Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Har man ikke bedre og længere tid til, at finde de rigtige spillere og spille dem sammen, hvis man kæber dem en ad gangen?
Jeg tro nu også, de blever gode med tiden, spørgsmålet er hvornår, og hvem der hitter og hvem der flunker. Men mener nu ikke Perez har dem forkromede plan. Og mener bestemt ikke vi får et dårligere hold, af de er konkurence dygtige, tværtimod, så tror jeg det skærper vores spilleres indstilling. Hvilket man tydeligt fornemmede på Xavis udtalelse.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Deres trup begynder efterhånden at ligne noget, omend jeg stadig mener de bør forstærke sig kraftigt i de bageste rækker (Gabriel Heinze?!?). Benzema er det klart bedste offensive indkøb de har gjort sig indtil videre. Personligt synes jeg han er farligere end både Ronaldo og Kaká. Men altså, jeg frygter dem ikke sålænge at vi henter en forstærkning eller to. David Villa, Javier Mascherano og Filipe - så burde den sæson være i hus! ;)

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Mit var vel også et retorisk spørgsmål ikke en konstatering, men lad det nu ligge.

Det er vist de færreste der mener det. Kaka har i modsætning til Zlatan vist noget på den internationale scene og blev så sent som for 2 sæsoner siden kåret som verdens bedste spiller. Noget Zlatan kun kan drømme om.

Arh skal vi nu ikke lige. Kan du nævne nogen eksempler? Du mener ikke at Del Bosque ikke var interesseret i Figo, Zidane, Beckham og Ronaldo dengang?

Nemmere ja. Jo længere de er i klubben, jo mere sammenspillede bliver de vel. Logisk.

Nu hentydede jeg heller ikke til dig, men mere bruge som Toure, da jo tidligere har udtalt at Xavi og Iniesta er klasser bedre end Kaka.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Toure:

Min pointe var ikke at drage paralleler til de enkelte indkøb, blot give et eksempel på, at det altså GODT kan lade sig gøre, at købe 5-6 forstærkninger og vinde titler. Det er vi om nogen gode eksempler på.

Deres grundstamme er vel Casillas, Ramos, Pepe, Raul og Lass.

Jeg ser hvert fald et enormt potentielle og bredde i deres nuværende trup.

F.eks. kommer de ikke til at lide af en skade til Kaka, som vi eksempelvis ville det, hvis Xavi blev skadet. Hvem har vi så af erstatninger? Eller hvad gør vi hvis Villa gør i stykker i løbet af sæsonen? Så tager Bojan over eller hvad?

På nuværende tidspunkt har de en bedre (PÅ PAPIRET) og breddere trup.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Du snakker om sammenhold? Var det netop ikke det der gjorde, at Real vandt mesterskabet i 2006-2007 og 2007-2008?

Din beskrivelse af Madrid er enormt farvet. Prøv engang at tjekke deres trup engang (gennemsnitalderen, potentiellet og det de indtil videre har opnået, trods elendigt lederskab af Calderon.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Arsenals gennemsnitsalder er enormt lav, men de har ikke vundet noget i lang tid. Derfor siger gennemsnitsalderen heller ikke særligt meget.

Desuden: Benzema er et godt køb, men han har absolut ikke bevist noget udenfor Frankrig endnu. Selv på landsholdet fungerer han ikke optimalt. Kaká har været en skygge af sig selv de sidste 2 år, og Ronaldo er på vej ned siden hans super 07/08 sæson. Hvem siger at de kommer til at præstere fantastisk de næste par år?

Faktisk er jeg slet ikke sikker på om Real Madrid kommer til at klare dem godt.

Til sidst vil jeg lige tilføje at Real Madrid kan takke Barca for deres mesterskab for 2 år siden. Barcelona smed det simpelthen væk, og Real Madrid var heldige, så deres præstationer har ikke været fantastiske. Vær nu lidt glad og optimistik! :D

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Optimistisk kan jeg gå med til, men direkte dum og naiv, nej.

Tabellen lyver aldrig. Forærede eller ej, så vandt de mesterskabet.

Min hentydning til gennemsnitalderen var blot, at den er ganske godt velbalanceret. At sammenligne med Arsenal er bare dumt, da 50 procent af deres trup består af den den bløde mellemvare.

Men lad os nu se hvordan det går. Jeg kan bare ikke forstå folks enorme optimisme. Man skulle tro det var os, der lige havde skrevet under med Kaka, Ronaldo og Benzema.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

FC. Barcelona skrev:Optimistisk kan jeg gå med til, men direkte dum og naiv, nej.

Tabellen lyver aldrig. Forærede eller ej, så vandt de mesterskabet.

Min hentydning til gennemsnitalderen var blot, at den er ganske godt velbalanceret. At sammenligne med Arsenal er bare dumt, da 50 procent af deres trup består af den den bløde mellemvare.

Men lad os nu se hvordan det går. Jeg kan bare ikke forstå folks enorme optimisme. Man skulle tro det var os, der lige havde skrevet under med Kaka, Ronaldo og Benzema.
Man skal tænke på at vi lige har vundet The Treble. Det er ferie, der er sol og sommer. Desuden er det nydeligt at se Real Madrid være så desperate efter, at komme på niveau med os. Og så at Manchester United-fansene i ens omgivelser græmmer sig, er også en fornøjelse.

Lad os se om Barca køber nogen (sandsynligvis ja), men lad os lade nerverne ligge til næste sæson... :wink:
Fin diskussion ellers :mrgreen:

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Beundrer hvert fald din optimisme.

I øvrigt er jeg kun små sur og negativ herinde, når det kommer til Mardrids gøren og laden på transfermarkedet.

Ingen tvivl om, at vi i de seneste 6 år har været ENORMT dominerende i forhold til dem, hvis man ser på titlerne, som jo er det vigtigste.

FC. Barcelona: 3 mesterskaber, 2 CL, 1 Copa Del Rey og 2 Spanske Super-Cups

Real Madrid: 2 mesterskaber og 1 Spansk Super-Cup.

Tydeligt for en hver, men det bekymrende er dog, at ledelsen ikke ser ud til, at forstærke sig synderligt. Det ligner unægtelig, at man begår fejlen fra 2006, der kunne have gjort, at vi muligvis stod med 5 mesterskaber i træk i dag. Alle mulighederne var der.

Men lad os blot starte med at vinde de 2 første titler til august og hente Ribery, Fabregas og Villa.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Nemlig! :D

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

FC. Barcelona - ja.. men hvad gjorde ledelsen rigtigt op til denne sæson? Beholdt samme stamme. Skilte sig af med to af de største navne. Stort set samme hold kom til at spille bedre.

Generelt angående Madrid;
Jeg tør ikke spå om, hvordan deres hold kommer til at spille. Det er stærke indkøb. Men om det kommer til at fungere er umuligt at vide. Der er bragt spillere til klubben fra fire forskellige ligaer so far, og det medfører også omstilling på spillestil, mentalitet og kultur. Men jeg skal ikke udelukke, at de stadig bliver meget stærke. Det er for nemt bare at feje indkøbene af banen.

- Jeg tror det bliver meget afgørende for Real, hvilken start de får. De vil utvivlsomt løbe på banen og skulle nedkæmpe ikke blot modstanderen, men også deres prisskilt. Der skal ikke meget modgang til, før "fejlkøb", "galactico-flop" og lignende bliver hevet op af hatten. De vil være under enormt pres allerede inden første kamp.

- Der for uden skal deres store spillere finde en i en rollefordeling. Jeg tror personligt, at Henry skulle vende sig til ikke at være stjernen, og at man derfor har set ham bedre i år end det forrige. Ronaldo er vant til at være ubetinget stjerne i Man U. Det kan han ikke tage for givet i Real. Man U syntes jeg, som Barca, bekræfter tesen om rollefordeling og synergi. Umiddelbart ville jeg sige om Man U, at der er spillere på deres hold som ikke har niveauet (navnet) til at være med. Men holdet fungerer, og det viser sig at være alfa omega. Igen, vi har spillet drømmebold i år, med en trup der vel er ringere (på papiret) end sidste år.

- Hvad skal der ske med Raul og Robben (samt Huntelaar og Higuain)? For mig må det være en hovedpine for reals ledelse at finde deres rolle.

Og endelig;
Ved godt det her kun kan lade sig gøre på skrift, er subjektivt, og super konstrueret. Men skal man sammenligne de to trupper, så syntes jeg faktisk stadig vores er stærkest. Jeg prøver at smide mine barcabriller så godt det kan lade sig gøre;

Casillas vs. Valdes - Ok.. Casillas vinder nok i de flestes øjne, så 1-0 til Real (jeg foretrækker dog V.V.)
Ramos vs. Alves. - Alves er i mine øjne bedst. 1-1
Pepe vs. Puyol - Den er svær. Vel Puyol, men næsten lige. stadig 1-1
Albiol vs. Pique - Lige. 1-1 stadig
Marcelo vs. Abidal - Bob bob... Tror Abidals potentiale er størts. Men lad os bare sige lige. 1-1

Lass vs. Yaya - Yaya er bedst. Har slået det fast i år. Lass har stadig meget at bevise. 1-2 til Barca.
Kaka vs. Iniesta - Den er sgu svær. Tror mange neutrale ville erklære den forskellige, men lige gode? Men lad os give den til Kaka. 2-2
Sneijder vs. Xavi - Xavi mere "proven". 2-3

Robben vs. Messi - Messi bedst. 2-4
Ronaldo vs. Henry - Ronaldo. 3-4
Benzema vs. Eto'o - Eto'o har slået sig fast som en hyper giftig målscorer på aller højeste niveau. Det mangler Benzema trods alt stadig. 3-5.

Ovenstående er subjektivt, min holdning, muligvis sværtet - men jeg finder altså stadig Barcas trup bedst.
(I øvrigt skal vi skal prise os lykkelige over Messi. Uanset hvad andre trupper gør, har vi stadig den mest talentfulde spiller i verden efter min mening).

Bingocaller

Re: Real Madrid

Indlæg af Bingocaller »

ladislau skrev:Det er i min bog forkert at frygte konkurrence. Synes først og fremmest vi skal tage indkøbene som et kompliment. Vi har lige vundet ALT, hvad der er og vinde og ydmyget Real på egen bane. Det er grunden til de køber ind som vanvittige. Det betyder jo også at vi har verdens pt stærkeste hold. Det er dem, der skal måle sig med os. og bestemt ikke omvendt, uanset hvad deres ny-indkøb hedder.

For en måned siden, var folk i panik over, at vores spillere ikke havde motivation nok, fordi de var alle overlegne. Nu er Real dobbelt så gode på alle pladser, fordi de bruger over to miliarder på fire spillere. Svaret til begge problemer var på dette forum; nye spillere. Spillere med navne, store profiler der koster en bonde gård, lige som de gør i Real, for det er de jo kommet langt med de senere år...
Jeg vil lige minde jer om, at måden vi kom ud af vores krise på, det var at cutte to af vores absolutte største profiler og satse på holdet. Synes måske vi skylder at se, hvad vores hold kan udrette, inden vi dømmer dem markant ringere end madrid, baseret på Madrid er et dyrere hold.
Selvfølgelig er der steder vi kan forstærke os, men det behøver ikke nødvendigvis at være stjerner. Det skal være dygtige og ærgerige fodboldspillere, så skal de nok blive stjerner i Barca.
Jeg kunne ikke være mere enig - super indlæg.

Reals oprustning kan meget vel vise sig at motivere vores spillere ekstra meget, selvom vi står i en situation, hvor man kunne frygte, at vores spillere er blevet for mætte efter denne fantastisk sæson. Jeg tror ikke, opskriften er så indviklet endda.
Vi skal bygge videre på vores store repetoire, tilføre nye trusler i vores spil(som f.eks. langskud) samt viderudvikle vores allerede gode indbyrdes forståelse, alt imens Real Madrid skal kæmpe med at få indpasset de store ego'er i kollektivet og udvikle et nyt spilkoncept. Et fodboldhold er nu engang en kollektiv enhed, som fungerer stærkest, når spillerne kender hinanden godt. Det bliver vores fordel i den kommende sæson.

Real Madrid vil nu til at spille flot fodbold igen, og det er kun glædeligt for konkurrencen og ikke mindst for seværdigheden. Jeg mener bare ikke, at det er den slags fodbold, som giver Real Madrid de bedste resultater. Og heldigvis for det. Går vi tilbage til Real Madrids seneste to mesterskaber, så blev de ikke grundlagt på flot fodbold, men nærmere på vilje, vindermentalitet og så selvfølgelig Barcas nedtur. Hvis jeg skal analysere min hadeklub over dem alle, så mener jeg, at deres største styrke de seneste år har været deres vilje til sejr. Gang på gang spillede de kedelig fodbold, og de kom ofte bagud, men alligevel trak de sig for det meste sejrrigt ud med en slutspurt i den sidste del af kampene. Det er en særlig vilje og vindermentalitet, som man kun ser i storklubber.

Men nu lader det til, at de nærmest vil spille opvisningsfodbold, og det kan måske være på beskostning af den omtalte 'vilje til sejr', som jeg altid har frygtet mest ved Real Madrid - personificeret ved Raul. Jeg tror, at dette mere offensive Madrid-hold, også vil blive mere sårbart - og det skal udnyttes. Real vil højst sandsynlig prøve at tage initiativet til at skabe kampene, hvilket langt fra har været tilfældet de seneste sæsoner. Der vil altså være tale om en lille mentalitetsændring fra Real under Capello, Schuster og Juande Ramos til Real under Pelligrini med stærk indflydelse fra Perez. Jeg tror, at Real vil dumme sig mod flere af de mindre hold, som vil straffe dem på kontra og overtalssituationer.
Barca har ikke 'patent' på den flotte fodbold, og Real er meget velkomne til at forsøge sig. Jeg tror da også, at Real nok skal komme til at spille flot fodbold, men jeg tror ikke nødvendigvis, at de gode resultater vil følge med.

Når alt kommer til alt, så er flot og succesfuld fodbold ikke noget, man skaber 'overnight'. Det er ikke noget, man kan købe sig til over en enkelt sommer. Flot fodbold er lig med en indbyrdes forståelse på et højere plan - at man nærmest kan finde sine medspillere i blinde - og det tager virkelig mange træningstimer og mange kampe at bygge op. Når Barcas kombinationsspil flyder og går op i en højere enhed, så er det den konkrete udmøntning af en længere tids planlægning fra klubbens side. Den langsigtede planlægning og den indbyrdes forståelse, mener jeg, er Barcas store fordel i den kommende sæson. Det skal blive fantastisk spændende at se. hvordan denne strategi klarer sig mod 'The Big Spenders' fra hovedstaden.
Real kan blive uhyggelige, når de nye spillere har lært hinandens løbemønstrer at kende, men inden da har Galacticos-syndromet forhåbentlig allerede ødelagt stemningen i truppen, altså for mange utilfredse stjerner på bænken. Bare kalde mig naiv, men jeg tror sgu på det igen i år :wink:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Ja, det er da altid bekymrende, når ens hovedmodstander henter en masse store navne, men som det også er sagt før, så er der jo ingen garanti for, at de får det til at fungere. Ronaldo skal i høj grad vænne sig til, at han skal dele stjerne-titlen med Kaká, og jeg tror ikke på, at han slår til i El Clasico, han er ikke glad for presset. Til gengæld er han god til at ødelægge de mindre hold - når han er i humør til det. Hvis han ikke finder humøret og rytmen, så kommer han ikke til at gøre nogen nævneværdig forskel ude på kanten.

Jeg er derimod rigtig træt af, at de får Benzema; det kan vel ikke passe, at de kan få et af verdens største angrebstalenter til ~ €35 mio., og vi skal betale ~ €43 mio. for en syv år ældre angriber? Jaja, Villa har slået sit navn fast, det er rigtigt... men alligevel?

Nu har Ribery også været ude og sige til L'Equipe, at han vil til Real, og kun Real, ifølge bold.dk. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis det holder, så kan de (muligvis) få sig en rigtig god kant - og hvad så med deres egen banehalvdel? De har ikke en ordentlig oprydder på DM, deres forsvar er stadig svagere end vores, og Casillas er god, men ikke uovervindelig. Nu må vi jo se, om der ikke kommer til at gå 3-4 superstjerner rundt oppe ved modstanderens felt, mens der bliver scoret i Reals ende.

Men jo, vi skal da forstærke os, for vi havde vores svagheder i år. Der skal nogle forstærkninger til klubben, der kan være (stort set) lige så dygtige på banen som de faste 11, dvs. ingen Hleb-agtige flop. Vi kan ikke have, at en karantæne eller en/to skader kan gøre os væsentligt mere sårbare, end hvis vi stillede i stærkeste opstilling. Desuden skal vi have gjort noget ved den engelske stil, så vi kan komme den til livs (langskud, bedre hovedspil, osv.).

... og så igen, vi skriver 2. juli, altså dagen efter at transfervinduet åbnede. Vi behøver ikke tabe modet endnu, sålænge ledelsen ikke går i panik. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Så vil Ribery nu kun til Real Madrid, hvor han før ville til FC. Barcelona.

Hvad mon det skyldes??

Magtbalancen er for alvor vendt, desværre.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

FC. Barcelona skrev:Så vil Ribery nu kun til Real Madrid, hvor han før ville til FC. Barcelona.

Hvad mon det skyldes??

Magtbalancen er for alvor vendt, desværre.
Først og fremmest Zidane og Benzema, vil jeg tro. Jeg tror ærlig talt ikke, at der er særlig meget andet, der taler til deres fordel når sammenlignet med et skifte til Barca. Af en eller anden grund virker det til, at franskmænd går ekstremt meget op i Zidanes gøren og laden.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster