La Liga 2021/2022

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Diabolito »

Er I ikke søde at begrænse jeres brug af citater? I kan måske nøjes med at bruge den sidste del der er skrevet af modparten.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Lopezzz »

VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 10:58 pm
Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 10:31 pm
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 9:35 pm
Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 8:46 pm
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 11:53 am
Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 9:23 am
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 8:04 am
Lopezzz skrev:
fre okt 29, 2021 11:42 pm


Dem du nævner kan ikke måles med dem Barca har. Real er på røven og det her er nok den sidste sæson hvor I kan måske vinde noget men jeg tvivler.
Det begynder at gå galt for jer efter nyt år. Bare vent og se. Ikke engang deres største våben (læs: PENGE) vil redde jer.
Nu skriver jeg "jer" men er ikke sikker at det er dig der er RM fan eller var det en anden bruger? Der er en eller to brugere her på forummet som holder med RM.
Det kunne være spændende, hvis du kunne bakke de påstande op med et eller andet? Altså jeg er med på, at det er din subjektive holdning, men kunne den ikke få bare 5% indhold? Hvorfor er det sidste år Real vinder noget - hvis de overhovedet gør?
Hvorfor går det galt efter nytår?
Real har en helt anden økonomi end Barca i disse år, og det er som bekendt penge, der bestemmer i fodbold, så på den front er de bedre kørende. Af samme årsag kommer både Mbappé og Haaland formentlig også til sommer, hvis du som Barca-fan ikke synes, det er en trussel, så mangler der vist lidt situationsfornemmelse.
Real har ikke samme midtbanetalenter, omend jeg synes Camavinga har potentialet til at blive en af de bedste på sin position. Pedri har stadig større talent og kommer formentlig længere i sin karriere.
Fati og Vinicius kan i min bog sidestilles. Fati mere permanent i sine aktioner mens Vini har mere X-faktor.

Faktum er dog bare, at Barcas økonomi er presset, og det kan på sigt gå ud over de talenter, som man kan være nødsaget til at skille sig af med. Det håber jeg dog ikke sker. Real og Barca har brug for hinanden som den evige rival.

Og du må gerne kalde mig RM-fan, det gør de fleste herinde, når man ikke er enige med flertallet, som har mere end almindeligt svært ved at bibeholde objektiviteten.
Men jeg er stadig fan af spansk fodbold - ikke af specifikke hold. Jeg nærer dog stor sympati for hold som Barca og RM og knapt så meget for ATM, Villarreal og Getafe.
Jeg siger bare at RMs succes ligger kun i pengene. De er ingenting uden penge.
Hver år i hver række udvikler Barca talenter efter talenter i vores verdenskendte fodboldskole og de er klubbens stolthed.
Vi tror på vores ungdom mens RM tror kun på de dyre indkøb. Real har, ligesom PSG og flere klubber der kun jagter penge totalt ødelagt transfermarkedet som er blevet til en kæmpe stor auktion (jeg kalder det for menneskehandel).
Real må gerne købe alle stjerner de vil, Barca vil stadigvæk være der og drille dem og gøre det svært for dem selvom vi ikke har hverken Mbappe, Penaldo, Haaland, Levandovski, Salah eller hvem som helst af de kæmpe stor stjerner.
Vi har haft et par dårlige trænere på det sidste og vores ledelse har sejlet helt vildt plus vi har mistet Messi men den dårlige periode er forhåbentlig snart slut fordi vores ungdom vil gøre alt for at føre os tilbage på sporet.
Her er vores fremtidshold:
Araujo, Dest, Mingueza, Gavi, Nico, Balde, Garcia, Pedri, Puig, Demir, Fati, Moussa, Inaki Pena og flere som er på vej plus vi har de "mere rutinerede" spillere som De Jong og vores one and only Playstation dude Dembele som er lavet af glas :lol:
Og når vi krydrer lidt med old boys Coutinho, Aguero og Depay har vi ikke brug for mere.
Og når en god og stabil træner sætter alle prikker på plads bliver vi forhåbentlig pain in the ass for samtlige stjernepakkede og pengegriske klubber i Europa ;-)
Du mangler i den grad den efterspurgte objektivitet. Prøv at kigge på hvor mange penge Barca har brugt på transfers de seneste 5-6 år. Der findes vel nærmest en klub, der har brugt flere penge. Det er netop pga. den manglende fokus på La Masia, at Barca er, hvor man er. At du nu prøver at få det til at fremstå anderledes, klinger bare så vanvittig hult.
Læs hvad jeg skriver. Vores korrupte ledelse og dårlig træner valg de sidste 4-5 år har ført os hvor vi er nu.
Det stopper meget snart. Barcas ungdom har stadigvæk samme DNA og de ved udmærket hvad klubbens spillestil er men de ældre og mætte La Masia stjerner står i vejen for dem. Dem skulle vi have sagt farvel til for et par år siden men ledelsen havde ikke nosser til at lave en generationsskifte.
Det sker forhåbentlig nu

Så du vil gerne beskylde RM for at være en købeklub, men du vil ikke forholde dig til, at Barca har spenderet markant flere penge på transfers igennem de sidste mange år? Well done - kudos for debatniveauet :clap:
Sidste HVOR mange år? Slap lige lidt af. Hvis du vil grave mere i det så tag de sidste 2 årtier og tjek statistikken for begge klubber.
Du overdriver helt vil meget bare fordi vores økonomi har sejlet under corona pandemien

Nu sejler økonomien ikke udelukkende pga Corona. Jeg tror, det vil gavne dig at læse lidt op på nogle af de emner, du vil diskutere.

Når det så er sagt, er vi kommet langt væk fra det, diskussionen begyndte med. At du dømte dommedag for Real uden at kunne bakke det op med andet end desperate forhåbninger. Jeg venter stadig på at høre, hvorfor Real pludselig falder sammen og Barca på mirakuløst vis bliver reddet…
Fordi vi har en meget bedre fodboldskole end RM og vores unge får chancen og tiden nok til at tilkæmpe sig en plads på førsteholdet og blive i klubben mens RM får dollar tegn i øjnene lige så snart de opdager et talent i deres fodboldskole. De låner dem ud til andre klubber og efter styk tid bliver de solgt.
Der er ikke mange der får lov til at spille på førsteholdet og der er heller ikke mange der vender tilbage til klubben.

Det går lille smule godt for RM og alle madridistas tror at de ejer hele verden.
I skal nok falde ned på jorden igen, det kan jeg love dig.
MDCCCXCIX

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af SuperBarca »

Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 11:49 pm
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 10:58 pm
Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 10:31 pm
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 9:35 pm
Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 8:46 pm
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 11:53 am
Lopezzz skrev:
lør okt 30, 2021 9:23 am
VicValde skrev:
lør okt 30, 2021 8:04 am


Det kunne være spændende, hvis du kunne bakke de påstande op med et eller andet? Altså jeg er med på, at det er din subjektive holdning, men kunne den ikke få bare 5% indhold? Hvorfor er det sidste år Real vinder noget - hvis de overhovedet gør?
Hvorfor går det galt efter nytår?
Real har en helt anden økonomi end Barca i disse år, og det er som bekendt penge, der bestemmer i fodbold, så på den front er de bedre kørende. Af samme årsag kommer både Mbappé og Haaland formentlig også til sommer, hvis du som Barca-fan ikke synes, det er en trussel, så mangler der vist lidt situationsfornemmelse.
Real har ikke samme midtbanetalenter, omend jeg synes Camavinga har potentialet til at blive en af de bedste på sin position. Pedri har stadig større talent og kommer formentlig længere i sin karriere.
Fati og Vinicius kan i min bog sidestilles. Fati mere permanent i sine aktioner mens Vini har mere X-faktor.

Faktum er dog bare, at Barcas økonomi er presset, og det kan på sigt gå ud over de talenter, som man kan være nødsaget til at skille sig af med. Det håber jeg dog ikke sker. Real og Barca har brug for hinanden som den evige rival.

Og du må gerne kalde mig RM-fan, det gør de fleste herinde, når man ikke er enige med flertallet, som har mere end almindeligt svært ved at bibeholde objektiviteten.
Men jeg er stadig fan af spansk fodbold - ikke af specifikke hold. Jeg nærer dog stor sympati for hold som Barca og RM og knapt så meget for ATM, Villarreal og Getafe.
Jeg siger bare at RMs succes ligger kun i pengene. De er ingenting uden penge.
Hver år i hver række udvikler Barca talenter efter talenter i vores verdenskendte fodboldskole og de er klubbens stolthed.
Vi tror på vores ungdom mens RM tror kun på de dyre indkøb. Real har, ligesom PSG og flere klubber der kun jagter penge totalt ødelagt transfermarkedet som er blevet til en kæmpe stor auktion (jeg kalder det for menneskehandel).
Real må gerne købe alle stjerner de vil, Barca vil stadigvæk være der og drille dem og gøre det svært for dem selvom vi ikke har hverken Mbappe, Penaldo, Haaland, Levandovski, Salah eller hvem som helst af de kæmpe stor stjerner.
Vi har haft et par dårlige trænere på det sidste og vores ledelse har sejlet helt vildt plus vi har mistet Messi men den dårlige periode er forhåbentlig snart slut fordi vores ungdom vil gøre alt for at føre os tilbage på sporet.
Her er vores fremtidshold:
Araujo, Dest, Mingueza, Gavi, Nico, Balde, Garcia, Pedri, Puig, Demir, Fati, Moussa, Inaki Pena og flere som er på vej plus vi har de "mere rutinerede" spillere som De Jong og vores one and only Playstation dude Dembele som er lavet af glas :lol:
Og når vi krydrer lidt med old boys Coutinho, Aguero og Depay har vi ikke brug for mere.
Og når en god og stabil træner sætter alle prikker på plads bliver vi forhåbentlig pain in the ass for samtlige stjernepakkede og pengegriske klubber i Europa ;-)
Du mangler i den grad den efterspurgte objektivitet. Prøv at kigge på hvor mange penge Barca har brugt på transfers de seneste 5-6 år. Der findes vel nærmest en klub, der har brugt flere penge. Det er netop pga. den manglende fokus på La Masia, at Barca er, hvor man er. At du nu prøver at få det til at fremstå anderledes, klinger bare så vanvittig hult.
Læs hvad jeg skriver. Vores korrupte ledelse og dårlig træner valg de sidste 4-5 år har ført os hvor vi er nu.
Det stopper meget snart. Barcas ungdom har stadigvæk samme DNA og de ved udmærket hvad klubbens spillestil er men de ældre og mætte La Masia stjerner står i vejen for dem. Dem skulle vi have sagt farvel til for et par år siden men ledelsen havde ikke nosser til at lave en generationsskifte.
Det sker forhåbentlig nu

Så du vil gerne beskylde RM for at være en købeklub, men du vil ikke forholde dig til, at Barca har spenderet markant flere penge på transfers igennem de sidste mange år? Well done - kudos for debatniveauet :clap:
Sidste HVOR mange år? Slap lige lidt af. Hvis du vil grave mere i det så tag de sidste 2 årtier og tjek statistikken for begge klubber.
Du overdriver helt vil meget bare fordi vores økonomi har sejlet under corona pandemien

Nu sejler økonomien ikke udelukkende pga Corona. Jeg tror, det vil gavne dig at læse lidt op på nogle af de emner, du vil diskutere.

Når det så er sagt, er vi kommet langt væk fra det, diskussionen begyndte med. At du dømte dommedag for Real uden at kunne bakke det op med andet end desperate forhåbninger. Jeg venter stadig på at høre, hvorfor Real pludselig falder sammen og Barca på mirakuløst vis bliver reddet…
Fordi vi har en meget bedre fodboldskole end RM og vores unge får chancen og tiden nok til at tilkæmpe sig en plads på førsteholdet og blive i klubben mens RM får dollar tegn i øjnene lige så snart de opdager et talent i deres fodboldskole. De låner dem ud til andre klubber og efter styk tid bliver de solgt.
Der er ikke mange der får lov til at spille på førsteholdet og der er heller ikke mange der vender tilbage til klubben.

Det går lille smule godt for RM og alle madridistas tror at de ejer hele verden.
I skal nok falde ned på jorden igen, det kan jeg love dig.
Hvor mange år gik der mellem Sergi Roberto og Ansu Fati? Kan ikke lige komme på nogen imellem de to som for alvor har været en fast del af førsteholdet og fået rimeligt med spilletid. Så synes det er lidt søgt at påstå at Barcas talenter får mange flere muligheder en Real Madrids. I Barcas tilfælde har det jo netop været umuligt at slå igennem fordi der har været verdensklasse spillere på alle positioner i mange år (Vi mistede jo Thiago af samme årsag). Det har ændret sig nu og derfor ser vi pludseligt en masse 17-20 årige (ekstremt talentfulde) spillere få spilletid, men det har altså ikke været tilfældet i mange år. Er generelt enig i VicValde's betragtninger angående Real Madrid - selvfølgelig er det svært at finde en 1:1 erstatning for Modric, Ramos etc. Men de har altså også unge spændende spillere i deres trup.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Lopezzz »

Talenterne var ALTID der men ledelsen og trænere gad ikke at satse på dem og turde ikke at lave en generationsskifte for nogle år siden.
De ville bare ikke skille sig af med vores old boys og derfor betaler vi prisen nu.
Det er gået alt for langsomt og så kom den skide pandemi og ødelagde alt. Vi mistede Messi men han ville elske at blive og starte et nyt hold fuldspækket med unge La Masia stjerner.
Vores midlertidige træner har allerede i første kamp gjort noget positivt med at smide de mange unge på banen.
Vi har fucking intet at miste. De skal simpelthen alle have så meget erfaring så muligt.

RM skal allerede i denne sæson finde afløsere for mindst 10 spillere fordi de alle snart fylder 30 år.
MDCCCXCIX

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af VicValde »

Puha, det er godt nok op ad bakke det her.

1) Ja, Real har solgt mange af deres talenter, som havde svært ved at spille sig på holdet. Især back-positionen har de tjent godt på, og det har sikret overlevelse under Corona. Perez har jo selv udtalt, at han hurtigt indså, at RM skulle være en sælgende klub for at overleve Corona, da PL ellers ville løbe fra de andre ligaer hvad angår økonomi. Det må man bare give ham; at han havde læst godt.

2) “Madridistas tror de ejer hele verden”. Kan vi ikke stoppe det der børnehave niveau? Det er jo helt skørt, at du som - antagelig - voksen mand skriver sådan der. Der kommer gode og dårlige perioder for alle. Også for Barca og RM. Man må bare erkende at Barcas situation pt. er markant værre.

3) Du er nødt til at forstå, hvorfor der bliver spillet med en masse talenter nu. Det er fordi, økonomien sutter røv! Ikke af lyst - af nød. Jeg tvivler på Gavi, Balde, Puig, etc havde set førsteholdet, hvis man var garderet på samtlige pladser, som man har været vant til. Men det betyder ikke, at talenterne, vi ser nu, er en ny generation Xavi’er, Iniesta’er, Busi’er. De spilles, fordi der ikke er andre muligheder. Nogle bliver en permanent del af holdet (Fati, Pedri), mens andre glider ud igen og sælges til andre klubber.

4) Hold nu op med at udtal dig som om du er inde i hovedet på spillerne. Du ved intet om, hvad Messi ville have ønsket - det er din egen fantasi. Hvis vi nu prøver at kigge på, hvad Messi rent faktisk siger, så vil Messi vinde - det er hans DNA. Det vil han aldrig komme til med ene af talenter rundt om sig.

5) “Real skal i denne sæson skifte +10 spillere over 30 år”. Nu slutter karrieren jo ikke som 30-årig for en fodboldspiller, medmindre man er brasilianer. Det der postulat er altså helt enormt uintelligent skrevet - virkelighedsfjernt egentlig. Reals helt store udfordring kommer, når Benzema stiller støvlerne. Men det er egentlig også det, de er dækket fint ind på de andre positioner.

Jeg forstår godt, at man som Barca-fan er udfordret i øjeblikket. Overvej hvordan RM fans måtte have det i start 10’erne. Men jeg synes også, at folk herinde forstår situationen, anerkender at det vil tage tid og hårdt arbejde, før man er tilbage. Men lige netop du lever i din egen boble, som nok er nødt til at sprænge på et tidspunkt, før realiteten går op for dig.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Lopezzz »

Hvis du tror at Barca kan kun følge med i alle turneringer hvis de har nogle af de allerbedste spillere på holdet så tager du fejl.
Men desværre dem som sidder på magten er nok enige med dig for i sidste ende alt handler jo om pengene.
Vores mange indkøb på det sidste har fejlet stort men der SKAL simpelthen købes ind og det skal helst være et verdenskendt stjerne så seere/dig har lyst til se Barca. For hvem gider at kigge på Gavi eller Balde eller nogen. Klubben kommer ikke til at tjene noget på deres reklamer, sponsorer, tøj osv..
Der skal et navn som Mbappe til for at klubben kan overleve og tiltrække flere seere.

Jeg siger fuck that!!!

Messi ønskede at blive men han blev smidt ud af klubben. Ja selvfølgelig han er en vinder type som altid går efter titler men han ville fortsat gøre det i Barca men fik ikke lov til det.

Som sagt vi har intet at miste og specielt nu hvor de fleste mennesker og kritikere har ondt af os fordi vi har ingen store navne på holdet og intet at byde med.
Medierne har heller ikke noget at snakke og skrive om og det gør at mange stopper med at støtte holdet. Folk finder hurtig et "galactico" klub at heppe på i stedet for.

Derfor RM går altid efter at have mindst et kendt navn på holdet som vil skabe opmærksomhed og skaffe penge.
De skide penge har ødelagt sport og det går altid ud over ungdommen.

Jeg kan ikke se hvad der er problem i at Barca starter fra bunden af? Vi ligger jo tæt på bunden men de unge ønsker at redde os og vi siger Nej Tak til dem fordi de hedder ikke Haaland ell Mbappe.

Karrieren slutter selvfølgelig ikke ved 30'erne men mange RMs spillere er trætte og også mætte og det kan kun blive værre. Og hvis pandemien og den stramme økonomi fortsætter bliver de også nødt til at satse mere og mere på ungdommen men det bliver svært for dem fordi de er ikke vant til det.
MDCCCXCIX

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af VicValde »

Lopezzz skrev:
søn okt 31, 2021 10:26 am
Hvis du tror at Barca kan kun følge med i alle turneringer hvis de har nogle af de allerbedste spillere på holdet så tager du fejl.
Men desværre dem som sidder på magten er nok enige med dig for i sidste ende alt handler jo om pengene.
Vores mange indkøb på det sidste har fejlet stort men der SKAL simpelthen købes ind og det skal helst være et verdenskendt stjerne så seere/dig har lyst til se Barca. For hvem gider at kigge på Gavi eller Balde eller nogen. Klubben kommer ikke til at tjene noget på deres reklamer, sponsorer, tøj osv..
Der skal et navn som Mbappe til for at klubben kan overleve og tiltrække flere seere.

Jeg siger fuck that!!!

Messi ønskede at blive men han blev smidt ud af klubben. Ja selvfølgelig han er en vinder type som altid går efter titler men han ville fortsat gøre det i Barca men fik ikke lov til det.

Som sagt vi har intet at miste og specielt nu hvor de fleste mennesker og kritikere har ondt af os fordi vi har ingen store navne på holdet og intet at byde med.
Medierne har heller ikke noget at snakke og skrive om og det gør at mange stopper med at støtte holdet. Folk finder hurtig et "galactico" klub at heppe på i stedet for.

Derfor RM går altid efter at have mindst et kendt navn på holdet som vil skabe opmærksomhed og skaffe penge.
De skide penge har ødelagt sport og det går altid ud over ungdommen.

Jeg kan ikke se hvad der er problem i at Barca starter fra bunden af? Vi ligger jo tæt på bunden men de unge ønsker at redde os og vi siger Nej Tak til dem fordi de hedder ikke Haaland ell Mbappe.

Karrieren slutter selvfølgelig ikke ved 30'erne men mange RMs spillere er trætte og også mætte og det kan kun blive værre. Og hvis pandemien og den stramme økonomi fortsætter bliver de også nødt til at satse mere og mere på ungdommen men det bliver svært for dem fordi de er ikke vant til det.
Ja, det går da glimrende i øjeblikket, hvor Barca ligger midt i tabellen og kæmper for at komme videre fra gruppespillet i CL. Det beviser jo netop, nu hvor holdet i bedste fald er ordinært, at et stort navn er nødvendigt.
Det er fint med din romantiske tankegang om, hvordan fodbold bør fungere, men du kan ikke bare ændre på de mekanismer, der styrer hele sporten, fordi de passer ind i dit ideal.

Det er fint, du kan sige “fuck that” - men det ændrer virkeligheden sig stadig ikke af.

Hold nu op med det Galactico-klub. Barca har om nogen været en Galactico klub de sidste mange sæsoner. Penge driver sporten, og har du penge, kan du få.

Det er sjovt, det du skriver om medierne. For i den tid, jeg har fulgt klubben, har der aldrig været skrevet og debatteret mere omkring Barca. Det skyldes netop alt den tumult - på og uden for banen - som omringer klubben i øjeblikket. Når tingene normaliseres, stopper skriverierne.

“Mange RM spillere bliver trætte og mætte som 30-årig”. Vil du ikke prøve bare én gang at underbygge de der latterlige påstande? Du snakker og snakker, og du skriver i virkeligheden kun noget ud fra, hvordan du godt kunne tænke dig verden var.

Jeg stopper den her. Vi ser vidt forskelligt på det, og i min verden er du en håbløst romantiker uden nogle form for konkretiseringer. Helt EL agtigt.

Tænker du er typen, der gerne vil have det sidste ord, så scenen er hermed din ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Lopezzz »

VicValde skrev:
søn okt 31, 2021 11:38 am
Lopezzz skrev:
søn okt 31, 2021 10:26 am
Hvis du tror at Barca kan kun følge med i alle turneringer hvis de har nogle af de allerbedste spillere på holdet så tager du fejl.
Men desværre dem som sidder på magten er nok enige med dig for i sidste ende alt handler jo om pengene.
Vores mange indkøb på det sidste har fejlet stort men der SKAL simpelthen købes ind og det skal helst være et verdenskendt stjerne så seere/dig har lyst til se Barca. For hvem gider at kigge på Gavi eller Balde eller nogen. Klubben kommer ikke til at tjene noget på deres reklamer, sponsorer, tøj osv..
Der skal et navn som Mbappe til for at klubben kan overleve og tiltrække flere seere.

Jeg siger fuck that!!!

Messi ønskede at blive men han blev smidt ud af klubben. Ja selvfølgelig han er en vinder type som altid går efter titler men han ville fortsat gøre det i Barca men fik ikke lov til det.

Som sagt vi har intet at miste og specielt nu hvor de fleste mennesker og kritikere har ondt af os fordi vi har ingen store navne på holdet og intet at byde med.
Medierne har heller ikke noget at snakke og skrive om og det gør at mange stopper med at støtte holdet. Folk finder hurtig et "galactico" klub at heppe på i stedet for.

Derfor RM går altid efter at have mindst et kendt navn på holdet som vil skabe opmærksomhed og skaffe penge.
De skide penge har ødelagt sport og det går altid ud over ungdommen.

Jeg kan ikke se hvad der er problem i at Barca starter fra bunden af? Vi ligger jo tæt på bunden men de unge ønsker at redde os og vi siger Nej Tak til dem fordi de hedder ikke Haaland ell Mbappe.

Karrieren slutter selvfølgelig ikke ved 30'erne men mange RMs spillere er trætte og også mætte og det kan kun blive værre. Og hvis pandemien og den stramme økonomi fortsætter bliver de også nødt til at satse mere og mere på ungdommen men det bliver svært for dem fordi de er ikke vant til det.
Ja, det går da glimrende i øjeblikket, hvor Barca ligger midt i tabellen og kæmper for at komme videre fra gruppespillet i CL. Det beviser jo netop, nu hvor holdet i bedste fald er ordinært, at et stort navn er nødvendigt.
Det er fint med din romantiske tankegang om, hvordan fodbold bør fungere, men du kan ikke bare ændre på de mekanismer, der styrer hele sporten, fordi de passer ind i dit ideal.

Det er fint, du kan sige “fuck that” - men det ændrer virkeligheden sig stadig ikke af.

Hold nu op med det Galactico-klub. Barca har om nogen været en Galactico klub de sidste mange sæsoner. Penge driver sporten, og har du penge, kan du få.

Det er sjovt, det du skriver om medierne. For i den tid, jeg har fulgt klubben, har der aldrig været skrevet og debatteret mere omkring Barca. Det skyldes netop alt den tumult - på og uden for banen - som omringer klubben i øjeblikket. Når tingene normaliseres, stopper skriverierne.

“Mange RM spillere bliver trætte og mætte som 30-årig”. Vil du ikke prøve bare én gang at underbygge de der latterlige påstande? Du snakker og snakker, og du skriver i virkeligheden kun noget ud fra, hvordan du godt kunne tænke dig verden var.

Jeg stopper den her. Vi ser vidt forskelligt på det, og i min verden er du en håbløst romantiker uden nogle form for konkretiseringer. Helt EL agtigt.

Tænker du er typen, der gerne vil have det sidste ord, så scenen er hermed din ;-)
Tak.

Da du er nok en af de store fodbold eksperter her på forummet jeg vil bare høre om du overhoved har noget positivt at sige om Barca?
Og hvilken indflydelse har du på klubben?

(Og de nuværende ældre RM spillere ER trætte og mætte og ikke som du fortolker det (læs ordentlig).

Ja vi ligger midt i tabellen men er vi nu allerede færdige efter kun 11 runder?
Det tvivler jeg på. Vi er her og vi bliver her og kæmper til det sidste. Resultaterne skal nok komme når folk begynder at tror på dette hold og ikke bare støtte holdet når spillerne hedder Messi eller Mbappe.

Og forresten du skal ikke besøge forummet og skrive indlæg kun når Barca sejler og når det går os dårligt.
Du er mere end velkommen til at være med også når det kører for os.

Farvel og tjak!
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Antimadridista »

Atlético lavede en mini “Barca”..

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Kvoller »

Det luner da lidt! Men det er med til at sende et mesterskab nærmere Real.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
søn nov 07, 2021 8:00 pm
Det luner da lidt! Men det er med til at sende et mesterskab nærmere Real.
Det vil nu være fint, hvis La Real ender med at løbe med den ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Lopezzz »

Der er større chance at man rammer 7 rigtige i lotto hver lørdag end at Sevilla vinder 1 ud af 700 kampe på Bernabeu
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af PuyolErGud »

Specielt når målmanden vælger at lege sæbe på handskerne.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af A$AP »

Hvad har de sprøjtet Vinicius med? 9 mål i ligaen nu, og kun 2 fra Benzema? Passivt fra Sevilla, men fuck et mål.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2021/2022

Indlæg af Lopezzz »

Er der overhoved ingen hold i verden der kan vinde over puta eller bare får uafgjort?
Det er længe siden de har mistet point.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster