6 - Gavi

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

6 - Gavi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Synes lige vi skulle have en tråd til et af vores unge midtbanetalenter.

Billede

Fulde navn: Pablo Martín Páez Gavira.
Fødselsdato: 5. August 2004.
Fødested: Los Palacios & Villafranca, Spanien.
Position: Midtbanespiller.
Højde: 1.73 m.

Senest rettet af FCBarcelonaChr man feb 06, 2023 11:19 am, rettet i alt 2 gange.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

Det bliver en laaaaaaaaaang tråd :grin:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 18, 2021 5:46 pm
Det bliver en laaaaaaaaaang tråd :grin:
Det satser vi på!🤞🏽

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af Paulinho15 »

Gavi Xavi
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af Kvoller »

Det er perfekt! Nu får han tid til at spille sig ind, som naturlig overtager for Busquets. Og så kan han endda suge en masse erfaring til sig, fra en af de absolut bedste på positionen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
ons aug 18, 2021 10:38 pm
Det er perfekt! Nu får han tid til at spille sig ind, som naturlig overtager for Busquets. Og så kan han endda suge en masse erfaring til sig, fra en af de absolut bedste på positionen.
Gavi har godt nok en noget anden profil end Busquets, men, jo. Jeg kunne godt se ham pivot, men der går nok et par år, inden han kan bestride den alene. Indtil da, må det være i en dobbelt konstellation og ellers ser jeg ham nok mere som 8'er her og nu. Men han er simpelthen bare en interessant spiller, der har utroligt mange forskellige facetter i sit spil. Der er både lidt Xavi, lidt Pirlo og en anelse Scholes 🙌
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af Drake »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 19, 2021 1:43 am
Kvoller skrev:
ons aug 18, 2021 10:38 pm
Det er perfekt! Nu får han tid til at spille sig ind, som naturlig overtager for Busquets. Og så kan han endda suge en masse erfaring til sig, fra en af de absolut bedste på positionen.
Gavi har godt nok en noget anden profil end Busquets, men, jo. Jeg kunne godt se ham pivot, men der går nok et par år, inden han kan bestride den alene. Indtil da, må det være i en dobbelt konstellation og ellers ser jeg ham nok mere som 8'er her og nu. Men han er simpelthen bare en interessant spiller, der har utroligt mange forskellige facetter i sit spil. Der er både lidt Xavi, lidt Pirlo og en anelse Scholes 🙌
Jeg tænker ikke at Gavi er tiltænkt rollen som DM, men mere den rolle som Xavi havde, hvilket jeg også håber, han har ikke rigtig fysikken til DM positionen.
Det er nok mere Nico er tiltænkt DM, som der også nævnes at han er lavet til at blive en pivot :smile:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af SpillerSomMESSI »

By the dawn's early light of La Masia.. we see Gavi.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

Drake skrev:
tors aug 19, 2021 9:20 am
EasyBuddhist skrev:
tors aug 19, 2021 1:43 am
Kvoller skrev:
ons aug 18, 2021 10:38 pm
Det er perfekt! Nu får han tid til at spille sig ind, som naturlig overtager for Busquets. Og så kan han endda suge en masse erfaring til sig, fra en af de absolut bedste på positionen.
Gavi har godt nok en noget anden profil end Busquets, men, jo. Jeg kunne godt se ham pivot, men der går nok et par år, inden han kan bestride den alene. Indtil da, må det være i en dobbelt konstellation og ellers ser jeg ham nok mere som 8'er her og nu. Men han er simpelthen bare en interessant spiller, der har utroligt mange forskellige facetter i sit spil. Der er både lidt Xavi, lidt Pirlo og en anelse Scholes 🙌
Jeg tænker ikke at Gavi er tiltænkt rollen som DM, men mere den rolle som Xavi havde, hvilket jeg også håber, han har ikke rigtig fysikken til DM positionen.
Det er nok mere Nico er tiltænkt DM, som der også nævnes at han er lavet til at blive en pivot :smile:
Jeg er nogenlunde enig, og så alligevel. Gavi har spillet 6'er en stor del af sin ungdoms karriere og han har tydelige egenskaber, der gør at han kan varetage den. Bl.a så har han nogle fighter egenskaber, som man ellers sjældent der i den alder og han er bestemt ikke hverken for fin eller bange for at kaste sig ned i tacklinger. Hans positionering er også helt i top, lige som hans arbejdsradius og løbepensum. Det er altså nogle af de allervigtigste egenskaber for en DM og jeg kunne sagtens forestille mig Gavi spille den dybdeliggende playmaker. Men ja, ellers så ser jeg ham også mest som 8'er lige nu.

Mht Nico, så er det jo lidt sjovt at han faktisk har spillet 8'er og 10'er er meget af hans ungdomskarriere og det gjorde han faktisk også de første 10-12 kampe, efter han blev rykket op på B-holdet. Det var først til sidst, hvor begge B-holdet´s normale 6'ere var ude med skader at han blev rykket derned igen. Jeg tænker at som duo, så vil Nico og Gavi supplere hinanden rigtig godt og om det så lige er med den ene eller den anden, der ligger forskudt, det må udviklingen vise.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af nosslo15 »

Men hvor vil i så have Pedri og de Jong? De er jo også begge meget alsidige.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af SpillerSomMESSI »

nosslo15 skrev:
tors aug 19, 2021 9:58 am
Men hvor vil i så have Pedri og de Jong? De er jo også begge meget alsidige.
De Jong som libero
------Nico--------
-Gavi-----Pedri-
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
tors aug 19, 2021 10:02 am
nosslo15 skrev:
tors aug 19, 2021 9:58 am
Men hvor vil i så have Pedri og de Jong? De er jo også begge meget alsidige.
De Jong som libero
------Nico--------
-Gavi-----Pedri-
Man kan også spille 4-3-1-2, men der ser jeg nu hverken Nico, Gavi, de Jong eller Pedri som oplagte til den forreste position. Til gengæld har man jo en solid backup til alle de tre nævnte positioner, da de alle fire er meget alsidige og med tiden vel kommer til at kunne dække hinandens positioner af.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af nosslo15 »

Næææh, hvor er jeg dog glad for, at flere og flere kan se de Jong som libero, for det betyder jo, at vi så kan spille 3-5-2 eller 3-4-3 alt efter modstander og kampbillede.

Men så igen, det bliver det jo nok næppe, når man medtænker, at 4-3-3 er det system, man træner på ungdomsårgangene og som sådan, er det system, som Barcas spillere føler sig bedst til rette i.

Eller ved du Easy, om de også træner andre systemer på La Masia?

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Pablo Martín Páez Gavira

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 19, 2021 10:10 am
SpillerSomMESSI skrev:
tors aug 19, 2021 10:02 am
nosslo15 skrev:
tors aug 19, 2021 9:58 am
Men hvor vil i så have Pedri og de Jong? De er jo også begge meget alsidige.
De Jong som libero
------Nico--------
-Gavi-----Pedri-
Man kan også spille 4-3-1-2, men der ser jeg nu hverken Nico, Gavi, de Jong eller Pedri som oplagte til den forreste position. Til gengæld har man jo en solid backup til alle de tre nævnte positioner, da de alle fire er meget alsidige og med tiden vel kommer til at kunne dække hinandens positioner af.
Her fisker du vist efter Puig?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster