Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvorfor så meget debat? Mourinho fortjener overhovedet ikke al den her opmærksomhed. Den eneste opmærksomhed han fortjener, er et kapitel i historiebøgerne om de værste trænere i moderne fodbold.

Selv som Barcelona-mand må jeg altså sige, at end ikke Madrid fortjener at lide under så inkompetent og forskruet en mand som Mourinho, men de ligger desværre som de har redt. Mourinho har været alt andet end sund for Madrid, for slet ikke at nævne forholdet mellem os og Madrid. Han ødelagde egenhændigt adskillige El Clásico's, som kunne være blevet fremragende fodboldkampe, med tanke på al det talent og alle de dygtige fodboldspillere begge hold besad, og i øvrigt stadig besidder. Det hele startede dog med en mindst ligeså inkompetent og forskruet mand som Mourinho, der først nu er ved at få øjnene op sine egne fejltrin. Florentino Pérez; en mand der om nogen har været både helten og skurken for Real Madrid i nyere tid.

På kort sigt får Mourinho sikkert skylden for Madrid's nuværende situation, eftersom han trods alt er cheftræneren, men på lang sigt håber jeg virkelig at alle Real Madrid fans indser hvor inkompetent Florentino Pérez er i rollen som præsident for en fodboldklub. Listen over dårlige beslutninger den mand har truffet, er uendeligt meget længere end listen over gode beslutninger han har truffet.

På kort sigt er det helt sikkert også udelukkende positivt for os at Madrid er helt ude i hampen, men på lang sigt ville det være skidt for os ikke at have konkurrencen fra hovedstaden, så jeg håber da virkelig at Madrid kommer tilbage på sporet i løbet af foråret. Vi har brug for rivaliseringen for at holde os selv til ilden, og netop denne rivalisering er en af dem der gør, at fodbold lige er den tand mere spændende at følge med i, end så mange andre sportsgrene.

Så, kære Florentino Pérez. Jeg hylder og hader dig på én og samme tid.

(Mourinho hader jeg bare. Ikke nogen grund til at hylde ham.)

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:Det handler om perspektiver, i dette tilfælde Barca-Madrid.
Ja, det har du helt ret i. De her tilhørsforhold er totalt neotribalisme. Det er også derfor, jeg skal træde varsomt i den her debat. Eller også bare blande mig uden om og lave min eksamensopgave... ;-)

God ide. Tror ikke at du bliver populær herinde, hvis det fortsætter... :razz: . Men ja, altså vi kan jo ikke være de hellige, og det er Barca skam heller ikke. Desuden kan man sige det om alle, altså vi i Danmark handler med Kina m.m.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Kubala skrev:

What?? Smukt spil og Mourinho??
Ja pointen var resultaterne. Man ville gerne have det smukt, men det vigtigste er nu engang resultaterne. Kan man få begge ting, så er der ingen der klager.

Mourinho har aldrig formået at få sine hold til at spille smukt fodbold, det er helt korrekt, men man kan heller ikke påstå, at han har defensive med Real Madrid. Der er i hvert fald blevet scoret nok mål, men det skyldes nok mere de enkeltes spilleres kvaliteter fremfor hans taktiske arbejde.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Hvorfor så meget debat? Mourinho fortjener overhovedet ikke al den her opmærksomhed. Den eneste opmærksomhed han fortjener, er et kapitel i historiebøgerne om de værste trænere i moderne fodbold.

Selv som Barcelona-mand må jeg altså sige, at end ikke Madrid fortjener at lide under så inkompetent og forskruet en mand som Mourinho, men de ligger desværre som de har redt. Mourinho har været alt andet end sund for Madrid, for slet ikke at nævne forholdet mellem os og Madrid. Han ødelagde egenhændigt adskillige El Clásico's, som kunne være blevet fremragende fodboldkampe, med tanke på al det talent og alle de dygtige fodboldspillere begge hold besad, og i øvrigt stadig besidder. Det hele startede dog med en mindst ligeså inkompetent og forskruet mand som Mourinho, der først nu er ved at få øjnene op sine egne fejltrin. Florentino Pérez; en mand der om nogen har været både helten og skurken for Real Madrid i nyere tid.

På kort sigt får Mourinho sikkert skylden for Madrid's nuværende situation, eftersom han trods alt er cheftræneren, men på lang sigt håber jeg virkelig at alle Real Madrid fans indser hvor inkompetent Florentino Pérez er i rollen som præsident for en fodboldklub. Listen over dårlige beslutninger den mand har truffet, er uendeligt meget længere end listen over gode beslutninger han har truffet.

På kort sigt er det helt sikkert også udelukkende positivt for os at Madrid er helt ude i hampen, men på lang sigt ville det være skidt for os ikke at have konkurrencen fra hovedstaden, så jeg håber da virkelig at Madrid kommer tilbage på sporet i løbet af foråret. Vi har brug for rivaliseringen for at holde os selv til ilden, og netop denne rivalisering er en af dem der gør, at fodbold lige er den tand mere spændende at følge med i, end så mange andre sportsgrene.

Så, kære Florentino Pérez. Jeg hylder og hader dig på én og samme tid.

(Mourinho hader jeg bare. Ikke nogen grund til at hylde ham.)
Og han fik Valdano fyret..

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

michaelk94 skrev:
Kubala skrev:

What?? Smukt spil og Mourinho??
Ja pointen var resultaterne. Man ville gerne have det smukt, men det vigtigste er nu engang resultaterne. Kan man få begge ting, så er der ingen der klager.

Mourinho har aldrig formået at få sine hold til at spille smukt fodbold, det er helt korrekt, men man kan heller ikke påstå, at han har defensive med Real Madrid. Der er i hvert fald blevet scoret nok mål, men det skyldes nok mere de enkeltes spilleres kvaliteter fremfor hans taktiske arbejde.

Jeg havde regnet den ud, men ville bare høre din forklaring. :)
Bare et spørgsmål til dig, Michael. Hvis nu Mourinho ikke formår at vinde CL, samt at Copa Del Rey også glipper, hvor godkendt har Mourinho så været som træner i Real på de snart tre sæsoner?
Senest rettet af Kubala man dec 24, 2012 4:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Also, yes. ;-)

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Kubala skrev:

Jeg havde regnet den ud, men ville bare høre din forklaring. :)
Bare et spørgsmål til dig, Michael. Hvis nu Mourinho ikke formår at vinde CL, samt at Copa Del Rey også glipper, hvor godkendt har Mourinho så været som træner i Real på de snart tre sæsoner?
Jamen jeg må jo indrømme, at Mourinho næsten ligemeget hvad har været en skuffelse. Altså, hvis det scenarie, som du beskriver, udspiller sig, så har han jo nærmest været en katastrofe. De fleste trænere ville ikke få lov til at blive siddende i Madrid, hvis man på en halvsæson har smidt 18 points væk og være 16 points fra rivalerne, være heldige med at komme videre på en 2. plads i CL og på vej ud af Copa del Rey. Der er stort set ingen trænere der samtidig har overlevet hvis man har formået at splitte truppen så meget op, at man ender med at sætte kaptajnen, verdens bedste målmand og den eneste rigtige Real Madrid spiller på bænken.

Vi gav ham to år til at vinde mesterskabet og det lykkedes, men meningen var jo så, at Real Madrid skulle være på Barcas niveau og det må vi jo ærgerligt indrømme, at vi stadig ikke er. Det er stadig os der jagter jer og ikke omvendt, og det var hele missionen med Mourinho. Så ja, han har været en skuffelse, især hvis han ikke vinder noget i år, men som sagt håber jeg allerede Real Madrid fyrer ham nu, men det kommer nok ikke til at ske på grund af økonomiske årsager. :)

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

michaelk94 skrev:
Kubala skrev:

Jeg havde regnet den ud, men ville bare høre din forklaring. :)
Bare et spørgsmål til dig, Michael. Hvis nu Mourinho ikke formår at vinde CL, samt at Copa Del Rey også glipper, hvor godkendt har Mourinho så været som træner i Real på de snart tre sæsoner?
Jamen jeg må jo indrømme, at Mourinho næsten ligemeget hvad har været en skuffelse. Altså, hvis det scenarie, som du beskriver, udspiller sig, så har han jo nærmest været en katastrofe. De fleste trænere ville ikke få lov til at blive siddende i Madrid, hvis man på en halvsæson har smidt 18 points væk og være 16 points fra rivalerne, være heldige med at komme videre på en 2. plads i CL og på vej ud af Copa del Rey. Der er stort set ingen trænere der samtidig har overlevet hvis man har formået at splitte truppen så meget op, at man ender med at sætte kaptajnen, verdens bedste målmand og den eneste rigtige Real Madrid spiller på bænken.

Vi gav ham to år til at vinde mesterskabet og det lykkedes, men meningen var jo så, at Real Madrid skulle være på Barcas niveau og det må vi jo ærgerligt indrømme, at vi stadig ikke er. Det er stadig os der jagter jer og ikke omvendt, og det var hele missionen med Mourinho. Så ja, han har været en skuffelse, især hvis han ikke vinder noget i år, men som sagt håber jeg allerede Real Madrid fyrer ham nu, men det kommer nok ikke til at ske på grund af økonomiske årsager. :)
Så er vi da sådan set enige omkring det. Jeg mener også at han har haft langt snor, i forhold til de leverede resultater. Man fyrede i sin tid Del Bosque, selvom han i mine øjne havde langt større succes end Mourinho hidtidigt har haft. Desuden mener jeg ikke at det vil være godt for Real at fyre ham nu, da det kan ende med endnu dårligere resultat, men til sommer vil det passe bedre, selvom han nok selv smutter.
Senest rettet af Kubala ons dec 26, 2012 2:06 am, rettet i alt 1 gang.

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af j´♥ le foot »

Jeg synes man gør Mourinho en stor tjæneste, når diskussionen primært har en moralsk karakter( er Mourinho god eller ond ?). Der er stort set ikke nogen, der sætter spørgsmålstegn ved hans evner som træner og det passer ham meget fint synes jeg. Han er desværre ikke den eneste træner, som gør alt for at flytte fokus fra det tekniske del af spillet til det mere moralske. Fergusons ”he could have been killed”-udtalelese efter kampen mod Swansea er et godt eksempel; han har fået alle til at diskutere, hvor vidt det er tilladt at sparke bolden væk i frustration :cool: frem for at snakke om sin pointtabe og dårlige taktik mod et middelmådigt hold som Swansea.

At Real fans vælger at diskutere moral frem for fodbold, skyldes måske den manglende indsigt i den teorie som ligger til grund for Mourinhos spillesystem. Jeg har personligt aldrig mødt en Madrid fan, som var i stand til at forklare hvad Mourinhos spillesystem går ud på . Det eneste de nævner er organisation og kontra.

Glædelig jul til alle :smile:

Billede

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af mathi »

michaelk94 skrev: Haha, det der er jo fantastisk! Daluigi ville altså selv inderligt gerne have manden til Barca, men alligevel kunne han tillade sig at blive vred på en RM fan, fordi man først nu ville have ham væk fra Real Madrid efter han endelig havde sejret over Barca, verdens bedste fodboldhold, for første gang i fire år. I denne her situation skriger desperationen jo ud af dig, og viser at du ligesom de fleste andre fans også vil have resultater sammen med det smukke spil siden du foretrækker Mourinho.
Jeg synes også at selvmodsigelsen at humoristisk, men du kan ingenlunde bruge den som målestok for en generel holdning. Hvis jeg har set en hvid and kan jeg jo heller ikke konkludere at alle ænder er hvide (jeg kunne godt men jeg ville tage umanerligt meget fejl).

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg sidder lige og læser lidt at tråden igennem, men denne her kan jeg altså ikke lade stå:
michaelk94 skrev:Man hentede Zlatan og man vidste hvad man fik. Det første halve år skaffede han jer mål og man accepterede ham, men så gik det galt og han vandt ikke noget for jer, så røg han.
Du mener ikke at det i samme ombæring lige skal nævnes, at Zlatan opførte sig rigtig pænt i det halve år? Han gik ind med en ydmyg attitude og arbejdede godt og hårdt på banen. Da det ændrede sig, da han blev lad og stationær, var de fleste enige om at han skulle væk. Nu var jeg selv fortaler for at give ham en sæson mere, da jeg håbede på at han blot skulle vænne sig yderligere til kulturen og spillestilen, men de fleste var fint tilfredse da han var væk, og jeg kan da heller ikke sige at jeg var utilfreds, da han blev skiftet ud med Villa. Vi hentede ham ganske rigtigt, og han havde ry som en badboy der var svær at styre, men han opførte sig altså pænt under hele opholdet hos os. Først da han var væk, kom de skarpe udtalelser og badboy-attituden frem igen. Nu insisterer Zlatan godt nok ganske grundigt på det modsatte, men jeg tror ærligt talt at han respekterede Guardiola for meget til at han turde angribe ham offentligt, mens han stadig selv var i klubben. I det hele taget er det en rigtig dårlig sammenligning, for Zlatan opførte sig pænt, udover et par grimme tacklinger, under sit ophold hos os.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

mathi skrev:
michaelk94 skrev:
Jeg synes også at selvmodsigelsen at humoristisk, men du kan ingenlunde bruge den som målestok for en generel holdning. Hvis jeg har set en hvid and kan jeg jo heller ikke konkludere at alle ænder er hvide (jeg kunne godt men jeg ville tage umanerligt meget fejl).
Det er selvfølgelig 100% korrekt, at jeg stadig ikke kan bevise, at de fleste Barca fans ville reagere på samme måde som Real Madrid fansene.

Jeg har bare hele tiden haft den påstand, at de fleste andre fans også ville støtte deres træner, hvis han var i gang med at vinde over rivalen efter 4 år med rent kaos i ens egen klub, mens ens rivaler ikke har lavet andet end at spille smukt fodbold og vinde alle titler.

Så kan man i stedet for at svine Real Madrids tilhængere til, prøve at sætte sig ind i en sådan situation. Det kan Daluigi så på ingen måde, men det viser sig, at han selv har ønsket Mourinho til Barca i en tid, hvor vi ikke engang var meget bedre end jer, og i samtidig havde et fantastisk koncept, som to år tidligere havde sikret jer CL titlen.
Blaugrana92 skrev:Jeg sidder lige og læser lidt at tråden igennem, men denne her kan jeg altså ikke lade stå:


Du mener ikke at det i samme ombæring lige skal nævnes, at Zlatan opførte sig rigtig pænt i det halve år? Han gik ind med en ydmyg attitude og arbejdede godt og hårdt på banen. Da det ændrede sig, da han blev lad og stationær, var de fleste enige om at han skulle væk. Nu var jeg selv fortaler for at give ham en sæson mere, da jeg håbede på at han blot skulle vænne sig yderligere til kulturen og spillestilen, men de fleste var fint tilfredse da han var væk, og jeg kan da heller ikke sige at jeg var utilfreds, da han blev skiftet ud med Villa. Vi hentede ham ganske rigtigt, og han havde ry som en badboy der var svær at styre, men han opførte sig altså pænt under hele opholdet hos os. Først da han var væk, kom de skarpe udtalelser og badboy-attituden frem igen. Nu insisterer Zlatan godt nok ganske grundigt på det modsatte, men jeg tror ærligt talt at han respekterede Guardiola for meget til at han turde angribe ham offentligt, mens han stadig selv var i klubben. I det hele taget er det en rigtig dårlig sammenligning, for Zlatan opførte sig pænt, udover et par grimme tacklinger, under sit ophold hos os.
En dårlig sammenligning, men hvis nu Mourinho havde lavet det samme lort som i Real Madrid, men blot i en anden klub fx Inter, så ville du stadig være villig til at støtte op om, at han kom til Barca, fordi jeres hold var i krise?
Og i denne sammenligning var i på ingen måde i krise, men en type som Zlatan (kontroversiel type) måtte meget gerne skifte til jeres ellers hellige klub.

Og som sagt er det svært at finde de kontroversielle personer i Barca de seneste år, men det gør da ikke jer fans bedre og slet ikke i sådan en grad, at I kan svine Real Madrids fans til på grund af det.
Slet ikke når I selv har haft typer der har været kontroversielle, såsom en Van Gaal. Hvorfor støttede fansene så stadig op om ham?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

@michaelk94

Jeg synes kort sagt, at hele diskussionen er latterlig, men jeg alligevel tilføje følgende:

Real Madrid stod i en krise. Klubben vandt ingen titler, spillet var uinspirerende og ærkerivalen modtog hyldesten. I desperation vendte man sig mod en mand, der godt nok gik på kompromis med klubbens principper, men om nogen kunne skaffe de fornødne titler. Man indgik en pagt med djævelen, velvidende om at man i processen solgte sin sjæl for kortsigtede resultater. Da resultaterne kom var man i ekstase - de titler man tørstede efter var en realitet. Man lukkede samtidig øjnene for den ødelæggelse der fulgte med disse resultater. Succesen varede dog ikke evigt og resultaterne udeblev. Efterfølgende er I forarget over, at man har lade det komme så vidt med alle de konflikter der er opstået internt i klubben.

Jeg har bare én ting at tilføje:
Mourinho ødelægger kun de klubber der giver ham lov.
I så en mulighed for hurtige resultater og tog den. I valgte selv at se den anden vej, så længe resultaterne fulgte med. Intet af det her er Mourinhos skyld. Han gjorde bare hvad han blev bedt om. I kan kun klandre jer selv.

Mvh
Anders

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Ifølge medierne er Zidane i dialog med Perez for at overbevise ham om at ansætte Lippi.

Hold jer væk fra ham, og Lippi hold dig væk fra Real. Jeg har en svaghed for dig, mister.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Michael, når jeg engang finder nogle ædru ben at stå på, hvilket nok bliver i ovrrmorgen, skal jeg nok lige svare på dit indlæg. Indtil da må du nyde julen ligesom alle os andre gør det (også selvom Real Madrid spiller som var de Liverpoool lige for tiden)! ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster