18 - Oriol Romeu

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Isageren »

Hristo skrev:
tirs jul 18, 2023 11:45 pm
Barca80 skrev:
tirs jul 18, 2023 10:33 pm
Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 9:47 pm
Men hvordan vil du finde en, når der næsten ikke er penge at gøre med?
Jeg kigger på helheds billedet under Laporta når jeg bedømmer ledelsen.

Flop køb som Ferran Torres til 50 mio. , og 6 måneder senere endnu et dumt køb som Raphinha til 50 mio. euro, som endda er på samme position, er bare nogle af ledelsens dumme bedrifter. Det er samlet 100 mio. euro ud af vinduet, som kunne blive brugt til en værdig Busquest afløser, fx Zubimendi eller Kimmich.

Nu når man er på skideren pga. fortidens dumme fejl, giver det ikke særlig mening at købe en 32 årig spiller fra 4. hylde. Giv de unge chancen eller klar dig med dem du har.
Isageren skrev:
tirs jul 18, 2023 10:20 pm
Du skal ikke regne med svar, for så kan han ikke blive ved med at kritisere ledelsen og træneren.
Der fik du et svar. Ked af at måtte skuffe dig :wave:
Altså det med at vi har hentet tre unge som måske er klar om et par år, og tre 32-årige, som kan bruges her og nu, det giver vel for så vidt fin mening.

De tre 32-årige er hentet for samlet set 5 mio euro. Altså meget lidt. (Som lille bonus får Torre endda en mulighed for superrelevant udvikling).
Gundogan ville verdens pt bedste klub meget gerne forlænge, og desuden var der klubber som Arsenal, der også forsøgte. Ja han er ret gammel, men han er stadig helt på toppen og i verdenseliten. Desuden elsker han Barca så hjerteblod får vi også. Det er svært at hade den signing.
Romeu og Martinez er superfine til bredden. Begge har altid spillet fast i deres klubber og er kendte kort. Det styrker samlet set. Desuden kan jeg ikke se hvorfor Romeu ikke skulle kunne overraske positivt, når han er omgivet af gode boldspillere, og netop kan tilføre noget power de andre ikke har. Martinez er ikke et kæmpe ønske fra min side, men han er gratis og borger for kvalitet. At de tre er 32 år ændrer ikke på at de de næste par sæsoner kan være med til at styrke os.

De tre unge ligner også gode signings. To af dem (Faye og Chelseadrengen) for næsten ingen penge samlet, men samtidig lugter de af fingeren på pulsen og godt scouting-håndværk (Deco), i en lækker grad.
Roque koster mange penge, men han har sateme også en spændende profil. En hårdtarbejdende målscorer med god teknik og et Barca-bankende hjerte. Igen lugter det af godt håndværk, og en af de transfers, hvor vi ellers bliver slået på målstregen (Endrick, Vinicius, Guler, find selv flere).

At vi ikke fik Guler er ærgerligt, når det så ud til et røverkøb for ca 20 mio euro, men det er sgu meget fedt, vi satte en streg i sandet og ikke hoppede på diverse efterkrav om ekstrapenge. Desuden har vi jo ret mange offensive midtbanetalenter i klubben. Yamal, Guille Fernandez og Dani Rodriguez er mig bekendt alle kæmpetalenter, desuden Torre og sikkert flere.

Du ved heller ikke om nogle voksne i klubben rent faktisk har en plan ift DM på længere sigt. Er det fx om et år Pau Prim eller Casado er ved at være klar, er et andet talent i kikkerten eller er det der vi hugger til på en af de bedste DM’er…

Sidste ting: ja, Ferran Torres og Raphinha for 100 mio samlet er ikke klubben stolteste transfers. Men Raphinha er trods alt en del af en slagkraftig trup som tilfører slutprodukt, men måske mangler verdensklasse. Torres er bare lidt ærgerlig at have rendende i sin nuværende forfatning. Men du finder ikke en fodboldklub, som kun laver gode transfers, så at dømme den nuværende ledelse med dem som slående eksempler er for tyndt.

Jeg tror sjovt nok jeg vil sige at netop helhedsbilledet er lige præcis det som viser at vores nuværende ledelse gør et godt stykke arbejde. Hentede en spændende træner som er årsag til at mange vil spille på holdet og skaber et godt miks af disciplin og god stemning, har ryddet meget op i lønlortet, bygger nyt stadion, har været meget kapable til at finde økonomiske løsninger med svære og upopulære beslutninger, som dog har fjernet meget af vores gæld - og er lige blevet spanske mestre.

Vores nuværende ledelse laver også fejl. Men hold nu kæft hvor har de overtaget noget nær et fallitbo, som de umiddelbart er ved at forvandle til et meget mere bæredygtigt projekt. Det lange seje træk. Det er netop helhedsbetragtningen jeg savner i indlæg som ovenstående.
Ferran var et forfærdeligt køb, det må vi indrømme. Resten er jeg enig med dig i. Raphinha var god i sin første sæson, og han blev købt efter hele showet med Dembele, som desuden tit er skadet.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Barca80 »

Hristo skrev:
tirs jul 18, 2023 11:45 pm
Barca80 skrev:
tirs jul 18, 2023 10:33 pm
Kvoller skrev:
tirs jul 18, 2023 9:47 pm
Men hvordan vil du finde en, når der næsten ikke er penge at gøre med?
Jeg kigger på helheds billedet under Laporta når jeg bedømmer ledelsen.

Flop køb som Ferran Torres til 50 mio. , og 6 måneder senere endnu et dumt køb som Raphinha til 50 mio. euro, som endda er på samme position, er bare nogle af ledelsens dumme bedrifter. Det er samlet 100 mio. euro ud af vinduet, som kunne blive brugt til en værdig Busquest afløser, fx Zubimendi eller Kimmich.

Nu når man er på skideren pga. fortidens dumme fejl, giver det ikke særlig mening at købe en 32 årig spiller fra 4. hylde. Giv de unge chancen eller klar dig med dem du har.
Isageren skrev:
tirs jul 18, 2023 10:20 pm
Du skal ikke regne med svar, for så kan han ikke blive ved med at kritisere ledelsen og træneren.
Der fik du et svar. Ked af at måtte skuffe dig :wave:
Altså det med at vi har hentet tre unge som måske er klar om et par år, og tre 32-årige, som kan bruges her og nu, det giver vel for så vidt fin mening.

De tre 32-årige er hentet for samlet set 5 mio euro. Altså meget lidt. (Som lille bonus får Torre endda en mulighed for superrelevant udvikling).
Gundogan ville verdens pt bedste klub meget gerne forlænge, og desuden var der klubber som Arsenal, der også forsøgte. Ja han er ret gammel, men han er stadig helt på toppen og i verdenseliten. Desuden elsker han Barca så hjerteblod får vi også. Det er svært at hade den signing.
Romeu og Martinez er superfine til bredden. Begge har altid spillet fast i deres klubber og er kendte kort. Det styrker samlet set. Desuden kan jeg ikke se hvorfor Romeu ikke skulle kunne overraske positivt, når han er omgivet af gode boldspillere, og netop kan tilføre noget power de andre ikke har. Martinez er ikke et kæmpe ønske fra min side, men han er gratis og borger for kvalitet. At de tre er 32 år ændrer ikke på at de de næste par sæsoner kan være med til at styrke os.

De tre unge ligner også gode signings. To af dem (Faye og Chelseadrengen) for næsten ingen penge samlet, men samtidig lugter de af fingeren på pulsen og godt scouting-håndværk (Deco), i en lækker grad.
Roque koster mange penge, men han har sateme også en spændende profil. En hårdtarbejdende målscorer med god teknik og et Barca-bankende hjerte. Igen lugter det af godt håndværk, og en af de transfers, hvor vi ellers bliver slået på målstregen (Endrick, Vinicius, Guler, find selv flere).

At vi ikke fik Guler er ærgerligt, når det så ud til et røverkøb for ca 20 mio euro, men det er sgu meget fedt, vi satte en streg i sandet og ikke hoppede på diverse efterkrav om ekstrapenge. Desuden har vi jo ret mange offensive midtbanetalenter i klubben. Yamal, Guille Fernandez og Dani Rodriguez er mig bekendt alle kæmpetalenter, desuden Torre og sikkert flere.

Du ved heller ikke om nogle voksne i klubben rent faktisk har en plan ift DM på længere sigt. Er det fx om et år Pau Prim eller Casado er ved at være klar, er et andet talent i kikkerten eller er det der vi hugger til på en af de bedste DM’er…

Sidste ting: ja, Ferran Torres og Raphinha for 100 mio samlet er ikke klubben stolteste transfers. Men Raphinha er trods alt en del af en slagkraftig trup som tilfører slutprodukt, men måske mangler verdensklasse. Torres er bare lidt ærgerlig at have rendende i sin nuværende forfatning. Men du finder ikke en fodboldklub, som kun laver gode transfers, så at dømme den nuværende ledelse med dem som slående eksempler er for tyndt.

Jeg tror sjovt nok jeg vil sige at netop helhedsbilledet er lige præcis det som viser at vores nuværende ledelse gør et godt stykke arbejde. Hentede en spændende træner som er årsag til at mange vil spille på holdet og skaber et godt miks af disciplin og god stemning, har ryddet meget op i lønlortet, bygger nyt stadion, har været meget kapable til at finde økonomiske løsninger med svære og upopulære beslutninger, som dog har fjernet meget af vores gæld - og er lige blevet spanske mestre.

Vores nuværende ledelse laver også fejl. Men hold nu kæft hvor har de overtaget noget nær et fallitbo, som de umiddelbart er ved at forvandle til et meget mere bæredygtigt projekt. Det lange seje træk. Det er netop helhedsbetragtningen jeg savner i indlæg som ovenstående.
Meget af det du skriver giver god mening. Jeg afviser jo heller ikke fuldstændigt at der har været flere fornuftige beslutninger hen af vejen. Jeg er fx meget glad for Gündogans ankomst, trods hans alder.

Jeg er bare godt skuffet over at man ikke hentede ham den unge CB som røg gratis til Roma, men gik i stedet efter en gammel Inigo M., som lappeløsning.

Og som sagt skuffet over man bruger 100 mio. på to spillere på samme position (indenfor 6 måneder), som ikke er verdensklasse, når man kunne bruge pengene på Kimmich eller en anden defensiv midt, når der længe har været tale om en afløser til Busquest. Udfaldet er nu en gammel DM fra en bundklub.

Det er altså bare nogle rigtig store og dumme beslutninger, som jeg bare ikke kan lade være med at omtale. Sorry to say. Jeg ved godt , at jeg ofte kan være pisse hamrende irriterende at høre på, men thats life.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Madameskrald »

Det er fint at være kritisk, men nu har pladen kørt i denne samme rille i lang tid, så måske er det på tide at forny den lidt.

Eksempelvis ville vi jo mangle Raphinha og Torres, om ikke andet så kvantitativt, så du ville jo aldrig kunne veksle de to til en DM 1:1. Vandt Raphinha endog os ikke et mesterskab med hans mål (jeg har ikke regnet efter, og jeg på ingen måde fan)?
Og så var du nok alligevel blevet vrissen, hvis Kimmich ikke tog klubben med storm…

Jeg er med på, at troen på Torres er lav herinde - hav nu lidt tålmodighed - det er ikke et manager spil det her. Den gode gamle Ferguson byggede United op til den kolos, at klubben er i dag med trup spillere som Johnny Evans, O`Shea, Brown og Butt. MAO. vi har ikke kun brug for Messi`er på holdkortet. Et andet godt eksempel er Nacho i RM.

Torres er minimum lige så kapable som Pedro - han har bare ikke et struktureret system at agere i.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af EasyBuddhist »



Endnu en, der bare vil spille for Barca 💪
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af EasyBuddhist »

Statistik er taknemmeligt... Det afhænger jo eksempelvis enormt meget af den risiko spilleren tager i pasningsspillet.

Oriel anlægger næppe den samme risiko i pasningsspillet, som Busq.

Det sagt så er Romeu fra mit perspektiv en ganske fin løsning..., men det er dog nær blasfemisk at sammeligne 1:1 med Busq.
Det er klart, Oriol kommer til at lave flere pasninger i Barca, da de har bolden mere og specielt i centrale positioner. Lige så klart er det, han kommer til at lave flere pasninger frem ad banen og også med større risici. Den risici bliver dog udlignet at det højere tekniske niveau, medspillerne har og vil derfor heller ikke påvirke succesraten. Ingen sammenligner med prime Busi, hvilket vil være snot dumt, men han vil kunne udfylde DM positionen lige så godt som Busi gjorde de sidste par år, fordi han er stærkere defensivt og hans pasningssikkerhed er i top. Andre skal dog tage over for Busi´s playmaker rolle på den sidste tredjedel og derfor er Gündogan en vigtig tilføjelse, ligesom Frenkie og Pedri også skal ændre deres spil en smule. Men jeg ser det kun som en fordel, da CM's vil få mere frihed med en solid defensiv skanse bag dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 19, 2023 9:36 pm
Statistik er taknemmeligt... Det afhænger jo eksempelvis enormt meget af den risiko spilleren tager i pasningsspillet.

Oriel anlægger næppe den samme risiko i pasningsspillet, som Busq.

Det sagt så er Romeu fra mit perspektiv en ganske fin løsning..., men det er dog nær blasfemisk at sammeligne 1:1 med Busq.
Det er klart, Oriol kommer til at lave flere pasninger i Barca, da de har bolden mere og specielt i centrale positioner. Lige så klart er det, han kommer til at lave flere pasninger frem ad banen og også med større risici. Den risici bliver dog udlignet at det højere tekniske niveau, medspillerne har og vil derfor heller ikke påvirke succesraten. Ingen sammenligner med prime Busi, hvilket vil være snot dumt, men han vil kunne udfylde DM positionen lige så godt som Busi gjorde de sidste par år, fordi han er stærkere defensivt og hans pasningssikkerhed er i top. Andre skal dog tage over for Busi´s playmaker rolle på den sidste tredjedel og derfor er Gündogan en vigtig tilføjelse, ligesom Frenkie og Pedri også skal ændre deres spil en smule. Men jeg ser det kun som en fordel, da CM's vil få mere frihed med en solid defensiv skanse bag dem.
Hvordan kan du være så sikker på, at han kan opretholde samme succesrate på pasninger? Mon ikke også, at han bliver modstanderens oplagte mål som den frie spiller og ifht. pres!?

Udfylde rolle lige så godt… det kommer fra mit perspektiv ganske an på kampen. I kampe, hvor vi har brug for fysik og defensiv mobilitet/dynamik, så vil Romeu formentligt være en gevinst, men hvor vi er dominerende på bolden og skal nedbryde en lav blok, så kan han bestemt også blive en hæmsko..

Men jeg glæder mig til at se, hvordan han bliver sat i spil. Jeg tror ikke, at det bliver en succes, hvis han overvejende bliver utility spiller som Kessie.. Mit bud er, at han skal spille jævnligt, hvis han skal falde ind i en god rytme, og blive en i udpræget gevinst.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 18 - Oriol Romeu

Indlæg af Michman »

Oriol Romeu døjer med knæproblemer
Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Filten
Indlæg: 1918
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 18 - Oriol Romeu

Indlæg af Filten »

Michman skrev:
ons nov 01, 2023 1:38 pm
Oriol Romeu døjer med knæproblemer
Billede
Dejlige nyheder og ja så kan folk brokke sig over man synes det, men han er piv hamrende elendig og skader mere end han gavner holdet.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 18 - Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 18 - Oriol Romeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Filten
Indlæg: 1918
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 18 - Oriol Romeu

Indlæg af Filten »

FCBarcelonaChr skrev:
tors apr 04, 2024 5:22 pm
sælg for helvede
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 18 - Oriol Romeu

Indlæg af Iniesta007 »

Filten skrev:
tors apr 04, 2024 6:09 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors apr 04, 2024 5:22 pm
sælg for helvede
Enig, om vi kun får 1 Euro....SÆLG.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster