Arturo Erasmo Vidal

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Blaugrana al vent »

Har altid ønsket at vi havde en type som ham at vælge imellem. Det er altså bare noget andet at vide man har Vidal i ryggen i stedet for Busquets/Rakitic/Iniesta.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af B-Freak »

I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Blaugrana92 »

Vidal virker lidt som sådan en spiller, man skulle have købt for fire år siden. Ikke nu. Han kan forhåbentlig stadig bidrage med en masse, men der er jo ingen tvivl om at han som B2B midt har toppet for (minimum) et par år siden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Det kommer vel an på hvilken rolle han skal spille?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af emo »

Jeg håber ikke at han skal spille en væsentlig rolle, ala starter rollen. Jeg håber han er tiltænkt en breddespiller-rolle, som skal afslaste spillerne, men også være med i de kampe hvor det er fysisk krævende og hvor vi mangler noget fanden i voldskhed, for det er noget han har.

Han er ikke holdbare i længden, og mon ikke han også er en Paulinho type som er væk inden hans kontrakt er udløbet.

Men stoler på ham, tror seriøst han tilfører os noget, holder han sig skadesfri.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Det er præcist det jeg tænker hvorfor et køb kan forsvares! Men hvis han derimod er købt som starter så er det tosset. Hermed ikke sagt at han ikke kan spille en stor rolle hvis han holder sig skadesfri for det tror jeg virkelig han kan pga de ting du skriver. Han vil kunne tilføre os noget vi ikke har og noget vi uden tvivl får brug for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Det er præcist det jeg tænker hvorfor et køb kan forsvares! Men hvis han derimod er købt som starter så er det tosset. Hermed ikke sagt at han ikke kan spille en stor rolle hvis han holder sig skadesfri for det tror jeg virkelig han kan pga de ting du skriver. Han vil kunne tilføre os noget vi ikke har og noget vi uden tvivl får brug for.

Det kan man argumentere for at han kan tilføre...

Men helt ærligt... i vores allerbedste periode i klubbens historie (2008-2011) havde vi slet ikke sådan en type på holdkortet... vi spillede primært med Xavi-Busquets-Iniesta.. hvor Yaya og Keita blev brugt som indskiftere...

Det er de dyder vi skal dyrke.. Barca DNA midtbane, ikke fysik og galskab.

Derfor så jeg •meget• hellere Thiago købt end Vidal.

Så ville vi kunne fokusere på de tekniske dyder ala 2008-2011 sæsonerne.. med spillere som:
Thiago, Coutinho, Denis, Arthur, Busquets... og til dels Roberto, Rakitik

Hellere det end Vidal... hvorfor skulle vi have brug for en aggresiv type når vi hellere vil spille med bold besiddelse og tiki taka?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er Vidal ikke bare fysik og galskab. Pep hentede ham til Bayern hvilket siger en del omend det var en yngre udgave.

Jeg er glad for at valverde får flere muligheder fra bænken. Og det siger jeg selv om jeg ikke personligt er den største fan af Vidal. Så længe at vi bygger op omkring Arthur osv så har jeg intet problem med det.

Udover det så gør den lave pris at vi har penge til lidt mere næste sæson hvor vi gerne skulle kigge på de jong og en ny angriber. Derfor har jeg det fint nok med at vi ikke brænder en masse mio af på Thiago, rabiot osv.

Jeg tror forresten vi skal stoppe med at snakke om Denis som cm. Jeg tror han er i gang med sin sidste sæson i klubben medmindre han virkelig begynder at gøre det godt. Og hvis man bedømmer ham på tidligere præstationer så har han været bedre på kanten hvor jeg også tror han vil fortsætte med at spille.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

[MD] | Barça asked Dr. Cugat about Arturo Vidal's knee

According to RAC1, Barça wanted to know how the operation was done in 2014

Barça has been very careful in that regard and has conditioned the announcement of the signing and agreement with the player until Arturo Vidal pass the medical examination.
Fornuftigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Det er præcist det jeg tænker hvorfor et køb kan forsvares! Men hvis han derimod er købt som starter så er det tosset. Hermed ikke sagt at han ikke kan spille en stor rolle hvis han holder sig skadesfri for det tror jeg virkelig han kan pga de ting du skriver. Han vil kunne tilføre os noget vi ikke har og noget vi uden tvivl får brug for.

Det kan man argumentere for at han kan tilføre...

Men helt ærligt... i vores allerbedste periode i klubbens historie (2008-2011) havde vi slet ikke sådan en type på holdkortet... vi spillede primært med Xavi-Busquets-Iniesta.. hvor Yaya og Keita blev brugt som indskiftere...

Det er de dyder vi skal dyrke.. Barca DNA midtbane, ikke fysik og galskab.

Derfor så jeg •meget• hellere Thiago købt end Vidal.

Så ville vi kunne fokusere på de tekniske dyder ala 2008-2011 sæsonerne.. med spillere som:
Thiago, Coutinho, Denis, Arthur, Busquets... og til dels Roberto, Rakitik

Hellere det end Vidal... hvorfor skulle vi have brug for en aggresiv type når vi hellere vil spille med bold besiddelse og tiki taka?
Du kan jo ikke spille med Busquets, Xavi og Iniesta, hvis du ikke spiller Pep-fodbold, for så er det ikke optimalt, vil jeg mene. Under Valverde giver vi med glæde bolden væk og dækker rum af for at straffe på kontraer. Sådan nnoget var næsten utopi under Pep jo. Der er jo en grund til, at Iniesta f.eks. spillede venstre midt sidste sæson og ikke CM.

Det vi så med BXI var unikt, fordi Peps filosofi er så unikt og ekstremt. Vi spillede med så meget ekstrem boldbesiddelse for at kompensere for Xavi og Iniestas manglende evner uden bold i det defensive, så vi ikke stod alt for sårbare.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af MessiPogba »

Men jeg er virkelig lidt uforstående over folks reaktion herinde. Vidal er en super spiller. Han er kogt og fucked og er idiot udenfor banen, men han er altså stadigvæk rigtig dygtig.

Det virker til, at folk undervurderer, at Vidals tekniske niveau. Han er ikke Paulinho i kluntethed. Han er ufattelig dygtig.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Det er præcist det jeg tænker hvorfor et køb kan forsvares! Men hvis han derimod er købt som starter så er det tosset. Hermed ikke sagt at han ikke kan spille en stor rolle hvis han holder sig skadesfri for det tror jeg virkelig han kan pga de ting du skriver. Han vil kunne tilføre os noget vi ikke har og noget vi uden tvivl får brug for.

Det kan man argumentere for at han kan tilføre...

Men helt ærligt... i vores allerbedste periode i klubbens historie (2008-2011) havde vi slet ikke sådan en type på holdkortet... vi spillede primært med Xavi-Busquets-Iniesta.. hvor Yaya og Keita blev brugt som indskiftere...

Det er de dyder vi skal dyrke.. Barca DNA midtbane, ikke fysik og galskab.

Derfor så jeg •meget• hellere Thiago købt end Vidal.

Så ville vi kunne fokusere på de tekniske dyder ala 2008-2011 sæsonerne.. med spillere som:
Thiago, Coutinho, Denis, Arthur, Busquets... og til dels Roberto, Rakitik

Hellere det end Vidal... hvorfor skulle vi have brug for en aggresiv type når vi hellere vil spille med bold besiddelse og tiki taka?
Du kan jo ikke spille med Busquets, Xavi og Iniesta, hvis du ikke spiller Pep-fodbold, for så er det ikke optimalt, vil jeg mene. Under Valverde giver vi med glæde bolden væk og dækker rum af for at straffe på kontraer. Sådan nnoget var næsten utopi under Pep jo. Der er jo en grund til, at Iniesta f.eks. spillede venstre midt sidste sæson og ikke CM.

Det vi så med BXI var unikt, fordi Peps filosofi er så unikt og ekstremt. Vi spillede med så meget ekstrem boldbesiddelse for at kompensere for Xavi og Iniestas manglende evner uden bold i det defensive, så vi ikke stod alt for sårbare.
Nej vi spillede ikke tiki taka for at kompensere for Xavi og Iniestas mangler i det defensive!!

Gå straks ud og vask din mund med sæbe.

Vi spillede tiki taka fordi det er det ultimative angrebs og forsvars våben da man totalt kontrollerer alle spillets facetter på den måde.

Ini spillede i en 4-4-2 formation sidste sæson fordi Valverde ville spille sådan og også fordi alderen havde ramt Iniesta.

Hvis Valverde ville spille tiki taka ville han skulle ud på markedet for at finde spillertyperne til det... ikke Vidal.

Thiago ville være det oplagte valg. De spillere vi råder over ville sammen med Thiago kunne spille tiki taka på •næsten• samme niveau som XBI ...

Så derfor siger jeg: hvorfor gå efter en aggresiv type til midtbanen når vi har spillere og kan hente Thiago yderligere, og dermed kan gå efter at spille tiki taka i stedet for at holde fast i at have en fysisk aggresiv spiller på banen i stedet for.

Thiago ville på alle måder passe langt bedre ind i vore DNA og spillestil og selvforståelse end Vidal.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:
MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Det er præcist det jeg tænker hvorfor et køb kan forsvares! Men hvis han derimod er købt som starter så er det tosset. Hermed ikke sagt at han ikke kan spille en stor rolle hvis han holder sig skadesfri for det tror jeg virkelig han kan pga de ting du skriver. Han vil kunne tilføre os noget vi ikke har og noget vi uden tvivl får brug for.

Det kan man argumentere for at han kan tilføre...

Men helt ærligt... i vores allerbedste periode i klubbens historie (2008-2011) havde vi slet ikke sådan en type på holdkortet... vi spillede primært med Xavi-Busquets-Iniesta.. hvor Yaya og Keita blev brugt som indskiftere...

Det er de dyder vi skal dyrke.. Barca DNA midtbane, ikke fysik og galskab.

Derfor så jeg •meget• hellere Thiago købt end Vidal.

Så ville vi kunne fokusere på de tekniske dyder ala 2008-2011 sæsonerne.. med spillere som:
Thiago, Coutinho, Denis, Arthur, Busquets... og til dels Roberto, Rakitik

Hellere det end Vidal... hvorfor skulle vi have brug for en aggresiv type når vi hellere vil spille med bold besiddelse og tiki taka?
Du kan jo ikke spille med Busquets, Xavi og Iniesta, hvis du ikke spiller Pep-fodbold, for så er det ikke optimalt, vil jeg mene. Under Valverde giver vi med glæde bolden væk og dækker rum af for at straffe på kontraer. Sådan nnoget var næsten utopi under Pep jo. Der er jo en grund til, at Iniesta f.eks. spillede venstre midt sidste sæson og ikke CM.

Det vi så med BXI var unikt, fordi Peps filosofi er så unikt og ekstremt. Vi spillede med så meget ekstrem boldbesiddelse for at kompensere for Xavi og Iniestas manglende evner uden bold i det defensive, så vi ikke stod alt for sårbare.
Nej vi spillede ikke tiki taka for at kompensere for Xavi og Iniestas mangler i det defensive!!

Gå straks ud og vask din mund med sæbe.

Vi spillede tiki taka fordi det er det ultimative angrebs og forsvars våben da man totalt kontrollerer alle spillets facetter på den måde.

Ini spillede i en 4-4-2 formation sidste sæson fordi Valverde ville spille sådan og også fordi alderen havde ramt Iniesta.

Hvis Valverde ville spille tiki taka ville han skulle ud på markedet for at finde spillertyperne til det... ikke Vidal.

Thiago ville være det oplagte valg. De spillere vi råder over ville sammen med Thiago kunne spille tiki taka på •næsten• samme niveau som XBI ...

Så derfor siger jeg: hvorfor gå efter en aggresiv type til midtbanen når vi har spillere og kan hente Thiago yderligere, og dermed kan gå efter at spille tiki taka i stedet for at holde fast i at have en fysisk aggresiv spiller på banen i stedet for.

Thiago ville på alle måder passe langt bedre ind i vore DNA og spillestil og selvforståelse end Vidal.
Pep ville rive hovedet af dig, hvis du sagde, vi spillede tika taka i hans tid her. Han hadede det ord. Så måske jeg skal give sæben videre, amigo?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvad spillede vi så?

Jeg er ligeglad med om Pep river hovedet af mig for at sige at vi spillede tiki taka, når vi nu gjorde det.

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arturo Erasmo Vidal

Indlæg af Piquénbauer »

Vi spillede tiki taka fordi det fik det bedste ud af vores spillere samtidig med at det stemmer overens med måden man ser fodbold på i klubben. Men altså det betød jo ikke at man ikke også havde andre typer?

Vi har købt en tiki taka type i Arthur og nu har vi så en anden type i Vidal. Jeg forstår ikke hvorfor man kun skal gå en vej. Det er alt for ekstremt. Vi har desuden heller ikke holdet til ren tiki taka længere... Vores kanter passer ikke til det og så går det ikke.

Og så købte vi nok ikke Thiago fordi han enten var for dyr eller fordi man hellere vil satse på det man har/køber med de jong.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster