15 - Andreas Christensen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
tors mar 23, 2023 10:01 pm
AC skadet i kampen mod Finland... :sørgelig:
Traditionen med skader en gang om måneden skal overholdes ;-)
MDCCCXCIX

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af thomas »

Jeg hader landskampe. De er uinteressante sportsligt fordi holdene lige mødes nogle dage inden kampe, de ødelægger rytmer for klubholdene, og den uchamerende nationalisme bliver lige pludselig det, der tager over. Og så bliver en af vores vigtigste spillere skadet :sørgelig:

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Madameskrald »

thomas skrev:
fre mar 24, 2023 11:43 am
Jeg hader landskampe. De er uinteressante sportsligt fordi holdene lige mødes nogle dage inden kampe, de ødelægger rytmer for klubholdene, og den uchamerende nationalisme bliver lige pludselig det, der tager over. Og så bliver en af vores vigtigste spillere skadet :sørgelig:
Så blev det ufrivillig restistution til AC... det kommer helt af sig selv, når man ikke doserer spillerne fornuftigt.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Mésqueunclub »

Lige for at sige noget andet. Transfermarket kom ud i går med nye værdier for LaLiga, og undrer mig over at AC ikke har fået en opgradering, sådan som han har spillet siden sin ankomst. 🤔

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er helt utroligt, så roligt forsvaret er med AC på banen, kontra, når han ikke er det. Læg mærke til, hvordan han næsten altid positionerer sig, således modstanderen ikke engang gider starte et pres, fordi de ved, han spiller den ud, før de når bare i nærheden af ham. Imø er hans positionering hans allerstørste force og det gælder både i det opbyggende, når man presser højt og når man forsvarer. Han tager simpelthen brodden af modstanderen og det er uanset om, man kontrollerer bolden eller ej. Klasse, ganske enkelt.

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 30, 2023 11:49 am
Det er helt utroligt, så roligt forsvaret er med AC på banen, kontra, når han ikke er det. Læg mærke til, hvordan han næsten altid positionerer sig, således modstanderen ikke engang gider starte et pres, fordi de ved, han spiller den ud, før de når bare i nærheden af ham. Imø er hans positionering hans allerstørste force og det gælder både i det opbyggende, når man presser højt og når man forsvarer. Han tager simpelthen brodden af modstanderen og det er uanset om, man kontrollerer bolden eller ej. Klasse, ganske enkelt.

Tja nu var det også lidt på en billig baggrund mod Betis. Men ja balancen mellem AC's positionering og speed har været fremragende. Og netop derfor han pt. står foran Kounde på pladsen ved siden Araujo.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Madameskrald »

Samtidig er der meget få i truppen, der kan matche hans ro på bolden og pasningssikkerhed... Det giver ro til hele forsvaret og opstillet = enormt vigtigt i Barca og specielt i en trup, der til tider er lidt shaky på den front!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Ialocin »

EasyBuddhist skrev:
man jun 26, 2023 5:48 pm
Umiddelbart også mit bedste bud, hvis set skal være en fra truppen. Eric Garcia har slet ikke niveauet. AC vil dog blive savnet i forsvaret, men der står vi stærkere med Kounde og Martinez, der kan spiller ved siden af Araujo.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Filten »

Ialocin skrev:
man jun 26, 2023 7:21 pm
EasyBuddhist skrev:
man jun 26, 2023 5:48 pm
Umiddelbart også mit bedste bud, hvis set skal være en fra truppen. Eric Garcia har slet ikke niveauet. AC vil dog blive savnet i forsvaret, men der står vi stærkere med Kounde og Martinez, der kan spiller ved siden af Araujo.
Så du synes Kounde og martinez vil gøre det bedre end ac i forsvaret eller hvordan skal det forstås? For det er jeg ikke overbevist om
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Ialocin »

Filten skrev:
man jun 26, 2023 7:34 pm
Ialocin skrev:
man jun 26, 2023 7:21 pm
EasyBuddhist skrev:
man jun 26, 2023 5:48 pm
Umiddelbart også mit bedste bud, hvis set skal være en fra truppen. Eric Garcia har slet ikke niveauet. AC vil dog blive savnet i forsvaret, men der står vi stærkere med Kounde og Martinez, der kan spiller ved siden af Araujo.
Så du synes Kounde og martinez vil gøre det bedre end ac i forsvaret eller hvordan skal det forstås? For det er jeg ikke overbevist om
Jeg kan godt læse, at jeg formulerede mig lidt uklart. Jeg mener, at vi har en langt bedre bredde i midterforsvaret, end vi har på den defensive midt. Eric Garcia som pivot er jeg ikke begejstret for. Han er simpelthen for dårlig. Frenkie bevæger sig for meget væk fra positionen til at spille den alene, og Nico tror jeg ikke på endnu. Han har trods alt været meget skadet i sidste sæson.

Men jeg har da også min tvivl om AC, da han ikke har spillet pladsen særlig meget i sin karriere. Han er dejlig rolig på bolden generelt, men er han også det, når han modtager bolden med en mand i ryggen ?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af EasyBuddhist »

Ialocin skrev:
man jun 26, 2023 7:43 pm
Filten skrev:
man jun 26, 2023 7:34 pm
Ialocin skrev:
man jun 26, 2023 7:21 pm
EasyBuddhist skrev:
man jun 26, 2023 5:48 pm
Umiddelbart også mit bedste bud, hvis set skal være en fra truppen. Eric Garcia har slet ikke niveauet. AC vil dog blive savnet i forsvaret, men der står vi stærkere med Kounde og Martinez, der kan spiller ved siden af Araujo.
Så du synes Kounde og martinez vil gøre det bedre end ac i forsvaret eller hvordan skal det forstås? For det er jeg ikke overbevist om
Jeg kan godt læse, at jeg formulerede mig lidt uklart. Jeg mener, at vi har en langt bedre bredde i midterforsvaret, end vi har på den defensive midt. Eric Garcia som pivot er jeg ikke begejstret for. Han er simpelthen for dårlig. Frenkie bevæger sig for meget væk fra positionen til at spille den alene, og Nico tror jeg ikke på endnu. Han har trods alt været meget skadet i sidste sæson.

Men jeg har da også min tvivl om AC, da han ikke har spillet pladsen særlig meget i sin karriere. Han er dejlig rolig på bolden generelt, men er han også det, når han modtager bolden med en mand i ryggen ?
Hvis man får en RB, så vil det være nemmere at undvære AC i forsvarskæden.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Ialocin »

Ja det er klart. Så kan Kounde rykke ind i midterforsvaret. Men har nu en vis tiltro til Inigo Martinez, der burde være et step op ift. Alonso og Kounde. Han er også venstrebenet og fin I pasningsspillet.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af emo »

Mon vi ser AC mere og mere som en DMC i næste sæson, nu hvor vores centrale forsvar er så stærkt som det er og det kniber med at finde en ordenlig DMC erstatning. Tænker ikke som fast mand, men en der kan assistere, for han kan spille den position og faktisk ret godt.
Allez...

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15 - Andreas Christensen

Indlæg af Drake »

emo skrev:
ons jul 05, 2023 11:44 am
Mon vi ser AC mere og mere som en DMC i næste sæson, nu hvor vores centrale forsvar er så stærkt som det er og det kniber med at finde en ordenlig DMC erstatning. Tænker ikke som fast mand, men en der kan assistere, for han kan spille den position og faktisk ret godt.
Jeg tror det kommer an på, og vi får en naturlig HB ind, ellers skal Kounde dække HB største del af kampene. Men vi har selvfølgelig Martines der kan spille med Ronald i forsvaret, men så skal Alonso og Erik så være direkte backup, og det bliver for ustabilt.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster