23 - Jules Koundé

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1769
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Barca80 »

!Option skrev:
lør jul 30, 2022 3:15 pm
Jeg kunne sagtens se 3-4-3 blive prøvet af. Er dog ikke sikker på Raphinha dur som wingback i den opstilling.

Til gengæld er jeg dog helt sikker på at Bussi IKKE dur i den opstilling. Det er han simpelthen ikke dynamisk nok til, så de kunne blive Kessie, de Jong eller Gavi sammen med Pedri eller hvordan man nu ellers blander kortene.

Spændende bliver det med de nye tilføjelser, der giver et kæmpe råderum ifht. opstilling og indstilling til de enkelte kampe.
En ting er, hvad der står på papiret, en anden ting er hvordan formationen udspiller sig i praksis. Barcelona formation plejer at være flydende, hvor spillerne flytter sig meget rundt på pladser.

Den her er måske mere realistisk. Nogle bemærkninger hertil:

* FdJ spiller som en libero, hvor hans job er at spille bolden op fra de bagerste rækker. Det har han trods alt prøvet flere gange under preseason. Han har to stærke CB ved sin side, som kompenserer for FdJ's spil opad banen.

* Dembele spiller noget som minder om venstre wing, men samtidig hjælper til i defensiven. Koundé som højre-CB, kan godt kompensere for at Dembele er så langt fremme på banen. Det har Koundé speeden og styrken til. Det samme kan man sige om Alba, som spiller om noget der minder om venstre wing eller ultra offensiv VB. Araujo kan kompensere for Alba.

* Fati spiller venstre wing, men trækker sig ofte ind og spiller centerforward sammen med Lewandowski.

Billede

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Magnus Frost »

Det lyder sgu som en god plan, tænker også den vil fungere med AC, Garcia eller Piqué i stedet for Frenkie, de kan jo også alle tre spille den op nedefra ( lige så vel som Koundé kan)

Kessie i stedet for Busquest kunne nok også fungere !

Og Pedri er faktisk også så god defensivt at nu vi har alle de mamge kvalitets angribere kunne man også bruge ham sammen med Kessie eller Gavi ( nok bedst med Kessie) !og så have enten Ansu eller Ferran som 10er
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Jules Koundé

Indlæg af Hutlihut »

Spændende opstillinger. Jeg tror dog at man vælger et tremandsangreb, hvor at raphinha og Dembélé kan veksle lidt mellem hvem der er wingback og angriber. Vil også gøre vores spil meget uforudsigeligt. Hvis Frenkie bliver, bliver det nok ham og AC der skal deles om den plads i midten af forsvaret. Giver også god mening i forhold til de kampe i preseason, samt at de begge er gode til at føre bolden op. Tror at busi desværre kommer til at tage den ene plads på midten, og så nok Kessie når vi møder de store hold, så man kan få noget fysik ind på midten. Spændende ser det dog ud. Tror vi går en stor sæson i møde :grin:

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af PuyolErGud »

Skiftet ud af Frankrigs kamp efter 22 minutter med en skade... Forhåbentlig ikke så alvorligt. Hader de her pauser

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Piquénbauer »

Har lige skrevet det i en anden tråd. Rygtet siger en muskelskade. Perfekt lige op til den mest sindssyge måned jeg kan huske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Piquénbauer »

4-5 uger ude.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør sep 24, 2022 11:22 am
4-5 uger ude.
Er det seneste melding? Officielt? For satan mand :sad: :mad:

Bellerin mod Inter og Real :roll:

Hvis Araujo også er ude, kan man ikke smide ham derud. Det ender med Pique mod Inter….

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Piquénbauer »

Araujo er også ude en måned. Det bliver årets vigtigste måned uden vores bedste forsvarsspillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af PuyolErGud »

Vi er selvfølgelig langt bedre stillet i år end sidste år, da Erik og AC kan spille, men det er bare typisk at mangle de to mest alsidige af dem til den måned... Og så kommer VM nærmest lige efter, så de kommer vel knap i kamp inden...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Kvoller »



Jeg vidste sgu ikke vi havde fået Alex Song tilbage!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
man nov 14, 2022 10:19 pm


Jeg vidste sgu ikke vi havde fået Alex Song tilbage!
Det var det vi snakkede om med mode. Den der dinosaur er da ellers lidt cool? :lol: :lol:
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Kvoller »

Isageren skrev:
man nov 14, 2022 10:22 pm
Kvoller skrev:
man nov 14, 2022 10:19 pm


Jeg vidste sgu ikke vi havde fået Alex Song tilbage!
Det var det vi snakkede om med mode. Den der dinosaur er da ellers lidt cool? :lol: :lol:
Lige præcis, det var derfor jeg tænkte du/I ville sætte pris på billedet :lol: og dinosauren, jeg tænker om det måske er hans taske??

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
man nov 14, 2022 10:33 pm
Isageren skrev:
man nov 14, 2022 10:22 pm
Kvoller skrev:
man nov 14, 2022 10:19 pm


Jeg vidste sgu ikke vi havde fået Alex Song tilbage!
Det var det vi snakkede om med mode. Den der dinosaur er da ellers lidt cool? :lol: :lol:
Lige præcis, det var derfor jeg tænkte du/I ville sætte pris på billedet :lol: og dinosauren, jeg tænker om det måske er hans taske??
Haha, jeg troede dælme at dinosauren var en del af jakken. Jeg går ud fra, at han er set som en tjekket fyr. Når man ser franskmændene møde ind til campen ligner de i hvert fald nogle selvsikre fyre.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 23 - Jules Koundé

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
ons nov 09, 2022 3:22 am
Det der er fandme cool!

Den med Dinoen….aaaah, selv min søn springer efterhånden forbi dem i BR bladet.. :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster