Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

rummenigge skrev:Jeg vil vove at påstå at Real Madrid kunne blive et bedre hold hvis ikke CR7 var på det, lidt i stil med at ManU blev et bedre hold i mine øjne da han rejste.
De bliver måske bedre rent kollektivt, da de angiveligt får en spiller der vil arbejde mere i defensiven, men et Manchester United og Real Madrid uden Christiano Ronaldo, er begge et dårligere fodboldhold. Konsekvenserne ser man ret så tydeligt i Manchester efterfølgende. De er jo blevet bombet tilbage til stenalderen rent offensivt (overdrivelse fremmer naturligvis forståelsen!) med tabet af Ronaldo og Tevez. At de så har en træner, der bare finder en anden måde at vinde på, er jo prisværdigt.

Visca El Barca skrev:2: Det er egentlig ligegyldigt, hvor mange nederlag Real har haft med Cristiano for holdet. Det man skal kigge paa, hvorvidt Cristiano og Real har et modsvar, naar modstanderen kan gooere det som jeg skrev. Og det mener jeg ikke de har.
Kommer modsvaret ikke automatisk, da modstanderen har brugt så mange ressourcer, at der er mere plads til Kaka, Özil, Benzema (Ja, det er næsten forkert at skrive ham, men med kommer han) og f.eks. Di Maria? Det er jo ikke ligefrem spillere fra 1. Division de ellers har på holdkortet.

Derudover, så kan jeg ikke huske hvornår Ronaldo sidst er blevet lukket effektivt ned.

Mht. kritikken af hans manglende arbejdsindsats, så er jeg ikke så sikker på, at han ikke gider, men mere er blevet instrueret i, at være klar til omstillinger. Noget som jo i den grad kendertegner Mourinho er jo lige præcis, at han forventer 100% af sine spillere, og er Crisitano Ronaldo blevet fortalt at han skal arbejde, så er jeg ret sikker på, at han nok skulle gøre det. Mourinho er jo ikke ligefrem bange for at bænke spillere, hvis de ikke makker ret.

I Madrid bliver der jo spillet særdels meget på kontra, og derfor nytter det jo ikke noget, hvis Ronaldo står nede på højre back når omstillingen indtræffer. Messi kan mere tillade sig at være med i "defensiven", da der jo spilles med et 5-7 sekunders genpres, hvorefter man falder lidt mere tilbage. Efter genpresset, er han heller ikke ligefrem en løbestærk midtbanespiller.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Messi1987 skrev:There are many top players any better than others. But Messi is the best of the best, he's from another planet ..!
Jaja, det tror jeg efterhånden du har slået fast :roll:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Jbninc skrev:
rummenigge skrev:Jeg vil vove at påstå at Real Madrid kunne blive et bedre hold hvis ikke CR7 var på det, lidt i stil med at ManU blev et bedre hold i mine øjne da han rejste.
De bliver måske bedre rent kollektivt, da de angiveligt får en spiller der vil arbejde mere i defensiven, men et Manchester United og Real Madrid uden Christiano Ronaldo, er begge et dårligere fodboldhold. Konsekvenserne ser man ret så tydeligt i Manchester efterfølgende. De er jo blevet bombet tilbage til stenalderen rent offensivt (overdrivelse fremmer naturligvis forståelsen!) med tabet af Ronaldo og Tevez. At de så har en træner, der bare finder en anden måde at vinde på, er jo prisværdigt.
...
Helt fair iagttagelse, jeg mener at at ManU savner en mand som Teves mere end CR7. Deres 2009/2010 sæson var nu heller ikke så katastrofal, bortset fra at Berbatov absolut ikke kunne score mål, havde de haft Teves vil jeg mene at de røde havde vundet mesterskabet foran Chelsea, da han og Rooney ville ha været et formidabelt makkerpar. Ja hvem ved, måske Bayern også var blevet slået. De to tilsammen ku godt ha overgået CR7/Rooney sæsonerne før, Rooney alene var jo en enmandshær lidt i stil med CR7s 07/08 sæson, samtidig med at han også bidrager defensivt.

Niveauet af modstand er stødt og rolig også gået i vejret efter min mening ifht hvad ManU mødte i 07/08, Bayern lignede mere sig selv sidste år i CHL, ja og PL er ikke blevet svagere, tværtimod med et stærkt ManC og Spurs har det måske forstærket ligaen en anelse selvom Liverpool i samme periode er gået ned.

Jeg ved godt at diskussionen er hypotetisk, men der er helt konkrete grunde til at jeg mener at CR7 er en gevinst med udgifter for Real Madrid.

Jeg ved det irriterer CR7 fans, for deres idol har nærmest lige nået toppen i 07/08 sæsonen før at rampelyset omgående overtages af en 2 år yngre Messi og holder La Pulga sig skadesfri så tror jeg helt sikkert at CR7 fansene har nogle svære år med selvbenægtelse i vente, medmindre man bare accepterer at CR7 er uheldig med at leve nu hvor et fænomen af historiske dimensioner udfolder sig hos Barca og overskygger portugiseren.

Dani Alves
Indlæg: 105
Tilmeldt: lør jan 23, 2010 9:44 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dani Alves »


Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Messi1987 skrev:Hvordan tror i at Real kamp kommer til at gå i aften?
Jeg håber de taber, men tror på de hiver et 0-0 hjem. Oversætteren skal nok sørge for, at hans hold kommer til at stå meget kompakt, og han vil udelukkende spille på resultatet i stedet for at praktisere flot fodbold. Alt andet vil overraske mig gevaldigt faktisk.
Senest rettet af Visca El Barca tirs feb 22, 2011 7:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana97

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana97 »

1-0 til Lyon. Har sådan på fornemmelsen at de ryger ud til Lyon. :P

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Messi1987 skrev:Her er mit bud:

Lyon vinder 1-0 på Stade Gerland, også tager Lyon dem 1-1 på Bernabeu, også går Real ned, Mourinho bliver fyret, Ronaldo bliver ked af det, så griner vi lidt af ham, og når vi har gjordt det så griner vi lidt mere :P

Også er det hele om det plejer at være i Real Madrid :lol:
det er da lidt af en ulækker attitude selvom det er en joke

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Messi1987 skrev:Her er mit bud:

Lyon vinder 1-0 på Stade Gerland, også tager Lyon dem 1-1 på Bernabeu, også går Real ned, Mourinho bliver fyret, Ronaldo bliver ked af det, så griner vi lidt af ham, og når vi har gjordt det så griner vi lidt mere :P

Også er det hele om det plejer at være i Real Madrid :lol:
det er da lidt af en ulækker attitude selvom det er en joke
Ulækker ligefrem? Må jeg spørge hvorfor?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

Fordi den viser, at man håber på ulykke for andre og ville normalt være enig, men har ingen, INGEN, sympati for noget, der har med Madrid at gøre, så jeg godkender den.

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Nu er den ulykke han åbenbart opstiller ikke en ulykke der koster liv, blot en nedtur for en klub, hvilket jeg vil fryde mig over. Intet med skader, død og ødelæggelse = sagtens nyde det så.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

What Emo said. Altså jeg går ikke ind for at man hoverer andre, man skal ikke går rundt og grine Real fans eller spillere i ansigtet, hvis de ryger ud. Men altså dette indlæg er sådan rimelig "uskyldig". Han skriver ingen steder at han håber deres fly styrter ned eller at Cristiano brækker benet. Han synes bare det kunne være fedt at se Real ryge ud, og det kan jeg da sagtens forstå.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg tror til gengæld ikke Lyon kan diske op med noget som helst. Det vil være Lyon der står som bussen foran feltet mens RMD vil bombardere dem. Jeg tror RMD scorer 2 eller 3 mål, og Lyon får en enkelt på kontra.
Jeg tror slet ikke Lyon kan skabe noget som helst.

Det er først i 1/4 finalen at RMD får seriøs modstand.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Messi1987 skrev:også går Real ned, Mourinho bliver fyret, Ronaldo bliver ked af det, så griner vi lidt af ham, og når vi har gjordt det så griner vi lidt mere :P

Også er det hele om det plejer at være i Real Madrid :lol:
Enten er drengen 11 år ellers har han bare en attitude som karaktisere "de hvide". Behøver ikke at forklare hvordan den er.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:What Emo said. Altså jeg går ikke ind for at man hoverer andre, man skal ikke går rundt og grine Real fans eller spillere i ansigtet, hvis de ryger ud. Men altså dette indlæg er sådan rimelig "uskyldig". Han skriver ingen steder at han håber deres fly styrter ned eller at Cristiano brækker benet. Han synes bare det kunne være fedt at se Real ryge ud, og det kan jeg da sagtens forstå.
Man kan da også sagtens have den mening og formulere sig anderledes.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Nej, hvor kunne Di Maria godt trænge til noget mandetræning. Den mand filmer og tuder som aldrig set før i fodbold. Han får selv Cristiano i hans unge dage til at ligne en helgen samt Rooney, Drogba og Gerard til at ligne uskyldige drenge.

Jesus fucking Christ, Di Maria. Mand dig op!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 33 gæster