Antoine Griezmann

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Jeg er totalt enig, Piquenbauer. 100%. Pointen er bare, at der mange steder tales om et salg, et skuffende køb, et semiflop etc. Jeg synes, han er en klassespiller, også på Barcas hold, og at han altid udfylder sin plads (selv i hans anonyme kampe, har det jo ofte været fordi hans bundne opgave var at trække forsvareskæden ned, så det var plads mellem kæderne til Messi).

Min pointe her er, at jeg håber han bliver, og at jeg tror han viser sit værd i de her nøglekampe. Og SÅ tror jeg det vil være svært at forsvare et videresalg med tab. Du har ret i, at det ikke kræver en assist eller mål, men at han spiller godt.

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Visca Barça »

Piquénbauer skrev:
tors mar 18, 2021 12:04 pm
nogen der ved, hvor man finder heatmaps?
Download sofascore appen. Der vil du under opstillingerne kunne se de individuelle spilleres heatmaps.
Du kan finde heatmaps inde på whoscored.com fra de 5 største ligaer, samt CL og EL :glad:
Heatmap fra PSG kampen er her:
https://www.whoscored.com/Matches/15166 ... -Barcelona

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Hvis man sammenligner Griez 1-til-1 med Ney og Suarez, så kommer Griez i den gradvis til kort.

For lad os se på stats ift. Neys og Saurez’ første to sæsoner kontra Griez’ første to:

Ney: Første sæson: 15 mål, 15 assist i 31,5 kampe pr. 90 min. spillet. Anden sæson: 39 mål, 10 assist i 45,5 kampe nr. 90 min. spillet.

Suarez: Første sæson: 25 mål, 23 assist i ca. 39 kampe pr. 90 min. spillet. Anden sæson: 59 mål, 24 assist i ca. 53 kampe pr. 90 min. spillet.

Griez: Første sæson: 15 mål, 4 assist i 38,8 kampe pr. 90. min. spillet. Anden sæson(indtil videre): 13 mål, 11 assist i 32,6 kampe pr. 90. min. spillet.

Desuden vil jeg mene, at både Ney og Suarez havde meget større indflydelse på spillet, både offensivt, men også generelt. Når alt det er sagt, så er jeg glad for, at Griez er begyndt at lykkes med nogle ting og kan bidrage til spillet. Er det så nok? Det er der, at jeg tvivler, for Barca har ikke midtbanespillere, der scorer meget og derfor er man afhængige af, at dem i fronten, på de offensive pladser, står for det. Her kommer Griez til kort, hvis du spørger mig. Og jeg ved heller ikke, om jeg vil have en spiller, der agerer som en fremskudt 8’er ift. en ægte angriber eller en kantspiller, der kan score og lave assists.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Det er vidt forskellige spillere.

Det er desuden præcis det der vi skal væk fra. Under MSN var det individualisterne der blomstrede - alt var bygget op omkring dem. Det skal simpelthen stoppe nu hvor vi skal tilbage til kollektivet. Og her er griez en yderst værdifuld spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Hm... Det er i hvert fald en dårlig ide at lave de sammenligninger. Det var også det, jeg prøvede at pointere med mit indlæg. For der vil Griez ikke se godt ud.

Mht. bidrag, så ved jeg ikke, om det er bedre med ham på holdet eller en angriber, eller en kantspiller. Kunne han undværes? Ville det være bedre? Jeg tror det(bedre med en angriber eller en kantspiller), men altså, jeg har ikke rigtigt noget at måle det med lige nu og her. Derfor bliver det bare spekulationer.

I øvrigt har jeg en ide om, at man købte Griez på forkerte præmisser, men igen, det er også spekulationer. Griez har aldrig helt været en ægte målscorer, ikke i den forstand, man ser det i dag, hvor der bliver scoret 25-30+ mål, hvis ikke mere.
Senest rettet af Kubala tors mar 18, 2021 2:10 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Tja vi er endeligt begyndt at spille noget god bold og griez bidrager i høj grad til det. Så hvorfor tage chancen? Imo kan vi med nuværende hold spille med om mesterskabet og samtidig give unge spillere chancen. Det er tæt på optimalt og jeg ville forsøge at holde det kørende. Hvis der opstod en gylden mulighed (køb eller salg) så kunne der selvfølgelig pilles ved det men ellers synes jeg ikke det er chancen værd.

Hvis man skulle sammenligne de nævnte spillere så ville det desuden give mest mening at sammenligne griez med neys første sæson i klubben. Hvis jeg ikke tager fejl så blev han også spillet ude af position under Tata. Blandt andet spillede han en del på højrekant.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

I øvrigt har jeg en ide om, at man købte Griez på forkerte præmisser, men igen, det er også spekulationer. Griez har aldrig helt rigtigt været en ægte målscorer, ikke i den forstand, man ser det i dag, hvor der bliver scoret 25-30+ mål, hvis ikke mere.
Uden tvivl. Han blev købt som en offensiv stjerne men han er i langt højere grad en holdspiller. Og da vi i lang tid ikke har vægtet det kollektive men i stedet individualister så har han lidt. Men sådan som vi spiller nu er perfekt for griez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Jeg tror ikke, at vi er særlig meget uenige. Måske på enkelte områder mht. Griez, men fred være med det. Jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske til sommer. Der er så mange ting, der står i det uvisse, at det utvivlsomt vil ende i en masse spekulationer, derfor venter jeg med at sige mere, til vi ved lidt bedre ift. næste sæson.

Hvis man skiller sig af med Griez, vil jeg mene, at man har gode grunde til det, og beholder man ham, vil man sikkert også have gode grunde til det. Der er en masse detaljer og ting, som man ikke har indsigt i.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Mht. til de der 25-30+ mål pr. sæson skal der lige tilføjes, at Griez selvfølgelig har disse tal i ca. 4 sæsoner ud af hele sin karriere, men det skal forstås sådan, at man som topklasseangriber i dag mindst har sådanne tal hver eneste sæson, eller det er næsten blevet en forventning.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Der er også noget andet, man skal have øje for. La Ligas hold har generelt set hævet niveauet især defensivt. Det er sjældent at der er nogle af holdende, der taber med 3-4 mål. De pakker sig mere og har i det hele taget fået en anderledes identitet hver især ifht for bare 4-5 år siden. Hold som Atletic Bilbao, Getafe, Real Betis, Cadiz og Real Sociedad har hævet gennemsnitsniveauet, og de står godt og ofte dybt i forsvaret.

Jeg synes, det er en fed liga i år. Vildt spændende og med masser kvalitet. Selv bundholdende kommer velforberedte med en klar strategi, og der er ingen nemme kampe.

Det samme kunne man jo sige om PL, sådan set. Og landsholdende. Fodbold er super organiseret og spillerne er alle sammen i vanvittig fysisk form og med større tænding.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Der synes jeg, at de argumenter virker lidt letkøbte, imo. At niveauet skulle være hævet så meget. Måske hvis man kiggede 20-30-40 år tilbage, men vel ikke bare de sidste 4-5 år? Jeg ved også, at Griez ligesom skal forsvares på nogle måder, men måske kan det godt blive lidt i overkanten, når der skal trækkes en masse ting ind, som virker lidt som letkøbte argumenter, som sagt.

Det er f.eks. lidt uheldigt at lave paralleller til Neys og Suarez’ første to sæsoner mht. mål og assists, og så det her nu. Folk burde lige huske på, at det ikke er Griez’ skyld, at han er her. Det er heller ikke trænernes skyld. Det er udelukkende præsidenten og den øvrige ledelse, der kan stå til ansvar for det. Det burde man have med, når man går så hårdt til ham.

I øvrigt burde man også se det positive i Griez. Han gør fremskridt, uden tvivl, for det viser tallene også på det seneste. Det kan blive lidt trættende, hvis man hver kamp skal kritisere en specifik spiller, derfor burde man evaluere dem ved enden af en sæson, eller efter 5-10 kampe i træk, hvor spilleren underpræsterer.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Et bedre argument er nok holdet og dets styrke. Ney, Suarez og Messi var en ekstrem målfarlig trio. Lige nu scorer man ca. 2,25 mål pr. kamp, næsten ligesom sidste sæson. For 4-5 år siden lå det tal på ca. 2,6-3,05 pr. kamp. Målene er fordelt anderledes i dag, end dengang. Griez scorer bare ikke ligeså mange mål, som Suarez og Ney gjorde. Men altså, Griez er også en anden type, en der i de sidste 3-4 sæsoner er begyndt at score mindre.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Ja det mener jeg så ikke er så letkøbt et argument, men sådan kan man jo være uenige. Hvis man skal sammenligne målantal, så er det relevant at se på modstandernes niveau. Og på det hold, man spiller på.
Summa summarum er, at jeg synes han er udsat for ekstremt meget kritik, og kun en brøkdel er fortjent.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Det er også fair, men omvendt mener jeg, at både Barca og Real er faldet i niveau. Pga. spillermateriale på begge hold. Ikke fordi de andre hold har hævet niveauet så meget.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Kubala skrev:
tors mar 18, 2021 5:59 pm
Det er også fair, men omvendt mener jeg, at både Barca og Real er faldet i niveau. Pga. spillermateriale på begge hold. Ikke fordi de andre hold har hævet niveauet så meget.
Der er jeg så også enig. Holdet med Xavi og Iniesta og Busquet på midten og med Messi, Suarez og Neymar på toppen, Mascherano og Alves, en yngre Pique eller Puyol osv var vanvittigt. Det føltes næsten for nemt at være Barcafan de år. Men jeg ser nogle af de samme ting ske i fremtiden omkring den her trup.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster