Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg vil gerne vædde kage på, de ikke vinder noget i år.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Ingen tvivl om at Zidane var god, en klasse spiller, en på listen over de bedste midtbane folk nogensinde. Hvor stor listen så er, er op til den enkelte men Zidane var sq god.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig var Zidane god og en af de bedste CM/OM. Men mener stadig at hans legendestatus er overdrevet. Især hos RM fans da Zidane virkelig ikke var så vild hos Real.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Selvfølgelig var Zidane god og en af de bedste CM/OM. Men mener stadig at hans legendestatus er overdrevet. Især hos RM fans da Zidane virkelig ikke var så vild hos Real.
37 mål og 24 assists i 155 kampe for en midtbanespiller? Det er da ret godt. Ikke at det er dét, der skal gøre manden til en legende (og hvordan er det nu liiiiige, vi definerer det?), men legender bliver nok målt på nogle andre faktorer end blot performance.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Selvfølgelig var Zidane god og en af de bedste CM/OM. Men mener stadig at hans legendestatus er overdrevet. Især hos RM fans da Zidane virkelig ikke var så vild hos Real.
37 mål og 24 assists i 155 kampe for en midtbanespiller? Det er da ret godt. Ikke at det er dét, der skal gøre manden til en legende (og hvordan er det nu liiiiige, vi definerer det?), men legender bliver nok målt på nogle andre faktorer end blot performance.
Ja det er fint. Men overhovedet ikke nok til at snakket om som ham som der gøres. Det er dog som du siger svært at definere hvad der skal til før man kan regnes som en legende. Måske skal man have slået klubrekorder, vundet meget eller udvist en stor loyalitet.

Det skal lige siges at jeg mener at Zidane er en legende selvom det imo er overdrevet at omtale ham som en af de bedste nogensinde. Det som jeg mener er fjollet er når han af RM fans bliver omtalt som en klublegende. Det kan jeg virkelig ikke se hvorfor han skulle være.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Selvfølgelig var Zidane god og en af de bedste CM/OM. Men mener stadig at hans legendestatus er overdrevet. Især hos RM fans da Zidane virkelig ikke var så vild hos Real.
37 mål og 24 assists i 155 kampe for en midtbanespiller? Det er da ret godt. Ikke at det er dét, der skal gøre manden til en legende (og hvordan er det nu liiiiige, vi definerer det?), men legender bliver nok målt på nogle andre faktorer end blot performance.
Prøv at tjekke Steven Gerrards statistikker. Eller Frank Lampards. De har sandsynligvis begge bedre statistikker set per kamp end Zidane. Men hvis vi så ser bort fra statistikkerne var Zidanes ophold i Madrid vel egentlig bare endnu mere skuffende. Det hold vandt meget få titler i forhold til talentet på holdet og antallet af brugte penge.

Zidane huskes kun for sine største øjeblikke og man glemmer alt det dårlige. De svingende præstationer, de voldelige udfald. Han var en elegant fodboldspiller og fantastisk god når ham ramte dagen, men han når ikke en fyr som Iniesta til sokkeholderne.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

I min optik er Zidane en smule overvurderet hos nogle RM fans, men klart undervurderet hos Barca fans, det er nok meget naturligt. Han er i min optik en af de bedste spillere i nyere tid, bedre end Laudrup og Ronaldinho (fordi han holdt nogenlunde samme niveau i meget længere tid). Det kan måske ikke ses direkte i stats, men der er ikke nogen tvivl om hvilken indflydelse han har haft på de hold han har spillet på, en naturlig leder der har domineret næsten alle spillets aspekter. Jeg kan stadig huske hvor meget jeg ønskede han forlod Real Madrid, og jeg var sikker på at vi ville få det lidt lettere efter han stoppede. Han var bare alt for god.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Well. Madrid vandt kun én ligatitel i løbet af hans fem år der. De vandt to mesterskaber i streg umiddelbart efter han stoppede. Som jeg ser det var et af hans helt problemer netop at han ikke dominerede kampene på den måde vi har det en spiller som Iniesta gøre det. Det skete af og til, men der var alt for mange udfald, både fra kamp til kamp og i selve kampen. Men han var for direkte og vertikal i sit spil, til fuldstændig at tage kontrol over en kamp. Det er i mine øjne lidt det samme vi ser med Yaya Touré ikke disse år.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Brombi skrev:I min optik er Zidane en smule overvurderet hos nogle RM fans, men klart undervurderet hos Barca fans, det er nok meget naturligt. Han er i min optik en af de bedste spillere i nyere tid, bedre end Laudrup og Ronaldinho (fordi han holdt nogenlunde samme niveau i meget længere tid). Det kan måske ikke ses direkte i stats, men der er ikke nogen tvivl om hvilken indflydelse han har haft på de hold han har spillet på, en naturlig leder der har domineret næsten alle spillets aspekter. Jeg kan stadig huske hvor meget jeg ønskede han forlod Real Madrid, og jeg var sikker på at vi ville få det lidt lettere efter han stoppede. Han var bare alt for god.
Sammenligningen med Laudrup undrer mig lidt. Ronaldinho ser jeg som en klart bedre spiller, omend i en meget kortere periode.

Laudrup spillede sammenlagt 7 år i Barca og RM, samt 4 år før det i Juventus. Zidane spillede 5 år i RM og 5 år før det i Juve. Hvordan mener du han holdt samme niveau i længere tid? Laudrup var mindst ligeså vigtig for sine hold, og vandt vel mindst ligeså meget??

Zidane var, som du skriver, fantastisk, men ødelagde en god del af sit gode omdømme med hans dumheder.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Sir Suiram »

Brombi skrev:I min optik er Zidane en smule overvurderet hos nogle RM fans, men klart undervurderet hos Barca fans, det er nok meget naturligt. Han er i min optik en af de bedste spillere i nyere tid, bedre end Laudrup og Ronaldinho (fordi han holdt nogenlunde samme niveau i meget længere tid). Det kan måske ikke ses direkte i stats, men der er ikke nogen tvivl om hvilken indflydelse han har haft på de hold han har spillet på, en naturlig leder der har domineret næsten alle spillets aspekter. Jeg kan stadig huske hvor meget jeg ønskede han forlod Real Madrid, og jeg var sikker på at vi ville få det lidt lettere efter han stoppede. Han var bare alt for god.
Jeg synes, at Ronaldinho i sine (få) gode år ved os spillede noget af det bedste fodbold, der nogensinde er spillet. Han spillede på sit topniveau i så kort tid, at jeg såmænd også synes, Zidane overall var en bedre spiller. Men Ronaldinhos bedste tid... den synes jeg, der er meget få spillere i historien, der kan måle sig med - og Zidane er ikke en af dem.

Edit: Nå Jamial var hurtigere...

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Sir Suiram »

Jeg tror også, at Zidane pga. sin skyhøje transferpris og VM-guld med et rigtig godt fransk landshold i '98 har efterladt et noget større navn end hans fodboldspil egentlig berettede til - selvom han var rigtig, rigtig dygtig.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Zidane huskes kun for sine største øjeblikke og man glemmer alt det dårlige. De svingende præstationer, de voldelige udfald. Han var en elegant fodboldspiller og fantastisk god når ham ramte dagen, men han når ikke en fyr som Iniesta til sokkeholderne.
Iniesta er ikke væsentlig bedre performende end Zidane var i sin tid I Real madrid set på La Liga-kampe over mål og assists. Og der var min pointe i første indlæg - legendestatus er nok kun tildelt delvis på deres målbare resultater (da statistikkens store hæmsko er jo at den er ret begrænset i hvad der kan måles). Måske endda mere på attitude og loyalitet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, det var jo netop lige det jeg skrev med Gerrard og Lampard. Begge har præsteret væsentlig flere mål og oplæg gennem karrieren end Xavi og Iniesta, men de to sidste er vel alligevel klart de største. Det er det samme med Zidane. Jeg er fuldkommen ligeglad med mål og assists når det kommer til centrale midtbanespillere. Det er vildt og imponerende hvis en midtbanespiller bomber mål ind, men det gør ham hverken bedre eller mere værd end en Iniesta.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »


Raúl blev i går interviewet til spanske Cadena SER og her blev han spurgt om følgende:

Støtter du spanske hold:

- Ja, hvis Real Madrid bliver elimineret, så vil jeg som spanier glæde mig over, hvis Champions League bliver vundet af Barcelona, af Atlético Madrid, af Villarreal, af Valencia....

Du kan generelt godt lidt fodbold?

- Da jeg spillede havde jeg aldrig nogen antipati mod andre. Det, jeg sagde i interviewet (med Vanity Fair, red.) og som jeg gentager her, har jeg sagt mange gange. Jeg er Madridista, i nogle år var jeg Atlético Madrid-fan, jeg kan godt lidt fodbold globalt.

Ønsker du at se fodbold fra en anden vinkel?

- Lige nu vil jeg ikke have trænerlicens. Jeg ønsker ikke at blive skubbet i den retning, jeg vil tage mine egne skridt. Nu ønsker jeg at kende fodbold fra en forhandlings-vinkel og det vil berige mig i fremtiden, hvad enten det bliver som træner eller sportsdirektør.

Forventer du at kunne hjælpe Real Madrid i fremtiden?

- Hvis jeg på et tidspunkt føler mig klar til at træne Real Madrid, vil jeg gøre det. Lige nu vil jeg gå en anden vej, men Real Madrid vil altid være mit hjem og jeg håber at kunne hjælpe dem i fremtiden.

Tilfreds i New York?

- Real Madrid har altid holdt dørene åbne for mig. Jeg har et godt forhold til præsidenten og til bestyrelsen i klubben, men lige nu er jeg meget tilfreds i New York. Jeg er på det rette sted.

Føler du dig respekteret?

- Jeg er glad for hele min karriere, man har respekteret mig alle de steder, jeg har været.

Dit førstevalg i fremtiden ville være Real Madrid?

- Hvis jeg en dag skulle arbejde for en klub, ville mit førstevalg være Real Madrid.

Har Real Madrid accepteret afgørelsen?

- Real Madrid har ikke taget det dårligt, at jeg har accepteret at blive repræsentant for La Liga i USA. Det er min beslutning, som de har accepteret.

Savner du ikke fodbold?

- Jeg har langsomt trappet fodbolden ned, først med mit skifte til Qatar og til sidst til Cosmos. Min krop bad mig dedikere mig til andre projekter. Jeg har masser at give mig til og jeg tror ikke, at jeg vil komme til at savne at spille fodbold.

Du lever skjult i USA:

- Jeg er i en meget mere afslappet periode, landet jeg er i, hjælper til at leve skjult.

Var det svært at forlade Real Madrid?

- Real Madrid var mit hjem og jeg var nødt til at træffe en svær beslutning om at rejse. Jeg havde ophobet mange lidelser indeni. Jeg følte mig ikke i stand til at snakke, da jeg rejste.

Foretrak du Real Madrid frem for Atlético Madrid?

- Jeg afviste Atlético Madrids tilbud, fordi jeg følte mig godt tilpas i Real Madrid. Real Madrid tilbød mig en kontrakt og jeg tvivlede ikke på at acceptere den.

Var din far følelsesmæssigt berørt af din debut?

- Min far begyndte at græde, da jeg fortalte ham, at jeg ville komme til at spille mod Zaragoza med førsteholdet. Han kunne ikke engang spise.

Debut med førsteholdet:

- Det minder mig om da jeg skulle spille i Tyskland og ikke vidste, hvor jeg skulle klæde om. Jeg trænede med Catilla og de kaldte mig ind for at træne med førsteholdet.

Butragueño inviterede dig hjem til middag:

- Butragueño inviterede mig hjem i sit hus til middag og det var helt vildt. Han fortalte mig, at han havde besluttet at stoppe karrieren.

Dit første mål mod Atlético Madrid – en drøm:

- At score det første mål på Estadio Santiago Bernabéu og så mod Atlético Madrid var utroligt, en drøm.

Journalisterne tager ord ud af en kontekst:

- Relationen mellem journalister og spillere er tabt. Når man tager ord ud af kontekst irriterer det vildt og mange gange skader det.

Veteranerne har magten i omklædningsrummet:

- Veteranerne skaber atmosfæren i omklædningsrummet, det er normalt at de unge lærer af dem, som har været længe i klubben.

At være fodboldspiller er det smukkeste:

- Der er ingen profession, som er smukkere end at være fodboldspiller, havde det stået til mig havde jeg aldrig forladt det. Sammenholdet i truppen, at komme tilbage i kampe, at vinde trofæer, når det er svært....det er meget smukt at opleve dette.

Irritation over at være indskifter i Real Madrid:

- Man skal være klar over, hvor man er. Mine sidste år i Real Madrid spillede jeg 15-20 kampe pr. sæson. Det er livets lov og folk begår en fejl, hvis de tror at det kan være anderledes. At have betroede folk i klubben, som kan indfinde sig med deres rolle og videregive værdier er meget vigtigt.

Du kender presset, som er på højeste niveau:

- For mig spiller den, som fortjener det mest. Jeg kender presset, som er på højeste niveau, når man er træner og derfor er jeg det ikke.

En klub skal kommunikere mere med sine spillere:

- Når der er problemer i en klub kan det være på grund af mangel på kommunikation.

Tilfreds med dit job i LFP?

- Jeg vil gerne være i projekter som disse. LFP har tilbudt mig det bedste i forhold til min udvikling.

Intet afvises i forhold til fremtiden:

- Som præsident for Real Madrid? Lige nu er jeg repræsentant for La Liga i USA og vi må se hvad fremtiden bringer.

Real Madrid-truppen er mere glad med Zidane:

- Truppen er mere glad med Zidane. Jeg ville gerne have haft Benítez til at fortsætte, men Zidane giver lidt mere.

Glad for tiden på landsholdet?

- Jeg havde 10 vidunderlige år på landsholdet, hvor jeg arbejdede for at vinde titler, men det opnåede jeg ikke. Det er klart, at jeg gerne ville have oplevet det indefra, men jeg nød det som tilhænger.

Kunne du have givet mere til landsholdet?

- Jeg respekterede Luis Aragonés´ beslutning, selv om jeg følte at jeg kunne have givet mere til landsholdet.

Savnede du et opkald?

- Et opkald havde gjort det lettere at forklare situationen og den kom ikke. Jeg snakkede med Luis Aragonés et år senere. Min tilknytning til landsholdet er ufravigelig.

Mourinho ville gerne have, at du fortsatte?

- Jeg havde flere positive samtaler med Mourinho. Han ville gerne have mig til at fortsætte, men jeg havde allerede truffet beslutning om at tage til Tyskland
En spiller som altid har haft min største respekt og sympati. Synd for Real at man som klub ikke evner samme dyder og opførsel som deres klublegende. Jeg vil gå så langt som at sige, jeg faktisk er fan af Raul.
Forumlegende

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Raul viser som sædvanlig den sjældne karakter Real Madrid så ofte påkalder sig selv. Han har altid været klasse.

Zidane havde én eller to gode sæsoner i Madrid. Hans sidste år - hvor jeg begyndte at følge med - var det tydeligt, at han var en hæmsko for dem pga. alderen - det var Raul i øvrigt også. Derfor havde jeg det omvendt af Brombi; jeg håbede Zidane blev så længe så muligt.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster