La Liga 2014/2015

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af JonasV »

30 minutter, 4 mål. Ikke nogen kedelig kamp.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Haha, ikke specielt godt sparket!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Sir Suiram skrev:
Brombi skrev:
Jesni skrev:
Skydefinten skrev:Hvem gad have Messi på sit hold. Kun 7 assists og 5 mål.

CR kan bare komme ind ved et straffe.
Det er sjovt, så vigtigt assists er gået hen og blevet, når nu Messi er bagud på mål og foran på målgivende afleveringer :P Gud forbyde at Messi-Ronaldo-"debatten" går hen og dør.
Måske du ikke skulle udtale dig når du ikke en gang har været her i et halvt år!
Ro på, rul en bønne, nyd det er weekend og solen skinner (det gør den i Aarhus, jeg ved ikke med vejret ved Månefiskeren). Man kan godt ha' læst med herinde i lang tid, selvom man kun lige har tilmeldt sig. Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med Jesni, men jeg har da læst med i adskillige år. Der var oven i købet en lille, lækker slikkesmiley med i hans indlæg, der måske antydede, at hans indlæg skulle tages med et gran salt.

Jeg prøver også lige at udtale mig, selvom jeg ikke har været tilmeldt herinde i det, der ligner et halvt år - og slet ikke har din imponerende anciennitet.

Det er klart, at assists ikke har været omtalt så meget tidligere omkring Messi-Ronaldo, fordi begge spillere overvejende har været målscorer - hvorpå en sammenligning typisk har været på antal scorede mål. Hvis debatten går på, hvilken spiller der er bedst (ikke den bedste angriber/målscorer), skal sammenligningsgrundlaget naturligvis også ændres, når en af spillerne ændrer rolle på sit hold.

I det hele taget er mål naturligvis for småt et grundlag at bedømme på i første omgang (ligeså er mål og assists, selvom det giver et mere nuanceret billede), men mange fodboldfans og -medier kan rigtig godt li' at simplificere ting. I mit hovede er der ingen tvivl - uagtet mål og assists - hvem der er den bedste fodboldspiller i øjeblikket og har været det i de sidste 6 års tid.
Jeg forstår bare ikke helt, hvorfor Jesni mener at assists aldrig har vægtet specielt højt. Det har da altid været noget vi har snakket om herinde. Det var en af grundene til at mange af os var trætte af at miste Cesc, fordi han altid var god for en fandens masse oplæg og dermed blev, og forhåbentlig stadig bliver, taget hans start i Chelsea i betragtning, set som en særdeles kreativ spiller. Man lægger jo som regel op til mål, netop fordi man er kreativ og har et godt blik for spillet. Jeg nøjes med at skrive som regel, når nu Song havde en sæson for et par år siden, hvor han diskede op med en 10-11 oplæg i Premier League (spøg til side, Song var fantastisk på den centrale midtbane i den sæson).

Ligeledes har vi da ofte snakket om, hvor vanvittigt det er, at Messi ikke bare en den mest scorende gennem de sidste 5 sæsoner, men tilmed også er en af dem med allerflest assists (jeg tror stadig at Özil står noteret for flere, men hæng mig ikke op på det). Så jeg synes da absolut altid at oplæg har været et emne herinde - og et emne der har været ret vigtigt for os.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Sir Suiram »

Blaugrana92 skrev:
Sir Suiram skrev:
Brombi skrev:
Jesni skrev:
Skydefinten skrev:Hvem gad have Messi på sit hold. Kun 7 assists og 5 mål.

CR kan bare komme ind ved et straffe.
Det er sjovt, så vigtigt assists er gået hen og blevet, når nu Messi er bagud på mål og foran på målgivende afleveringer :P Gud forbyde at Messi-Ronaldo-"debatten" går hen og dør.
Måske du ikke skulle udtale dig når du ikke en gang har været her i et halvt år!
Ro på, rul en bønne, nyd det er weekend og solen skinner (det gør den i Aarhus, jeg ved ikke med vejret ved Månefiskeren). Man kan godt ha' læst med herinde i lang tid, selvom man kun lige har tilmeldt sig. Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med Jesni, men jeg har da læst med i adskillige år. Der var oven i købet en lille, lækker slikkesmiley med i hans indlæg, der måske antydede, at hans indlæg skulle tages med et gran salt.

Jeg prøver også lige at udtale mig, selvom jeg ikke har været tilmeldt herinde i det, der ligner et halvt år - og slet ikke har din imponerende anciennitet.

Det er klart, at assists ikke har været omtalt så meget tidligere omkring Messi-Ronaldo, fordi begge spillere overvejende har været målscorer - hvorpå en sammenligning typisk har været på antal scorede mål. Hvis debatten går på, hvilken spiller der er bedst (ikke den bedste angriber/målscorer), skal sammenligningsgrundlaget naturligvis også ændres, når en af spillerne ændrer rolle på sit hold.

I det hele taget er mål naturligvis for småt et grundlag at bedømme på i første omgang (ligeså er mål og assists, selvom det giver et mere nuanceret billede), men mange fodboldfans og -medier kan rigtig godt li' at simplificere ting. I mit hovede er der ingen tvivl - uagtet mål og assists - hvem der er den bedste fodboldspiller i øjeblikket og har været det i de sidste 6 års tid.
Jeg forstår bare ikke helt, hvorfor Jesni mener at assists aldrig har vægtet specielt højt. Det har da altid været noget vi har snakket om herinde. Det var en af grundene til at mange af os var trætte af at miste Cesc, fordi han altid var god for en fandens masse oplæg og dermed blev, og forhåbentlig stadig bliver, taget hans start i Chelsea i betragtning, set som en særdeles kreativ spiller. Man lægger jo som regel op til mål, netop fordi man er kreativ og har et godt blik for spillet. Jeg nøjes med at skrive som regel, når nu Song havde en sæson for et par år siden, hvor han diskede op med en 10-11 oplæg i Premier League (spøg til side, Song var fantastisk på den centrale midtbane i den sæson).

Ligeledes har vi da ofte snakket om, hvor vanvittigt det er, at Messi ikke bare en den mest scorende gennem de sidste 5 sæsoner, men tilmed også er en af dem med allerflest assists (jeg tror stadig at Özil står noteret for flere, men hæng mig ikke op på det). Så jeg synes da absolut altid at oplæg har været et emne herinde - og et emne der har været ret vigtigt for os.
Jeg er fuldstændig enig. Men fcbarcelona.dk et af de få steder, man kan finde unuancerede meninger omkring Real og Barca på diverse fora rundt omkring på nettet. Det er værd at læse nogle indlæg af Storken på madridista.dk, plus der er et par andre derinde, der kan ytre sig på en nogenlunde forståelig måde - og det er så det. fcbarcelona.dk, synes jeg derimod, plejer at være rimelig sagligt - alt taget betragtning; man er jo Barca-fan, så selvfølgelig er min holdning vildt biased.

Men Brombis indlæg var i mit hoved unødvendigt arrogant, og det var egentlig synd. For han plejer at være en af de mest underholdende herinde. At komme med en (i min verden meget uskyldig) stikpille til os Barca-fans om, hvorvidt assists er blevet vigtigere, nu hvor Messi laver mange af dem, er da ikke noget at hidse sig op over - specielt ikke på en så hoverende jeg-er-vigtigere-end-dig-herinde-måde. Helt ærligt: Brombi siger mere eller mindre, at man skal have været herinde et vidst stykke tid for at kunne ytre sig om sådanne emner. Så jeg følte som ny bruger en trang til at give mit besyv med på grund af Brombis ordvalg.

Nå, nok om det, værre er det vidst heller ikke - det skulle bare ud. Det er til gengæld ikke det du hovedsagligt kommenterer på, så here goes: Jeg synes, at fcbarcelona.dk - som sagt - er rigtig sagligt for det meste og mere nuanceret end mange andre fodboldmedier, og assists har deraf også altid været vægtet højt i diverse diskussioner - som du siger. Meget konkret: tidligere har netop assists været et vægtigt argument for, hvorfor Messi er bedre end Ronaldo, herinde. Så jeg er helt på linje med, at Jesni tager fejl, hvilket han måske også selv mener (hans indlæg lugtede ret ironisk). Assists har altid været vigtige, men de spiller nu en endnu mere central rolle i sammenligningen mellem Messi og Ronaldo, hvorfor opmærksomheden omkring dem også vil være (er) meget større. Så vi er nok mere eller mindre på samme linje alle sammen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Sir Suiram skrev:Jeg er fuldstændig enig. Men fcbarcelona.dk et af de få steder, man kan finde unuancerede meninger omkring Real og Barca på diverse fora rundt omkring på nettet. Det er værd at læse nogle indlæg af Storken på madridista.dk, plus der er et par andre derinde, der kan ytre sig på en nogenlunde forståelig måde - og det er så det. fcbarcelona.dk, synes jeg derimod, plejer at være rimelig sagligt - alt taget betragtning; man er jo Barca-fan, så selvfølgelig er min holdning vildt biased.
Vent. Nu er jeg forvirret? Er vi unuancerede og saglige? Eller har der sneget sig et u for meget, ind i det første ord?
Sir Suiram skrev:Men Brombis indlæg var i mit hoved unødvendigt arrogant, og det var egentlig synd. For han plejer at være en af de mest underholdende herinde. At komme med en (i min verden meget uskyldig) stikpille til os Barca-fans om, hvorvidt assists er blevet vigtigere, nu hvor Messi laver mange af dem, er da ikke noget at hidse sig op over - specielt ikke på en så hoverende jeg-er-vigtigere-end-dig-herinde-måde. Helt ærligt: Brombi siger mere eller mindre, at man skal have været herinde et vidst stykke tid for at kunne ytre sig om sådanne emner. Så jeg følte som ny bruger en trang til at give mit besyv med på grund af Brombis ordvalg.
Mon ikke at Brombis reaktion, kom som konsekvens af den tone, Jesni skrev sit indlæg i? Jeg forstår godt hvis Brombi tolkede Jesnis indlæg, som et decideret angreb, på os der sidder og klapper i vores hænder over, hvor god Messi er til at sætte sine holdkammerater op. Læser man indlægget, er det nemlig meget let at tro, at Jesni mener at vi sidder og leder med lys og lygte, efter punkter hvor Messi kan være bedre end Ronaldo - hvilket i øvrigt ville være et kæmpe spild af tid; lidt som at sætte sig til, febrilsk, at lede efter sandkorn på en strand. Dertil var meningen med Brombis indlæg vel nok, at man ikke er i stand til at bedømme, hvorvidt assists har været et vigtigt emne for os igennem længere tid, hvis man først lige er dukket op herinde, for medmindre man har siddet og bladret trådene igennem, kan man jo af gode grunde ikke vide, hvad vi sad og debatterede for halvandet eller to år siden.
Sir Suiram skrev:Nå, nok om det, værre er det vidst heller ikke - det skulle bare ud. Det er til gengæld ikke det du hovedsagligt kommenterer på, så here goes: Jeg synes, at fcbarcelona.dk - som sagt - er rigtig sagligt for det meste og mere nuanceret end mange andre fodboldmedier, og assists har deraf også altid været vægtet højt i diverse diskussioner - som du siger. Meget konkret: tidligere har netop assists været et vægtigt argument for, hvorfor Messi er bedre end Ronaldo, herinde. Så jeg er helt på linje med, at Jesni tager fejl, hvilket han måske også selv mener (hans indlæg lugtede ret ironisk). Assists har altid været vigtige, men de spiller nu en endnu mere central rolle i sammenligningen mellem Messi og Ronaldo, hvorfor opmærksomheden omkring dem også vil være (er) meget større. Så vi er nok mere eller mindre på samme linje alle sammen.
Ah, okay. Så er jeg ikke forvirret længere. Udover det er jeg ganske enig med dig.

Og ellers; velkommen til. Hæng endelig ved. Hop eventuelt herind og skriv et par linjer om dig selv. :-)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Brombi »

Der er ikke så meget at sige. Jeg har ikke noget personligt imod Jesni. Jeg mener som udgangspunkt at alle er velkomne herinde. Men Jesnis indlæg var ikke det første af sin slags, som endnu en gang er en kritik af os.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Sir Suiram »

Blaugrana92 skrev:Vent. Nu er jeg forvirret? Er vi unuancerede og saglige? Eller har der sneget sig et u for meget, ind i det første ord?
U'erne sad simpelthen for løst der ;) Nuancerede naturligvis.
Blaugrana92 skrev:Mon ikke at Brombis reaktion, kom som konsekvens af den tone, Jesni skrev sit indlæg i? Jeg forstår godt hvis Brombi tolkede Jesnis indlæg, som et decideret angreb, på os der sidder og klapper i vores hænder over, hvor god Messi er til at sætte sine holdkammerater op. Læser man indlægget, er det nemlig meget let at tro, at Jesni mener at vi sidder og leder med lys og lygte, efter punkter hvor Messi kan være bedre end Ronaldo - hvilket i øvrigt ville være et kæmpe spild af tid; lidt som at sætte sig til, febrilsk, at lede efter sandkorn på en strand.Dertil var meningen med Brombis indlæg vel nok, at man ikke er i stand til at bedømme, hvorvidt assists har været et vigtigt emne for os igennem længere tid, hvis man først lige er dukket op herinde, for medmindre man har siddet og bladret trådene igennem, kan man jo af gode grunde ikke vide, hvad vi sad og debatterede for halvandet eller to år siden.
Jeg synes ikke, Jesni skrev i nogen speciel slem tone (det gjorde Brombi til gengæld). Hvis Jesni tilbagevendende skriver ukonstruktive og let provokerende indlæg, så fair nok... det bliver trættende, og man gider ikke modargumentere. Og så må man jo lade være, i stedet for at fortælle folk, at man skal lade være med udtale sig, hvis man ikke har været her i et vidst stykke tid (det er rimelig generaliserende for evt. nye brugere). For at gentage mig selv: Man kan godt ha' fulgt med herinde i adskillige år uden at have været tilmeldt bruger. Uden der skal koges for meget suppe på det, så synes jeg som sagt blot, at Brombis indlæg var arrogant, og at det var relevant at kommentere på som ny bruger.

At Jesni så tager fuldstændig fejl angående Messis niveau, beskriver du selv meget godt med at lede efter sandkorn på en strand...
Blaugrana92 skrev:Og ellers; velkommen til. Hæng endelig ved. Hop eventuelt herind og skriv et par linjer om dig selv. :-)
Jo tak, det vil jeg gøre :)
Brombi skrev:Der er ikke så meget at sige. Jeg har ikke noget personligt imod Jesni. Jeg mener som udgangspunkt at alle er velkomne herinde.
Men man skal lige passe på med, hvad man kommenterer på... ;)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Brombi »

Det ved jeg nu ikke.

Det var måske arrogant. Men hvis man har læst med herinde i et stykke tid (som dig?), også et stykke før maj 2014, så ved man at assists har været en vigtig del af diskussionen omkring hvad der gør en fodboldspiller god - faktisk siden jeg tilmeldte mig i sin tid. Uanset om det er Özil, Iniesta eller Messi gør ingen forskel. Det er derfor rigtig trættende, konstant at lægge øre til Jesnis kritik af dette forum og angreb på medlemmerne herinde. Jesnis indlæg er provokerende overfor medlemmerne i dette forum, som et svar på et ellers uskyldigt indlæg fra Skyde.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Brombi skrev:. Det er derfor rigtig trættende, konstant at lægge øre til Jesnis kritik af dette forum og angreb på medlemmerne herinde. Jesnis indlæg er provokerende overfor medlemmerne i dette forum, som et svar på et ellers uskyldigt indlæg fra Skyde.
Jeg er åbenbart provokerende fordi Brombi er klokkeklart uenig i, hvad jeg siger? Fantastisk logik. Men det beskriver ret godt, hvilke problemer, der er, med et par få, men dominante, brugere herinde.
Brombi skrev:Det er derfor rigtig trættende, konstant at lægge øre til Jesnis kritik af dette forum og angreb på medlemmerne herinde.
De fleste af mine indlæg er ikke kritik. Det er reel debat til barca-relaterede emner. Derudover angriber jeg ikke medlemmer herinde, som du får postuleret. Jeg udfordrer måske en holdning eller adfærd. Derudover forholder du dig på ingen måde til kritikken - kun at den er der, som værende trættende. Måske der var noget i kritikken, der kunne være konstruktiv? Men det kræver selvfølgelig, at man vil/kan reflektere.

Og så kan jeg kun være enig i, hvad Sir Suiram siger. Din opførsel er arrogant og hård. Samme adfærd har man set specielt overfor nye brugere, der har haft positive holdninger omkring Real Madrid. Deres aktivitet her på siden er næsten også død. Og det er forståeligt. Det skal lige siges for en god ordens skyld, at jeg ikke specifikt anklager dig for det sidste, men tonen har været mere end almindelig rå og kølig overfor andre, hvis holdning afveg signifikant fra normen herinde.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:De fleste af mine indlæg er ikke kritik. Det er reel debat til barca-relaterede emner.
Så kan det være, at du skal prøve at arbejde lidt på din formulering. Det er ikke altid lige let at tolke, hvad du vil med dine indlæg. Dit indlæg omkring Messis antal af assists, lugtede ærligt talt en anelse af latterliggørelse, af de der snakkede om Messis mange assists; som om at de pludselig tillagde assists en helt ny, langt større, værdi, fordi Messi var bagud på målscoringen. Jeg vidste, af gode grunde, ikke om det var din hensigt at latterliggøre snakken om assists, men det kom til at fremstå således. Sådan var i hvert tilfælde for mig; det var muligvis også tilfældet for Brombi. Så det handler altså også om, at man skal være opmærksom på sine formuleringer og sit ordvalg.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Så kan det være, at du skal prøve at arbejde lidt på din formulering. Det er ikke altid lige let at tolke, hvad du vil med dine indlæg. Dit indlæg omkring Messis antal af assists, lugtede ærligt talt en anelse af latterliggørelse, af de der snakkede om Messis mange assists; som om at de pludselig tillagde assists en helt ny, langt større, værdi, fordi Messi var bagud på målscoringen.
Det var ikke en latterliggørelse. Det var en observation, jeg havde. Og jeg mener faktisk, at det er en tendens til ikke længere at nævne mål, nu hvor han er bagud. Jeg tvivler derudover, at du har læst alle mine indlæg igennem, hvorfor det er lidt søgt, at du kommenterer på min generelle formuleringer.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af soul_pitcher »

Kids kids, you are all right.

Skal vi ikke prøve at acceptere hinandens forskelligheder og så komme lidt videre?
Vi er alle bedre end, at sidde og mundhugges over diversiteter. Du tager fejl, han tager fejl og jeg har ret. Er det ikke en devise vi alle kan leve efter?

Plus jeg gider ikke, at sidde og slette indlæg stange advarsler ud etc., når jeg har vigtigere ting at tage mig til.

Møs møs tungekys.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af SpillerSomMESSI »

soul_pitcher skrev: Møs møs tungekys.
Wow, propeltunge...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af A$AP »

Dommeren der skal dømme El Clasico, Gil Manzano.

Billede

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af emo »

Og yngre end JonasV .... ;-)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 59 gæster