10 - Ansu Fati

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af nosslo15 »

Det vi har set med Fati lige fra begyndelsen, er at han har en fremragende afslutningsevne og i særdeleshed hans "first timere" er høj klasse - alle de andre ting mht. placering og stabilitet på benene, altså evnen til at kunne blive stående, skal nok komme. Hans "link up" spil og hans kombinationsspil er ligeledes høj klasse.

Så altså, et par år med Lewandovski som mester og lidt mere på i vægt, så har vi en verdensklasse "goalgetter" og så må vi håbe, at Tores også kan lære lidt mere koldblodighed af polakken. Men det forudsætter selvfølgelig, at Fati kan holde sig skadesfri. :roll:

Men det er primært Fais afslutningsevner, som gør, at man bør prøve ham af på 9èren.

Hvad var det, vi skulle med Haaland?

Fin artikel Easy. :thumbup:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tirs apr 05, 2022 7:55 pm
Det vi har set med Fati lige fra begyndelsen, er at han har en fremragende afslutningsevne og i særdeleshed hans "first timere" er høj klasse - alle de andre ting mht. placering og stabilitet på benene, altså evnen til at kunne blive stående, skal nok komme. Hans "link up" spil og hans kombinationsspil er ligeledes høj klasse.

Så altså, et par år med Lewandovski som mester og lidt mere på i vægt, så har vi en verdensklasse "goalgetter" og så må vi håbe, at Tores også kan lære lidt mere koldblodighed af polakken. Men det forudsætter selvfølgelig, at Fati kan holde sig skadesfri. :roll:

Men det er primært Fais afslutningsevner, som gør, at man bør prøve ham af på 9èren.

Hvad var det, vi skulle med Haaland?

Fin artikel Easy. :thumbup:
Ja, den er super fin. Den er selvfølgelig interessant med øje for Fati kan udfylde rollen som 9ér på sigt, eller som alternativ. Men den giver også et rigtig fint indblik i de helt generelle kompetencer en 9ér skal besidde. Mens jeg læste den, kom jeg til at tænke på Messi og på, hvor utrolig han var som falsk 9ér. Hans bevægelse, placering, afslutninger, overblik, teknik, fysik osv. var alt sammen helt i top. Komplet spiller på et sindssygt niveau.

Fati´s afslutninger er af højeste karat, uden tvivl og der hvor han skiller sig mest ud, er i hans korte aftræk. Han behøver ingen plads til afslutte og der ligner han Messi høj grad, men i endnu højere grad Cristiano i den måde, han rammer bolden på og i hans bevægelser. Der er ikke mange, der kan afslutte på så lidt plads, som de to kunne i deres prime, men Fati kan og det er det, der gør ham unik imø.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nogen der har en status på Ansu’s tilbagevenden?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 20, 2022 8:31 am
Nogen der har en status på Ansu’s tilbagevenden?
Jeg tror han er at finde næste sæson?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Isageren skrev:
ons apr 20, 2022 8:35 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 20, 2022 8:31 am
Nogen der har en status på Ansu’s tilbagevenden?
Jeg tror han er at finde næste sæson?
Salamat sa iyo... Det er Tagalog.

Men on a serious note: Hvornår kan vi forvente at han kommer til at spille nogle minutter (forhåbentlig inden næste sæson!)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Dytrax »

Ansu Fati is close to returning to action for Barcelona.
That's according to Diario Sport.

The 19-year-old returned to group training on March 28th and feels good. He'll be fully integrated with the rest of the squad this week and could feature against Cadiz next Monday.

Ovenstående er fra d. 11. april. Han kom så ikke på banen mod Cadiz, men mon ikke vi snart ser ham få nogle minutter?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Piquénbauer »

Han skulle få min mod rayo… De går de seneste meldinger i hvert fald på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Isageren »

Nogle der kan forklare hvorfor at Ansu Fati ikke bare kan få en operation efter at han relapser? Der står i medierne at man er meget bekymrede og sammenligner det med Umtiti. Så vidt jeg husker havde Dembele et problem med baglåret, samme skade som Fati. Han blev så opereret i sommers, men er det ikke også samme mulighed for Ansu Fati? Hvorfor står der med store bogstaver “Ansu made a BIG mistake” som om det ødelægger hans karriere. Er der måske noget jeg har overset?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Magnus Frost »

Isageren skrev:
søn jun 19, 2022 1:17 am
Nogle der kan forklare hvorfor at Ansu Fati ikke bare kan få en operation efter at han relapser? Der står i medierne at man er meget bekymrede og sammenligner det med Umtiti. Så vidt jeg husker havde Dembele et problem med baglåret, samme skade som Fati. Han blev så opereret i sommers, men er det ikke også samme mulighed for Ansu Fati? Hvorfor står der med store bogstaver “Ansu made a BIG mistake” som om det ødelægger hans karriere. Er der måske noget jeg har overset?

Det kan han også, han vil bare ikke. Lægestaben anbefalede det men han valgte ikke at gøre det.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Visca Barça »

Magnus Frost skrev:
søn jun 19, 2022 7:31 am
Isageren skrev:
søn jun 19, 2022 1:17 am
Nogle der kan forklare hvorfor at Ansu Fati ikke bare kan få en operation efter at han relapser? Der står i medierne at man er meget bekymrede og sammenligner det med Umtiti. Så vidt jeg husker havde Dembele et problem med baglåret, samme skade som Fati. Han blev så opereret i sommers, men er det ikke også samme mulighed for Ansu Fati? Hvorfor står der med store bogstaver “Ansu made a BIG mistake” som om det ødelægger hans karriere. Er der måske noget jeg har overset?

Det kan han også, han vil bare ikke. Lægestaben anbefalede det men han valgte ikke at gøre det.
Jeg var kæmpe fan af, at han egentlig valgte at gå mod lægestaben, selvom de anbefalede operation - der gik trods alt noget betænkningstid, hvor der højst sandsynlig har været andre (ikke biased) eksperter ind over. Generelt, synes jeg man alt for hurtigt tyer til operation, både indenfor fodbolden og den "normale" verden (men det er et indlæg til et andet forum :glad: ). Grunden til at, jeg tror man vælger operation som noget af det første, er fordi kampprogrammet er blevet så komprimeret, at spillerne "ikke har tid" til ordentlig/længerevarende genoptræning. Spillerne er jo aktiver, som genererer indtjening på fodboldbanen og ikke i træningscenteret.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Isageren »

Visca Barça skrev:
søn jun 19, 2022 9:08 am
Magnus Frost skrev:
søn jun 19, 2022 7:31 am
Isageren skrev:
søn jun 19, 2022 1:17 am
Nogle der kan forklare hvorfor at Ansu Fati ikke bare kan få en operation efter at han relapser? Der står i medierne at man er meget bekymrede og sammenligner det med Umtiti. Så vidt jeg husker havde Dembele et problem med baglåret, samme skade som Fati. Han blev så opereret i sommers, men er det ikke også samme mulighed for Ansu Fati? Hvorfor står der med store bogstaver “Ansu made a BIG mistake” som om det ødelægger hans karriere. Er der måske noget jeg har overset?

Det kan han også, han vil bare ikke. Lægestaben anbefalede det men han valgte ikke at gøre det.
Jeg var kæmpe fan af, at han egentlig valgte at gå mod lægestaben, selvom de anbefalede operation - der gik trods alt noget betænkningstid, hvor der højst sandsynlig har været andre (ikke biased) eksperter ind over. Generelt, synes jeg man alt for hurtigt tyer til operation, både indenfor fodbolden og den "normale" verden (men det er et indlæg til et andet forum :glad: ). Grunden til at, jeg tror man vælger operation som noget af det første, er fordi kampprogrammet er blevet så komprimeret, at spillerne "ikke har tid" til ordentlig/længerevarende genoptræning. Spillerne er jo aktiver, som genererer indtjening på fodboldbanen og ikke i træningscenteret.
Nej, han ville have fået en længere pause på 4 måneder og ude resten af sæsonen, hvis han havde fået en operation, så det giver absolut ingen mening, det du skriver. Grunden til at operationen var anbefalet var fordi den sikrede at man ikke ville kunne relapse. Når han var færdig med operationen kunne han bare komme i gang igen.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Visca Barça »

Isageren skrev:
søn jun 19, 2022 1:17 am
Nej, han ville have fået en længere pause på 4 måneder og ude resten af sæsonen, hvis han havde fået en operation, så det giver absolut ingen mening, det du skriver. Grunden til at operationen var anbefalet var fordi den sikrede at man ikke ville kunne relapse. Når han var færdig med operationen kunne han bare komme i gang igen.
Ja, lige præcis! 4 måneder brugt mere eller mindre udelukkende på vævs genopbygning, og derfor ingen tid brugt på at styrke muskler, ledbånd, bruskvæv osv. Så 4 måneder ude, også bare tilbage på fuld knald igen. Jeg forstår godt der kommer mange tilbagefald, hvis løsningen hver eneste gang er, at spillerne bare skal under kniven. Du ændrer trods alt i kroppens naturlige struktur, uden at forstærke den yderligere. Der vil altid være spillere, som rent genetisk bare er mere udsat for muskelskader, og det er jo lige netop i de situationer, hvor det er vigtigt at klubberne bidrager med langsigtet løsninger i from af forebyggelse, i stedet for notorisk bare at vælge operation som første og eneste værktøj.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10 - Ansu Fati

Indlæg af Isageren »

Visca Barça skrev:
søn jun 19, 2022 4:01 pm
Isageren skrev:
søn jun 19, 2022 1:17 am
Nej, han ville have fået en længere pause på 4 måneder og ude resten af sæsonen, hvis han havde fået en operation, så det giver absolut ingen mening, det du skriver. Grunden til at operationen var anbefalet var fordi den sikrede at man ikke ville kunne relapse. Når han var færdig med operationen kunne han bare komme i gang igen.
Ja, lige præcis! 4 måneder brugt mere eller mindre udelukkende på vævs genopbygning, og derfor ingen tid brugt på at styrke muskler, ledbånd, bruskvæv osv. Så 4 måneder ude, også bare tilbage på fuld knald igen. Jeg forstår godt der kommer mange tilbagefald, hvis løsningen hver eneste gang er, at spillerne bare skal under kniven. Du ændrer trods alt i kroppens naturlige struktur, uden at forstærke den yderligere. Der vil altid være spillere, som rent genetisk bare er mere udsat for muskelskader, og det er jo lige netop i de situationer, hvor det er vigtigt at klubberne bidrager med langsigtet løsninger i from af forebyggelse, i stedet for notorisk bare at vælge operation som første og eneste værktøj.
Grunden til at man opererer er fordi at det er effektivt og virker. Det er ligesom at sige at vi skal droppe medicin fordi at det er mindre naturligt.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster