Riqui Puig

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
fre apr 02, 2021 7:20 am
Han har vel haft flest kampe hvor han ikke leverede?

Det er ikke blevet til mange minutter men spørgsmålet er om han har fortjent flere. Pt kan jeg i hvert fald godt forstå hvor ilaix får mere spilletid.
Jeg ser det lige omvendt, og fortjener meget mere spilletid end han får nu.
Og så synes han bringer mere liv og kreativitet ind i spillet offensivt end Moriba, som jeg synes tit "bare" ligner en boldflytter, selv om Moriba dog har haft større slutprodukt, det er sindssygt flot at han har lave 1 mål og 3 assist i de første 5 kampe for førsteholdet :eek: :thumbup:

Men jeg medgiver også, at når flere træner ikke rigtig tror på ham, så er der nok et eller andet galt med ham, og derfor begynder jeg også at tror at han ikke bliver til noget stort. Så han må desværre videre :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Drake »

PuyolErGud skrev:
tors apr 01, 2021 10:48 pm
Drake skrev:
tors apr 01, 2021 8:57 pm
Det ser ud til at Koeman bliver næste sæsong, så Piug må desværre videre :sørgelig:

Håber bare det bliver på lån til Koeman er væk, eller et salg med en købsklausul :think:

Som Barca80 skriver, så begynder jeg også mere og mere at tro på at Puig ikke kommer til at blive noget stor spiller. Trænerne tror åbenbart ikke på ham, selv om han shiner hver gang han kommer på banen :?
Bare fordi han smiler stort betyder det ikke at han shiner.. Han har også haft kampe hvor han ikke leverede.
Det har intet med at han smiler stort, men mere at han bringer en masse liv og kreativitet ind i vores spil.
Ja selvfølgelig har han det, man kan jo ikke shine hver gang, især som ung. Fati og Pedri har også haft kampe hvor han har været helt usynlige.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Piquénbauer »

Imo mangler han disciplin offensivt og især defensivt. Han er alt for aggressiv i sine aktioner - presser for højt og mangler ro med bolden for fødderne. Det kan godt være det giver liv men jeg er ikke et sekund i tvivl om at holdet har 10 gange mere brug for den ro pedri (og ilaix) bringer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Kubala »

Lige nu er det svært at se, om Puig nogensinde slår igennem i Barca eller ej. 22 år, ingen udsigt til spilletid og andre talenter er ved at overhale ham. Måske har han ikke det, der skal til?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Riqui Puig is set to renew his contract at Barcelona for another two years. It will happen 100%. [Fabrizio Romano]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af EasyBuddhist »

Selvfølgelig, men derfor kan et lejemål godt komme på tale, selvom jeg da håber at den sportslige sektor vil prioritere hans udvikling i Barca høje, end man har gjort i år. Det er heldigvis ikke kun Koeman, der har noget at skulle have sagt i den anledning
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Madameskrald »

Moriba vs. Puig match-up

https://barcauniversal.com/riqui-puig-v ... omparison/

Det kunne være sjovt, at se sammenligning til Pedri også. Nogen der ved, hvordan man trækker den slags data?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tors maj 13, 2021 1:53 pm
Moriba vs. Puig match-up

https://barcauniversal.com/riqui-puig-v ... omparison/

Det kunne være sjovt, at se sammenligning til Pedri også. Nogen der ved, hvordan man trækker den slags data?
En rigtig fin artikel. Den giver et rigtigt fint billede af, hvad det er, debatterne herinde har kørt på. Personligt synes jeg man mangler Puigs evner på banen langt mere end Ilaix´. Ilaix evner er fint dækket ind på banen med de andre midtbanespillere FdJ, Busquets og Pedri. I hvert fald i langt de fleste af kampene, hvor Barca har klart overvægt i spillet og modstanderne står dybt.

Jeg synes ofte, Koeman har taget de forkerte beslutninger i løbet af kampene mht til udskiftninger og taktiske input. Også evnen til at læse modtanderne og til at lægge en fornuftig pregame taktik har haltet og jeg må efterhånden indrømme at jeg ser fodbold på en helt anden måde end Koeman, selvom jeg synes, jeg har givet ham en fair chance.

Jeg håber ikke, han fortsætter, alene fordi det vil dæmpe min lyst til at se Barca spille for første gang i rigtig mange år.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og så er det utåleligt at høre ham klage over VAR og dommere, i stedet for at kigge på sig selv. Jeg krummer tæer, også selvom han nogle gange har ret, så er det bare så lille klubagtigt sådan noget.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Barça's sports area counts on Riqui Puig, and the player won't be put on the market in the summer. There are a lot of question marks as to why he barely plays. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Barcelona have officially triggered Riqui Puig’s clause to extend his contract until June 2023. Riqui wants to stay at Barça after the club turned down two loan proposals in January. He’s gonna talk about it with Joan Laporta once the manager situation is decided. [Fabrizio Romano]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Although Riqui Puig has shown talent to be in the first team and that the board of directors would prefer him to stay, Ronald Koeman is yet to give his final opinion. [Mundo Deportivo]

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Drake »

Dytrax skrev:
fre jun 04, 2021 6:18 pm
Although Riqui Puig has shown talent to be in the first team and that the board of directors would prefer him to stay, Ronald Koeman is yet to give his final opinion. [Mundo Deportivo]
Nu hvor Koeman bliver, så bliver Puig nød til at finde en anden klub :problem:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Drake skrev:
fre jun 04, 2021 8:03 pm
Dytrax skrev:
fre jun 04, 2021 6:18 pm
Although Riqui Puig has shown talent to be in the first team and that the board of directors would prefer him to stay, Ronald Koeman is yet to give his final opinion. [Mundo Deportivo]
Nu hvor Koeman bliver, så bliver Puig nød til at finde en anden klub :problem:
Kan godt lide Puig, men det bliver nok desværre en realitet. Håber blot vi sikrer os en tilbagekøbsklausul.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Koeman har, som man kan læse om i Koeman tråden, tidligere frosset spillere ud og behandlet dem tarveligt, fordi han ikke lige mente de passede ind.
Tror det er det samme med Puig og så er Mr K helt sikkert stædig som en ged på amfetamin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster