Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9740
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 635 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Mander skrev:forfordele; verbum

1.give nogen mindre end andre eller mindre end vedkommende har krav på; behandle nogen dårligere end andre

Synonym: snyde

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forfordele
2. give nogen mere end andre eller mere end vedkommende har krav på; behandle nogen bedre end andre SPROGBRUG kendt fra 1964, især unge og yngre denne brug regnes af mange for ukorrekt
Synonym begunstige


Ret tåbeligt egentlig.. Folk kunne nok ikke finde ud af at bruge ordet korrekt og så har man bare godkendt den anden betydning også - som betyder det stik modsatte. :|

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ha ha! Godt Mander. Husker den stadig.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

DonIniesta skrev:Jamen jbninc, som jeg har skrevet til dig, så kan alle mine argumenter bakkes op med fakta
Det tillader jeg mig at tvivle på. Jeg mener, at du har lidt anstrengt forhold til ordet "fakta", men det bliver vi ikke enige om, så lad os parkere den her.
DonIniesta skrev:Er det seriøst det der jbninc? Du mener at det blot er påstande, når jeg skriver hvordan REALITETEN var i Franco tidens Spanien, Madrids åbenlyse favorisering (som er dokumenteret masser af steder, hvorfor tror du overhovedet at så mange (ifølge dig selv), inklusiv. Madrid fans kender til deres sorte side af historien, Bernabeus rolle, omstændighederne under 11-1 kampen, den tydelige diskrimination af det catalanske folk og ikke mindst fc barcelona (jeg har nævnt masser af eksempler) osv. Sågar den spanske dokumentar jeg har postet, hvor Di Stefano selv omtaler sin handel. Altså, jeg ved ikke, hvad du mere vil have af kilder. Hurtige google søgninger vil altså bekræfte alt det jeg siger.
Jeg prøver lige for sidste gang: Jeg negligerer ikke, at der var en åbenlys favorisering. Men derfra til at påstå, at det er belæg nok for at anklage Real Madrid/Franco/centralmagten/Satan/ham-der-løb-ind-på-banen-under-kampen-mod-Sverige og andre dårligdomme for, at have presset Barcelona til at give slip på di Stéfano, er simpelthen for tyndt. Du kan ikke bare sige, at hvis de har gjort a, så må de også have gjort resten af alfabetet.

Men det er bestemt ikke usandsynligt, at det er det, der skete. Men anklager du, så må du bære bevisbyrden og fremvise hardcore evidence.
DonIniesta skrev:Hurtige google søgninger vil altså bekræfte alt det jeg siger.
Hvis du en dag modtager undervisning i kildekritik, så vil du bide den der sætning i dig igen.
DonIniesta skrev:Nu ved jeg godt, at du ikke har et dårligt øje til Madrid, men come on. :)
Korrekt. Jeg er Barca-fan, men hader ikke Real Madrid. Jeg ser ikke tingene i sort-hvid, bare fordi at resten gør det. Min verden er en smule mere nuanceret. Der er altid to sider af én sag. Den holdning med, at hvis man er sympatisør af én klub, så skal man automatisk hade dens rival, er jeg ikke tilhænger af. Det kan sagtens være både og.

Men nu gider jeg ikke mere. Det har være det samme de sidste par indlæg igennem, og vi kommer ikke videre. Tak for en relativ sober snak. Du er en af de brugere, som man godt kan være uenige med, uden at det bliver til et regulært børnehave-mudderkast.

Du får lige sådan en her:

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Shakira (singer): "I'd like the world to work as a team, like Barça. that way we could win the game against discrimination." #wag [via efe]
... så Shakira tror IKKE på at Busquets kaldte Marcelo for "mono mono" (abe abe)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Det kan du ikke udlede af citatet. Måske hun bare mener, at der ikke er tale om diskrimination, fordi udsagnet var rigtigt.

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Hvem tror stadig på at han kaldte ham det... pfffft. Jeg hæfter mig ved Alves's udsagn mener jeg det var, om at det ville være frækt at ham at møde til træning efter at have sagt det, da Barca selv har spillere af den kulør.

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Siempre Barca »

" Fernando Gago har længe vidst, at hans tid i Real Madrid rinder ud og nu hjælper han selv lidt til med en række unødvendige udtalelser.

Den argentinske midtbanespiller mener ifølge argentinske ESPN, at Real Madrid er langt efter Barcelonas niveau, men at man ikke vil erkende det i hovedstaden. Han siger:

- Barcelona er det bedste hold i historien, langt foran Real Madrid og tilhængerne vil ikke tage notits af det. Madrid-tilhængerne mener at de kan vinde, men i år var det umuligt. De vil ikke erkende det."

- Madridista.

Udnødvendige udtalelser eller ærlighed?

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Raman93 »

Det er blevet bevist, at det ikke var det, som Gago udtalte. Han sagde blot, at dette Barca hold var et af de bedste i historien. Han nævnte absolut intet om Real.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/?kat=1&vis=1

Ja uden at kunne be eller afkræfte den sidste påstand, så er det endnu en nyhed der på trods af indholdets positivitet alligevel formår at være arrogant uden nogen som helst grund. Det velgørende arbejde Barca laver er uden tvivl i samme katagori, dertil er det svært at vurdere hvor meget vores reklame med UNICEF bidrager med.

Jeg synes egentlig det er synd for selve klubben, at den har nogle fans der i den grad pletter deres image med mere arrogance end tilfældet egentlig er i selve Madrid!

Jeg ved som sagt godt denne "nyhed" langt fra er så slem som andre de gylper ud. Men synes blot det eksemplificerer hvor højrøvede de prøver at være på den side. En tendens der vokser for hvert år de må se sig slået af ærkerivalen.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Daluigi skrev:http://madridista.dk/main/?kat=1&vis=1

Ja uden at kunne be eller afkræfte den sidste påstand, så er det endnu en nyhed der på trods af indholdets positivitet alligevel formår at være arrogant uden nogen som helst grund. Det velgørende arbejde Barca laver er uden tvivl i samme katagori, dertil er det svært at vurdere hvor meget vores reklame med UNICEF bidrager med.

Jeg synes egentlig det er synd for selve klubben, at den har nogle fans der i den grad pletter deres image med mere arrogance end tilfældet egentlig er i selve Madrid!

Jeg ved som sagt godt denne "nyhed" langt fra er så slem som andre de gylper ud. Men synes blot det eksemplificerer hvor højrøvede de prøver at være på den side. En tendens der vokser for hvert år de må se sig slået af ærkerivalen.
Jep, jeg synes den side, og deres skribenter er alt for farvede, og kommer ud med alle deres frustrationer i en artikel.

Husker særdeles stadig denne sætning: "Som ekstra pålæg på tudekiksen" :lol:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Daluigi skrev:http://madridista.dk/main/?kat=1&vis=1

Ja uden at kunne be eller afkræfte den sidste påstand, så er det endnu en nyhed der på trods af indholdets positivitet alligevel formår at være arrogant uden nogen som helst grund. Det velgørende arbejde Barca laver er uden tvivl i samme katagori, dertil er det svært at vurdere hvor meget vores reklame med UNICEF bidrager med.

Jeg synes egentlig det er synd for selve klubben, at den har nogle fans der i den grad pletter deres image med mere arrogance end tilfældet egentlig er i selve Madrid!

Jeg ved som sagt godt denne "nyhed" langt fra er så slem som andre de gylper ud. Men synes blot det eksemplificerer hvor højrøvede de prøver at være på den side. En tendens der vokser for hvert år de må se sig slået af ærkerivalen.
Det er faktisk lidt imponerende, at man i en nyhed om velgørenhed formår at fremstå så arrogant. Det er i hvert fald ikke altruismen, der trykker hos madridista.dk.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Hahahaha, hvor er det dog usympatisk! Jeg kender flere Real-fans som indrømmer blankt at de synes nyhederne er pinlige.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

"madridista.dk sætter atter en tyk streg under de uden sidestykke er i besiddelse af det største mindreværdskompleks for en fan-side"...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Forstår bare ikke, hvorfor de ikke kan nøjes med at rapportere om, hvad klubben rent faktisk foretager sig, og så lade læserne danne deres egen mening. Det er som at læse Ekstra Bladet nogle gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster