La Liga 2015/2016

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af PuyolErGud »

JonasV skrev:Gad vide hvad det er, der gør at en aftale ikke er kommet i stand endnu? Der må jo unægteligt være seere til sagerne. Er det blevet dyrere for tv-stationerne at købe rettigheder, monstro?
Læste vist, et eller andet sted, at da priserne steg voldsomt for de nordiske lande da Zlatan spillede i Barcelona, men efter det har de bare sat priserne endnu højere af en eller anden grund. Tror også de malker koen en smule for hårdt. Bare underligt at så mange andre lande har lukket en aftale.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Journalisten »

Så lukker vi snart op for årets La Liga. Mange måneder er gået, mange drømme om Clasicó-sejre er oplevet og utroligt meget tankevirksomhed om den nye sæson er foretaget – men nu vi klar! Hermed mit bud på de forreste fem.

1. Barcelona
Efter min mening er der især én ting, der kommer til at bestemme, om i får den succes, som i håber: skaderne. Det er muligvis banalt, men jeres fronttrio er simpelthen så essentiel en del af jeres hold, at i med skader til en eller flere af de tre vil stå meget handicappede tilbage (i hvert fald før ankomsten af Arda). Med fuldt hold – det samme som marcherede over fodboldeuropa i foråret – er jeres hold, og i særdeleshed de forreste tre, det klart bedste spillende, hvis i kan finde forårets takter. Dertil skal jeres forsvar naturligvis skrue niveauet en tand op efter de første tre kampe i år, men det tror jeg nu ikke bliver noget problem. Det er fornuftige indkøb i har gjort jer, og de kommer helt sikkert til at spille en stor rolle i foråret. Så: får i styr på forsvaret, og kan i holde jer nogenlunde skadesfrie hos de forreste tre, så tror jeg, at i cruiser et temmelig sikkert mesterskab hjem.

2. Real Madrid
Real Madrid må være sæsonens ubekendte. Ny træner med ny filosofi. Preseason har givet anledning til at tro, at filosofien bliver mindre boldbesiddende og mere kontrabaseret – uden at være defensiv. I forlængelse af sidste sæsons famøse kampe mod især Atlético og Juventus spekulerede mange i, om ikke der ville komme store udskiftninger i sommerens transfervindue. Det er imidlertid ikke sket i et transfervindue, der har været stærkt symboliseret af den snart årelange transfersaga med De Gea. Man viste først rigtigt tænder, her en uge inden sæsonstart, da man hentede Kovacic til midtbanen, der kan dække netop Modric og Kroos, som var meget belastede sidste sæson. Personligt er jeg bekymret for den kommende sæson. For mig at se er den forreste trio for udynamiske i deres spil, for dårlige i de små rum og evner ikke at være afgørende i en-til-en situationer. Disse evner står nærmest tatoveret i huden på Barcelonas forreste tre, og det er for mig også stærkt eksemplificeret af, at i generelt ikke har nogle problemer med eksempelvis Atlético, hvor jeres forreste tre udspiller dem, mens de nærmest holder nullet mod Real Madrid hver gang; simpelthen fordi de forreste tre er for udynamiske. Derfor har jeg personligt ønsket en afgang til Bale, der så sandeligt er fejlcastet til spansk fodbold, men det er ikke en bøn, der er blevet hørt. Ej heller er der hentet en erstatning for Javier Hernandez, der agerede backup for Benzema; en rolle som Jesé forventes at bestride – ikke ligefrem en type, der fylder meget i boksen. Ideelt set ønsker jeg en bænkplads til Bale, så der både bliver plads til Isco, James, Modric og Kroos, der i min optik tegner sig for den bedste midtbane i verden (bare rolig, i har med længder det bedste angreb). Denne midtbanekonstellation (med Ronaldo på venstre, Isco offensivt centralt, James på højre og de to sidste på CM) passer ikke rigtigt til en kontrabaseret spillestil, så det bliver meget spændende at se, hvad sæsonen byder.

3. Atlético Madrid
Flotte indkøb i år, der i min optik placerer dem en tand højere end Valencia i forhold til sidste sæson. Mandzukic er en god og stationær targetmand, men han bliver aldrig mere end det. Der får man mere i den måske lidt uprøvede Martinez, der dog også kan slå helt igennem. Samtidig har man hentet interessante Carrasco, adrætte Vietto, hjemvendte Filipe Luis og Oliver Torrés, der blomstrede op i sit lejeophold i Porto. Kan man få gang i Martinez, og kan man få noget rotation på midten med de nye ansigter (noget som man har manglet de sidste sæsoner), så tror jeg faktisk, at Atlético kan komme tættere på mesterskabet, end de var sidste sæson.

4. Valencia
Den er svær. Ingen nævneværdige køb, men til gengæld netop afsatte Otamendi, der måske var sidste sæsons bedst spillende. Jeg forventer lidt, at man går ud og henter en ny midterforsvar, så unge Vezo ikke skal krydse klinger med Ronaldo, Messi og Martinez. Det ville også være en tand uambitiøst efter min mening. Ellers har man holdt fast i stammen, der ser fornuftig ud, uden at være prangende. Forsætter Parejo sit spil fra sidste sæson, blomstrer De Paul op som kreatør og ser vi den Negredo, vi så i de første seks måneder i City, så tror jeg på, at de kan banke på til tredjepladsen.

5. Sevilla
Her er der sket lidt mere. Ud er gået fremragende Vidal og målfarlige Bacca. Ind er kommet Konoplyanka, Immobile, Rami, Krohn-Dehli og lidt mere. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg skal forvente et stærkere eller svagere hold end sidste år. Jeg har aldrig rigtigt haft den store fidus til middelmådige Immobile, mens jeg til gengæld er spændt på Konoplyanka, der kan få en stor sæson. Jeg ser dog ikke Krohn-Dehli som løsningen på midtbanen, og jeg synes, at Rami ser lidt for kluntet ud. Min mavefornemmelse siger mig, at Sevilla ikke får den forventede sæson. Jeg tror stadig, at de bliver 5’er, og jeg tror stadig, at det bliver et fort på hjemmebane, men kommer de til at true Valencia og Atlético? Det tror jeg næppe.

Jeg beklager, at mit indlæg blev lidt længere end forventet. Kan i – og vil i – tage de objektive briller på, hvordan ser i så top 5 i årets La Liga? Og nu når jeg husker det; held og lykke med sæsonen. Lad det bedste hold vinde!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har vitterligt ingen ide om hvordan top 3 ender. Barca har den bedste start 11'er men en smal trup, Real har en ny manager og ved ikke helt hvad jeg skal mene om deres trup og ATM har købt klart bedst ind.

Det bliver virkelig spændende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af A$AP »

Kan Benitez få Real Madrids spil til at fungere optimalt, og også få defensiven skruet godt sammen, så midtbanen og forsvaret er i balance, så tror jeg at det kan blive en stor sæson for dem. Isco, James, Kroos, Modric, Kovacic og Casemiro, er en fuldstændig vanvittig midtbane, synes stadig der mangler en stor, dominerende dm, men nu må vi se om Kovacic og Kroos kan udgøre den rolle på holdet. Ronaldo har dog ikke ligefrem imponeret mig i pre-season, tværtimod, og så er jeg stadig skeptisk i forhold til Bale, og så er der Benzema der er lidt meh.. Det er stadig meget tidligt at sige, jeg vil vente og se hvordan Benitez har tænkt sig at spille.

Det ser dog ud til at han insistere på at Bale skal have en nøglerolle på holdet, det kan måske gå hen og blive en fordel for os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Rødt til N'zonzi i sin første kamp for sevilla...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Real Soc har faktisk et rigtig fornuftig hold. Især Jonathas tror jeg bliver god for dem!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af A$AP »

Atlético Madrid XI vs. Las Palmas: Oblak; Juanfran, Godín, Gimenez, Filipe Luis; Gabi, Tiago, Koke, Óliver; Griezmann, Martinez.
Og så har de tilmed også spillere Vietto, Correra, Torres, Garcia og Savic på bænken. Det bliver virkelig interessant at følge.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Det er virkelig et fremragende hold. Odds 15 på la liga sejr til ATM virker virkelig som et scoop. Og det bliver spændende at følge oliver!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Kæft, et stærkt hold. Óliver bliver så skæg at følge.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og har han ikke en lav frikøbs? Jeg tænker at hvis han har en god sæson så kunne han måske være en mulighed til fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hvor streamer folk kampene henne?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg finder bare noget på myp2p... Jeg er ikke så skarp til at finde de rigtig gode hd streams.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af JonasV »

Den starter vist først 20.30. Hvis man har en Danske Spil konto (med penge på), kan man streame den der. Men det er ikke noget luksus-stream.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af A$AP »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Las palmas spiller sgu ok bold. Oliver har virket lidt for ivrig indtil videre...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster