15 - Andreas Christensen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

15 - Andreas Christensen

Indlæg af Drake »

Velkommen til vores nye dansker AC, bliver spænende at se ham i en Barca trøje, og hvordan han klare sig :glad:
Umiddelbart passer han perfekt ind ift hans kvaliteter, men han kommer nok ikke til at være en fast starter, men mere en rotationsspiller, hvis vi fx køber Kounde.

Billede

Date of birth: Apr 10, 1996
Place of birth: Lillerød Denmark
Age: 26 Height: 1,88 m
Citizenship: Denmark
Position: Defender - Centre-Back
Foot: right
Player agent: KIN Partners
Current club: FC Barcelona

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Hutlihut »

Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Hristo »

Bliver spændende at se ham i Barcelona!
Spillemæssigt er han jo ret perfekt. Om han kan blive fast starter afhænger nok af om han kan løfte sit spil et niveau hjulpet på vej af at han største styrker forhåbentlig kommer endnu bedre til sin ret end i Chelsea.
Worst case har vi en dygtig rotationsspiller som både har vundet CHL og spillet med frem til semifinale ved EM. Det skal man heller ikke kimse af.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Magnus Frost »

Hutlihut skrev:
man jul 04, 2022 5:42 pm
Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg

Tror jeg også og fordi han er en god mellemting mellem Araujo og Garcia tror jeg han vil gøre de to bedre!

Han kan dække af for de fejl Garcia en gang imellem kommer til og gøre sig spilbar for Araujo så opspillet fra bagerste kæde bliver bedre ( og den offensive del tror jeg han kommer til at være væsentligt bedre til i Barca end i Chelsea, både pga. Vores spillestil og fordi jeg tror Xavis coaching kommer til at udvikle ham)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Drake »

Hutlihut skrev:
man jul 04, 2022 5:42 pm
Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg
Ja det kunne type på at Xavi vil spille med 3 i bagkæden.

Men det håber jeg virkelig ikke, det er jeg ikke fan af! Hvis det bliver med kun 2 på midten som Conte spiller med Spurs, så skal de 2 være meget løbestærke og gode defensivt, også går det ud over Pedri og Gavi. Hvis det bliver med 3 på midten, og to angriber, så spiller vi uden angribere, og skal vente på bredde til backes kommer frem, og det synes jeg ødelægger dynamikken i spillet.
Men bare i det hele taget, så kommer man automatisk til at spille med 5 i bagkæden når modstanderen har bolden og presser, og det er for defensivt til min smag! men også at vi ikke har en venstre benet til den vestre CB, det vil også skævvride opspillet osv.

Ikke fan!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Madameskrald »

Hutlihut skrev:
man jul 04, 2022 5:42 pm
Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg
Jeg har set 343 nævnt nogle ganger herinde - hvorfor er det I tænker det?

Personligt syntes jeg slet ikke, at man har truppen til det - selvom det selvfølgelig hjælper med AC og Kessie.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Magnus Frost »

Madameskrald skrev:
tirs jul 05, 2022 7:06 am
Hutlihut skrev:
man jul 04, 2022 5:42 pm
Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg
Jeg har set 343 nævnt nogle ganger herinde - hvorfor er det I tænker det?

Personligt syntes jeg slet ikke, at man har truppen til det - selvom det selvfølgelig hjælper med AC og Kessie.

Jeg tænker det fordi jeg godt kan lide positivt possesion spil. Man kan selvfølgelig spille den formation mega defensivt, men sådan ser jeg slet ikke Xavi spille. Og så synes jeg bare barca spillerne passer så godt til det. Vi har lige nu 0 backer der spiller rigtig godt defensivt ! Som jeg nævnte tidligere tror jeg også både Araujo og Garcia ville blive bedre i sådan et system med enten Piqué eller AC i midten. Så ku vi ha Kessie og Frenkie som de to defensive kræfter og med frihed til at Frenkie kan tage raids op igennem banen. Pedri og Gavi som de offensive midtbane spillere, Ansu på den ene kant, Dembélé på den anden og Lewandowski som 9’er. Det ku sgu blive godt!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Barca80 »

Barcelona ser i hvert fald ud til at være meget glad for AC. Fra klubbens officielle hjemmeside:
- På landsholdsholdet har Christensen gjort sig bemærket for Danmark. Som en af lederne på holdet har midterforsvareren været fast mand på det danske landshold i de seneste år. Særligt relevant under EM 2020 (i 2021 red.), hvor holdet ledet af Kasper Hjulmand nåede frem til semifinalerne, hvor de endte med at blive slået ud af England.

- Hans store præstationer og professionalisme på banen har ført ham til at spille med i store opgør i eksempelvis Championsl League, Europa League og VM for klubhold-finaler

- De endte alle med 'blå' sejre. Derfor er det en spiller, der har bevist sig

- Han er en meget teknisk spiller, som bidrager med mange løsninger i den opbyggende fase af spillet for sine hold. Kort og godt er han en spiller, der er ideel for Barcas spillestil

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af A$AP »

Han er i hvert fald en opgradering i forhold til Garcia. Lidt samme stil, men han er heldigvis lidt større og hurtigere. Det er altid noget.

Arthuro
Indlæg: 1
Tilmeldt: man aug 16, 2021 10:08 am
Blevet takket: 1 gang

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Arthuro »

Magnus Frost skrev:
tirs jul 05, 2022 10:20 am
Madameskrald skrev:
tirs jul 05, 2022 7:06 am
Hutlihut skrev:
man jul 04, 2022 5:42 pm
Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg
Jeg har set 343 nævnt nogle ganger herinde - hvorfor er det I tænker det?

Personligt syntes jeg slet ikke, at man har truppen til det - selvom det selvfølgelig hjælper med AC og Kessie.

Jeg tænker det fordi jeg godt kan lide positivt possesion spil. Man kan selvfølgelig spille den formation mega defensivt, men sådan ser jeg slet ikke Xavi spille. Og så synes jeg bare barca spillerne passer så godt til det. Vi har lige nu 0 backer der spiller rigtig godt defensivt ! Som jeg nævnte tidligere tror jeg også både Araujo og Garcia ville blive bedre i sådan et system med enten Piqué eller AC i midten. Så ku vi ha Kessie og Frenkie som de to defensive kræfter og med frihed til at Frenkie kan tage raids op igennem banen. Pedri og Gavi som de offensive midtbane spillere, Ansu på den ene kant, Dembélé på den anden og Lewandowski som 9’er. Det ku sgu blive godt!
Den er hammergo' den opstilling der, men xavi får næppe lov at stille med 12 på banen...

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af SantJordi »

Magnus Frost skrev:
tirs jul 05, 2022 10:20 am
Madameskrald skrev:
tirs jul 05, 2022 7:06 am
Hutlihut skrev:
man jul 04, 2022 5:42 pm
Tror Xavi planlægger at spille med tre bagerst, og der vil han være fast starter i midten tror jeg
Jeg har set 343 nævnt nogle ganger herinde - hvorfor er det I tænker det?

Personligt syntes jeg slet ikke, at man har truppen til det - selvom det selvfølgelig hjælper med AC og Kessie.

Jeg tænker det fordi jeg godt kan lide positivt possesion spil. Man kan selvfølgelig spille den formation mega defensivt, men sådan ser jeg slet ikke Xavi spille. Og så synes jeg bare barca spillerne passer så godt til det. Vi har lige nu 0 backer der spiller rigtig godt defensivt ! Som jeg nævnte tidligere tror jeg også både Araujo og Garcia ville blive bedre i sådan et system med enten Piqué eller AC i midten. Så ku vi ha Kessie og Frenkie som de to defensive kræfter og med frihed til at Frenkie kan tage raids op igennem banen. Pedri og Gavi som de offensive midtbane spillere, Ansu på den ene kant, Dembélé på den anden og Lewandowski som 9’er. Det ku sgu blive godt!
Hvem skal forestå det brede forsvarspil? Er det Ansu og Démbele?

Jeg ville med nuværende trup faktisk spille en lidt atypisk 4-4-2.
  • Standard 4-back kæde med offensive backs
  • Double pivot som kan hjælpe med at dække for backen og med frihed til at roame. De Jong/Kessié/Nico
  • To brede playmakers/interiors med stor kreativ frihed til at indgå i spiller. Som Iniesta i sin tid på venstre wing. Gavi/Pedri/Torre/Puig
  • To dynamiske angribere, som skal løbe dybt og bredt på skift. Ansu Fati / Ferran / Aubameyang / Memphis

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af DeanCassady »

Ender Xavi med at foretrække en trebacks-kæde, ville det give god mening at hente Raphinha, der om nogen har et defensivt output. Dembélé og Ansu virker umiddelbart som en udisciplineret duo at skulle trækkes med.
Robert Zimmerman

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Hutlihut »

Jeg tror faktisk at Dembélé er tiltænkt rollen som højre wingback, og self Alba til den venstre. Mindes også at han spillede pladsen flere gange omkring årsskiftet. Med hans hurtighed og mange assist kan jeg godt se idéen i det. Vi er vel egentlig kun sat i forbindelse med Azpi, og han har i chelsea mest spillet nede I tremandsforsvaret og ikke så meget på selve højrebacken, i ihvertfald den netop afsluttede sæson. Derudover har vi Dest til pladsen der også har sin force i at angribe og derfor også er bedre på en wingback. Pedri tror jeg også kunne ryge på venstrekanten i denne opstilling, lidt ligesom Iniesta som en bruger nævner, og så kører man med busi, Kessie, fdj, Nico og gavi på midtbanepladserne. Gavi vil også kunne komme op på en kant, som man også så det flere gange i sæsonen. Tror det kan blive rigtig godt

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af Magnus Frost »

Arthuro der er vel kun 10 markspillere i mit forslag?

Det bredde og smalle forsvars spil er jo så primært AC, Garcia, Araujo, Kessie og Frenkie der skulle stå for ( men med de kvaliteter Pedri og Gavi har defensivt ville de selvfølgelig have mulighed for at støtte op når det er nødvendigt) men ja det er et offensivt fokus og mod enkelte hold ville vi måske blive nødt til at have en 4-4-2 opstilling.

Jeg er helt enig i at Ansu enig ikke er så god defensivt, men synes Dembélé på et halvt år under Xavi er blevet mere end 300 % bedre defensivt end tidligere ( grænsende til helt almindeligt anstændigt ok)

Og ja både Alba og Gavi ku selvfølgelig også bruges som wingbacks ( Alba er det vel et eller andet sted allerede) hvis det sku være med begge de to på banen samtidig tænker jeg dog 3-5-2 mere end 3-4-3 Pedri som en fri rolle 10er gir i mine øjne også god mening! ( men ja hvad så med Dembélé han ka vel ikke rigtig bruges som center angriber kan han ?)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Andreas Christensen

Indlæg af SparetireDad »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster