Riqui Puig

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af BobJylland »

ladislau skrev:
ons jan 06, 2021 5:37 pm
Bob, jeg må indrømme, at jeg erindre hændelsesforløbet noget kun anderledes.
Puig blev sat af af Valverde pga manglende defensiv disciplin(særligt den episode, som direkte resulterede mål). Da han kom på Setiens hold fremfor Rak, var genpresset helt som det skulle være. Enddog særdeles energisk.
Som jeg ser det var han tredie bedste spiller ved sæson afslutning.

Hvis han er så ringe, som i mener, så skal han sælges, og det kan da kun gå for langsomt. Der er stadig hype omkring ham, og så må vi da slå til inden den lægger sig.

Såfremt det er disciplinen, der er problemet, så løser vi jo ikke nødvendigvis dem ved at sende ham 4 måneder til Betis mod hans vilje.

Brug ham eller sælg ham. Ved godt hvad jeg foretrækker.
Blev sat af af Valverde? Puig var aldrig på holdet, da Valverde var træner i Barcelona.

Hverken genpresset eller presspillet blev bedre af, at Puig fik spilletid. Puig jagtede bolden energisk, det er korrekt. Men han er ganske enkelte en elendig presspiller. Han er boldfikseret og hovedløs i sit presspil. Under en femtedel af hans pressende aktioner resulterer i et boldtab for modstanderne. Til sammenligning lå Rakitic i sidste sæson på en tredjedel. Puig forsøgte utroligt mange pressende aktioner, men når de er boldfikserede og hovedløse opnår de intet andet, end at sætte Puig ud af spillet, for han er ufatteligt nem at overspille, netop fordi han er så boldfikseret.

Tredjebedste spiller? Det er godt nok en fuldkommen tosset påstand, som jeg ser det. Af spillere der var bedre kan nævnes Messi, ter Stegen, Fati, Suárez, de Jong, Lenglet, Piqué, og sikkert nogle flere.

Puig er ikke nødvendigvis ringe. Han er bare ikke god nok til Barcelona, og passer ikke til Barcelonas nuværende system. Simpelthen. Vi kan diskutere meninger indtil næste Helligtrekongersaften, men nu er det trejde sæson, hvor man får ørerne tudet fulde om, hvor fantastisk Puig er, og at han bare skal have chancen, så vil alle Barcelonas problemer fsva. kreativitet være løst. Sagen er bare den, at Puig på de tre sæsoner under tre forskellige trænere har fået færre La Liga minutter, end hvad Jeffrén Suárez fik på to sæsoner med Messi, Ibrahimovic, Pedro, Henry, Bojan, og Villa som sine direkte konkurrenter.

Det ville være sundt for enhver Barcelona-fan at droppe forestillingerne om, at Riqui Puig skulle være et eller andet helt fænomenalt talent, som diverse trænere bare af uransagelige årsager ikke kan se lyset i. Brug kræfterne på Frenkie de Jong og Pedri, først og fremmest. Se derefter hvordan Jandro Orellana, Nico, og Ilaix Moriba kan udvikle sig. Hvis Puig reelt var noget magisk, så ville han ikke kæmpe for at få fem minutter i La Liga som 21-årig.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Igen det kan jeg ikke genkende det forløb der.
Kunne have svoret han sluttede sæsonen af som en af det få præsterende markspillere.
Troede bestemt også han spillede et par kampe under Valverde, indtil han havde et klodset boldtab, never to Br seen again.

Jeg kan sagtens tage fejl, og så skal vi da helt klart skyde ham af asap! Der er rygter om alle mulige nysgerrige klubber med Pep i front.
Mindre kan også gøre det, bare vi får nogle kontanter.
Vi skal vel ikke leje ham ud, så resten af verden ser hvor ringe han så egentlig er.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Madameskrald »

@ Ladislau

Hvordan kan du argumentere for, at Puig skal spille, hvis han er en defensiv liabilitet?

Det er meget muligt, at han kan rette ind i Barcelona, men tilsyneladende har han en large than life attitude, og han har ikke formået at tilpasse sit spil tilstrækkeligt over nu i hvert fald 2 sæsoner. Det tyder på, at han trænger til at blive modnet - lidt som når unge mennesker kommer tilbage forvandlet fra efterskole ophold eller en tur i militæret.

Håbet er vel, at Puig indser, at han heller ikke automatisk kommer på holdet i klub X, og dermed fanger, at det skal arbejdes for sagen. Det er altid bedre, at spillerne (/ de unge mennesker) selv fanger det, end en eller anden bedrevidende træner, forældre eller anden fortæller det.

Jeg er i øvrigt enig i, at Puig er god på bolden, men relativt horribel uden den. Det kommer sig formentligt af, at han har været stjernen (playmaker) på diverse ungsdomshold, og dermed ikke har haft samme defensive pligter som i senior fodbold.

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af BobJylland »

ladislau skrev:
tors jan 07, 2021 8:43 am
Igen det kan jeg ikke genkende det forløb der.
Kunne have svoret han sluttede sæsonen af som en af det få præsterende markspillere.
Troede bestemt også han spillede et par kampe under Valverde, indtil han havde et klodset boldtab, never to Br seen again.

Jeg kan sagtens tage fejl, og så skal vi da helt klart skyde ham af asap! Der er rygter om alle mulige nysgerrige klubber med Pep i front.
Mindre kan også gøre det, bare vi får nogle kontanter.
Vi skal vel ikke leje ham ud, så resten af verden ser hvor ringe han så egentlig er.
Altså, du skal da være så hjertelig velkommen til at mene, at Puig var Barcelonas tredjebedste spiller i slutningen af sidste sæson. Det ville alt andet lige bare være en smule skørt, hvis en så presset træner som Quique Setíen valgte at se bort fra sin tredjebedste spiller i sæsonens mest afgørende kampe.

Samtlige af Puig' kampe i sidste sæson kom efter Quique Setién tog over i Barcelona. I sæsonen forinden spillede han tre kampe, hvor den ene var mod Cultural Leonesa i Copa del Rey. Puig var aldrig i nærheden af holdet under Valverde.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hver gang Puig spillede gjorde han det godt - om han var den 3. bedste på holdet ved jeg ikke, men han spillede virkelig godt.. han var jo samtidig også kun b spiller og ikke permanent rykket op - så vidt jeg husker, plus vi havde en overflod af dyre erfarne midtbane spillere sidste sæson som selvfølgelig kom før Puig på papiret.

Men Puig var god! Jeg har set ca. samtlige Barca kampe med Puig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Synes ikke Puig udgjorde en liabilitet. Efter comebacket synes jeg faktisk, han var en af de få, som investerede noget, når bolden var tabt.
Men det var måske i januar, han havde sin kiksede aktion. My bad.

Hvis han er direkte horribel uden bold, så kan jeg ikke se hvad der skal modnes.
Få ham da solgt nu, mens hypen er der, ellers står vi med en falleret spiller, som snart har kontrakt udløb. Igen.
Så tilbage til tegnebrættet, og se hvordan vi får La Masia drenge op på førsteholdet.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Madameskrald »

ladislau skrev:
tors jan 07, 2021 11:43 am
Synes ikke Puig udgjorde en liabilitet. Efter comebacket synes jeg faktisk, han var en af de få, som investerede noget, når bolden var tabt.
Men det var måske i januar, han havde sin kiksede aktion. My bad.

Hvis han er direkte horribel uden bold, så kan jeg ikke se hvad der skal modnes.
Få ham da solgt nu, mens hypen er der, ellers står vi med en falleret spiller, som snart har kontrakt udløb. Igen.
Så tilbage til tegnebrættet, og se hvordan vi får La Masia drenge op på førsteholdet.
Ok, horribel er nok også at tage munden for fuld, men i hvert fald ikke dygtig nok til at blive vurderet blandt de 11-16 bedste..

Men hvorfor sælge ham, når han har helt tydeligvis har nogle kvaliteter på bolden, der er attraktive - spillere på 21 år kan sagtens blive klogere og udvikle sig. Men fakta er, at han er blevet overhalet markant af en nyligt 18 årig, og de har altså mange af de samme kompetencer (det burde være et wake-up call).

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af A$AP »



Okay, nu er jeg på Koemans side.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Michman »

Billede

Jeg er enig..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Michman »

Elsker den knægt.. Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Barca80 »

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at Piqui Puig ikke kommer til at blive en stor spiller for fremtiden. For et par år siden blev han udråbt som den næste Iniesta/Xavi - han var det største talent i La Masia. Meget er sket siden.

Setien troede ikke på ham. Koeman tror ikke på ham. Spaniens u-21 landshold tror heller ikke på ham - siden han for det meste sidder på bænken.

Puig fylder 22 år til sommer !! Han er ikke en knægt længere og burde for længst have overbevist samtlige scouts og trænere, men forgæves. Ja, måske burde han få chancen noget mere - men, hvis han ikke overbeviser til træning eller imponerer i de få kampe han får chancen, så får han altså heller ikke mere spilletid til at udfolde sig vel? Anyway, tror han bliver en spiller på niveau med Carles Aleñá, som aldrig slår igennem i Barca, men havner i en midter-klub som Getafe eller Real Betis. Vi må se hvad der sker.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Michman »

Giver man ham ikke spille tid kan man ikke dømme ham..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Drake »

Det ser ud til at Koeman bliver næste sæsong, så Piug må desværre videre :sørgelig:

Håber bare det bliver på lån til Koeman er væk, eller et salg med en købsklausul :think:

Som Barca80 skriver, så begynder jeg også mere og mere at tro på at Puig ikke kommer til at blive noget stor spiller. Trænerne tror åbenbart ikke på ham, selv om han shiner hver gang han kommer på banen :?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af PuyolErGud »

Drake skrev:
tors apr 01, 2021 8:57 pm
Det ser ud til at Koeman bliver næste sæsong, så Piug må desværre videre :sørgelig:

Håber bare det bliver på lån til Koeman er væk, eller et salg med en købsklausul :think:

Som Barca80 skriver, så begynder jeg også mere og mere at tro på at Puig ikke kommer til at blive noget stor spiller. Trænerne tror åbenbart ikke på ham, selv om han shiner hver gang han kommer på banen :?
Bare fordi han smiler stort betyder det ikke at han shiner.. Han har også haft kampe hvor han ikke leverede.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Piquénbauer »

Han har vel haft flest kampe hvor han ikke leverede?

Det er ikke blevet til mange minutter men spørgsmålet er om han har fortjent flere. Pt kan jeg i hvert fald godt forstå hvor ilaix får mere spilletid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster