La Liga Tråden

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1132 gange
Blevet takket: 1382 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

PuyolErGud skrev:
tirs maj 19, 2026 3:23 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 19, 2026 2:30 pm
Paulinho15 skrev:
tirs maj 19, 2026 1:51 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 19, 2026 1:15 pm
@ferrancorreas
reports in Sport that Barça will earn more than 200M€ from BLM

The revenue forecast was that, going from the 170M€ of the 24-25 season to 200M€ this 25-26, and it would once again set a record for the club.

This fulfills that part of the budget and, if more is obtained, it would be a benefit that can offset areas where targets haven't been met or close the fiscal year on June 30 with more profits than planned. Good news for the summer Fair Play.

In 4 years, the amount has doubled: 102M€ (22/23)
Derfor er det vigtigt, de store klubber kommer tilbage til, eller bliver i la liga. 15 klubber skal der til for at matche Barca's kommercielle omsætning...
Jeg forstod ikke helt hvad du mente til at starte med, men efter at have genlæst dit indlæg tænker jeg du mener Deportivo, Malaga, Racing osv.???
Racing er ok at få tilbage, men havde langt hellere set Zaragoza eller Gijon f.eks. Men ellers ja, Malaga og og i særdeleshed Depor, som jo har et ret stort internationalt følge
Zaragoza ville være perfekte at få op, men det har desværre ret lange udsigter. Især fordi de nærmest er rykket ud nu og skal i 3. bedste række efter sommeren.

Castellon ville jo ikke være så langt væk, men ikke nogen decideret pengemagnet.
For mig, handler det om, man har så mange af de største klubber samlet i La liga. Kun på den måde kan ligaen genvinde sin interesse ude rundt omkring

Girona: 10.000 tilskuere og ingen historie

Levante: 10.000 tilskuere og ingen historie

Derefter kommer der en lang række af klubber, som heller ikke trækker ret meget. Alaves, Osasuna, Rayo, Getafe osv.

Det skader i den grad ligaens indtjenings kraft i forhold til, det var nogen af de nævnte klubber
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 669 gange
Blevet takket: 877 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Det helt store drama udeblev, men spænding var der! Dog endte det med at Girona og Mallorca tog de to sidste pladser ned. En skam for Catalonien, men også fordi Mallorca er fedt sted at spille.

Nu er det bare at vente på hvem der kommer med op udover Racing. Deportivo La Coruña kan afgøre det allerede i denne runde og det kunne da være fedt!

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 202 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Nu har jeg ikke set Villareals kampe i denne sæson, men sidder og følger med i deres sidste kamp nu her mod Atlético Madrid.

Jeg må bare sige, at Den Gule Ubåd altså er et super lækkert hold at se spille! :glad:

Fedt, at de lækker nummer tre! De har i øvrigt Arnau Tenas i målet :glad:

Edit:
Kan se de ligger nummer fire, men hvis de vinder kampen, så ender de som nummer tre. De er foran 3-1... Nej, nu i skrivende stund er det 4-1... Sikke et mål af Pape Gueye! :wtf:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Ayoze, Ayoze, Ayoze... De er suveræne Villarreal... 5-1 og Moleiro er rigtig god! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dani Parejo... Sikke en legende, der takker af... Enormt flot karriere! Blev helt rørt, da han var på vej fra banen! Sikker en spiller, der har betyder enormt meget for mig personligt :cry:

Jeg kunne godt fælde en tåre eller to... :cry:

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

https://x.com/VillarrealCF/status/20613 ... 11704?s=20

Villarreal henter Inigo Perez, som har været den store træner åbenbaring i La liga denne sæson. Selvom han også gjorde det rigtig godt den foregående ved at kvalificere Rayo til Europa, så er denne sæsons ECL finale alligevel noget af et mesterværk

Heldigvis bliver han i Spanien lidt lidt endnu og venter med at følge i fodsporene på sine baskiske landsmænd Alonso, Iraola, Arteta og Emery. Alligevel vildt nok at tænke på at baskerne(med sine 2,3 mio indbyggere) lavede et europæsik finale hattrick på trænersiden, selvom kun den ene blev vundet
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
man jun 01, 2026 2:33 pm

Villarreal henter Inigo Perez, som har været den store træner åbenbaring i La liga denne sæson. Selvom han også gjorde det rigtig godt den foregående ved at kvalificere Rayo til Europa, så er denne sæsons ECL finale alligevel noget af et mesterværk

Heldigvis bliver han i Spanien lidt lidt endnu og venter med at følge i fodsporene på sine baskiske landsmænd Alonso, Iraola, Arteta og Emery. Alligevel vildt nok at tænke på at baskerne(med sine 2,3 mio indbyggere) lavede et europæsik finale hattrick på trænersiden, selvom kun den ene blev vundet
Ja, det er ret vildt, og det vidste jeg heller ikke før du nævnte det.

Er der nogle sammenhænge mellem de baskiske succes-trænere? Når vi tænker på den lille befolkning især.

Har de lært de samme steder fx eller er de uafhængige af hinanden, hvis du forstår hvad jeg mener?

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Paulinho15 skrev:
man jun 01, 2026 2:53 pm
EasyBuddhist skrev:
man jun 01, 2026 2:33 pm

Ja, det er ret vildt, og det vidste jeg heller ikke før du nævnte det.

Er der nogle sammenhænge mellem de baskiske succes-trænere? Når vi tænker på den lille befolkning især.

Har de lært de samme steder fx eller er de uafhængige af hinanden, hvis du forstår hvad jeg mener?
Iraola, Inigo og Emery skulle vidst være født inden for en 30km radius :lol:

Men ellers tror jeg bare, det er den baskiske fodboldskole der ikke bare udvikler i spandevis af talenter hver eneste år, men som også bærer kraftigt ignnem efterfølgende ind i trænergerningen og som passer rigitg godt ind i den moderne fodboldverden

Det kender vi jo rigtig godt fra Barca og La Masia, som jo til stadighed også udklækker trænere af øverste karat

hackmann
Har takket: 99 gange
Blevet takket: 105 gange

Indlæg af hackmann »

Xabi Alonso, Arteta og en af de tre andre kommer alle fra den samme bydel, og har spiller ungdomsfoldbold sammen.

I de spanske medier, har der varet meget fokus på det var spanske trænere i de europæiske finaler inklusiv kvindernes CL.
Iraola, Mikel Arteta and Xabi Alonso all played together at Antiguoko, an amateur youth team in San Sebastian. If Iraola takes charge of Liverpool, three of the Premier League’s established 'Big Six' clubs would be managed by men who once came through the same small Basque football environment.
marca.com
Når den tredje er Iraola

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
man jun 01, 2026 3:45 pm
Xabi Alonso, Arteta og en af de tre andre kommer alle fra den samme bydel, og har spiller ungdomsfoldbold sammen.

I de spanske medier, har der varet meget fokus på det var spanske trænere i de europæiske finaler inklusiv kvindernes CL.
Iraola, Mikel Arteta and Xabi Alonso all played together at Antiguoko, an amateur youth team in San Sebastian. If Iraola takes charge of Liverpool, three of the Premier League’s established 'Big Six' clubs would be managed by men who once came through the same small Basque football environment.
marca.com
Når den tredje er Iraola
https://www.jhunewsletter.com/article/2 ... h-of-spain

Men de kommer nu ikke fra samme bydel, men fra små byer rundt om i basker landet. I øvrigt, kan jeg se, Inigo er født i Pamplona, men med baskiske rødder og spillende i Atletic club det meste hans fodbold karriere

Besvar