FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blach »

Der er blevet snakket en del om de der veste som LE har indført, men hvad er det helt præcist for nogle? Er der en som ved det?
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Info om spillerne, form, forhindre skader.
Allez...

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blach »

emo skrev:Info om spillerne, form, forhindre skader.
Tænkte mere specifikt, hvad er det helt præcist for nogle veste? Er det et Nike produkt, hvis ja hvilket. Hvis nej, hvad er det så for et produkt? :smile:
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er ikke Nike, nej. Det er STATSports der leverer de veste vi bruger. Som man kan se på deres hjemmeside, så leverer de til en lang række andre store klubber, heriblandt Juventus, Manchester City, Manchester United og Arsenal. STATSports er dog ikke de eneste på markedet. Catapult har tydeligvis en langt, langt større markedsandel, især i USA.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona have won a club record 40 of the first 48 games of the season #fcblive Previous record: 37/48 wins in 2010/2011 [via @fcb_datos]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blach »

Blaugrana92 skrev:Det er ikke Nike, nej. Det er STATSports der leverer de veste vi bruger. Som man kan se på deres hjemmeside, så leverer de til en lang række andre store klubber, heriblandt Juventus, Manchester City, Manchester United og Arsenal. STATSports er dog ikke de eneste på markedet. Catapult har tydeligvis en langt, langt større markedsandel, især i USA.
Av, det ligner vidst noget dyrt stads... Troede det var noget man kunne få til privat ala pulsur og lign!
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Henry: "Barca changed their usual style? Not really. They played like that when they had me and Eto'o running behind the defence"
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Ja, den læste jeg i går. Men det kan kun være med tanke på angriberne. For midtbanen spillede ikke dengang som den gør nu.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan huske hvordan midtbanen spillede under pep i første sæson. Jeg mindes dog at han ikke være nær så ekstrem som han blev i sæsonen efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Hvad dækker nær så ekstrem over? I hans første sæson var spillet bygget op omkring midtbanen og Leo. Det var de korte afleveringer, masser af boldbesiddelse, midtbanen der styrede spillet og så det famøse tre-kants spil. Det var de mekanismer, som han hold fast i alle sine sæsoner hos Barca. Det gør han egentlig også nu i Bayern og gjorde det sidste sæson.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

At vi i de sidste sæsoner blev så besatte af boldbesiddelse at vi ofrede noget af vores gennemslagskraft (messi centralt, bussi fast osv). Noget som jeg husker der var en del af i hans første sæson med henry og eto'o.

Jeg husker det ikke helt som du beskriver det men som sagt så er det lang tid siden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg mindes nu ikke at vi manglede nogen som helst form for gennemslagskraft i 2010-2011. Det spil vi spillede i den sæson, er nok det bedste jeg nogensinde kommer til at opleve og det var med Messi centralt, Busquets som fast spiller og med en tilgang der mere end noget andet var possession-baseret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi var fremragende i 10/11 og vel der vi var bedst overhovedet under pep. Jeg tænker nok mere på den sidste sæson under pep hvor han begyndte at lege mere med 3-4-3 osv.

Men vi udviklede os generelt i hver sæson og som jeg husker den første sæson så var vi mere direkte der end i årene efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:At vi i de sidste sæsoner blev så besatte af boldbesiddelse at vi ofrede noget af vores gennemslagskraft (messi centralt, bussi fast osv). Noget som jeg husker der var en del af i hans første sæson med henry og eto'o.

Jeg husker det ikke helt som du beskriver det men som sagt så er det lang tid siden.
Busi blev mere eller mindre fast, allerede i hans første sæson egentlig. Leo blev også rykket centralt i hans første sæson. Det var dog små justeringer, mekanismerne var de samme. Det var midtbanen som skulle stå for vores opbygnig og styring af spillet. Det var midtbanen som skulle styre kampene for os, og så var der selvfølgelig Leo Messi faktor. Det var vores x-faktor. Ellers var det som sådan de korte afleveringer, trekants spil og fløje der søger indad samt backs der er meget offensive. Det var måske den afgørende grund til at Busi blev fast mand, på bekostning af Yaya.

Sådan spillede vi stortset gennem alle hans sæsoner, med bittesmå justeringer selvfølgelig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Husker hverken messi fast centralt eller bussi som starter i første sæson. Men ja der var helt sikkert god kontrol på midten. Det betyder dog ikke at man ikke var mere direkte hvilket jeg husker det som vi var.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster