så mener jeg ikke, at han skal sælges.

Forresten, hvad med en mand som Hamsik? Han er blevet alt, alt for stor til Napoli, og han styrer midtbanen i Italien... kunne ikke det være en mulighed til den mand ved siden af Alonso?

Hellyear

Re: Real Madrid

Indlæg af Hellyear »

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Primer ... 194405.htm

Ser ud til at Mourinho-debatten er ved at være et overstået kapitel.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af benjamin »

Hellyear skrev:http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Primer ... 194405.htm

Ser ud til at Mourinho-debatten er ved at være et overstået kapitel.
Ja ja, han kan da bare komme. Game on, broheme!!

Det bliver dog uden tvivl et farligt Madrid mandskab, der stiller op til sæsonstar med Mourinho bag ryggen. Han er jo en dygtig træner, for fanden, .... Pep ligeså, bevares. :)
Stick to your guns.

Mes Que Un Club

Re: Real Madrid

Indlæg af Mes Que Un Club »

Det er lidt ligesom sidste år synes jeg. Sidste år købte Madrid Ronaldo, Kaka, Benzema osv. Madrid lød utrolig skræmmende, og jeg regnede med at de i hvert fald ville vinde en titel.

Nu har de så fået en fantastisk træner, samt at de snart begynder at købe spillere. Igen er vi "skræmte" over Madrid, og tror at de kommer til at spille fantastisk og vinde titler. Men jeg har på fornemmelsen at det bliver ligesom sidste år.. Det håber jeg i hvert fald :)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Raman93 skrev:Forstår ikke Chelsea, hvis de sælger Cole. Han er uden tvivl en af verdens bedste venstre back - hvis ikke den bedste. Han er kun 29 år, man plejer at ramme sit top niveau her. Endvidere styrker Chelsea en konkurent, så hvis den store pengepung ikke kommer frem, så mener jeg ikke, at han skal sælges.

Forresten, hvad med en mand som Hamsik? Han er blevet alt, alt for stor til Napoli, og han styrer midtbanen i Italien... kunne ikke det være en mulighed til den mand ved siden af Alonso?
Hvis de gerne vil have penge for Cole, burde det være nu. Desuden skulle både Ancelotti og Abramovich være rimelig pissed over, at hans privatliv har så meget fokus (Idioten var Chery Cole utro med nogle temmelige grimme kvinder. Hvordan det kan lade sig gøre, er et uløseligt spørgsmål for mig). Desuden er Frank Arnesens talentarbejde ved at blive til noget, forstået på den måde, at de unge spillere han hentede i starten af sit job, er ved at blive gamle nok. Det er i hvert fald deres nye infrastruktur, at man fra nu af vil selv skabe egne spillere og trinvist gøre sig mindre afhængig af oliepengene fra Abramovich.

Marek Hamsik er en fantastisk fodboldspiller - en jeg meget gerne så hos United. Han minder en del om Frank Lampard i sit spil. Men Real skal ikke købe ham, hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt. Manden er for offensiv, og det er jo ikke ligefrem offensive spillere Real mangler. De mangler en Essien-type, der gerne vil tage imod skraldet og som samtidig er fantastisk til at være skraldemand og ham, der ødelægger modstanderens spil.
Senest rettet af # 23 tors maj 27, 2010 12:24 am, rettet i alt 2 gange.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Mes Que Un Club skrev:Det er lidt ligesom sidste år synes jeg. Sidste år købte Madrid Ronaldo, Kaka, Benzema osv. Madrid lød utrolig skræmmende, og jeg regnede med at de i hvert fald ville vinde en titel.

Nu har de så fået en fantastisk træner, samt at de snart begynder at købe spillere. Igen er vi "skræmte" over Madrid, og tror at de kommer til at spille fantastisk og vinde titler. Men jeg har på fornemmelsen at det bliver ligesom sidste år.. Det håber jeg i hvert fald :)
Hvis jeg kender Mourinho ret, så tror jeg slet ikke på, at det bliver som sidste år.

For det første. Jeg vil vædde med, at sidste års handler ikke havde noget med Pellegrinis ønsker at gøre. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Perez vil have den totale magt, hvilket han også har, og det svækker jo Pellegrini, som ellers IMO er en dygtig træner, idet hans arbejde og bedrifter tyer på, at han godt ved, hvad der skal til for at skabe resultater via kollektivt arbejde og en god defensiv.

Og når de så har hentet Mourinho, så er jeg delvist sikker på, at han får meget at sige i sommerens handler, for det er et af de forudsætninger Mourinho vil bestemme i. Jeg nægter at tro på, at han tillader, at Perez skal være toneangivende i Reals aktioner til sommer på transfermarkedet, for det var netop det, der gjorde, at Mourinho til sidst opgav projektet i Chelsea, da Shevchenko og Ballack blev hentet uden, at Mourinho havde accepteret det.

Så ved at hente Mourinho, synes jeg, at Barcelona burde være meget varsomme. Nu har Real hentet en, der ved, hvordan topkampe skal spilles. Han er god til at skabe en organisation, der vil kæmpe 110 %, og han vil få alle stjernerne under en helhed. En kollektiv. Men igen, nu har I jo ikke ligefrem svækket Jer selv ved købet af Villa og Cesc, som jeg tror er rimelig sikker handel. Hvis Real for skabt en defensiv mur, så skal Barcelona være bedre, hvis I spørger mig. For deres offensiv fejler intet, men deres defensiv hr mildest talt været lort.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Endnu engang viser Florentino Perez, at manden er en forretningsmand og ikke en mand, der har sans for fodbold. Jeg fandt lige dette citat fra dagens aviser (Hos EB)
Han har ikke siden august haft nogen kommunikation med klubpræsident Florentino Perez, der imod Pellegrinis vilje valgte at sælge Wesley Sneijder og Arjen Robben.
Ikke nok med at have set 2 milliarder munder ud i ingenting. Han så også de to være i CL-finalen. Han må have et bittert smag i munden, ham Don Perez.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Franco CF med Oversætteren i spidsen kan ikke true Barca. Den største "fjende" er Barca selv.

Jeg kan ikke se, hvad der skulle ændre på, at Barca stadig er det bedste hold i verden til næste år, især hvis Fabregas kommer.

7 ud af 9 titler på 2 år taler sit tydelige sprog. Ikke set bedre. Stabiliteten og antallet af trofæer siden 2003, hvor Laporta overtog har været den bedste i Europa.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Men som enhver anden fodboldklub, så vil Barcelona også gå ned på et tidspunkt, og det vil Madrid profilere af. Zåååådan er fodbold.
Allez...

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Ja, og går de ned, så kommer det nok ikke til at skyldes Mourinhos tilgang. Med mindre han altså kan hente over 98 point til næste sæson..

Det er også derfor at Fabregas og Villa er så vigtige for det kommende sæson. 2 spillere der er skræddersyet til Barcas spil og som næsten intet har vundet på klubplan = stor motivation.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Hvis Real Madrid slår os på destruktiv Mourinho bold, så lad dem nyde en titel. Jeg nyder barca, da fodbold er underholdning folkens! det skal man huske på, det er altså bare underholdning! At vi så formår at vinde stort set ALT! samtidig med vi spiller det pæneste bold, kan man jo kun blive euforisk over! Hvor er det dog fantastisk, vores hold vil aldrig blive glemt! El Treple, efterfulgt af endnu en fantastisk sæson med en liga-titel. Det er simpelthen flot. Så kan Oversætteren og Cirkus Madrid ellers nok prøve at spille så klam ødelæggende fodbold de vil, og se hvad deres fans siger til det! Haha hvor jeg dog glæder mig til at se Oversætteren fucke den klub helt op, tjek nogle af de udtalelser Pellegrini kommer med - ledelsen i deres cirkus er jo tæt på facisme! De interne magtkampe kommer til at æde dem op, bare vent og se.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Mourinho spillede ok fodbold i Chelsea i nogle af sæsonerne, jeg vil ikke kalde hans stil for destruktiv. At han spillede imod os som han gjorde og imod Munchen som han gjorde, efter de kom foran er et taktisk træk der må bære eller briste. Hvorfor ikke forsvar en føring når man har spillerne til det?

Det kan Barcelona ikke, da vi ikke har spillerne til at forsvar en føring, mest af alt mentalt. Vi vil fremad, og har tit udtalt at vores bedste forsvar er vores angreb, og sådan er det. Så må v bare håbe at Real aldrig kommer i den situation hvor de skal forsvar en føring, så skal det nok gå :P:..
Allez...

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Det jeg ser mest frem til er 1-0 2-0 sejrene og Valdano-Oversætteren samarbejdet, for ikke at snakke om Perez, der nok plaprer løs om at Mourinho passer perfekt til Franco CF's stil (god joke-forresten), men møder de lidt modgang, så går det galt. Meget galt endda.

Kort sagt- Perez går all in for at få succes og glipper denne chancen, så er virkelig på skideren. Mere end han er nu - fodboldhistoriens største investering = 0 titler. Tak for grinet.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Snakken om stjernerne er da også malplaceret. Barca ligger nr. 1 i Fifa player of the Year prisen og Ballon d'or. Dvs. at vi er klubben der har haft flest vindere i begge priser. Interssant. Og Messi vinder formodentlig igen i år...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_d'Or

http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_Player_of_the_Year

Galacticos :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster