Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

ladislau skrev:Det ved vi jo heller ikke om det er. Benzema er ikke bekræftiget endnu, og det er Xabi vel heller ikke. Og vi har ikke set vores endelige hold endnu. Til gengæld mener jeg ikke, det hold du viser, skulle være bedre end vores. At sige tillykke med sejren, uden at have set holdene spille, er i mine øjne dybt underligt.
Og en smule mærkeligt...

FC. Barcelona - slap af!

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg er da ikke nervøs, jeg indser vel blot realiteterne. Man skal være ualmindelig dum, hvis man har den holdning, at "jamen vi er da langt bedre" osv.

Hvis Perez vil have Alonso så køber han ham også, det ved du også godt. Og hvis han ikke får Alonso, så køber han en anden klassespiller.

Og det endnu mere skræmmende ved min mulige startopstilling er, at den ældste er Casillas på 28......

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

Er du kronisk negativ FC. Barcelona ? Synes du virker sur, hver eneste gang jeg ser dig kommentere noget.

Barcelona er en ekstremt sammenspillet trup med et klart koncept. Det kan man på ingen måde sige om Madrid. Så kan du købe alle de spillere de vil, det tager tid at skabe et hold.

Og jeg forstår slet ikke din position mht. det økonomiske aspekt. Mener du seriøst vi skal ud og bruge samme gastronomiske summer som Madrid, bare for at sikre os spillerne lige nu er og her ? Er det ikke lige præcist et af de punkter, hvor vi netop adskiller os ? Vi forhandler, handler kløgtigt og følger ikke nødvendigvis den konjunktur, der skabes af andre hold. Transfermarkedet er åbnet I DAG, så slap nu lidt af. Desuden skal der ikke ændres synderligt på vores hold.
El Señor de las Tartas

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Hvorhenne ser du, at jeg er negativ?

Andet end at jeg nævner, at det er foruroligende, at Real henter den ene klassespiller efter den anden, mens vi intet foretager os, selvom vores trup trænger til forstærkning.

Synes snarere det er utroligt, at se reaktionerne her. Det virker jo som om, at Real har investeret i henholdsvis Brede Hangeland, Denilson, Flether og Toni,

Vi taler altså om Ronaldo, Kaka, Benzema og Albiol. De 2 førstnævnte har været i top 3 af verdens bedste spillere de seneste 3 år. At man ikke viser tegn på foruroligenhed er for mig mere underligt, end hvis man skulle gøre det.

Og selvfølgelig kan man som Barca fan spille det sædvanlige kort, at de mangler sammespillet mm., men mig bekendt havde vi da ikke problemer med vores mange indkøb sidste sæson. Og i modsætning til for 7 år siden, så ser jeg virkelig perspektiver i de spillere Real køber. Igen, rigtig fornuftig blanding af kommende verdensstjerner og nuværende.

Men jeg er åbenbart den eneste der kan se, at de har gang i noget stort og at Hiquain er en klassesspiller.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Det er i min bog forkert at frygte konkurrence. Synes først og fremmest vi skal tage indkøbene som et kompliment. Vi har lige vundet ALT, hvad der er og vinde og ydmyget Real på egen bane. Det er grunden til de køber ind som vanvittige. Det betyder jo også at vi har verdens pt stærkeste hold. Det er dem, der skal måle sig med os. og bestemt ikke omvendt, uanset hvad deres ny-indkøb hedder.

For en måned siden, var folk i panik over, at vores spillere ikke havde motivation nok, fordi de var alle overlegne. Nu er Real dobbelt så gode på alle pladser, fordi de bruger over to miliarder på fire spillere. Svaret til begge problemer var på dette forum; nye spillere. Spillere med navne, store profiler der koster en bonde gård, lige som de gør i Real, for det er de jo kommet langt med de senere år...
Jeg vil lige minde jer om, at måden vi kom ud af vores krise på, det var at cutte to af vores absolutte største profiler og satse på holdet. Synes måske vi skylder at se, hvad vores hold kan udrette, inden vi dømmer dem markant ringere end madrid, baseret på Madrid er et dyrere hold.
Selvfølgelig er der steder vi kan forstærke os, men det behøver ikke nødvendigvis at være stjerner. Det skal være dygtige og ærgerige fodboldspillere, så skal de nok blive stjerner i Barca.

Desværre lader det til at den frygt du har FC. Barcelona også er nået ledelsen, så vi ender nok med nogle dyre stjerne spillere, så må vi håbe de passer ind i klubben. Hvis ikke, så har du ret, så kan vi sige tillykke til Madrid.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

De køber jo ikk ind til et system, de køber jo bare store navne ! Perez går jo kun op i spillertrøjer og salg dertil.

Jo det er store navne. Men jeg frygter dem ikke nej. Deres grundstamme på holdet bliver jo fuldstændig modificeret.
El Señor de las Tartas

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er da en af de mest dumme og naive holdninger jeg har hørt?

Hvor mange trøjer tror du Benzema og Albiol sælger?

Det er da kun Kaka og Ronaldo, der virkelig kan give et boost i økonomien, hvoruden deres åbenlyse klasse. Og fortæl mig ikke, at Real ikke har manglet en venstrefløj samt offensiv midt. Det er det, de siden Zidane og Figo tiden har manglet.

Perez begår ikke samme fejl 2 gange i træk, nægter jeg at tro på.

Og ifølge Sport er Ribery tæt på Madrid.....

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Der er ingen, der siger, at det ikke er gode spillere, men de skal lige leve op til prisen, og virke som hold. Deres vigtigste mand er i mine øjne Pelligrini. Personlig tvivler jeg på, at han kan få lige så meget ud af Ronaldo, som Ferguson kunne.
Det er et godt Real hold, hvis de lever op til potentialet og forventningerne. Det bliver forhåbentlig en skide god og spændene sæson. I forbindelse med vores hold, vil du så sove bedre om natten, hvis vi brugte en milliard vi ikke har, og går konkurs sammen med Real, når bankerne bruger samme regler for fodbold klubber, som det gør for andre firmaer.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Hverken FC. Barcelona eller Real Madrid går nogensinde konkurs, det burde du vide. Det er medlemsejede klubber, hvis det siger dig noget.... I tilfælde af et gigantisk underskud, så udstedes der blot aktier, så nye investorer (rigmænd) blot opkøber disse. Tanken om konkurs er ligeså realistisk som, at LFA skulle vinde CL om 3 år

Hvorfor skulle Ronaldo ikke kune være ligeså god i Spanien, nu når han får bedre holdkammerater og det ikke kun er ham der skal trække læsset?

Om klubben bruger 25 øre eller 1 milliard kr. er jeg ligeglad med, så længe de forstærkninger der kræves ankommer.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

Lad venligst være at kalde mig naiv, blot fordi jeg har en anden holdning end dig.

Hvis vi tager Madrids nuværende system, hvor passer Kaka så ind ? Ingen steder. Her skal system ændres.

Tror du Perez ville bruge omkring 1,2 milliarder på 2 spillere, hvis han vidste han ikke kunne tjene dem ind igen ?

Hvorfor tror du så mange megastjerner nødvendigvis kommer til at fungere som en olieret maskine ? Det kan da ligeså godt give bagslag som i slutningen af Galactico-æraen.

Perez er ingen fodboldfilosof. Han er en forretningsmand, sådan har det altid været.

Bare fordi en kat hopper i havet, bliver den ikke til en fisk.
El Señor de las Tartas

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Tja, hvis de ikke kan betale deres gæld, så er det sgu ligegyldigt om de er medlems-ejede eller ej, foreninger kan også ryge buttom-up.

Tror ikke det har noget med spanien at gøre, men tror han kommer til at mangle en disciplinær indpisker Real. Kun ham der skal trække læsset? Du lyder som om han spillede i Randers... De var vel favoritter til at vinde CL, lige op til... ja, de ikke gjorde det.

Tja, nu er vi pænt uenige om nødvendigheden af forstærkninger. Mener vi skal solgt og købt til forsvaret, og få substitutter til Guddy og Hleb, som reelt vil kunne gøre en forskel på holdet, og så er den i mestervinkel. Jeg kan ikke se, hvem der skal ud af start opstillingen foran, og hvem kan gøre det markant bedre.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Ditto. Lad være med at kalde mig negativ, fordi jeg har en anden holdning.

Ja, det er vel netop derfor en ny træner er blevet ansat. Der er vel en grund til, at de har købt ham.

Lige præcis. Det er også det jeg skriver, at man med et køb af C. Ronaldo og Kaka slår 2 fluer med et smæk. Læg mærke til, at jeg skrev, at Albiol og Benzema nok ikke var dem, der solgte de fleste trøjer.

Det har jeg skam heller ikke sagt på noget tidspunkt, finder bare deres enorme oprystning foruroligende. Stor forskel.

Og du tror vel ikke helt seriøst på, at Perez er enerådig og udelukkende bestemmer alt. Real Madrid består altså også af sportsdirektører, trænere, rådigere mm. De er nok ikke helt uden talent. De har hvert fald fået at hente Premier Leagues bedste spiller, Serie A's og La Championnats bedste spiller i løbet af 1 måned!

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

I øvrigt er der en STOR forskel på det første Galacticos. Der blev stjernerne købt en ad gangen og det i løbet af flere sæsoner. Her køber man samtlige af de spillere man har brug for i løbet af et transfervindue, så man kan spille dem sammen. Muligvis giver det ikke pote i 1 sæson, men fundamentet for succes er der i de kommende.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Diabolito »

1. Jeg spurgte om du var negativ. Du kan bare svare nej !

2. Zlatan er Serie As bedste spiller.

3. Perez har i sin sidste regeringstid gået mig udenom både trænere og sportsdirektører og købt dem han selv ville. Hvorfor tror du, at det er anderledes nu ?

4. Dit argument med at han køber dem alle nu, synes jeg ikke holder. Det er da nemmere at købe dem en af gangen, så de kan komme ind på et hold, der fungerer, i stedet for alle skal lære deres rolle på en gang.

5. Jeg har aldrig sagt deres spillerkøb ikke har været gode. Blot at jeg ikke frygter dem, da de ikke er sammenspillet som et hold overhovedet endnu.
El Señor de las Tartas

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

@ FC. Barcelona;

Man kan slet ikke sammenligne vores indkøb i sidste sæson med Real Madrids indkøb denne sæson.

Man må tænke på, som Dia siger, at de ændrer grundstammen på deres spillere. Vores stamme er: Messi, Xavi, Puyol og Iniesta. Det er dém vi arbejder ud fra. Nu hvor Real Madrid har købt som de har gjort, så kommer deres nye grundstamme til at se således ud: Casillas, Kaká, Ronaldo og Raúl.

Jeg ville mene at det ville tage et stykke tid inden de har fundet deres plads på holdet. Desuden tror jeg, at holdet vil blive alt for offensivt. På den defensive midtbane har de Lass, som er utroligt usikker, og hvem har de ellers? Diarra, som lige er kommet tilbage fra en gevaldig skade? Ikke just imponerende...

Barca har stadig et bedre, mere solidt hold - og jeg kan altså godt se at Real forstærker gevaldigt. Nu siger du sikkert at jeg er naiv, men det er hvad jeg mener. Real Madrid vil aldrig få det fælleskab, som vi har på vores hold. Xavi og Iniesta har spillet sammen siden de var teenagere, Messi er et geni på højde med Maradona, og du klager? Jeg forstår dig ikke...

Billede
Senest rettet af Toure ons jul 01, 2009 9:52 pm, rettet i alt 2 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster