fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Diskussion, ris, ros, forslag omhandlende fcbarcelona.dk

Redaktør: Wennerberg

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Fantomet »

Interessant input fra Mes på bold.dk blog

Hentet fra
http://www.bold.dk/blog/1641/79/Indavle ... interesser


Indavlede fcbarcelona.dk, brugerene og de klækkelige interesser

Ved første øjekast ligner det et velgennemført site med lækre detaljer, små kasser hist og her, der – hvis du
i forvejen ikke vidste det – informerer dig om små nyttige historiske anekdoter. En fryd for øjet, ret unik og
selvfølgelig spækket til med reklamer.

Fcbarcelona.dk er Danmarks største fansite for fodboldklubben, FC Barcelona. Med aktive skribenter, der
skriver de positive historier om klubben, informerer om næste kamp, video-mål – hvilket man kan stille
spørgsmålstegn til lovligheden af – og nuværende stilling i Spaniens stolte fodboldliga, Premiera División,
har sitet et servicegen uden lige for den danske, nysgerrige FC Barcelona-fan.

Rygraden i foretagenet er uden nogen form for tvivl sidens forum. Stedet for interaktiviteten virkelig får
drive på, stedet hvor fansene kan diskutere med ligestillede omhandlende FC Barcelona, Messi, Ronaldo –
og der er virkelig læsning til de næste par år, og hvem den største udfordrer er til Champions League-titlen,
som en klub af FC Barcelonas format altid er. Forummet er dér aktivet ligger for ejeren.

Sitets administrator og ejer er anonym bortset fra de gange, hvor han kan hoppe ind foran
et kamera i forbindelse med FC Barcelona-events i Danmark og på alle mulige måder fortælle om, at der eksisterer et stort dansk fansite på internettet, kaldet Fcbarcelona.dk

Et sidespring, videre til forummet. Forummet er et ganske almindeligt forum som så mange andre
fodboldsites, der engang var drevet af mange, aktive administratorer, der dog ikke længere ser ud til
at have lysten til evigt at skulle henstille folk med advarsler – et system der køres med derinde – for
uanstændig opførsel. Det er sådan inde på FC Barcelona.dk, at de er så privilegeret at have andre fans af
andre klubber og selvfølgelig også brugere fra den altid rivaliserende klub, Real Madrid.

Dog har forummet et par koryfæer i nogle meget specifikke brugere, der endnu ikke helt har forstået
grundlaget for et debatforum. Nemlig debatten og ikke en kronisk konsensus som, hvis den bliver
overtrådt, får stridigheder i Gaza til at fremstå som en mere eller mindre ligegyldig light version af en
konflikt. Som vi så i Parken i går, er der uskrevne regler de fleste steder – og de skal følges. Nogen mere
klare og logiske end andre. Og regel nummer 1. på FC Barcelona.dk er – uagtet om der står andet i
manifestet – at du ikke stikker ud fra flokken i et stort omfang, medmindre du vil svines til.

Med tilsvininger skulle man umiddelbart tro, at der – som i det virkelige samfund – vil tiltræde sanktioner
fra en højere hierarkisk instans, som jo eksisterer derinde på papiret, men lovens lange virtuelle arm savner
eksistens. Administratorerne har i stort omfang givet op, hvilket gør Fcbarcelona.dk til et veldesignet,
farverigt og kommercielt anarki, hvis eneste reelle hensigt kun kan være at sikre trafik til ejerens reklamer
og derved skaffe så meget økonomisk profit ud af projektet som muligt.

Man kunne spørge sig selv, om det er at være en ægte Blaugrana?

Mht. de uskrevne regler, som genererer knapt så flatterende adjektiver mod andre brugere derinde, så
bliver det i et stort omfang accepteret grundet manglende tilstedeværelse af administratorer. Men én ting
gør du aldrig. Du hentyder aldrig til ejerens økonomiske interesser. Du kritiserer ikke mængden af
reklamer, du hentyder aldrig til, om det er ved at tage overhånd. For så ryger du ud.

Som nævnt før, så er sitet en fryd for øjet. Der er noget med hjemmesider, der har et
programmeringsmæssigt, godt håndværk. Det virker troværdigt, det virker gennemført og emmer af
kvalitet. Bare husk, at alle produkter har en indpakning, der er nøje tilrettelagt.

Dette skal ikke 100% være en tilsvining af sitet – for der er også gode aspekter, det var der specielt før Pep
Guardiolas indtræden i FC Barcelona, hvilket gav stor succes og derved en masse nye fans, der oprettede sig
derinde med mere eller mindre radikale holdninger, men bare husk følgende:

1: Følg flokken

2: Kritisér aldrig brugen af reklamer.

Mvh. en FC Barcelona-fan, der er ved at være træt af at være vand på ejerens mølle.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Skydefinten »

Herre jemini. Kan man ikke lide lugten...længere indlæg følger efter CL :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Fantomet »

Skydefinten skrev:Herre jemini. Kan man ikke lide lugten...længere indlæg følger efter CL :cool:
Vil lige spørge om hvad sker der siden Mes skriver det indlæg. Jeg har ikke fulgt med.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg går faktisk mere op i, hvem der klipper He-Man's hår, end jeg går op i det der indlæg:

[youtube]RHevGGYuAsw[/youtube]

emo
Indlæg: 17756
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 801 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af emo »

Billede

Nuff., said...
Allez...

emo
Indlæg: 17756
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 801 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:Jeg går faktisk mere op i, hvem der klipper He-Man's hår, end jeg går op i det der indlæg:
Sharin Foo... eller ?
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af zqa »

Det er He-Man der klipper Sharin. Men det er en branche hemmelighed.
#jesuisSheep

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Jakob »

Er det en joke? Stor mængde reklamer? Taget i betragtning af at denne hjemmeside er GRATIS synes jeg slet ikke der er for mange reklamer, og mængden har aldrig generet mig det mindste. Men hvad bliver der regnet med? Hvordan skal den lille sum penge ellers tjenes ind? Dertil er der jo lagt utallige timer i denne hjemmeside, så hvis der bliver whinet over lidt reklamer så synes jeg man skal holde sig væk, tbh.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Quaresma »

Jeg er faktisk ganske enig i enkelte aspekter. Og det er ikke svært at forestille sig, hvilke brugere han hentyder til, når han snakker om, hvem der slår ned på folk, der er "uden for flokken". Faktum er bare, at dette forum er yderst hierakipræget, hvilket manifesterer sig i hvordan folk færdes herinde.

Dermed ikke sagt, at det ikke kan være et herligt forum.
Senest rettet af Quaresma tors nov 22, 2012 10:49 am, rettet i alt 1 gang.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Wennerberg »

Jeg har flyttet tråden ind under gruppen 'Hjemmesiden', da det må være her den hører til.

Men flot formuleret indlæg. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at der er tale om en bruger som er blevet udelukket fra forum og skal ud med sine frustrationer. Og for at gøre det klart - vi har kun udelukket brugere fordi de har overtrådt vores regler i forhold til sprogbrug, personlige angreb og aggressiv fremtoning overfor andre brugere.

Alle har lov til at kritisere os, hjemmesiden, reklamer, forum og hvad de ellers har lyst til. Så længe det foregår på en sober og konstruktiv måde, så ser jeg ingen problemer her. Vi forsøger blot at skabe en hjemmeside til glæde for de danske Barca-fans, hvor de kan blive opdateret hver eneste dag året rundt. Det kræver mange timers arbejde hver eneste dag, ved siden af vores almindelige arbejde, men vi gør det med glæde.

Til slut vil jeg måske gerne erkende, at forum i for høj grad er blevet overladt til sig selv på det seneste. Vi bruger alt vores tid på at skrive nyheder og holde hjemmesiden opdateret. Derfor er forum ikke kommet i første række og måske har vi ikke haft fingeren på pulsen på det seneste. Hvis i har forslag eller andre tanker i denne forbindelse, må i meget gerne komme med dem, så vi kan få belyst eventuelle problemer.
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af abx »

Jeg glæder mig til den dag jeg får tid og overskud til at formulere noget så ligegyldigt som det indlæg.

Jesus christ, folkens. Who gives a flying fuck? Et forum er hverken familie , arbejde eller livet. Det er en gratis service på nettet. Og der er millioner af alternativer - brug den du kan li, og brug krudtet på noget meningsfuldt.

Det er fandeme pinligt..
Prinsessen på ærten
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Flax_Generous »

Quaresma skrev:Jeg er faktisk ganske enig i enkelte aspekter. Og det er ikke svært at forestille sig, hvilke brugere han hentyder til, når han snakker om, hvem der slår ned på folk, der er "uden for flokken". Faktum er bare, at dette forum er yderst hierakipræget, hvilket manifesterer sig i hvordan folk færdes herinde.
Hold nu kæft.
just kidding, my love

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Flax_Generous »

For øvrigt håber jeg helt alvorligt, at dem, der driver denne side, tjener lidt på det. Det har de sgu fortjent.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Quaresma »

Flax_Generous skrev:
Quaresma skrev:Jeg er faktisk ganske enig i enkelte aspekter. Og det er ikke svært at forestille sig, hvilke brugere han hentyder til, når han snakker om, hvem der slår ned på folk, der er "uden for flokken". Faktum er bare, at dette forum er yderst hierakipræget, hvilket manifesterer sig i hvordan folk færdes herinde.
Hold nu kæft.
just kidding, my love
Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: fcbarcelona.dk under beskyldninger.

Indlæg af Heartbreaker »

Mht. til reklamerne, så har de aldrig generet mig, jeg lægger nærmest ikke mærke til dem, men det er da altid noget, at det reklamerne har relevans for siden. Det eneste irriterende jeg kan komme i tanke om ved vores Unisport reklame er, at jeg aldrig vinder de skide konkurrencer :cry:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst