Enignosslo15 skrev: ↑man apr 20, 2026 1:45 pmHør nu her Easy, vi kan selvfølgelig godt blive enige om, at det er skuffende at ryge ud til Atletico ad 2 omgange, men jeg synes også, at der til tider hersker en vis urealisme blandt nogle af støtterne herinde. Jeg prøvede allerede samme dag som lodtrækningen var blevet offentligjort, at dæmpe forventningerne, bla. med henvisning til holdets alder og erfaring samt truppens bredde og de mange skader, samt vores historie med Atletico i CL i netop kvartfinaler. Simeone spiller bare en form for fodbold, som gør sig bedre i et cup system end i liga sammenhæng og Barca modsat. Plus det, at barca bare ikke har haft mulighederne for at forstærke sig i nævneværdig grad, de sidste par år. Den sidste sæson var 22 og de forstærkninger, som kom var ikke nok til, at vi kunne komme videre fra gruppespillet i 22 og 23, dog, havde vi haft en anden træner, var det måske gået anderledes, selvom det smerter at skulle skrive.EasyBuddhist skrev: ↑søn apr 19, 2026 6:02 pmMan kan KUN være skuffet over, vi røg ud, ikke bare én gang, men to gange til dette Atletico hold. Det er virkelig ikke særlig godt, når man kigger ned over banen og særligt i forvaret. Det er ucaceptabelt og man skal stile meget højere end det man viste i CdR og CL mod Atletico. Dybt, dybt skuffende og det har ødelagt rigtig meget af sæsonen. Det der med, man gjorde det fint og det er fint nok at vinde ligaen og dommeren var dårlig. Det er lille klubs mentalitet og det skal udrydes hurtigst muligt. Man skal stille langt større krav til sig selv. Derfor er det også vigtig, man tager fløjelshandskerne af til sommer og fortæller ligeud, hvem der kan være med fremadrettet og hvem der ikke kan. Truppen er for komfortabel. Der skal ske noget, der rusker op i dem og får folk til at vågne op og det skal komme fra toppen. Man kan IKKE stille sig tilfreds med at være røget ud på den måde, man har gjort det de sidste to sæsoner. Ikke med den trup vi har
Nu virker det som om, at Arsenal har mistet flyvehøjde, men hvis de havde holdt kursen, så var det blevet en særdeles vanskelig modstander, men der er derimod ingen tvivl i mit sind om, at dette hold, som er betydeligt dårligere stillet end det var sidste sæson med en Lewandowski, som ikke længere er en reel trussel i de store kampe og en Raphinha, som bla. pga. skader heller ikke har været på niveau med sidste sæson og et forsvar, som uden Martinez og en Kounde i langt dårligere form end sidste sæson og ligeledes med en Balde, som heller ikke har været der i denne sæson, sådan for alvor, så ville vi være blevet skilt ad i en evt. finale mod Bayern eller PSG. Og så er det for mit vedkommende måske meget godt at dette unge hold ikke får en sådan oplevelse, men netop får en oplevelse af at, selvom de ryger ud, så var de kompetitive til det sidste.
Og så mener jeg, helt klart, som andre herinde, at vi stadig er ved at genopbygge.
De sidste to sæsoner har Barca ifm MD brugt 81 mio på transfers til førsteholdet (Olmo, Pau Victor, Joan Garcia og Roony)
De fire semifinalister har brugt markant mere:
Atl. Madrid: 417
Bayern: 236
PSG: 366
Arsenal: 399
https://www.marca.com/futbol/barcelona/ ... lagro.html
Vi også spillet på et lejet stadion med løbebane indtil efteråret.
Jeg vil hellere vende den om og sige at hvis vi tror vi kan det hele lige nu, så kommer vi hurtigt til at ligne en lille klub med storhedsvanvid. Vi er på vej tilbage, men vi er nødt til at slå kold vand i blodet. Det tager lang tid at vende et økonomisk morads.