Football Manager 2015

Diskussion om spil til PC, PS3, PS4, Xbox, Wii etc.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Gør det. Verratti og Pogba på samme midtbane er vildt. PSG er latterlig rige. Jeg har genereret et overskud på 5,5 mia kr og med et transferbudget på 1.93 mia kr :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Køb Depay, han gør det sgu ret godt. Første sæson var fin, det var tydeligt at han skulle falde ind. Han havde en række gode kampe og nogle anonyme kampe. I den her sæson er det samme mønster, bortset fra at de gode kampe nu er vanvittig gode kampe. De sidste tre kampe har han spillet: 9.80, 9.20, 9.60, scoret 7 mål og 3 assists.

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Bløddyret »

Brombi, hvordan bruger du Verrati? Han var fin i første sæson, men syntes ikke han leverer her i anden sæson hos mig.

Jeg er i min anden sæson med Sevilla og har det her hold (i en 4-3-2-1):

Beto
Coke - Daniel Carrico - Alejandro Arribas - Patrice Evra
Krychowiak - Matias Kranevitter - Marco Verrati
Antonio Valencia - Gael Kakuta
Carlos Bacca

Min bænk:
Fernando Pachecho, målmand, hentet gratis i Real Madrid
Douglas, højre back, hentet for 9M DKK som back-up til Coke
Nicolás Pareja, midterforsvar
Timothée Kolodziejczak, venstre back
Pizzi, midtbane, hentet for 16M i Benfica. Glimrende backup.
Hiroshi Kiyotake, midtbane/wing, hentet for 70M i Hannover. KÆMPE skuffelse.
John Guidetti, angriber, hentet på fri transfer (solgte Kevin Gameiro for 70M, og Guidetti skulle kun have 1/3 i løn)

Jeg sluttede første sæson som 2'er efter Barca, røg ud i ottendedelsfinalen af Copa til Bilbao og ud af kvartfinalen i Europa League til Real Madrid.

Jeg havde sindssygt mange skader, så jeg lejede Valencia i United, og forlængede det lejeophold da jeg manglede kantspillere. Kakuta blev hentet på fri transfer til at erstatte Deulofeu. Barca ville ikke sælge eller leje Deulofeu, og Kakuta havde lavet 10 mål og 6 assist i 27 kampe for Rayo (snit på 7,37). Verrati var overraskende nok sat til salg i januars transfervindue i første sæson. 65M DKK. Jo, tak. Bacca har 49 mål og 19 assists i 66 kampe for mig i alle turneringer. Vanvittig vigtig spiller.
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Det kan godt betale sig at opgradere sit personale og søge om bedre faciliteter, i hvert fald i forhold til skader. Det er nederen. Verratti er vildt alsidig hos mig hvilket er ret lækkert. Jeg har ham på midtbanen som både flydende playmaker og som fremskudt playmaker. Har også haft en del kampe med ham som boldvindende midtbane, hvor han også har gjort det godt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Mauro Tassotti som assistenttræner! Han er guld værd!

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Mauro Tassotti som assistenttræner! Han er guld værd!

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Kunne ikke finde ham i mit spil, så jeg har Alessio. Prøvede også at få Rafel Pol flere gange som fysio men han gad ikke..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Bruno Conti er også stærk som Leder af Ungdomsafdeling, men han trækker sig desværre tilbage ret tidligt!

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Jeg har gang i lidt et generationsskifte i angrebet, og også lidt i forsvaret. I forsvaret er David Luiz og Thiago Silva så småt ved at blive erstattet af Marquinhos og Balanta, hvilket var rimelig oplagt. Men i angrebet med Zlatan og Cavani, som alene stod for næsten 100 mål, troede jeg det ville blive lidt sværere. Men er du gal hvor spiller Depay godt. Når han ikke scorer assisterer han. Derudover har jeg to unge spillere, som med stor sikkerhed nok kommer til at overtage for Zlatan og Cavani.


Gabriel Barbosa: Købt fra Santos for ca 50 millioner kr, som jeg ventede 2 sæsoner med at hente, dels for udvikling men også pris. Han har allerede scoret 10 mål (9 kampe!). Han er 20 år (1996) og fremtiden ser lys ud.

Federico Bonazzoli: Købt fra Inter. De ville absolut ikke sælge ham, så måtte smide 100 millioner kr efter ham. Han er modsat fra Barbosa en typisk targetman som har målnæse. Han kan umiddelbart ikke rigtig så meget andet, men han er kun 19 år (1997). Han er stærk, god i luften og god til at afslutte - vanvittig stort potentiale.
Blaugrana92 skrev:Bruno Conti er også stærk som Leder af Ungdomsafdeling, men han trækker sig desværre tilbage ret tidligt!

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Ham kan jeg heller ikke finde..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Michman »

Jeg spillede med Barca.. I lang tid.. Nu vil jeg prøve noget nyt.. Så jeg prøvede PSG.. Har købt en højre back som jeg tidligere har været meget glad for.. Han hedder Gino Peruzzi, han kan købes billigt 35-40m max og han gjorde det godt i Barca da Alves desværre smuttede til Man U. God nok til førsteholdet synes jeg, kanon backup... Men jeg har et problem, på grund af financial fair play kan jeg ikke rykke ved løn-budget. Hvilket gør det rigtig svært at hente store stjerner da jeg ikke har råd til deres løn :(
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Du behøver ikke rigtigt at købe nogle i første sæson, de har et rimelig stacked hold. Jeg købte vist kun Balanta i første sæson, udelukkende fordi han er så vild. Så har jeg 3 rigtig gode centerbakcs (Marquinhos, Silva og Balant - Luiz er lidt ustabil, men alsidig). Ellers har du jo 2 ganske gode højrebacks: Aurier (som er på lån) og Van der Wiel. Hvis du kan overholde ffp første sæson, får du et vanvittigt transferbudget, som så bare kræver at du vinder noget.


Mine indkøb har været således:

1. sæson: Balanta
2. sæson: Serge Aurier (efter lejeophold), Paul Pogba, Youri Tielemans, Federico Bonazzoli (som jeg lejede ud), Memphis Depay. Pga mange uheldige skader (knoglebrud osv) købte jeg Bernard i vintertransfervinduet
3. sæson: Gabriel Barbosa

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Har ikke købt sådan vanvittigt mange spillere i mit Barça-spil, men har til gengæld sprængt boksen på et par stykker.
Spoiler
Vis
1. Sæson: Éder Álvarez Balanta (65 mio. fra River Plate).
2. Sæson: José Luis Gayá (355 mio. fra Valencia).
3. Sæson: Paul Pogba (600 mio. fra Juventus) - Danilo (200 mio. fra Porto) - Eliaquim Mangala (55 mio. fra Man City) - Martin Ødegaard (80 mio. fra Getafe).
4. Sæson: Kevin Tevez* (35 mio. fra Newell's).
5. Sæson: Isco (450 mio. fra Man City) - Jorge Gigena* (15 mio. fra Racing Club).

* Markerer at det er en genereret spiller.
Til gengæld har jeg også haft nogle kæmpe store salg:
Spoiler
Vis
Munir (380 mio. til PSG) i 5. sæson
Luis Suárez (325 mio. til Man City) i 4. sæson
Ivan Rakitic (300 mio. til PSG) i 3. sæson
Martin Ødegaard (300 mio. til Man United) i 5. sæson
Alen Halilovic (225 mio. til Chelsea) i 4. sæson
Eliaquim Mangala (180 mio. til Man City) i 4. sæson
Adama Traoré (160 mio. til Juventus) i 4. sæson
Alex Song (150 mio. til PSG) i 2. sæson
Cristian Tello (140 mio. til Juventus) i 3. sæson
Gerard Deulofeu (135 mio. til PSG) i 3. sæson
Javier Mascherano (110 mio. til Liverpool) i 3. sæson
Sergi Roberto (100 mio. til Chelsea) i 3. sæson
Thomas Vermaelen (80 mio. til Lazio) i 2. sæson
Adriano (62,5 mio. til Liverpool) i 2. sæson
Wilfrid Kaptoum (57,5 mio. til Sevilla) i 5. sæson
Jean-Marie Dongou (55 mio. til Lokeren) i 3. sæson
Daniel Alves (45 mio. til Man United) i 3. sæson
Denis Suárez (45 mio. til Córdoba) i 4. sæson
Sandro (35 mio. til Lokeren) i 4. sæson
Álex Grimaldo (30 mio. til Sevilla) i 4. sæson
Edgar Ié (30 mio. til Sevilla) i 5. sæson
Diawandou Diagne (25 mio. til Granada) i 4. sæson
Frank Bagnack (25 mio. til Standard) i 4. sæson
Joan Román (18 mio. til Real Betis) i 3. sæson
Jordi Masip (15 mio. til Deportivo) i 3. sæson
Jérémy Mathieu (11 mio. Monaco) i 3. sæson
Læg især mærke til Ødegaard og Mangala. Ødegaard købt for 80 mio. og solgt for 300 mio. Mangala købt for 55 mio. og solgt tilbage til City for 180 mio. efter én sæson. Derudover har jeg masser af penge ude at hænge på Munir i form af klausuler. Han mangler 34 ligaoptrædener for at udløse en klausul, der giver mig 110 mio. og 5 landskampe for at udløse en klausul der ligeledes giver mig 110 mio. Så der er stor sandsynlighed for, at jeg får 600 mio. ud af salget af Munir. Det samme som jeg gav for Pogba. Det synes jeg alligevel er en fin omgang købmandskab af mig!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Brombi »

Nogle gange er sportsdirektørposten bare federe, når man kan lave så gode handler! Godt gået, det må jeg sige :)

Kan du ikke fortælle lidt om de indkøb du har gjort, og især om hvor gode de er. Alle snakker eksempelvis om hvor god Ødegaard er :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Blaugrana92 »

Balanta og Pogba behøver jeg nok ikke fortælle om.

Gayá er super god og stadig kun 23 år. Han har i virkeligheden kun to svage punkter, hvilket er højden (og derfor naturligvis også hans springkraft) og hans målrettethed er også ret lav. Det lægger man dog ikke rigtig mærke til. Fysisk er han et lille bæst, med vanvittig acceleration og hurtighed. Teknisk er han stadig forholdsvis middelmådig, men har sine klare styrker på de områder, hvor en back gerne skal være stærk (indlæg, markering og tackling). Mentalt er han dygtig til at læse spillet og meget rolig på bolden. 355 millioner var ret meget at slippe for ham, men jeg fortryder det ikke, for han kommer til at sidde på pladsen i mange år, når Alba skal skiftes ud, hvilket bliver ret snart.

Danilo er bare stærk all-round. Lidt ligesom en Dani Alves, så har han ikke rigtig nogle svage punkter. Til gengæld er han ret stærk i defensiven, primært for så vidt angår markering og positionering. Fysisk er han rigtig imponerende og har også højden med sig.

Mangala var bare en hurtig og billig lappeløsning, der skulle bruges som fjerde valg i midterforsvaret. Han var egentlig lidt et mismatch i forhold til hvordan jeg gerne vil spille, men han spillede faktisk rigtig, rigtig, rigtig godt i de 25 kampe han fik (7,70) og så købte City ham selvfølgelig bare tilbage. Stærk i sine markeringer, vanvittig rent fysisk, ekstremt aggressiv i sit spil, ikke så god med bolden for fødderne. Ikke en spiller jeg vil anbefale - selvom han gjorde det godt - hvis man spiller med meget boldbesiddelse.

Ødegaard var jeg ærligt talt ikke så vild med. Jeg synes at hans manglende aggression ofte skinnede igennem, hvilket måske var fordi jeg spillede ham centralt og ikke som offensiv midtbane. Han er ikke ret meget værd, når modstanderen har bolden og der skal presses højt og aggressivt. Til gengæld er han jo fantastisk rent teknisk og har også et ret stærkt overblik. Han nåede at spille 45 kampe for mig, men han scorede kun 6 mål og lagde op til 6, så det var ikke helt tilfredsstillende, selvom han stadig kun er 20 år.

Isco spiller som en drøm indtil videre. 25 kampe har han spillet, hvor han har scoret 4 gange og lagt op til 21 mål. Ja, 21 assists i 25 kampe. Han har egentlig umiddelbart samme svagheder som Ødegaard, men han er bare meget bedre i sit offensive spil end Ødegaard er. Han er så god til at slå den afgørende aflevering. Hans egenskaber passer også perfekt til fremskud playmaker - angreb rollen:
Aflevering: 18
Dribling: 18
Førsteberøring: 20
Teknik: 19
Beslutninger: 19
Flair: 17
Forudseenhed: 16
Koldblodighed: 17
Overblik: 20
Team work: 14
Uden bold: 14
Hvis du nogensinde mangler en offensiv midtbane eller en offensivt orienteret spiller til at spille centralt, så kan jeg kun anbefale Isco. Han passer perfekt til rollen og 450 millioner var muligvis en del, men når man får 25 mål (4 scoret og 21 oplæg) ud af det i 25 kampe, så kan det absolut godt betale sig.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Michman »

Købte Ødegaard til 35m i mit Barca spil. Har ikke kunne bruge ham endnu.. Men regner med at få ham brugt lidt og få ham smidt videre med et overskud.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Football Manager 2015

Indlæg af Michman »

Gik lige tilbage til mit Barca spil lidt.. Messi er for sindsyg.. 26 Kampe - 44 mål.. Fuldstændigt sindsyg..!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster