21 - Frenkie De Jong

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

spegepolse
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn jan 04, 2015 10:45 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af spegepolse »

Han skal bruges som DM og ikke CM. Bussi koster ca 1 mål pr kamp og skulle være afsat for 3 sæsoner siden. Hvis der bliver insisteret i at bruge Frenkie som CM, så sælg ham. Hvis han bruges som DM, bliver han top 3 DM i verden.
Blev han ikke købt for at erstatte Bussi eller er det noget jeg har drømt?

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Ialocin »

Ligesom Coutinho blev købt for at erstatte Iniesta... Vi har købt så mange spillere, hvor vi efterfølgende har spillet dem ude af position. Alle med en smule fodboldforstand kan se, hvor absurd dårligt vores sportslige ledelse har gjort det i de sidste 5 års tid. Det er en smule skamfuldt.. Ift. Busquets og Frenkie, så tror jeg, at Xavi har svært ved at sætte sin gode ven af. Forhåbentlig sker det snart. Hvis ikke det sker, så tror jeg ikke på Xavi i længden. Så mangler han format.

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af sorens »

Et partsindlæg ift. om de Jong kan være single-pivot.

https://barcauniversal.com/no-time-to-p ... barcelona/

Synes ikke det er helt fair at bedømme ham på de kriterier som forfatteren gør her. Alle positioner skal man trods alt spille sig ind på. Og han har ikke haft præcist den rolle. Han havde den mod Mallorca- vist den eneste i denne sæson. Der synes jeg han gjorde det udmærket og jeg forestiller mig sagtens han kan spille sig ind i den rolle. Han spillede selvsagt ikke fejlfrit, men det var i overvejende grad en god præstation: ift. at få vendt spillet, gøre sig spilbar (både for forsvaret og for den offensive midte) og i den defensive rolle.

Håber at Xavi vil prøve det af i løbet af sæsonen. Det kan jo passende gøres mod nogle af de mindre stærke hold. Det vil også give Busquets noget tiltrængt pause og så han måske mere fit til de større slag. Det er løbepensummet og til tider hastigheden (i beslutninger og i tilbageløbet) Busquets har mangler på. Det kan strategiske pauser måske afhjælpe lidt. Og samtidig kan Xavi jo se om de Jong med nogle flere minutter på positionen kan fylde rollen ud.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

Can you play Frenkie de Jong as a lone #6?

Erik Ten Hag in 2019: "He leaves the middle of the pitch too often for that. And if you don’t give him the freedom to go forward, you won’t get the best out of his game."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

sorens skrev:
søn jan 16, 2022 10:10 pm
Et partsindlæg ift. om de Jong kan være single-pivot.

https://barcauniversal.com/no-time-to-p ... barcelona/
Rigtig mange gode pointer. Jeg er overbevist om at han ikke kan spille positionen. Dermed ikke sagt at han ikke skal have chancen men vi skal simpelthen have en backup ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 6:38 pm
Can you play Frenkie de Jong as a lone #6?

Erik Ten Hag in 2019: "He leaves the middle of the pitch too often for that. And if you don’t give him the freedom to go forward, you won’t get the best out of his game."
Og hvad så? Så aftaler man, at Gavi eller Pedri skal være opmærksomme på det defensive, når Frenkie tager sine raids. Det er jo seriøst sådan noget man lærer på ungdomsniveau.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

Du mener ikke det er et problem at have en dm der er bedst med frihed og fremme i banen?

Barca har ikke brug for en offensiv dm der tager raids. Vi har brug for en spiller der kan vinde bolden og spille hurtigt. Pedri og gavi kan tage løbene frem i banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Madameskrald »

Jeg er enig med Ten Hag i det aspekt, at det ikke giver mening at spille De Jong på DM og med det træk stække ham i en af hans spidskompetencer på samme position - drevet frem af banen og den dynamiske spillestil.

Jeg kan dog ikke se noget problem i, at have en dynamisk 3-mands midtbane, hvor man dækker ind for hinanden, og DM således også kan tage en ryk frem i banen - det bliver dynamikken blot mere uforudsigelig af. Det har vi også set med Busq og Pique til tider..

Det springende punkt er fra mit perspetiv, om en midtbane med de Jong, Pedri og evt. Gavi/Nico bliver stærk nok defensivt, og om de kan finde en fornuftig balance mellem defensiv og offensiv. Hvis Xavi hælder til en enkelt fremfor db. Pivot, så tænker jeg efterhånden faktisk, at vi gør klogest i at finde en ny mand til DM... Omvendt vil det være fornuftigt at give de Jong fremtil sommer på at vise hans kvaliteter på positionen.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 7:18 pm
Du mener ikke det er et problem at have en dm der er bedst med frihed og fremme i banen?

Barca har ikke brug for en offensiv dm der tager raids. Vi har brug for en spiller der kan vinde bolden og spille hurtigt. Pedri og gavi kan tage løbene frem i banen.
Respekt for din holdning Pique, men jeg synes du tænker alt for skematisk, kan du huske Toure, hvor god han var?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

Kan du huske at toure blev smidt på bænken og hurtigt skiftede til city ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan sagtens forstå frustrationen over bussi og at benene ikke er hvad de har været. Men det problem jeg har med snakken om at sende ham på bænken og spille de jong er at det flere steder, ikke nødvendigvis hos, bliver taget for givet at de jong kan tage over.

Der er ikke meget ved de jongs historie/stats der peger på at han kan dække rollen. Så kan vi altid gentænke systemet osv men vil vi virkelig det? Jeg mener ikke at de jong er så vigtig en spiller at det er værd at rode sig ud i dobbelt pivot eller bunde defensive opgaver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

@easy

Har vi en dm på vej op i la masia? En der måske kunne komme op omkring førsteholdet næste sæson?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 9:28 pm
Jeg kan sagtens forstå frustrationen over bussi og at benene ikke er hvad de har været. Men det problem jeg har med snakken om at sende ham på bænken og spille de jong er at det flere steder, ikke nødvendigvis hos, bliver taget for givet at de jong kan tage over.

Der er ikke meget ved de jongs historie/stats der peger på at han kan dække rollen. Så kan vi altid gentænke systemet osv men vil vi virkelig det? Jeg mener ikke at de jong er så vigtig en spiller at det er værd at rode sig ud i dobbelt pivot eller bunde defensive opgaver.
Læste tidligere i dag, at som det er lige nu, ændrer Xavi ikke på "Road map" indtil sæsonen er forbi. Og det er skrevet i forbindelse med netop Bussi, men også Pique.
Så mon ikke, at vi godt kan forvente, at der sker noget på den position? Jeg kan egentlig godt lide Frenkie og synes, han har vist glimt af verdensklasse, men der er sket ét eller andet, der gør, at han ikke præsterer som forventet. Om det er systemet, han ikke passer til, skal jeg ikke kunne sige, men hvis det vitterlig er sådan, er det bedste for Frenkie såvel som klubben, at han finder en anden klub, hvor systemet passer ham bedre, plus, vi kan få en erstatning, der passer ind.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det læste jeg også... Jeg ved ikke ikke hvad de tænker men vi er blevet sat i forbindelse med både kessie og ham fra Gladbach (kan ikke huske navnet). Jeg håber dog vi får nogle at se med de jong, pedri og Gavi. Det kunne være spændende både i forhold til spillet men også fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21 - Frenkie De Jong

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
man jan 17, 2022 9:21 pm
Kan du huske at toure blev smidt på bænken og hurtigt skiftede til city ;-)
Ja det kan jeg jeg - og det var fordi Guardiola ikke kunne lide ham, fordi han ikke passede til hans system - det var det samme som skete i city - efter at Toure havde brændt Premier League af med sindsyge sæsoner og klart havde været den bedste midtbanespiller fra 12-15, Men Guardiola kunne ikke lide ham og dog var han en helt afgørende brik i succesen i 08-09, hvor det jo ikke gik så ringe endda.

Det var i øvrigt først i 10-11 sæsonen, at Toure skiftede - og jeg vil vædde min gamle hat på, at vi havde vundet over Inter i semien det år, havde Toure været at finde på holdet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster