Kontrakter

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Kontrakter

Indlæg af Magnus Frost »

Se, her er jeg uenig. De er ikke små børn, og ingen behøver at skulle vise noget for nogen. De tjener alle en absurd løn, og bør alle gå ned i løn. Hvis FDJ har brug for nogen til at "vise vejen" hvad siger det ikke om hans menneskelige og leder egenskaber? De er alle sammen voksne nok til at have en samvittighed. Hvis de gik ud og var ærlige og i morgen sagde; "Vi har ikke et særligt forhold til klubben, men vi kan lide vores løn og det er en dejlig by" så ville jeg sætte pris på deres ærlighed.
Nej det er bestemt ikke børn. Men Busquets, Pique og Alba er spillere med følgende "mærkater" på sig: "legende", "kaptajn", "klubmand", "la masia produkt", "klub loyal", "klub elsker", "klubbens dreng" osv.

Når man har disse "mærkater" på ryggen, så forventer man naturligvis at vedkommende går FORREST I KØEN og HJÆLPER klubben. Men når disse tre såkaldte legender giver f*** fingeren til klubben, så undrer det mig slet ikke, at der er andre som heller ikke ønsker lønnedgang.

FdJ har INGEN af de omtalte mærkater på sig. Han er bare en dreng fra Holland som er købt til at spille fodbold. Derfor forstår jeg sgu da godt han er afholdende med lønnedgang, indtil de såkaldte "legender" gør det samme. Selvfølgelig skal FdJ ned i løn, men slet ikke som den første. I første omgang skal fokus ikke være på FdJ, men på Busquets, Pique og Alba.

Og jeg vil sådan set skide på, hvad de tre har leveret af præstationer i FORTIDEN! Realiteten er NU, at to af dem sidder mere eller mindre fast på bænken. Og Busquets fortjener slet ikke sin løn med den middelmådig præstation han leverer. Derfor skal fokus være på de tre i første omgang, før vi overhovedet gør FdJ til syndebuk.


Men burde fokus ikke primært være på Laporta og Bartomeu?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
man aug 29, 2022 8:37 pm
Men burde fokus ikke primært være på Laporta og Bartomeu?
Fokus burde være på dem alle, inkl. FdJ. Men synes bare, at når man har så dejlige "mærkater" på sig, som fx "legende", "klubbens dreng" osv., så bør man gå forrest i køen for at hjælpe. Derfor bør fokus i første omgang være på de pågældende tre personer. Og derefter FdJ. Og ikke i omvendt rækkefølge.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Piquénbauer »

Og jeg vil sådan set skide på, hvad de tre har leveret af præstationer i FORTIDEN! Realiteten er NU, at to af dem sidder mere eller mindre fast på bænken. Og Busquets fortjener slet ikke sin løn med den middelmådig præstation han leverer.
Du kan sige præcis det samme om fdj. Reserve der ikke leverer når han spiller. Forskellen er bare at han tjener 70% af deres løn tilsammen og aldrig har vist i nærheden af hvad de tre har præsteret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:02 pm
Og jeg vil sådan set skide på, hvad de tre har leveret af præstationer i FORTIDEN! Realiteten er NU, at to af dem sidder mere eller mindre fast på bænken. Og Busquets fortjener slet ikke sin løn med den middelmådig præstation han leverer.
Du kan sige præcis det samme om fdj. Reserve der ikke leverer når han spiller. Forskellen er bare at han tjener 70% af deres løn tilsammen og aldrig har vist i nærheden af hvad de tre har præsteret.
Ja det kunne jeg måske godt. Jeg vil dog ikke sige, at han er ligeså stor reserve som Pique eller Alba, langt fra. Og lad os nu se om Busquets overhovedet ender med at blive fast starter i løbet af denne sæson. Der kan også være delte meninger om "hvor meget og hvordan FdJ leverer", men det er jo en diskussionen vi alt for ofte har haft herinde, ikke sandt?

En ting man i hvert fald ikke kan sige om FdJ er, at han har omk. 7 "mærkater" på ryggen, ligesom de tre andre spillere. Derfor forventer jeg heller ikke at han går allerforrest i køen, som den allerførste. Jeg forventer at de såkaldte "klubbens drenge" går forrest i køen for at hjælpe deres "barndoms klub" !! Og det har været forgæves indtil nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Piquénbauer »

Han har “wonderkid” på ryggen og det har han aldrig levet op til. Men alligevel har han det helt fint med at tage det dobbelte i løn af nogle af klubbens største legender. Jeg skal ikke spå om hvad der kommer til at ske i løbet af sæsonen men jeg mener der burde være et hierarki i klubben hvor man arbejder sig op. Når en spiller som de Jong kommer til og tjene de penge han gør alt imens han spiller dårligt så har vi et problem. Alle de spillere vi snakker om tjener for meget men de tre har i langt højere grad ret til deres løn.

Vi kan vende og dreje det her på 58 måder men faktum er at bussi, Alba og piques tid i klubben er begrænset. De Jong har flere år tilbage af sin kontrakt. Når de tre spillere er væk (jeg tror til næste sommer) så vil han tjene tre gange så meget som de andre. Det er langt vigtigere at han kommer ned i løn.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:02 pm
Og jeg vil sådan set skide på, hvad de tre har leveret af præstationer i FORTIDEN! Realiteten er NU, at to af dem sidder mere eller mindre fast på bænken. Og Busquets fortjener slet ikke sin løn med den middelmådig præstation han leverer.
Du kan sige præcis det samme om fdj. Reserve der ikke leverer når han spiller. Forskellen er bare at han tjener 70% af deres løn tilsammen og aldrig har vist i nærheden af hvad de tre har præsteret.
Jeg forstår ikke hvorfor du er stædig med at bruge den der kilde der. Hvis Pique tjente 10 mio brutto, hvorfor i alverden skulle der så stå i alle spanske medier at han er den mest den højeste løn. Hvorfor skulle klubben prøve at genforhandle en allerede tilpas løn, som ligger under Ansu, Pedri, Araujo, Kessie og AC. Vi har allerede også fået afklaret mystikken omkring Umtiti. Jeg plejer at være enig med dig, men her kan jeg ikke lige se hvorfor du forsvarer det uforsvarlige. Faktum er at ledelsen vil have kaptajnernes lønninger ned fordi de ligger TOTALT uden for markedspris, det samme med FDJ, men du skal ikke tage fejl af at de alle ligger i det samme leje. Det er selvfølgelig svært når du bruger meget forkerte lønninger, som ingen mening giver i forhold til alt det som denne sommer og andre medier indikerer, men fair nok. Nu har JEG ikke mere at sige.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Piquénbauer »

Du argumenterer ikke ud fra noget og derfor er det umuligt at have en diskussion. Det eneste du har snakket om er komplet urealistisk beløb som klubben skulle skylde. Beløb som vil kræve at spillerne ikke fik løn i flere år.

I forhold til forhandlingene med kaptajnerne så blev de jo lige netop droppet da der ikke var nok at vinde. Man prøver dog stadig at komme af med fdj.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:33 pm
Han har “wonderkid” på ryggen og det har han aldrig levet op til. Men alligevel har han det helt fint med at tage det dobbelte i løn af nogle af klubbens største legender. Jeg skal ikke spå om hvad der kommer til at ske i løbet af sæsonen men jeg mener der burde være et hierarki i klubben hvor man arbejder sig op. Når en spiller som de Jong kommer til og tjene de penge han gør alt imens han spiller dårligt så har vi et problem. Alle de spillere vi snakker om tjener for meget men de tre har i langt højere grad ret til deres løn.

Vi kan vende og dreje det her på 58 måder men faktum er at bussi, Alba og piques tid i klubben er begrænset. De Jong har flere år tilbage af sin kontrakt. Når de tre spillere er væk (jeg tror til næste sommer) så vil han tjene tre gange så meget som de andre. Det er langt vigtigere at han kommer ned i løn.
Nu er "wonderkid" et mærkat man giver spillere som er u20 eller u21. FdJ var 22 år, da han kom til klubben. Men ok, så er det også det eneste mærkat han har haft på sig. Og du mener så, at han ikke har leveret varen, fred være med det.

Jeg synes bare det er decideret flovt, at blive udråbt som "legende", "kaptajn", "klubbens dreng" osv., samtidig med, at man ikke ønsker at hjælpe den klub man er opvokset i. For mig virker det lidt hul i hovedet.

Fint. Vi er enige om, at både FdJ, Busquets, Pique og Alba skal ned i løn ASAP. Det kan kun gå for langsomt. Du mener så, at førstnævnte skal være den første, hvorimod jeg mener at de tre sidstnævnte skal være de første, pga. de 7 dejlige mærkater de har på ryggen. Jeg kan leve med at du har et andet syn end jeg, selvom jeg aldrig vil forstå den.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:41 pm
Du argumenterer ikke ud fra noget og derfor er det umuligt at have en diskussion. Det eneste du har snakket om er komplet urealistisk beløb som klubben skulle skylde. Beløb som vil kræve at spillerne ikke fik løn i flere år.

I forhold til forhandlingene med kaptajnerne så blev de jo lige netop droppet da der ikke var nok at vinde. Man prøver dog stadig at komme af med fdj.
Ok, så du tror på medierne når de siger at forhandlingerne er blevet droppet, men du tror ikke på medierne når de omtaler hvorfor forhandlingerne startede? Men du har ret, vi kan ikke diskutere, fordi vi diskuterer ud fra to forskellige grundlag. Du tager udgangspunkt i Capology, som jeg ingen kredit giver, mens jeg forholder mig til medier og Barca gurus på twitter. Det er rigtigt, at fra dit udgangspunkt, så giver 50 mio ikke mening, men hvor meget tror du at deres løn var på under Barto? Piques var over 20 mio netto under Valverde. For mig giver det helt god mening. Jeg er overbevist 100% om at Pique især, også Busi og Alba har hevet en fed løn hjem i rigtig, rigtig mange år, totalt udenfor markedspris. Jeg bygger det på hvad jeg har læst i årenes løb. Selvfølgelig var det under højkonjunktur, men det ændrer ikke på at VVD ikke engang har tjent 10 mio netto. Det er uhørt og ikke barca værdigt. Messi rendte selvfølgelig også rundt og tjente 50-70 mio netto, også uhørt, men han gav Barca meget økonomisk også. Jeg siger ikke man skal svine Alba og Busi til, men Pique har eddersparkme også gjort meget skade i klubben, ikke på banen, men udenfor.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Piquénbauer »

Principielt mener jeg aldrig at en ny spiller skal have i nærheden af hvad klubbens legender tjener. Det er ikke spillere der er blevet udråbt til noget som helst - det er spillere der har leveret og fortjent det de har.

Derfor synes jeg det er flovt at komme til en klub hvor man intet har vist og glædeligt tage imod en løn man ikke fortjener. Jeg synes så det bliver ekstra vammelt når denne spiller faktisk har tilbud hvor man kan skifte klub og få samme løn. Men nægter fordi man elsker klubben og alligevel fortsætter med at hæve sin løn uden at gå i dialog om denne.

Og tro mig. Jeg ville have præcist det samme syn på sagen hvis det var tilfældet med pique, bussi og Alba.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Piquénbauer »

Isageren skrev:
man aug 29, 2022 9:51 pm
Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:41 pm
Du argumenterer ikke ud fra noget og derfor er det umuligt at have en diskussion. Det eneste du har snakket om er komplet urealistisk beløb som klubben skulle skylde. Beløb som vil kræve at spillerne ikke fik løn i flere år.

I forhold til forhandlingene med kaptajnerne så blev de jo lige netop droppet da der ikke var nok at vinde. Man prøver dog stadig at komme af med fdj.
Ok, så du tror på medierne når de siger at forhandlingerne er blevet droppet, men du tror ikke på medierne når de omtaler hvorfor forhandlingerne startede? Men du har ret, vi kan ikke diskutere, fordi vi diskuterer ud fra to forskellige grundlag. Du tager udgangspunkt i Capology, som jeg ingen kredit giver, mens jeg forholder mig til medier og Barca gurus på twitter. Det er rigtigt, at fra dit udgangspunkt, så giver 50 mio ikke mening, men hvor meget tror du at deres løn var på under Barto? Piques var over 20 mio netto under Valverde. For mig giver det helt god mening. Jeg er overbevist 100% om at Pique især, også Busi og Alba har hevet en fed løn hjem i rigtig, rigtig mange år, totalt udenfor markedspris. Jeg bygger det på hvad jeg har læst i årenes løb. Selvfølgelig var det under højkonjunktur, men det ændrer ikke på at VVD ikke engang har tjent 10 mio netto. Det er uhørt og ikke barca værdigt. Messi rendte selvfølgelig også rundt og tjente 50-70 mio netto, også uhørt, men han gav Barca meget økonomisk også. Jeg siger ikke man skal svine Alba og Busi til, men Pique har eddersparkme også gjort meget skade i klubben, ikke på banen, men udenfor.
Kom nu med nogle kilder. Du kan benægte Capology alt det du vil men jeg kan umuligt forholde mig til “medier og Barca gurus på twitter”.

Piques højeste løn var forresten 25 mio brutto. Resten er rygter fra canut.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:57 pm
Isageren skrev:
man aug 29, 2022 9:51 pm
Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:41 pm
Du argumenterer ikke ud fra noget og derfor er det umuligt at have en diskussion. Det eneste du har snakket om er komplet urealistisk beløb som klubben skulle skylde. Beløb som vil kræve at spillerne ikke fik løn i flere år.

I forhold til forhandlingene med kaptajnerne så blev de jo lige netop droppet da der ikke var nok at vinde. Man prøver dog stadig at komme af med fdj.
Ok, så du tror på medierne når de siger at forhandlingerne er blevet droppet, men du tror ikke på medierne når de omtaler hvorfor forhandlingerne startede? Men du har ret, vi kan ikke diskutere, fordi vi diskuterer ud fra to forskellige grundlag. Du tager udgangspunkt i Capology, som jeg ingen kredit giver, mens jeg forholder mig til medier og Barca gurus på twitter. Det er rigtigt, at fra dit udgangspunkt, så giver 50 mio ikke mening, men hvor meget tror du at deres løn var på under Barto? Piques var over 20 mio netto under Valverde. For mig giver det helt god mening. Jeg er overbevist 100% om at Pique især, også Busi og Alba har hevet en fed løn hjem i rigtig, rigtig mange år, totalt udenfor markedspris. Jeg bygger det på hvad jeg har læst i årenes løb. Selvfølgelig var det under højkonjunktur, men det ændrer ikke på at VVD ikke engang har tjent 10 mio netto. Det er uhørt og ikke barca værdigt. Messi rendte selvfølgelig også rundt og tjente 50-70 mio netto, også uhørt, men han gav Barca meget økonomisk også. Jeg siger ikke man skal svine Alba og Busi til, men Pique har eddersparkme også gjort meget skade i klubben, ikke på banen, men udenfor.
Kom nu med nogle kilder. Du kan benægte Capology alt det du vil men jeg kan umuligt forholde mig til “medier og Barca gurus på twitter”.

Piques højeste løn var forresten 25 mio brutto. Resten er rygter fra canut.
Canut? Canut meldte om den løn sidste år, jeg taler fra Valverde tiden. Selvfølgelig blev det rygte også skudt ned, det var det pure opspind efter at Pique allerede havde lavet en deferring. Jeg er med på at sidste år tjente Pique 5 m netto, enig, men ikke i år, og heller ikke forrige år. Hvorfor skal jeg komme med kilder? Det kan jo være ligemeget, du tror på dine, jeg tror på mine, i sidste ende er kontrakter fortrolige, og vi ved faktisk ikke hvad de tjener. Jeg giver bare ikke kredit til mange af de der sider med weekly wage eller annual salary. De giver alle sammen forskellige tal mht. Barca spillere.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi du har travlt med at skyde mine ned og spørge til hvordan jeg kan tro på dem. Hvad er pointen med at gå ind i diskussion når du ikke bringer modargumenter?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 10:10 pm
Fordi du har travlt med at skyde mine ned og spørge til hvordan jeg kan tro på dem. Hvad er pointen med at gå ind i diskussion når du ikke bringer modargumenter?
Du har jo allerede undermineret at jeg har det fra medier og fra journalister fra barca siden. Hvad mere kan jeg sige? Du ved jo godt hvad jeg taler om med lønningerne, for du er også på twitter, og du dømte artiklerne om de 102 mio som værende fake. Det giver ingen mening at genforhandle en kontrakt på 5 m netto, ingen, som i ingen. Som sagt ud fra dit udgangspunkt siger du fake, men jeg siger det modsatte. Jeg lægger også to og to sammen i forhold til Barto og lønningerne. Det er lidt naivt at tro at Pique ikke har været over minimum 25 m brutto, når han nærmest har ligget i det leje netto tidligere, og når vi kender til hans magt i klubben og de andre lønninger spillerne havde.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Kontrakter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 29, 2022 9:52 pm
Principielt mener jeg aldrig at en ny spiller skal have i nærheden af hvad klubbens legender tjener. Det er ikke spillere der er blevet udråbt til noget som helst - det er spillere der har leveret og fortjent det de har.

Derfor synes jeg det er flovt at komme til en klub hvor man intet har vist og glædeligt tage imod en løn man ikke fortjener. Jeg synes så det bliver ekstra vammelt når denne spiller faktisk har tilbud hvor man kan skifte klub og få samme løn. Men nægter fordi man elsker klubben og alligevel fortsætter med at hæve sin løn uden at gå i dialog om denne.

Og tro mig. Jeg ville have præcist det samme syn på sagen hvis det var tilfældet med pique, bussi og Alba.
Det er dig, altså DIG, som synes at FdJ ikke leverer. Alle herinde har for længst forstået din pointe - du kan ikke lide FdJ. Der er dog mange Barca fans der er glade for ham. Og Xavi siger ikke blot at han er "tilfreds", men siger at han elsker FdJ's præstationer. Xavi er også ked af, at FdJ måske forlader klubben, fordi de pengemalkende "legender" bare sidder på badeferie i Barcelona og ikke ønsker lønnedgang.

Forstår simpelthen ikke at man kan bruge Barca klubben som en badeferie, fordi man præsterede godt en gang i FORTIDEN? Jeg er fløjtende ligeglad med at Busquets, Pique og Alba var super gode i fortiden. Jeg har fokus på nutiden og fremtiden. Situationen er nu, at de langt fra fortjener deres løn. Altså langt, langt fra. Og de gør simpelthen INTET for at hjælpe deres såkaldte "barndomsklub". Og når man så har 7 mærkater på ryggen, som fx "klubbens dreng" osv., så er det altså bare dødhamrende flovt! Mild sagt.

Jeg nægter simpelthen at tage en diskussion om FdJ's præstationer med dig igen, da vi har kørt den over flere omgange. Jeg udviser respekt for din holdning, selvom jeg aldrig vil forstå den.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster