11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Michman »

Billede

Nå så har Barca købt Raphinha. Så her er hans tråd. Han er 25 år gammel og har spillet i Leeds siden 2020. Det er blevet til 65 kampe og 17 mål.
For hans landshold (Brasilien) har han spillet 9 kampe og scoret 3 mål.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Magnus Frost »

Michman skrev:
ons jul 13, 2022 1:52 pm
Billede

Nå så har Barca købt Raphinha. Så her er hans tråd. Han er 25 år gammel og har spillet i Leeds siden 2020. Det er blevet til 65 kampe og 17 mål.
For hans landshold (Brasilien) har han spillet 9 kampe og scoret 3 mål.
Spændende!
Jeg ku forestille mig han bliver et kæmpeflop og at han bliver helt genial.

Håber sgu på det sidste :glad:

Hvad tror i hans stats bliver i første sæson ?

Jeg gætter på 8 mål og 8 assists
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af EasyBuddhist »

En kærkommen lejlighed til at genlæse dette lækre interview med Raphinha

https://www.theplayerstribune.com/posts ... gue-soccer
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Barca80 »

Magnus Frost skrev:
ons jul 13, 2022 2:25 pm
Hvad tror i hans stats bliver i første sæson ?
Hvad jeg tror
Jeg tror han bliver en slags "Malcolm". Altså ham brasilianeren som havde en fantastisk sæson i 2018 i Bordeaux med 12 mål i Ligue-1, hvorefter Barcelona slog til med hele 42 mio. euro.

Malcolm var også hypet og rygtet til et par storklubber i sin tid. Men ligesom Raphinha havde han kun haft en enkelt god sæson for et mindre hold.

Ja, så kan det godt være at andre vælger at sige "Malcolm og Raphinha kan slet ikke sammenlignes, pga. bla bla bla" osv., men det er så bare min opfattelse og fornemmelse. Fair nok, hvis man har en anden holdning.

Jeg tror Raphinha kommer til at sidde langt største del af sæsonen på bænken, især fordi han skal kæmpe imod angribere som Ansu Fati, Ferran Torres, Dembele m.m. Efter 1-2 sæsoner i Barcelona, tror jeg at han bliver solgt til en russisk eller fransk klub, lidt ligesom Malcolm. Tror ikke Barcelona får nærheden af, hvad de har givet for ham om et par sæsoner. Til den tid vil den fis ligesom været slået og Raphinha (den 7. dyreste i Barcelonas historie) vil dermed være et overstået kapitel.

Hvad jeg håber
Jeg håber EDDERBUKME at jeg tager fuldstændig fejl. Alt den kritik jeg har skrevet indtil nu, vil jeg gerne æde råt, hvis han overrasker og (mod forventning) får en stamplads!! For det vil godt nok være smerteligt at se, at endnu en spiller flopper for så stort beløb.

Jeg skriver lige igen, for at understrege: JEG HÅBER VIRKELIG JEG TAGER FEJL OG RAPHINHA BLIVER FANTASTISK!!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af A$AP »

:lol:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af EasyBuddhist »

Malcolm var også hypet og rygtet til et par storklubber i sin tid. Men ligesom Raphinha havde han kun haft en enkelt god sæson for et mindre hold.
Den har jeg altså meget svær ved at forstå. Raphinha har spillet i Brasilien, Portugal, Frankrig og England. Han har skiftet klub nærmest hvert år, indtil han kom til Leeds, hvor han spillede to(efter Leeds standard) super sæsoner i PL og én i Championship. To rigtig gode sæsoner i Portugal og en god i Frankrig. Hvordan vil du sammenligne de stats med det, som Malcom leverede i Bordeaux? Sporting betalte 7 mio euro, da hentede ham og de solgte ham for 20, samme beløb som Leeds hentede ham for og han er altså blevet handlet for omkring 50 mio euro inden Barca.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Piquénbauer »

Han var med i hhv 15 og 14 mål i sine to sæsoner i PL (mål+assists). Og det for et hold som Leeds.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af DrGink »

Piquénbauer skrev:
lør jul 16, 2022 11:02 am
Han var med i hhv 15 og 14 mål i sine to sæsoner i PL (mål+assists). Og det for et hold som Leeds.
Jeg har det lidt blandet med sådan en statistik. På det ene side er det imponerende i forhold til at Leeds var en midt/bundklub. Omvendt blev han helt sikkert sat mere i scene (og har dermed fået/taget flere chancer) end han kommer til i Barca.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Antimadridista »

DrGink skrev:
søn jul 17, 2022 2:43 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 16, 2022 11:02 am
Han var med i hhv 15 og 14 mål i sine to sæsoner i PL (mål+assists). Og det for et hold som Leeds.
Jeg har det lidt blandet med sådan en statistik. På det ene side er det imponerende i forhold til at Leeds var en midt/bundklub. Omvendt blev han helt sikkert sat mere i scene (og har dermed fået/taget flere chancer) end han kommer til i Barca.
Du tror ikke derimod at han i Barca vil komme frem til endnu mere, qua de flere farlige angreb holdet vil orkestrere og den øgede boldbesiddelse!

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
søn jul 17, 2022 3:04 pm
DrGink skrev:
søn jul 17, 2022 2:43 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 16, 2022 11:02 am
Han var med i hhv 15 og 14 mål i sine to sæsoner i PL (mål+assists). Og det for et hold som Leeds.
Jeg har det lidt blandet med sådan en statistik. På det ene side er det imponerende i forhold til at Leeds var en midt/bundklub. Omvendt blev han helt sikkert sat mere i scene (og har dermed fået/taget flere chancer) end han kommer til i Barca.
Du tror ikke derimod at han i Barca vil komme frem til endnu mere, qua de flere farlige angreb holdet vil orkestrere og den øgede boldbesiddelse!
Det kan godt være. Det kan også være han vil få bolden mindre. Det skal da heller ikke holdes imod manden.
Jeg er dybest set ligeglad om han har sidste, næstsidste eller tredjesidste fod på bolden - bare der bliver scoret. Men det er kun det første og det andet der bidrager til "hans" statistik. Man kan også spille godt uden at have mange goals og assists.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Antimadridista »

DrGink skrev:
søn jul 17, 2022 4:15 pm
Antimadridista skrev:
søn jul 17, 2022 3:04 pm
DrGink skrev:
søn jul 17, 2022 2:43 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 16, 2022 11:02 am
Han var med i hhv 15 og 14 mål i sine to sæsoner i PL (mål+assists). Og det for et hold som Leeds.
Jeg har det lidt blandet med sådan en statistik. På det ene side er det imponerende i forhold til at Leeds var en midt/bundklub. Omvendt blev han helt sikkert sat mere i scene (og har dermed fået/taget flere chancer) end han kommer til i Barca.
Du tror ikke derimod at han i Barca vil komme frem til endnu mere, qua de flere farlige angreb holdet vil orkestrere og den øgede boldbesiddelse!
Det kan godt være. Det kan også være han vil få bolden mindre. Det skal da heller ikke holdes imod manden.
Jeg er dybest set ligeglad om han har sidste, næstsidste eller tredjesidste fod på bolden - bare der bliver scoret. Men det er kun det første og det andet der bidrager til "hans" statistik. Man kan også spille godt uden at have mange goals og assists.
Ja selvfølgelig kan man det, hvilket også bliver noteret ud fra andre statistikker, hvis det er tilfældet, samt selvfølgelig det blotte øje ;-)

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
lør jul 16, 2022 10:53 am
Den har jeg altså meget svær ved at forstå. Raphinha har spillet i Brasilien, Portugal, Frankrig og England. Han har skiftet klub nærmest hvert år, indtil han kom til Leeds, hvor han spillede to(efter Leeds standard) super sæsoner i PL og én i Championship. To rigtig gode sæsoner i Portugal og en god i Frankrig. Hvordan vil du sammenligne de stats med det, som Malcom leverede i Bordeaux? Sporting betalte 7 mio euro, da hentede ham og de solgte ham for 20, samme beløb som Leeds hentede ham for og han er altså blevet handlet for omkring 50 mio euro inden Barca.
Jeg håber jo du (og åbenbart en hel del andre herinde) får ret og jeg tager fejl! :thumbup:

Jeg sammenlignede Raphinha med Malcolm, fordi; (1) de begge er brasilianere og kommer fra samme fodboldkultur, (2) de spiller begge wing, (3) de begge kom fra en mindre klub, (4) de begge havde haft succes i en kort periode, (5) begge blev købt fra et voldsomt beløb. Derfor sammenlignede jeg dem, selvom jeg jo godt ved, at de ikke er 100% ens.

Sorry, men den der med "rigtige gode" sæsoner i Portugal og Frankrig kan jeg altså ikke helt genkende. Det blev til 9 mål i 41 kampe i Portugal og 8 mål i 36 kampe i Frankrig. Måske ikke dårligt, men heller ikke super godt.

Det er jo først i år (21/22) at han måske har "slået igennem". Og selv i år var 4 af hans 11 mål (i 36 kampe) på straffespark, så faktisk kun 7 mål i åbent spil. Igen, måske ikke dårligt, men heller ikke super godt.

Højner han så sit spil i Barcelona? Det må tiden vise. Det kan gå begge veje. Enten så føler han presset i en storklub og skrumper. Eller også udvikler han sig til det gode og går total bersærk. Forhåbentlig sidstnævnte :cool:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Kvoller »

Although most media outlets spoke of a fixed fee of €58m for Raphinha, the truth is that Barça only paid €48m for the Brazilian with €12m in potential add-ons, which by the way, are not easy to achieve. [marca] #fcblive 🇧🇷

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster