27 - Lamine Yamal

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man okt 09, 2023 3:52 pm
🚨🎖| Barça are still talking to RFEF and insist to them that it is NOT safe for Lamine Yamal to travel with the NT. The RFEF is waiting for him, but Barça doesn't guarantee his presence. The club wants to protect the youngster. [@AdriaAlbets]
Barca official
MEDICAL NEWS | Tests carried out have shown that first team player Lamine Yamal has a left hip flexor injury. He is out and his recovery will determine his availability. He will join the Spain national team and will also be evaluated by RFEF medical staff.
Jamen selvfølgelig.

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Antimadridista »

Hvad helvede er det i det hele taget der sker!! :eh: Var folk lige så ofte ramt for 20-30 år siden. :? Måske husker jeg bare dårligt :?:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
man okt 09, 2023 4:39 pm
Hvad helvede er det i det hele taget der sker!! :eh: Var folk lige så ofte ramt for 20-30 år siden. :? Måske husker jeg bare dårligt :?:
Alle klubber er ramt af skader men vores skader varer 10 gange længere.
Tænk at vi har nu Rafa, Pedri, Frenkie, Yamal, Kounde, Lewa på skadeslisten.. Araujo og Christensen er heller ikke helt fit.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Dytrax »

🚨✅| OFFICIAL: Lamine Yamal leaves the Spanish National Team camp.

▪︎After being evaluated by the medical services, it has been decided that he will not play in their matches against Scotland and Norway.

Hristo
Indlæg: 362
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Hristo »

Lopezzz skrev:
tirs okt 10, 2023 5:45 am
Antimadridista skrev:
man okt 09, 2023 4:39 pm
Hvad helvede er det i det hele taget der sker!! :eh: Var folk lige så ofte ramt for 20-30 år siden. :? Måske husker jeg bare dårligt :?:
Alle klubber er ramt af skader men vores skader varer 10 gange længere.
Tænk at vi har nu Rafa, Pedri, Frenkie, Yamal, Kounde, Lewa på skadeslisten.. Araujo og Christensen er heller ikke helt fit.
For mig er hovedudfordringen, at vores trup er smal og derfor sårbar. Så vidt jeg kan se har vi pt 6 skader:
Kounde (?), Pedri (snart tilbage), De jong (snart tilbage), Lamal (?), Lewan (?), Raphinha (?)

Resten af top 4:
Real M.: pt 5 skader - herunder 2 langtidsskader
Girona: 6 skader (aner ikke om det faste spillere)
Atl. Madrid: 8 skader, herunder mange potentielle startere

Jeg er med på det er 6 nøglespillere vi har ude og det er sur røv. Men vi må også bare være helt realistiske. Vores trup er så smal at vi kun med held ift skader ikke bliver mærket af det.
Det siger jo alt at vi stort set ikke har nogle offensive garderinger når to af vores fire seniorer er ude samt en 16 årig komet. Vi spiller et system med 3 faste angribere, og har reelt kun 4 + Yamal til det. Det har været åbentlyst siden transfervinduet sluttede.

Lad os håbe de alle er tilbage snart uden veer og store efterskader - og at vi kan være rimelig heldige resten af sæsonen…

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »

✅| OFFICIAL: Lamine Yamal leaves the Spanish National Team camp.

After being evaluated by the medical services, it has been decided that he will not play in their matches against Scotland and Norway.
Nogen var til sidst fornuftig, heldigvis
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Lopezzz »

Hristo skrev:
tirs okt 10, 2023 11:05 am
Lopezzz skrev:
tirs okt 10, 2023 5:45 am
Antimadridista skrev:
man okt 09, 2023 4:39 pm
Hvad helvede er det i det hele taget der sker!! :eh: Var folk lige så ofte ramt for 20-30 år siden. :? Måske husker jeg bare dårligt :?:
Alle klubber er ramt af skader men vores skader varer 10 gange længere.
Tænk at vi har nu Rafa, Pedri, Frenkie, Yamal, Kounde, Lewa på skadeslisten.. Araujo og Christensen er heller ikke helt fit.
For mig er hovedudfordringen, at vores trup er smal og derfor sårbar. Så vidt jeg kan se har vi pt 6 skader:
Kounde (?), Pedri (snart tilbage), De jong (snart tilbage), Lamal (?), Lewan (?), Raphinha (?)

Resten af top 4:
Real M.: pt 5 skader - herunder 2 langtidsskader
Girona: 6 skader (aner ikke om det faste spillere)
Atl. Madrid: 8 skader, herunder mange potentielle startere

Jeg er med på det er 6 nøglespillere vi har ude og det er sur røv. Men vi må også bare være helt realistiske. Vores trup er så smal at vi kun med held ift skader ikke bliver mærket af det.
Det siger jo alt at vi stort set ikke har nogle offensive garderinger når to af vores fire seniorer er ude samt en 16 årig komet. Vi spiller et system med 3 faste angribere, og har reelt kun 4 + Yamal til det. Det har været åbentlyst siden transfervinduet sluttede.

Lad os håbe de alle er tilbage snart uden veer og store efterskader - og at vi kan være rimelig heldige resten af sæsonen…
Heldigt at der er landsholdpause så nogle spillere kan blive helt skadesfri og klar til Clasico.
Vi skal også bare videre fra den skide CL gruppe får at ikke opleve skuffelse 3 år i træk.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
tirs okt 10, 2023 11:05 am
Lopezzz skrev:
tirs okt 10, 2023 5:45 am
Antimadridista skrev:
man okt 09, 2023 4:39 pm
Hvad helvede er det i det hele taget der sker!! :eh: Var folk lige så ofte ramt for 20-30 år siden. :? Måske husker jeg bare dårligt :?:
Alle klubber er ramt af skader men vores skader varer 10 gange længere.
Tænk at vi har nu Rafa, Pedri, Frenkie, Yamal, Kounde, Lewa på skadeslisten.. Araujo og Christensen er heller ikke helt fit.
For mig er hovedudfordringen, at vores trup er smal og derfor sårbar. Så vidt jeg kan se har vi pt 6 skader:
Kounde (?), Pedri (snart tilbage), De jong (snart tilbage), Lamal (?), Lewan (?), Raphinha (?)

Resten af top 4:
Real M.: pt 5 skader - herunder 2 langtidsskader
Girona: 6 skader (aner ikke om det faste spillere)
Atl. Madrid: 8 skader, herunder mange potentielle startere

Jeg er med på det er 6 nøglespillere vi har ude og det er sur røv. Men vi må også bare være helt realistiske. Vores trup er så smal at vi kun med held ift skader ikke bliver mærket af det.
Det siger jo alt at vi stort set ikke har nogle offensive garderinger når to af vores fire seniorer er ude samt en 16 årig komet. Vi spiller et system med 3 faste angribere, og har reelt kun 4 + Yamal til det. Det har været åbentlyst siden transfervinduet sluttede.

Lad os håbe de alle er tilbage snart uden veer og store efterskader - og at vi kan være rimelig heldige resten af sæsonen…
Der er ingen tvivl om, de mange kampe er skyld i de mange skader, man ser rundt omkring. Det er noget, man har sagt i mange år og nu ser man tydeligheden.

Vinter VM og corona har komprimeret programmet til det yderste, hvilket har gjort det hele meget værre.

Under Pep og i mange af de år før og efter, havde man gerne en trup, der ser meget ud, ligesom den gør i dag. 16-17 spillere, der er enten startere, eller af meget høj kvalitet, mens man fyldte op med ungdoms spillere. Imø giver den slags trup den klart bedste dynamik, da der er spilletid til alle kvalitetsspillere i løbet af sæsonen, uden man mister den interne konkurrence. Den indbyrdes spilforståesle bliver også bedre, da truppen bliver spillet tættere sammen. Samtidig kan ungdomsspilerne se en vej ind på holdet.

Men med det skadeshelvede man ser i disse år, så er det svært at operere med så lille en trup, når samtidig, de 5 af dem er u-20 og 5 er 32+. Det betyder, man er nødt til at dossere både spilletid og træning efter alder og det komplicerer tingene yderligere. Det er dog en selvforskyldt tilstand i truppen, men som bliver tydelig i det komprimerede kampprogram.

Hvis man igen kigger mod Pep's tid i klubben, så prøv at gå tilbage og se, hvor få +30 spillere, der var og hvor yderligt spilletiden faldt til talenterne. Det selv om spillere som Messi og Busi kom hurtigt ind på holdet. Resten af startopstillingen stod dog som regel af spillere, der var deres absolutte prime og det gør det selvfølgelig lettere at håndtere mange kampe rent fysisk.

Vi har været inde på det i tideligere sæsoner med den ubalancerede spillertrup, hvor alt for mange var enten alt for gamle eller alt for unge. Selv om det er blevet langt bedre, så synes jeg stadig, man mangler spillere i deres prime.

Hvis man igen skæver mod Pep, der nu er i City, så har han ikke ændret nævneværdig tilgang til trupsammensætning og City's trup er ikke bredere målt kvantitet. Det er den dog kvalitet, når man ser på antallet af spillere, der er i deres bedste fodboldalder. Det er noget, man er nødt til at tilpasse i Barca, hvilket Deco dog også ser ud til at have øje på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Madameskrald »

Du har ret, og så alligevel ikke. Det er alt for tidligt på sæsonen at tale om skader på grund af akkumuleret spilletid - og de aktuelle skader bærer da også mere præg af akutte skader og evt. dårlig fysisk forberedelse (Yamal). Spillere i ordentlig træningstilstand kan sagtens spille meget langt op i trediverne.

Pep opererer på trods af et stramt program fortsat med stort set samme principper på trods af et overophedet kampprogram - hvilket understreger vigtigheden af fysisk forberedelse og boldrotation.

Respekten for vores boldomgang er heller ikke den samme som under Pep, og respekten herfor efterlader bare en kamp med færre nærkampe, som er en skidt kombination med mindre en optimal fysisk forberedelse.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tirs okt 10, 2023 5:20 pm
Du har ret, og så alligevel ikke. Det er alt for tidligt på sæsonen at tale om skader på grund af akkumuleret spilletid - og de aktuelle skader bærer da også mere præg af akutte skader og evt. dårlig fysisk forberedelse (Yamal). Spillere i ordentlig træningstilstand kan sagtens spille meget langt op i trediverne.

Pep opererer på trods af et stramt program fortsat med stort set samme principper på trods af et overophedet kampprogram - hvilket understreger vigtigheden af fysisk forberedelse og boldrotation.

Respekten for vores boldomgang er heller ikke den samme som under Pep, og respekten herfor efterlader bare en kamp med færre nærkampe, som er en skidt kombination med mindre en optimal fysisk forberedelse.
At bruge Yamal som eksempel på dårlig fysisk forberedelse er ikke seriøst. En 16 årig krop kan ikke klare det samme en 25 årig.det ligegyldigt hvor meget, du optimerer.

Når vi snakker om Barca isoleret set, så har der været et efterslæb på det fysiske område, som er blevet markant under den revolution, der har været fremherskende de sidste 10 år. Xavi har eftersigende gjort en del for at lukke hullet, men om der stadig er et stykke vej, skal jeg ikke kunne sige. Sikkert er det dog, den nuværende skadeskrise i fodbolden generelt, er et globalt problem. Atlético har for eksempel flere skader end Barca og kigger man mod PL, så er Man U og Chelsea jo nærmest en katastrofe.

Så det er ikke kun Barca, der har problemer og det var det, jeg refererede til
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Madameskrald »

En 16-årig kan i teorien sagtens være i lige så godt fysisk forberedt som en ældre spiller… alder er ikke en særskilt determinerende faktor i den sammenhæng, men træningshistorik. I praksis vil alder dog ofte gøre en forskel, da de unge spillere både skal tilpasse sig en øget intensitet i træning og kamp, hvilket de ikke er forberedt på = dårlig fysisk forberedelse relativt til behovet. Yamal ligner det han er - en splejset teenager med et meget stort fodboldtalent - det er ikke så mærkeligt, at han ikke kan tåle at spille prof fodbold allerede nu.

Det er tydeligt for enhver, at de fleste La Masia spillere er langt deres kollegaer i eks. PL underlegne på det fysiske område. Der er simpelthen ikke et specielt stort fokus på fysisk forberedelse i La Masia - og i klubben som helhed.

Man kan ikke tage udgangspunkt i tre klubber og erklære en kausal sammenhæng - det kan ligeså godt være tilfældigheder, der forklare de forskelle. Vi har haft en helt normal sommerpause, så jeg kan ikke se ræsonnementet for, hvorfor skadesfrekvensen skulle være specielt høj generelt i dette efterår.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af FCBarcelonaChr »

:eek: :eek: :eek:


Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Parla »

Måske skal vi have Lamine Yamal ind under Barca Spillere tråden efterhånden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Imponerende af den unge mand. Han er fandeme spændende.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster