8 - Pedri

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør aug 21, 2021 9:51 am
Ja pedri er bedre som cm og det er den rolle han spiller. Vi spiller som sagt slet ikke med en om. Hvis vi skulle gøre det så ville det kræve at vi gjorde op med den “sygdom” der har været omkring midten siden MSN (ingen kreativitet, ingen frihed) hvor man er bange for at tage chancer da det ender med problemer.

Og det kan godt være du ikke kan se det (eller vil se det) men pedri har præsteret bedre offensivt end puig har gjort. Han har spillet på et højere niveau og leveret bedre stats. Så kan det være du ikke bryder dig om ham som type og du er mere tiltrukket af en anden stil. Men pedri er bedre offensivt når han får muligheden for at folde sig ud.
At snakke statistik, når vi snakker Pedri og Puig, er ligesom at snakke æbler og Pærer. Puig er primært blevet brugt i en joker rolle og sidstnævnte har ikke spillet nok til at det giver mening.

Vi er som sagt uenige ang. den offensive position på midtbanen. Du vil gerne kalde den CM, jeg kalder den OM. Faktum er at Pedri spiller foran modstanderens felt, når Barca angriber, hvilket er den position, jeg gerne vil have Puig spiller.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Det gør hele vores midtbane? Er de Jong OM eller hængende angriber fordi han kommer i feltet? Vil du kalde dest og Alba wings fordi de spiller højt på fløjen?

Og ja selvfølgelig vil du ikke se på stats - det får jo din påstand om at pedri ikke er farlig til at falde til jorden. I sin sidste sæson for Las palmas leverede pedri 4 mål og 7 assists som 16 årig. Puig har aldrig leveret i nærheden af det på trods af at han var ældre og spillede på et lavere niveau.

Det her handler i lang højere grad om en forelskelse i en type end hvad der er bedst for holdet. Du vil se en specifik form for flair (kaldte du det ekvilibrisme?) som pedri ikke leverer men hvis vi spillede med en OM så ville pedri qua alt det han bringer være den oplagte spiller. Her er det oplagt at se på den rolle han feks spillede under EM. Det er den vi mangler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af ladislau »

Det er jo bare spekulation. Vi får jo ikke lov at se Puig.

De få minutter han har fået her og der, har i min optik været overvejende gode.
Vi kan diskutere ham i evigheder, men postulaterne klinger hurtigt hult.
Synes det vanvittigt vi ikke får lov, at se hvad talentet kan bære.

Gonzo
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre sep 25, 2020 12:42 am
Blevet takket: 6 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Gonzo »

Piquénbauer skrev:
lør aug 21, 2021 10:47 am
Det her handler i lang højere grad om en forelskelse i en type end hvad der er bedst for holdet.
Det samme kan vidst siges om din besættelse af evige elendige Sergi Roberto :D
Senest rettet af Gonzo lør aug 21, 2021 11:19 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er det vanvittigt når vi ikke spiller med en rolle der passer til ham? Den rolle som pedri spiller nu kan puig ikke spille. Han har slet ikke roen til det.

Og ja omkring OM så er det selvfølgelig spekulationer men jeg kan stadig ikke se hvorfor man skulle smide pedri på bænken og give puig tiden som OM.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Gonzo skrev:
lør aug 21, 2021 11:17 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 21, 2021 10:47 am
Det her handler i lang højere grad om en forelskelse i en type end hvad der er bedst for holdet.
Det samme kan vidst siges om din besættelse af evige elendige Sergi Roberto :D
Godt indspark. Jeg er mere til Alba.

Haha du lavede dit ellers gode indspark om. Og ja jeg er helt fjollet med Roberto! Er der andet du vil af med eller kunne du tænke dig at bidrage?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af ladislau »

Synes igen, det er ren gætværk, hvad han kan og ikke kan. Hvad han har ro til osv.
vi aner det jo ikke.

Der er jo masser af spille minutter med en tyndslidt Pedri og fem udskiftninger. Det er jo ikke et spgm om den ene eller den anden

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Der er vi bare uenige. Puig er alt for boldfikseret i sit pres, defensivt udisciplineret og målsøgende med bolden (grænsende til kaotisk) til at han kan spille cm for os i nuværende system. Det er forresten ikke nær så meget en kritik at puig som det lyder som - det er i højere grad en kritik af en midtbane der siden MSN er blevet kedelig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af ladislau »

Det sidste vi ihvertfald ikke uenige om.
Resten er mest bare det prædikat han har fået(især herinde), til at retfærdiggøre de manglende.
Om jeg er enig i det eller ej, har jeg simpelthen ikke grundlag nok til at vurdere på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Fair men hvorfor ikke spørge sig selv hvorfor det er han ikke har fået tid for en træt pedri? Er vi virkelig ude i at Koeman bare ikke kan lide ham mens han spiller den ene unge spiller efter den anden?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af ladislau »

Det bliver jo også gætværk.
I forvejen er jeg meget lidt imponeret af Koeman som træner.

Det med unge spillere nu ikke så væsentligt ifht Koeman. Han har så vidt jeg ved, aldrig været aldersfikseret. Han har så før haft person issues. I Valencia endte det jo i en mindre borgerkrig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen enig - Koeman er ikke god nok. Og så kalder vi resten for gætværk og lukker den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Velfortjent ferie til Pedri.


Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Antimadridista »

FCBarcelonaChr skrev:
søn aug 22, 2021 12:08 pm
Velfortjent ferie til Pedri.

Hvorhen? :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 16 - Pedri

Indlæg af Antimadridista »

Håber Puig får 90 min mod Getafe. Alene for at have bare en lille smule mere kød på denne Puig fantasi. Det er jo nærmest luftkasteller det hele. Plus 30 min mod Sevilla og en time mod Granada.
Så har vi en smule at gå ud fra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster