fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Diskussion, ris, ros, forslag omhandlende fcbarcelona.dk

Redaktør: Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af JonasV »

Quaresma skrev:Jeg er faktisk ganske enig i enkelte aspekter. Og det er ikke svært at forestille sig, hvilke brugere han hentyder til, når han snakker om, hvem der slår ned på folk, der er "uden for flokken". Faktum er bare, at dette forum er yderst hierakipræget, hvilket manifesterer sig i hvordan folk færdes herinde.

Dermed ikke sagt, at det ikke kan være et herligt forum.
Jeg er egentlig også enig i, at det til tider kan gå lidt hårdt ud over dem hvis mening "afviger". Det tilskriver jeg dog lige så meget enkelte brugeres generelle måde at debattere på. Dog tror jeg så bare det lige bliver en tand (eller et par tænder) mere iøjenfaldende, når mange går ind i en diskussion, hvor det bliver et fåtal vs. et overvældende flertal. Mange kan godt finde ud af at erklære sig enige på en respektfuld måde, men der er også folk der ikke kan og det springer bestemt mere i øjnene.

peterhøve

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af peterhøve »

Wennerberg skrev:Jeg har flyttet tråden ind under gruppen 'Hjemmesiden', da det må være her den hører til.

Men flot formuleret indlæg. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at der er tale om en bruger som er blevet udelukket fra forum og skal ud med sine frustrationer. Og for at gøre det klart - vi har kun udelukket brugere fordi de har overtrådt vores regler i forhold til sprogbrug, personlige angreb og aggressiv fremtoning overfor andre brugere.

Alle har lov til at kritisere os, hjemmesiden, reklamer, forum og hvad de ellers har lyst til. Så længe det foregår på en sober og konstruktiv måde, så ser jeg ingen problemer her. Vi forsøger blot at skabe en hjemmeside til glæde for de danske Barca-fans, hvor de kan blive opdateret hver eneste dag året rundt. Det kræver mange timers arbejde hver eneste dag, ved siden af vores almindelige arbejde, men vi gør det med glæde.

Til slut vil jeg måske gerne erkende, at forum i for høj grad er blevet overladt til sig selv på det seneste. Vi bruger alt vores tid på at skrive nyheder og holde hjemmesiden opdateret. Derfor er forum ikke kommet i første række og måske har vi ikke haft fingeren på pulsen på det seneste. Hvis i har forslag eller andre tanker i denne forbindelse, må i meget gerne komme med dem, så vi kan få belyst eventuelle problemer.
i kan jo spørge nogle af din erfarne og flittige brugere inde på kamp trådene, som i har nogle stykker af, om de evt vil have admin? så er i nogle flere der kan holde øje med hvad der sker. :glad:

peterhøve

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af peterhøve »

det kan for eksempel være brombi, visca el barca eller blaugrana 92 :mrgreen:

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Jamial »

Wennerberg skrev:SNIP!

Til slut vil jeg måske gerne erkende, at forum i for høj grad er blevet overladt til sig selv på det seneste. Vi bruger alt vores tid på at skrive nyheder og holde hjemmesiden opdateret. Derfor er forum ikke kommet i første række og måske har vi ikke haft fingeren på pulsen på det seneste. Hvis i har forslag eller andre tanker i denne forbindelse, må i meget gerne komme med dem, så vi kan få belyst eventuelle problemer.
Altså, det er ikke kun på det seneste. Det er ikke noget nyt, at der bliver gået heftigt til én, hvis man fremfører argumenter eller tanker der ikke går i tråd med den "gængse" (læs: de mest aktive brugeres) holdning. Jeg har vist skrevet det mere end én gang herinde, at man kan føle sig meget uvelkommen og/eller direkte ubehageligt behandlet, hvis man skriver noget der kan virke kritisk/opponerende ift. enkelte af de mest aktive brugere.

Edit: Jeg holdt selv op med at poste herinde i en lang periode, netop fordi jeg ikke følte at "andre holdninger" var velkomne.

emo
Indlæg: 17756
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 801 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af emo »

Trist at nogen oplever forummet på den måde. Det gør jeg personligt ikke, og ved ikke om jeg bare er god til at se igennem fingre vedrørende visse indlæg eller om jeg længere slet ikke registrer dem.

Ros til admin/s, for at forumet ikke er kontrolleret og i stram snor konstant, men tilpas nok til at det ikke er en børnehave. At det så nogle gange bliver en børnehave er fordi vi alle falder ned på et niveau hvor vi er dumme og på den måde kommer ud med noget bitch-fight. Men hurtigt igen er vi tilbage på det høje niveau. Sådan ser jeg forumet, og kender ikke andre fora hvor man føler at man kender folk godt nok til at man kan stikke til dem på en sjov og kærlig måde... ;-) .

Og ikke mindst, vi har gifs og captions nok til at man ikke længere gider google sig frem til, men bare slår op herinde. :grin:
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14841
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1652 gange
Blevet takket: 1094 gange
Kontakt:

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Lopezzz »

Her er mit svar på alle de latterlige beskyldninger:

Billede
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:Altså, det er ikke kun på det seneste. Det er ikke noget nyt, at der bliver gået heftigt til én, hvis man fremfører argumenter eller tanker der ikke går i tråd med den "gængse" (læs: de mest aktive brugeres) holdning. Jeg har vist skrevet det mere end én gang herinde, at man kan føle sig meget uvelkommen og/eller direkte ubehageligt behandlet, hvis man skriver noget der kan virke kritisk/opponerende ift. enkelte af de mest aktive brugere.

Edit: Jeg holdt selv op med at poste herinde i en lang periode, netop fordi jeg ikke følte at "andre holdninger" var velkomne.
Jeg er simpelthen lodret uenig. Når der bliver gået hårdt til en, er det sjældent på grund af den 'anderledes holdning', men som regel på grund af den måde man vælger at fremlægge den på. Det er da klart at man får et par på panden rent verbalt, hvis man formulere sig på en provokerende og højrøstet måde, men der er da tonsvis af eksempler på at en 'anderledes holdning' har kastet en, ikke bare god men også lang, debat af sig - men en forudsætning er altså at det igangsættende indlæg er formuleret på en ordentlig og konstruktiv måde, og netop her, er der virkelig brugere der har haft massive problemer. Det er selvfølgelig i orden at lave stavefejl og have en mangelfuld punkt-sætning - det er udelukkende tonen og mængden af konstruktivisme i indlæg, der bliver slået ned på hos de enkelte brugere. De fleste ved nok godt hvem de brugere jeg hentyder til er.

Det er i hvert fald mit syn på sagen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Visca El Barca »

Du rammen virkelig hovedet på tissemanden Blau.

Jeg synes heller ikke, det er sådan at de mest aktive brugere "hersker" herinde, sådan som nogle måske vil have det til at se ud. Hvis man får en hård medfart, så er det oftest fordi vedkommende netop gør brug af en mere provokerende tone samt uheldigt ordvalg. Det sker endda, først efter at vedkommende får en rigtig lang snor, jeg synes netop dette foras brugere generelt er ret gode til at være overbærende og tålmodige. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til den kritik, som bliver fremført. Det er rigtig nok, at der har været lidt mudderkastning mellem enkelte brugere, men det emne har vi vist allerede uddebatterer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Visca El Barca »

Lopezzz skrev:Her er mit svar på alle de latterlige beskyldninger:

Billede

:lol: :lol: :lol: :lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Jurij »

Som jeg ser indlægget, så er det blot god reklame for forumet. Folk skal nok selv finde ud af, at det ikke er sandt.

Men jo, jeg er da blevet trampet på, når jeg f.eks. har udtalt mig dårligt om spillere andre på forumet elsker. Men det er jeg da vant til, fordi jeg godt ved hvad internet er. Desuden er det ikke så slemt her, som næsten ALLE andre steder på nettet.
Men kritik som indlægget er vel altid godt, det får os til at tage debatten op på et endnu højere og konstruktivt niveau - i modsætning til de retarderede fjolser på madridista.dk - kæft hvor er de bare svinske svin.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:
Jamial skrev:Altså, det er ikke kun på det seneste. Det er ikke noget nyt, at der bliver gået heftigt til én, hvis man fremfører argumenter eller tanker der ikke går i tråd med den "gængse" (læs: de mest aktive brugeres) holdning. Jeg har vist skrevet det mere end én gang herinde, at man kan føle sig meget uvelkommen og/eller direkte ubehageligt behandlet, hvis man skriver noget der kan virke kritisk/opponerende ift. enkelte af de mest aktive brugere.

Edit: Jeg holdt selv op med at poste herinde i en lang periode, netop fordi jeg ikke følte at "andre holdninger" var velkomne.
Jeg er simpelthen lodret uenig. Når der bliver gået hårdt til en, er det sjældent på grund af den 'anderledes holdning', men som regel på grund af den måde man vælger at fremlægge den på. Det er da klart at man får et par på panden rent verbalt, hvis man formulere sig på en provokerende og højrøstet måde, men der er da tonsvis af eksempler på at en 'anderledes holdning' har kastet en, ikke bare god men også lang, debat af sig - men en forudsætning er altså at det igangsættende indlæg er formuleret på en ordentlig og konstruktiv måde, og netop her, er der virkelig brugere der har haft massive problemer. Det er selvfølgelig i orden at lave stavefejl og have en mangelfuld punkt-sætning - det er udelukkende tonen og mængden af konstruktivisme i indlæg, der bliver slået ned på hos de enkelte brugere. De fleste ved nok godt hvem de brugere jeg hentyder til er.

Det er i hvert fald mit syn på sagen.
Nu var det jo specifikt mine egne erfaringer jeg udlagde. Og jeg synes nu ikke de indlæg jeg har skrevet, som blev kraftigt modtaget, var specielt inflammatoriske eller usaglige og "svinske". Det kan godt være du er uenig, men f.eks. mht. Busquets var det meget svært at få lov at udtrykke utilfredshed med at han blev foretrukket frem for Yaya. Det var der jeg stoppede med at poste her i en lang periode, da man simpelthen fik på munden hvis man sagde at Busquets var dårligere end Touré.

Dermed er det ikke sagt, at jeg synes dårligt om forumet, men jeg giver klageren ret i at det til tider er svært at være imod "mængden" herinde, uden at blive delvis eller meget svinet til. ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Visca El Barca »

Det "debatindlæg" ligner på alle måder en forslået tidigere bruger, som er blevet udelukket og burger nu sin energi på at svine alt og alle til. Det er virkelig ikke konstruktivt, efter min mening, at bruge tid på selve indlægget. Oftest er denne type folk oftest de samme menensker, som er utrolig hykleriske selv. De prædikker og prædikker om objektivitet og seriøsitet, men er selv utrolig useriøse, usaglige og subjektive i deres argumenter. De fleste folk, som er blevet udelukket herinda fra, har fået en laaaaaaaaaaaaaaaang snor, mit indtryk er, at admins virkelig har gjort sig umage for at snakke dem til fornuft. Men perosnlige angreb, usober tone og tilsvininger skal også have en grænse.

Det er da mere interessant, at folk som Jamial og Jurij føler sig tilsvinet. Det skal helst stoppe, men generelt synes jeg vores fora er et af de bedste der findes. Jeg synes der er stor tolerance herinde, man får generelt en lang snor, oftest er brugerne faktisk også ret god til at træde ind, og sætte en på plads, hvis nogen går over stregen. Det er måske derfor, at admins ikke har behov for at være så aktive herinde (de har dog været lidt for meget fraværende på det sidste). Jeg giver Jonas ret, det er mere enkelte brugere, som automatisk ikke kan med hinanden, det munder oftest ud i mudderkastninger og perosnlige angreb, tonen bliver så hård, at det bliver decideret ubehageligt for de fleste andre brugere. Det er dét, man skal tage fat i.

Jeg kan slet ikke nikke genkendende til, at fans fra andre hold får en hård medfart. Jeg synes netop, at det er tegn på tolerance, at fans af andre hold kommer herinde for at debattere. Hvis de følte, foraer var præget af useriøsitet, så havde de nok ikke fundet det umagen værd, lidt ligesom de fleste herinde ikke orker at oprette en bruger på madridista.dk, fordi man ved det er umuligt at diskutere derinde (bare et eksempel), et andet er bold.dks fora.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Bager »

1) Et internet-forum unddrager sig virkelighedens normer hvad gælder god opførsel. Der er simpelthen andre regler på spil. Det kan fcbarcelona.dk ikke lave om på.
2) Sjovt at klagen er postet på bold.dk - Danmarks mest håbløse sted hvad angår konstruktiv debat.
3) Fcbarcelona er langt fra slem hvad angår destruktiv debat i forhold til mange andre fodboldsider.
4) Hvis man, som det er blevet nævnt, fremfører sine synspunkter på en konstruktiv måde, så vil man desto mere opleve at få et konstruktivt svar. Det er bare ikke altid folk fremfører sine holdninger på denne måde.
5) Tror ikke at klagen fraholder folk i at komme herind. Tværtimod så tror jeg at i dette tilfælde gælder "enhver reklame er god reklame"
Visca el Barca

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Kubala »

Ved ikke hvad du antyder med at Visca og jeg ligner hinanden i sprogbrugen osv, men kan sige dette samme om dig og en tidligere brugere, nok om det. :razz:

Ja, min signatur er provokerende, og jeg vil heller ikke skjule den, da jeg mener, at vi ikke taler særlig pænt til hinanden, det er altså ikke sådan at alle brugere angriber et individ som er afvigeren( som skribenten gør det til), men generelt er det sådan at enkelte brugere har beef, og det medfører så ophedet diskussioner og negativ sprogbrugen, det kan jeg godt være enige i.


Og i øvrigt vil jeg sige at jeg personligt ikke har noget mod dig eller andre herinde, og måske lagde jeg mere i det end hvad godt er, da jeg kommenterede på dit indlæg.
Senest rettet af Kubala tirs nov 27, 2012 12:46 am, rettet i alt 1 gang.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Quaresma »

Alright. Lad os lade det ligge.

EDIT:
Kubala skrev:Ved ikke hvad du antyder med at Visca og jeg ligner hinanden i sprogbrugen osv, men kan sige dette samme om dig og en tidligere brugere, nok om det. :razz:
Er det teemuss, du hentyder til?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster