FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Vi skal ikke tilbage til stationær 9'er, det er ikke det jeg ønsker. Men vi skal have en offensiv spiller, som i den grad kan score målene.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Messi og co. skal til Israel og spille til sommer. Oh shiit
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Flere udfordringer overfor modspilleren på fløjen. Alt for meget spil tilbage ind over midten igen for tiden. Alexis, Tello, Pedro og Alves - I KAN GODT. Ikke en prøvede mod ACM.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Skydefinten skrev:Flere udfordringer overfor modspilleren på fløjen. Alt for meget spil tilbage ind over midten igen for tiden. Alexis, Tello, Pedro og Alves - I KAN GODT. Ikke en prøvede mod ACM.
Nej ingen af vores fløjspillere eller vores backs udfordrede deres backs, og Ini søgte hele tiden mod midten, så Cesc blev for overflødig.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Sv: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

emo skrev:Men det at have en ægte stationær 9 vil fjerne det dynamiske flow fra vores offensiv. Vi har Villa, han er 9er vi havde Zlatan 9er men de blev bliver aldrig brugt deroppe.
Han behøver ikke være stationær... En type som Chicharito ville fx være glimrende, netop fordi han er så enormt dygtig til at løbe bag forsvaret. Og som jeg sagde, det er derfor jeg gerne vil have Messi væk fra den position som udgangspunkt, han kan i min optik bare få en rolle som værende "et sted på banen". Og så er jeg i øvrigt stadig pro-Villa-centralt!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Selvom vi altid taler om Neymar på venstrekanten, så er han faktisk bedst på toppen.

Jeg kunne sagtens forestille mig Neymar på toppen, Alexis/Tello/Villa på kanten og Messi i en fri rolle.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:Selvom vi altid taler om Neymar på venstrekanten, så er han faktisk bedst på toppen.

Jeg kunne sagtens forestille mig Neymar på toppen, Alexis/Tello/Villa på kanten og Messi i en fri rolle.


Det bliver vel Pedro og ikke Villa, som jeg tror, bliver solgt til sommer. Men lidt pudsigt at du ikke har Pedro med på kanten.
Senest rettet af Kubala fre feb 22, 2013 2:51 pm, rettet i alt 1 gang.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Det, som Barca, mangler IMO, er en Javier Chicharito Hernandez/Filippo Inzaghi-type.

En type, der muligvis ikke er den mest begavede fodboldspiller i verden, men de ved alt om at være i modstanderens boks og scorer vitale mål. De er ren og skær vaskeægte målslugere af gammeldags forstand. Jeg tror såmænd også det ville lette en smule af målpresset på Messis skuldre. De behøves nødvendigvis ikke starte inde, men såmænd være en Solskjæer-type, der bare altid scorer, når de kommer ind på banen. Med Messi, Iniesta, Xavi og Cesc til at servicere dig med guldbolde, så ville det nok ikke være verdens sværeste job at putte dem ind. Det handler bare om at være kynisk, og det var Inzaghi/Chicharito.

David Villa er ikke sig selv, Alexis er en joke foran et mål, Pedro er sådan en rustjebane. Nogle gange er han varm, andre gange det komplet modsatte, Tello får ikke nok tillid og Iniesta er bare ikke målscorer.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Hvor meget mon Chicharito ville koste?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Det bliver vel Pedro og ikke Villa, som jeg tror, bliver solgt til sommer. Men pudsigt at du ikke har Pedro med på kanten.
I mit lille puslespil er Pedro ikke en del af start-elleveren. Pedro er højrekant, hvilket ville være Messis udgangspunkt. Han vil sagtens kunne starte på højrekanten, men det ville kræve at Messi røg på toppen og Neymar på venstrekanten. Det er et spørgsmål om prioriteter.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

# 23 skrev:Det, som Barca, mangler IMO, er en Javier Chicharito Hernandez/Filippo Inzaghi-type.

En type, der muligvis ikke er den mest begavede fodboldspiller i verden, men de ved alt om at være i modstanderens boks og scorer vitale mål. De er ren og skær vaskeægte målslugere af gammeldags forstand. Jeg tror såmænd også det ville lette en smule af målpresset på Messis skuldre. De behøves nødvendigvis ikke starte inde, men såmænd være en Solskjæer-type, der bare altid scorer, når de kommer ind på banen. Med Messi, Iniesta, Xavi og Cesc til at servicere dig med guldbolde, så ville det nok ikke være verdens sværeste job at putte dem ind. Det handler bare om at være kynisk, og det var Inzaghi/Chicharito.

David Villa er ikke sig selv, Alexis er en joke foran et mål, Pedro er sådan en rustjebane. Nogle gange er han varm, andre gange det komplet modsatte, Tello får ikke nok tillid og Iniesta er bare ikke målscorer.

Det er lidt overdrevet at kalde dem ubegavede, da man skal være rimelig begavet, for at finde huller bag bagkæden og være det rette sted. Det kræver altså lidt fodboldintelligens trods alt. Du har også kaldt Alexis for en ikke særlig intelligent spiller, men det passer bare ikke imho. Han volder problemer for forsvaret, og ved at hele tiden søge de dybe løb, og prøve på at finde disse huller i forsvaret, så jeg mener ikke, at han er uintelligent el.lign.
Senest rettet af Kubala fre feb 22, 2013 3:44 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Det bliver vel Pedro og ikke Villa, som jeg tror, bliver solgt til sommer. Men pudsigt at du ikke har Pedro med på kanten.
I mit lille puslespil er Pedro ikke en del af start-elleveren. Pedro er højrekant, hvilket ville være Messis udgangspunkt. Han vil sagtens kunne starte på højrekanten, men det ville kræve at Messi røg på toppen og Neymar på venstrekanten. Det er et spørgsmål om prioriteter.
Ok, så Messi skal vende tilbage til at agere højrekant? Dog kan Pedro også spille som venstrekant, og Villa bliver solgt.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Chicharito er 22.000.000 € værd ifølge Transfermarkt, hvilket må siges at være halvdyrt for en udskiftningsspiller.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Ok, så Messi skal vende tilbage til at agere højrekant? Dog kan Pedro også spille som venstrekant, og Villa bliver solgt.
Nej ikke helt.

Messi har udgangspunkt i højre side, men er fri til at løbe ind i banen og skabe ravage.

I mine øjne er Pedro bedre i højre side, da han giver noget bredde. I venstre side, vil han trække for meget ind i banen, hvor vi allerede er tætbefolket.

Villa bliver sandsynligvis solgt, men man ved aldrig.

Jeg forestiller mig to formationer i angrebet:
Alexis/Tello/Villa - Neymar - Messi

og

Neymar - Messi - Pedro

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Quaresma skrev:Chicharito er 22.000.000 € værd ifølge Transfermarkt, hvilket må siges at være halvdyrt for en udskiftningsspiller.

Vi skal heller ikke købe Chicharito. Hvis vi henter Neymar til sommer, og han falder til (altafgørende, da det kan ende lidt skidt ellers), så har vi ikke brug for meget mere, med støtte fra Alexis, Pedro og Tello fra næste sæson af. Alexis skal nok komme i omdrejninger, lad ham bare have denne sæson tilgod.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster