Hattrick

Diskussion om spil til PC, PS3, PS4, Xbox, Wii etc.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Hattrick

Indlæg af JonasV »

Et åndssvagt og legendarisk spil.

Jeg spillede det for virkelig mange år siden, nåede aldrig at blive helt god til det, er nu begyndt igen. Ved der findes et par orakler her på forum.

Første spørgsmål til professorerne:
Hvor meget bør man investere i ungdomsarbejdet, når man lige er startet op? Kan det betale sig at spytte penge i fra start af?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hattrick

Indlæg af JonasV »

Ps. kklaus, elsker dit klublogo!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Hattrick

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:Ps. kklaus, elsker dit klublogo!
Tak, jeg har selv lavet det :smile:
JonasV skrev:Hvor meget bør man investere i ungdomsarbejdet, når man lige er startet op? Kan det betale sig at spytte penge i fra start af?
Ja! Start en fodboldskole. Det koster 100k om ugen, hvis du nøjes med at have én scout og hver ekstra scout (op til 3 i alt) koster 50k. Jeg tror umiddelbart, at jeg ville starte med 2 scouts. Du starter sandsynligvis med 16 ubrugelige talenter og en spiller skal have været på holdet i 16 uger (1 sæson) før du kan rykke ham op på 1. holdet, så forvent ikke noget udbytte den første sæson, men derfra bør det kunne løbe rundt. Det er trods alt kun ét kæmpe talent og så kan forboldskolen være finansieret i 10+ sæsoner. Dog er middelmådige talenter næsten umulige at sælge, da træning går ret hurtigt på de lave niveauer. Der er en god tråd på DK-forum om fodboldskolen: 17130138.3

En anden tråd med en masse gode informationer er The Unwritten Manual på Global: 17035223.1

Generelt så få gang i noget træning. Middelmådige talenter er som nævnt ikke meget værd, så du bør kunne få en håndfuld talenter forholdsvist billigt. Eksempelvis noget i stil med 18 år, god spilfordeling og utilstrækkelig-acceptabel pasninger og/eller forsvarsspil. Træn dem en sæsons tid (til fremragende spilfordeling) og så bør der være en fin fortjeneste. Du kan så til den tid vælge om du vil sælge dem alle og hente nye, bedre talenter eller evt. beholde 2-3 stk. til videre træning.
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hattrick

Indlæg af JonasV »

Det er guld, det der, kklaus. Tak! Og hvor er dit hold i øvrigt vanvittigt.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Hattrick

Indlæg af Ialocin »

Jeg har også spillet on/off i 15 års tid, hvor jeg de mange sidste år ikke har spillet særlig meget. Jeg startede op igen for et par år siden, men det er flere måneder siden jeg har været logget ind. Kan se at jeg har 143 mio. på kontoen og et par fine spillere, som har spillet jævnligt hver søndag. I øvrigt 13 sejre i ligaen ud af 13 mulige. Men det er trods alt også VI.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hattrick

Indlæg af JonasV »

Hyggeligt at du også er Hattrick'er! :cool:



Nå, lige et spørgsmål fra den dumme til de kloge. Jeg har ham her:

Ulf Malmqvist
21 år og 110 dage
TSI = 1 660, løn = 6 360 Kroner/uge
I dårlig form og svag kondition. [Hurtig]
Har elendig rutine og er utilstrækkelig som leder.
Har elendig loyalitet.

Målmandsspil: 1/20 katastrofal
Forsvarsspil: 8/20 udmærket
Spilfordeling: 4/20 svag
Fløjspil: 3/20 dårlig
Pasningsspil: 6/20 acceptabel
Målscoring: 2/20 elendig
Dødbolde: 4/20 svag


Han laver to stjerner. Hvordan får jeg forbedret det?

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Hattrick

Indlæg af kklaus »

Dårlig form og svag kondi. Hvis du kigger performance history, så kan du se, at han tidligere har spillet til 4 stjerner i god form (og utilstrækkelig kondi). Det var dog med moderklubbonus (+0.5 level i alle skills). Derudover er loyalitetsbonus også nulstillet. Det tager 3 sæsoner at opnå fuld bonus (+1 level i alle skills) - dog kun 12 uger for at opnå halvdelen. I øvrigt en anden god grund til at fokusere på egne ungdomsspillere. De får fuld bonus fra start, både loyalitets- og moderklubbonus (+1.5 level i alle skills).

Form:
Sørg for han spiller hver uge. Herudover påvirker træningsintensitet (højere = bedre), trænerniveau, assistenttrænere og formtrænere også formen. Konditionstræningen påvirker formen negativt.

Kondi:
Højere kondi-% = bedre kondi, men også langsommere træning. Som nystartet hold vil jeg sige, at træning vægter højere, så jeg synes ikke der er nogen grund til at sætte kondien højere end 8-10% eller noget deromkring. En spiller får fuld konditræning ved at spille 90 minutter i løbet af ugen. Spiller han mindre end 90 minutter, så får han 75% af konditræningen + en andel for hvert minut, han har spillet. Hvis han ikke spiller (og ikke er skadet), så får han 50% af konditræningen.

Det sagt, så er stjerner ret ligegyldige. Det handler om at forbedre ratings og der kan stjerner være noget misvisende. Stjerner kan primært bruges til at sammenligne spillere på samme position, men selv der skal man være opmærksom på at flere skills påvirker ratings og der kan sagtens være forskellige spillertyper til samme position, hvor der er ikke nødvendigvis nogen direkte sammenhæng mellem stjerner og ratingbidrag.

Angående træningssetup, så tror jeg du vil være fint kørende med noget a la:
Træningsintensitet: 100%
Kondiandel: 8-10%
2 level 4 assistenttrænere
1 level 4 læge
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hattrick

Indlæg af JonasV »

Much appreciated, K! Det er ret overskueligt med alle mekanismerne i spiller og hvor man bør sætte ind til at starte med, så det hjælper virkelig med lidt guidelines fra en rutineret rotte som dig :cool:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hattrick

Indlæg af JonasV »

kklaus, hjælp! Er der en bestemt formation, man kommer længst med? Jeg har spillet 4-3-3 (man er vel en nostalgisk Barça-fan), men rent træningsmæssigt er der vel en fordel ved at spille med flere på midten? Også i forhold til boldbesiddelse i kampene, hvor midtbanen vel er vigtigste bastion?

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Hattrick

Indlæg af kklaus »

Det afhænger lidt af, hvad man træner. Træner man fx spilfordeling, så bør man spille med 5 mand på midten. 4-5-1, 3-5-2 eller 2-5-3. Jeg kan personligt godt lide at have formationserfaring i så mange formationer som muligt, så jeg kan tilpasse modstanderen - og så tilpasse træningen til opstillingen (skifter rundt mellem spilfordeling, fløj, pasninger og forsvar - og dødbolde, hvis intet andet passer ind :smile: )

3-5-2 er dog ret populær da midtbanen, som du nævner, er ret afgørende og den giver generelt en god balance mellem forsvar, midtbane og angreb.
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hattrick

Indlæg af JonasV »

Tak, good Sir!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster