Forslag til fcbarcelona.dk

Diskussion, ris, ros, forslag omhandlende fcbarcelona.dk

Redaktør: Wennerberg

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

Blaugrana92 skrev:
Wennerberg skrev:Messis mål: Lidt det samme som i den anden artikel. Hvordan understreger man Messis klasse og ni mål bedst? En mulighed er at sætte det op mod, at Real Madrid har scoret samme antal mål. Vi kunne også bare have skrevet "Messi topper topscorerliste med ni mål", men den stil har vi brugt så mange gange før.
Men er Messis nuværende antal ligamål et nyhedsværdigt emne? Skal der så ikke også skrives om Albas antal af assists eller ter Stegens antal af clean sheets? Det virker bare som et totalt ligegyldigt emne, at skrive om en spillers antal mål efter fem spillerunder.

Dertil er jeg nødt til at påpege, at det er sætninger som denne, jeg altid har forbundet med Madridista.dk:

"Historiens bedste fodboldspiller, Lionel Messi ..."

Det er jo ikke for at sige, at en nyhedsside dedikeret Barcelona skal stræbe efter total objektivitet eller være fuldkommen neutral, men den der slags adjektiver og beskrivelser, der går helt ud i ekstremerne, får bare hele setuppet til at virke noget mindre professionelt og langt mere Facebook-medie-agtigt.
For en Barca-fanside er det faktum, at Messi rent scoringsmæssigt har fået den bedste ligastart nogensinde og scoret ni mål i fem kampe, bestemt nævneværdigt. Og at der er markant større fokus på Messi end eksempelvis Jordi Alba tror jeg er meget naturligt og ikke den store overraskelse.

Og at kalde Messi for historiens bedste fodboldspiller, på en Barca-side, vil jeg bestemt ikke kalde for at gå helt ud i ekstremerne.
Wennerberg
Forum Admin

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Blaugrana92 »

Wennerberg skrev:For en Barca-fanside er det faktum, at Messi rent scoringsmæssigt har fået den bedste ligastart nogensinde og scoret ni mål i fem kampe, bestemt nævneværdigt. Og at der er markant større fokus på Messi end eksempelvis Jordi Alba tror jeg er meget naturligt og ikke den store overraskelse.
Nuvel, hvis det da ellers bare var det, artiklen rent faktisk handlede om. Det er det bare ikke. Overhovedet. Faktisk står det ikke engang eksplicit nævnt, at det er Messis bedste ligastart nogensinde; det er i stedet en information, der kommer lidt som en sidenote. Det står til gengæld nævnt mere end én gang, at han har scoret ligeså mange mål end Real Madrid - og det er endda uden at snakke om overskriften. Hvis formålet har været at skrive en artikel, der skulle belyse at Messi har fået den bedste ligastart i løbet af sin karriere, så har I altså ramt godt og grundigt ved siden af.

Jeg kan godt se, at det er en imponerende og flot bedrift. Jeg kan også sagtens se, at det kunne nævnes i en eller anden sammenhæng, for eksempel en lidt større artikel omhandlende de første fem runder, men come on. Det der altså en ret så ligegyldig og sølle artikel, med ekstremt lidt indhold.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2758
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 286 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af whidgee »

Er vi nede på det niveau nu hvor en Barca-hjemmeside skal kritiseres for at skrive, at messi har scoret ni mål. Og for at de nævner Real Madrid? Komisk

For mig er det befriende at i nogle gange viser lidt kant og stikker lidt til de hvide. Ellers ville det være røvkedeligt i længden.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

Alle har lov til at have deres meninger om vores artikler. Det er selvfølgelig svært at gøre alle tilfredse med alt vi skriver og når vi skriver så mange artikler hver eneste dag. Men vi sætter altid pris på konstruktiv kritik, så vi kan forsøge at forbedre os :thumbup:
Wennerberg
Forum Admin

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Blaugrana al vent »

Jeg er meget enig med ham der bragte det på bane. Jeg synes det er en lidt kedelig tendens konstant at støde til Real så snart muligheden byder sig. Jeg synes jo faktisk man støder Real Madrid mere ved at skrive fx "Barca trækker fra Sevilla i tabellen", fordi man her indirekte gør opmærksom på at vores nærmeste konkurrent ikke er Real Madrid, men deriomod Sevilla. Real Madrid kommer helt sikkert til at spille med om titlen, det ved vi alle, men indtil da synes jeg ikke de mangler fokus i artiklerne.

Og hvad angår Messi så hader jeg at læse/høre om hvor god han er efterhånden. Når medier skriver "verdens bedste, Leo Messi, var igen..." vender det sig i min mave. Det er som om der er en politisk kamp om at gentage og gentage hvor god han er. Ikke kun medier, men også spillere der konstant skal lovprise ham. Hvor mange gange har Xavi ikke talt ned om Ronaldo og Messi. Og nu er jeg godt med på, at det ikke er ham der stiller spørgsmålene, men synes det er unødvendigt at nedgøre Ronaldo på den måde, og samtidig heeele tiden tale Messi op.

Jeg kan huske at madridista engang insisterede på at kalde Neymar verdens dyreste - om det var fordi de havde regnet prisen + hans løn over 5 år sammen eller om det var Bales manglende evne til at leve op til den titel, kan jeg ikke huske. Men det var pinligt at se på. Men de er mestrer i at skrive den slags. "Verdens bedste, Ronaldo" osv osv. Lad dem om det! Det er det de lever af. Men det ville være fedt hvis vi var lidt mere gentlemen.
"In the press room Mourinho is the f*cking boss. The f*cking master. He can have his own little Champions League for the press room. But I don’t have to compete with him in here.”
Jeg bløder Blaugrana

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af mathi »

Bager skrev:Jeg synes der er gået lidt puritanisme i det, når man ikke må have to nyheder som omfatter RM - og som egentlig omhandler os. Jeg er helt på linje med Wennerberg. Jeg har egentlig slet ikke opfattet nyhederne som stikpiller, men det her er jo også trods alt et forum for Barca-fans. Vi skal være ligeglade med hvordan andre opfatter ting herinde. Hvis man skal passe på med at støde nogen, så kan man jo aldrig skrive noget. Tværtimod så er jeg imponeret over mængden af nyheder der bringes herinde. Jeg synes fcb.dk gør et godt stykke arbejde, og jeg nyder at læse dem - især når RM omtales [emoji6] der skal selvf være en linje, men den synes jeg absolut også overholdes. Langt højere end på madridista.
Jeg vil gerne lige påpege at du er den eneste der skriver noget om, at "støde" nogen. Det var slet, slet ikke det mit indlæg gik på, og ingen andre har skrevet at vi skal passe på med at støde folk.

For mit vedkommende handler det bare om at jeg synes fcbarcelona.dk er, og skal være, klasser bedre end madridista.dk, men at artikler som dem jeg bragte op, efter min bedste overbevisning ikke lever op til det ellers høje niveau, da det har for meget karakter af stikpiller og "æv væv bussemand" (okay den sidste er nok lige at stramme skruen lidt for meget;).

Wennerberg, jeg læser hvad du skriver og er bare glad for du at du også tog dig tid til at læse og besvare mit indlæg, og ikke tog det ilde op. Det er altid en svær kunst at formulere kritik (om end kunstruktiv) på nettet.

Fortsat god weekend til alle.

*Edit - der manglede nogle ord.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5419
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Billede af Cou i banneret!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Blaugrana al vent »

En tråd om Yerri Mina :-o
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Rb88 »

vi burde lave en "Ray quotes om Messi" når han kommenterer. Der er så absurd mange geniale sætninger der beskriver troldmanden på den sjoveste og mest fantastiske måde :glad:

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Starnils »

Inspireret fra Madrista. Det kunne være fedt, hvis brugerne kunne rate hver spiller efter hver kamp, hvor man også kan se en samlet vurdering af hver spiller
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Rb88 »

Måske en tråd om Arthur i "Andre spillere" nu det lader til han rygtes kraftigere og kraftigere hertil

Sigurd
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jan 16, 2016 2:33 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Sigurd »

"Fodbold i TV" er blevet svær at læse. "Fodbold i TV" er et meget nyttigt og rosværdigt opfind, som jeg benytter regelmæssigt. Desværre er læseligheden blevet forringet af for lille kontrast mellem sort tekst og mørkeblå baggrund. Jeg kan sagtens se i hvilken liga, der spilles, men hvilke hold, der spiller mod hinanden kniber det med. Måske er det bare min computer? I sidste sæson havde jeg ikke dette problem. Altså stor ros til ideen med "Fodbold i TV" og et forslag til ændring af opsætningen: større kontrast.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

Sigurd skrev:"Fodbold i TV" er blevet svær at læse. "Fodbold i TV" er et meget nyttigt og rosværdigt opfind, som jeg benytter regelmæssigt. Desværre er læseligheden blevet forringet af for lille kontrast mellem sort tekst og mørkeblå baggrund. Jeg kan sagtens se i hvilken liga, der spilles, men hvilke hold, der spiller mod hinanden kniber det med. Måske er det bare min computer? I sidste sæson havde jeg ikke dette problem. Altså stor ros til ideen med "Fodbold i TV" og et forslag til ændring af opsætningen: større kontrast.
Tak for info - det er en fejl. Vi får det rettet tilbage hurtigst muligt
Wennerberg
Forum Admin

Sigurd
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jan 16, 2016 2:33 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Sigurd »

Tak. Nu fungerer det upåklageligt!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 912
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af !Option »

Stor ros for seneste artikel med Kim Boye! Rigtig spændende læsning :smile:

Kunne være fedt at gøre mere i den stil, omend jeg tænker det er svært at støve op ;-)
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst