Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Morsomt at se på!?!?!? Hvis man ikke besidder moral så er det måske. Dertil skal man være rimelig saddistisk hvis man finder det morsomt, at se på så svinske handlinger, bare fordi det går udover et hold man ikke kan li'.
Ha Ha Ha er du seriøs lige nu? Sadistisk? Fordi man synes, at en bold der bliver kastet på banen og nogle spillere lader sig påvirke af det, takserer du til at man er sadistisk? Du har godt nok skrevet mange sjove ting før i tiden, men her overgår du dig selv Daluigi.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Pieyanthikos »

Man kan da sige, at det er mangel på empati. Du har jo selv indrømmet, at du vil være sur hvis der opstod en lignende situation på Camp Nou ;)

Jeg ved ikke om jeg finder det direkte morsomt at Real-spillerne reagerer som de gør. Jeg tror det er en ganske naturlig reaktion, situationen taget i betragtning, og jeg havde nok også brokket mig over det.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:Man kan da sige, at det er mangel på empati. Du har jo selv indrømmet, at du vil være sur hvis der opstod en lignende situation på Camp Nou ;)

Jeg ved ikke om jeg finder det direkte morsomt at Real-spillerne reagerer som de gør. Jeg tror det er en ganske naturlig reaktion, situationen taget i betragtning, og jeg havde nok også brokket mig over det.
Ja jeg skriver at jeg ikke vil have det godt med, hvis en bolddreng på Camp Nou lavede det samme på modstanderen :wink: Det har noget at gøre med de forventninger jeg har til Barca, jeg har ikke de samme forventninger til Osasuna. Vi ved også, at de mindre hold bruger alle mulige taktikker, for at få point mod et hold de ikke kan matche på spillet.

Vi har måske ikke ligefrem set bolde blive kastet ind på banen, men f.eks har vi oplevet at man har nærmest "sandet" en bane eller smadret sin bane, før man skulle møde os. Sådan er det jo bare, det skal man tage mål. Nu er det bare sådan, at de bolde der blev kastet ind på banen, havde ikke en direkte betydning for kampens udfald. Som sagt, de missede ikke en klar chance pga det. Og derudover kan man siger, at den ekstra bold kunne også have haft en negativ indflydelse på Osasuna.

Jeg synes desuden stadig det er lidt overilet reaktion, når taktikken og hensigten var så klar. De gjorde det jo kun for at opildne Real og få spillerene til at miste fokus. Man burde lade dommeren om at tage sig af den slags, og dommeren skulle nok lægge tid til, hvorfor så bruge kræfter på det? Især nå man er professionel fodboldspiller, og har oplevet en modstander bruge fine og ufine metoder mange gange før. Og dommeren lagde jo minutter til, mange minutter endda. De spillede næsten et minut mere end de 5 der var lagt til. Jeg synes stadig deres reaktion var overilet og morsomt at se på.

Og desuden, at jeg ikke ligefrem har ondt af folk som Ramos, Cristiano, Xabi m.fl fordi de bliver sur over en ekstra bold på banen, er hverken tegn på at jeg er sadistisk ( Ha Ha kan stadig ikke komme over bruget af ordet i første omgang ) eller at det skulle være mangel på empati. Især når jeg skriver at mange småhold i professionel fodbold benytter sig af fine og ufine metoder for at få det ønskede resultat mod et hold, de ellers ikke kan matche. Og jeg synes heller ikke, at en professionel spiller, der har oplevet lignende ting, skal lade sig påvirke i den grad.
Senest rettet af Visca El Barca man jan 31, 2011 8:43 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det kan vel heller ikke forventes, at 100 % af os barca fans, kan gå ind for Fair play. Men er da glad for at se, at stort set alle gør det på nær et par enkelte.

At kaste bolde ind på banen er ikke morsomt, nærmere desperat, usportslig adfærd og ekstremt uproffesionelt. Længere er den ikke.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Jo flere bolde på banen jo bedre. Der var nok nogen der ville hjælpe Real, der ikke kunne skabe noget med en enkel bold.

Nu frygter jeg Sevilla nakker et deprimeret Real hold og vi derfor ikke får lov at ydmyge dem i finalen :(

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Det kan vel heller ikke forventes, at 100 % af os barca fans, kan gå ind for Fair play. Men er da glad for at se, at stort set alle gør det på nær et par enkelte.

At kaste bolde ind på banen er ikke morsomt, nærmere desperat, usportslig adfærd og ekstremt uproffesionelt. Længere er den ikke.
Come on, det er jo også dét som gør La Liga charmerende og den hadefulde stemning overfor nogle hold har været en del af ligaen i mange år.

Ja vi ville blive irriteret hvis Barca kom ud for det, men på den anden side er Barca år efter år det mest fair spillende mandskab samt udtrykker respekt for modstanderen i langt højere grad end Madrid.

De hvide tabte jo ikke pga et par ekstra bolde på banen, men fordi Osa var bedre, desuden gav dommeren dem ekstratid på næsten 6 minutter som mere end modsvarede de små irritationer publikum eller Osa-spillerne stod for.

Så er det i øvrigt værre når publikum smider genstande efter spillerne, så hellere en bold eller to mere på banen som skaber lidt irritation for taberholdet.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

rummenigge skrev:Så er det i øvrigt værre når publikum smider genstande efter spillerne, så hellere en bold eller to mere på banen som skaber lidt irritation for taberholdet.
Two wrongs don't make a right...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Glem det, Mander. Kun tid kan lærer dem de rette værdier. Ord lader ikke til at trænge ind.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er enig med Daluigi i at det er usportslig at kaste flere bolde ind på banen og jeg synes det var pinlig at se på.

Jeg synes bare også at Real selv har hoveret i mange situationer at der også nogle gange skal laves noget irriterende mod dem.

Jeg synes bare ikke Osa havde noget specielt at hævne, og selv hvis de havde er det totalt usportslig at sabotere spillet med at smide flere bolde ind på banen.

Derimod skulle Mou's sejrs hån mod Villareal i modstanderens tekniske felt gerne give en mod-reaktion når de spiller den modsatte kamp.

Men altså, helst ikke noget så usportslig som flere bolde på banen for at ødelægge spillet.. så hellere en hoveren over at score mod real.. måske noget med at løbe ud til Mou og flå trøjen af og have en påskrift på undertrøjen hvor der står noget med "Ta' den dit grimme usympatiske menneske - Messi styrer i La Liga, ikke DIG, du!"

Jow jow

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Glem det, Mander. Kun tid kan lærer dem de rette værdier. Ord lader ikke til at trænge ind.
Rolig nu (far :wink: ) jeg siger ikke det er rigtigt at gøre og selvfølgelig er det da usportsligt, bare ikke noget som forarger synderligt mig og giver egentlig bare lidt krydderi og dermed en bagatel som ikke bør få vilde konsekvenser ifht hvis der udøves vold eller andet alvorligt.

Når jeg ser tilbage på en sæson hvor Barca vinder mesterskabet så er det netop de svære udebanekampe som dem i Sevilla, på Riazor, i baskerlandet osv osv som gør at mesterskabet luner endnu mere, for sommetider virker stemningen på diverse stadions så hadeful at en Sunderland-Newcastle kamp virker som en søndag i kirken med skønsang :wink: Andre gange kan stadions så være stemningsforladte at selv en Viborg-Lyngby kamp er mere ophidsende (Ah, dog ikke).

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Billede

RM overgiver sig jf. aviserne:)

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Glem det, Mander. Kun tid kan lærer dem de rette værdier. Ord lader ikke til at trænge ind.
Det er godt at du kan fortælle os om de rette værdier.
rummenigge skrev:Rolig nu (far :wink: ) jeg siger ikke det er rigtigt at gøre og selvfølgelig er det da usportsligt, bare ikke noget som forarger synderligt mig og giver egentlig bare lidt krydderi og dermed en bagatel som ikke bør få vilde konsekvenser ifht hvis der udøves vold eller andet alvorligt.
Enig. Det var jo ikke noget der havde haft en indflydelse på kampen. Alle hold vil jo (næsten) gøre alt for at holde en føring, når man nu står til at vinde imod en af de store.

Når man har hjemmebane, så har man bare nogle fordele som man kan udnytte. Det er ikke specielt sympatisk, men som et lille hold, må man arbejde med det man har. Stoke har deres bolddrenge med håndklæder, Barcelona vander banen få minutter inden kampstart etc.

Part of the game.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Argh. At smide ekstra bolde på banen er vel næppe "part of the game"?

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Guardiola skrev:Argh. At smide ekstra bolde på banen er vel næppe "part of the game"?
Nej det er det sq ikke. Og man kan vel sagtens forvente en bøde til klubben. Aviserne skriver at det var publikum der kastede bolden på banen de to gange det skete, og ikke bolddrengene, men stadig kan det forsvares at give klubben en bøde.

Ville man syntes at det var part of the game hvis det skete i en tæt Barca kamp, feks. Inter kampen vi havde på hjemmebane, hvis scenariet var omvendt og den blev spillet i Milano og vi var foran 1-0 og når vi kom frem til chancer så blev de ødelagt af Inter fans ved at smide bolde på banen... blah, klamt, usympatisk, retetarderet etc. !
Senest rettet af emo ons feb 02, 2011 2:41 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Jeg syntes også umiddelbart den er lidt tynd. Men nu så jeg ikke kampen eller episoderne, så baserer det alene på en helt generel holdning. Ikke det konkrete tilfælde.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster