Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Goldenbaum »

Kæft hvor er Real vilde for tiden. Med den form de viser sammenlignet med vores, så tror jeg ikke at vi kan besejre dem til El Classico. Villa må snart finde skarpheden foran mål, hvis vi ikke skal køres midtover. Guardiola burde have købt Mesut mens han havde muligheden (hvis man skal tro det man har læst inden Real købte ham). Han er Barca materiale og det kunne de fleste se inden. Fatter ikke Guardiolas indkøbspolitik efterhånden og salg af spillere.

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

barcelona bliver IKKE kørt over af madrid.vent og se. :D

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Goldenbaum skrev:Kæft hvor er Real vilde for tiden. Med den form de viser sammenlignet med vores, så tror jeg ikke at vi kan besejre dem til El Classico. Villa må snart finde skarpheden foran mål, hvis vi ikke skal køres midtover. Guardiola burde have købt Mesut mens han havde muligheden (hvis man skal tro det man har læst inden Real købte ham). Han er Barca materiale og det kunne de fleste se inden. Fatter ikke Guardiolas indkøbspolitik efterhånden og salg af spillere.
Nu har Özil spillet samtlige kampe og nærmest samtlige minutter for Madrid, det ville han ikke gøre hos Barca fordi Iniesta og Xavi er bedre. Mourinho har spillet med de samme 11 i samtlige kampe nærmest og derfor er de godt kørende, vi har 7-8 spillere som har vundet VM og derfor SKAL de spares her i sæsonstarten.

Jeg ville da også være fristet af at købe Özil da man havde muligheden men realistisk set er det godt vi ikke gjorde det, for hvornår skulle Thiago så spille?

Racing, Depor og Malaga har jo været direkte pinlige og spillet med et forsvar langt højere oppe på banen end de ville have gjort imod Barca.

Og så er der en ting mere, Madrid har vel nok haft den nemmeste sæsonstart i mands minde og mødt et modløst Milan hold, de er ikke blevet prøvet for alvor i denne sæson. Det er selvfølgelig til deres fordel, for vi har indtil nu pillet selvtilliden af Valencia, Atleti, Bilbao og måske "det nye" Sevilla i weekenden, så Madrid vil møde storholdene efter de er kommet ned på jorden igen.

Det sidste man bør være er bange for at møde Madrid, det er da en kæmpe motivation at vise sit niveau i disse kampe. Ok, de er godt kørende men desto mere motiverede bør vi være for at møde og slå dem.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

De var lige så skræmmende sidste år mod de små hold, hvor de også blev kørt over. Problemet er vel, at lige pt. kører det ikke helt så smooth, som det plejer på Camp Nou, og det har kostet fire point so far.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan se, at Real igen bliver diskuteret efter at de har fået nogle storsejre mod bundhold. Diskussionen minder også en del om de diskussioner vi har haft om real og havde sidste år. Det er de samme, de meget bekymrede Barca fans, der ligger for meget i nogle storsejre på "billige" baggrund, dem der kommer og påstår de er Barca fans men man kan mærke de har en skjult agenda ( sidste år var det Anola) og i år kan i gætte jer til hvem jeg snakker om. Og så er der dem, der prøver at være lidt realistiske. Jeg vil egentlig også gerne komme med mit bud på Real anno 10/11.

Som jeg har påstået hele sommeren igennem, jeg mener helt klart vi har et bedre hold end Real. Selvom Real har lavet nogle gode indkøb, er de ikke stærkere end sidste år. Man snakker så meget om deres bredde, men jeg helst være foruden spillere som de to gange Diarra, Granero og Benzema end at have dem på holdet. Så meget for deres fantastisk bredde. Ja vores trup er måske lidt tynd, det har jeg skrevet før. men omvendt vil jeg hellere have 20-21 spillere, hvor alle spillere føler sig som en vigtig del af holdet og er hele tiden omkring holdet, end at have 25 spillere hvor de 4-5 næsten aldrig gå spilletid. Det sker i Real.

Desuden, som Jbninc og Rumme er ind på det. Husk på at Real har fået de storsejre mod meget svage modstandere. Og det er jo ikke fordi de ikke har fejlet indtil videre, 0-0 mod Levante og Mallorca er ikke prangende ( ligesom 1-1 mod Mallorca og 0-2 mod Hercules heller ikke er det for vores vedkommende). Indtil videre har de ikke mødt en kvalificeret modstander i La Liga regi, så lad os lige vente med at gøre dem til uovervindelige, før de rent faktisk møder os. Jeg må blankt erkende at jeg ikke så deres kamp i går, jeg ved derfor af gode grunde ikke om de spillede fantastisk eller ej i går aftes. Men det jeg har set til Real indtil videre er det samme som sidste år, de scorer masser af mål mod svage modstandere, men der er slet ikke sammenhæng i deres spil. Det er som om alle spiller for sig selv, og det er ikke nok i længden til at vinde et stort trofæ.

Jeg synes også man skal huske på, at man i sidste sæson også var helt oppe at køre over Real. De scorede masser af mål mod middelmådige hold sidste år også. Og hvis jeg ikke husker forkert, lå de også over os i tabellen, lige indtil de mødte os. Vi vandt kampen, selvom vi spillede en stor del af kampen med 10, og fik vist hvem der er det bedste hold i Spanien. Op til kampen var folk meget i tvivl om Barca og troede Real var meget gode og nærmest uovervindelige, grundene var de samme som sagt. De scorede masser af mål, de havde ifølge nogle mennesker en stor trup, og de lå foran os i tabellen. Jeg har en god fornemmelse omkring El Clasico, og jeg har fuld tiltro til vores hold. Det hold Real har, ikke vist spil, som får mig til at ligge søvnløs om natten.

Nu er der selvfølgelig en masse der kommer og siger at de har fået Mourinho, men hvad så? Peps statistik mod Mourinho hedder, 4 spillede kampe, 2 sejre, 1 nederlag og 1 uafgjort. Målscoren hedder 4-3 i vores favør. Hvorfor skulle vi frygte Mourinho? Desuden var Pellegrini heller ikke talentløs, ellers havde hans hold ikke scoret over 100 mål og skaffet 96 point eller var det 97? :?

Jeg synes de fleste fodbold fans har en meget kort hukommelse. Man glemmer tit, de ting man har oplevet. Især synes jeg vi Barca fans er gode til at male fanden på væggen, eller også er vi bare forkælede. Det er efterhånden ikke nok for os, hvis vores hold vinder 1-0 eller 2-0, selvom de smadrer modstanderen på alle led og kanter. Man skal absolut smadre en modstander på målscore også, og helst vinde 3 eller 4-0 før man ok med det og for at gøre en Barca fan tilfreds, så skal holdet helst vinde 5 eller 6-0. Men, det er måske holdet egen skyld, de har spillet på så højt et niveau, at man bliver straks utilfreds, hvis Barca som sagt, ikke scorer 4-5 mål og har en boldbesiddelse på 80-90%.

Real har stadig de samme problemer. De har en meget langsom midtbane, og selvom de har fået Özil som alle åbenbart er gået amok over. Bevares, knægten har da talent, men husk at VDV gjorde det ligeså godt for Real, det var bare ikke nok mod kvalitets modstandere.

Jeg kan næsten ikke vente til El Clasico, så vi igen, igen, igen, igen, igen kan vise, hvem der er de bedste. Vores spillere har næsten ikke haft deres pre-season kampe, noget der er vigtigt. De får de kampe nu i træningskampe. De fleste eksperter er enige om, at når folk som Pique, Puyol, Pedro, Villa, Ini, Xavi, Bussi og Messi m.fl. har fået lidt flere kampe i benene, så bliver de farlige og kommer i form. Hvis vi er ved at spille os i form lige nu, men stadig er kun 1 point efter, tænk på hvad der så skal ske, når vores spillere rystet trætheden af sig?

Lad os lige tage den med ro. Det er flot at Real kan vinde få storsejre mod middelmådige modstandere, ligesom de gjorde det sidste år. Men de bliver for alvor sat på prøve, når de møder os, eller Valencia og Sevilla.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja, og jeg og min RMD ven sad netop og snakkede om hvor "mærkeligt" RMD får de der stor sejre... De har 2 gange mødt VIRKELIG dårlige forsvar som har lukket 2 X 6 mål ind på, FÆRRE skud indenfor rammen end Barca.

Jeg ved at ingen af jer synes om at jeg tager statistikker frem, men se lige her:
Match Stats
Real Madrid Racing Santander
Shots (on Goal) 16(10) 13(3)
Fouls 16 13
Corner Kicks 4 4
Offsides 6 5
Time of Possession 50% 50%
Yellow Cards 2 2
Red Cards 0 0
Saves 2 4


Match Stats
Real Zaragoza Barcelona
Shots (on Goal) 5(4) 20(10)
Fouls 21 12
Corner Kicks 5 3
Offsides 1 4
Time of Possession 24% 76%
Yellow Cards 4 1
Red Cards 1 0
Saves 8 4

Det jeg synes er underligt er at RMD kun har bolden 50% af tiden imod Barca med 76%. De har 16 afslutninger mod vores 20 hvoraf begge hold har 10 skud indenfor rammen.

De sætter så 6 mål ind, hvilket de selvfølgelig skal have kredit for, bevares, men mod et forsvar der gav dem alle muligheder for at score endda 10 mål.
Vi møder derimod et hold der er forsvarsmæssigt rigtig godt organiseret med får alligevel sendt 20 afslutninger afsted .

Hvad er forskellen: Jo det er modstanderens forsvar og vores, indtil nu, ineffektive angribere - Villa, Pedro, Bojan og til dels Iniesta.

Jeg synes personligt at vi spiller BEDRE end RMD. Vi spiller flottere og er langt mere bold sikker i vores omgang med bolden. Det er endda i en kamp hvor vi ikke engang synes at spillet rigtigt flød som det skulle.
Bold besiddelsen betyder altså noget i mine øjne, forsi det beviser at vores spil fungerer på et eller andet plan. Vi kan holde på bolden og skabe masser af chancer selv mod godt organiserede forsvar.
Når man kan skabe chancer til 20 afslutninger med 10 inden for rammen.. er min teori at målene nok skal komme. RMD havde scorings krise i deres første 4-5 liga kampe men pludselig kom målene i stimer. De spiller altså ikke så godt som os men de har været skarpere og HELDIG med at deres modstanders forsvar fuldstændig har glippet, hvorimod de modstandere vi møder har haft gode forsvar.

Den dag Villa scorer 2 mål i samme kamp starter mål showet for alvor og hele holdet vil spille som forløst fordi ALT ansvar ikke længere vil være på Messi som scorer, og vupti hele holdet kommer op i et andet niveau hvor Pedro også vil komme til at score igen

Indtil da, drenge... Vi er ret heldige med aldrig svigtende L. A. Messi!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

LuisEnrique

Re: Real Madrid

Indlæg af LuisEnrique »

jeg mener heller ikke vi har noget at frygte i forhold til real.. vist er de gode og scorer mange mål, men helt rigtigt mod middelmådige modstandere..

vi scorer ikke mange mål, men vi vinder kampene, det er vel det vigtigste. Vi er kun bagud med et enkelt point.. og vi har allerede mødt både valencia og atletico, vel og mærke med sejre..det vidner om en hel del..

en spiller som ronaldo har tur i den for tiden, men vi ved jo alle hvordan pivet han blir, når han rammer en downperiode, og den kommer..

vi har en david villa i scoringskrise, men han kommer til chancer og jeg er enig med pep i at det kun er et spørgsmål om tid, før han kommer i gang..og så blir han altså giftig..

jeg mener kort sagt slet ikke det på nogen måde står så slemt til, vores spil fejler ikke noget og derfor ser jeg osse frem til el clasico med optimisme.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det virker en smule tamt, at folk (igen) denne sæson begynder at sige de tror vi taber til real iår, baseret på deres storsejre over skodhold!. De så nøjagtig ligeså gode ud i disse kampe sidste sæson, som endda var deres bedste nogensinde! Lad dem nu lige møde noget modstand, før vi begynder at spekulerer i om de kan bryde vores jerngreb om deres nosser!
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Fuldstændig enig, efter 8 kampe, så er vi fortabt pga 1 point og en målscore...? Det er sguda godt spillerne ikke tænker sådan, så havde vi aldrig vundet en hat.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Hvis i har lidt småører så spil på et real nederlag i Copaen. Nu får de virkelig modstand :D

LuisEnrique

Re: Real Madrid

Indlæg af LuisEnrique »

Elbarca skrev:Hvis i har lidt småører så spil på et real nederlag i Copaen. Nu får de virkelig modstand :D

Ja, bare 0-0 som jo blev resultatet må osse have givet helt pænt tilbage :)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Fedt, at Pippo Inzaghi lige owner Real og Casillas. 37 år.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

Skræmmende elendigt spil af Real igår. De har virkelig intet defensivt hvis bolden bliver spillet bare lidt hurtigt rundt. Jeg synes stadigvæk hold i Europa har al for stor respekt for RM. De er ikke SÅ gode.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jamial skrev:Skræmmende elendigt spil af Real igår. De har virkelig intet defensivt hvis bolden bliver spillet bare lidt hurtigt rundt. Jeg synes stadigvæk hold i Europa har al for stor respekt for RM. De er ikke SÅ gode.
Det synes jeg nu ikke de har mere. Problemer var, at Milan spillede alt for langsomt i går. Det er jo efterhånden et hold med en masse halv-passionerede spillere. Deres midtbane kunne ikke lægge et konstant pres og forsvaret var tung, dette gjorde at Real ikke blev presset for alvor. For som du siger det ganske rigtigt, så snart tempoet blev højere fra Milans side, og man ramte hinanden på 3-4 afleveringer i træk, så var Real i kæmpe problemer.

Problemet var bare, at Milan desværre ikke var i stand til at gøre det i længere perioder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Pieyanthikos »

http://www.totalbarca.com/wp-content/up ... 12_CAS.jpg

Nogen gange fanger den catalanske sportspresse situationerne meget godt!
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster