Antoine Griezmann

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

FCBWAL skrev:
fre mar 26, 2021 9:18 am
* Messi
* Dembele
* Ansu Fati
* Depay (erstatning for Braithwaite)
* Aguero (erstatning for Coutinho)
* Trinqao
* Griezmann

Ud af disse syv spillere, er der kun plads til tre (og nogle kampe måske kun to, hvis Koeman spiller med 3-5-2 formation). Der vil derfor i den grad være kamp om pladserne. Koeman vil have et luksusproblem. Jeg gætter derfor på følgende scenarie fra kommende sæson:

* Messi vil naturligvis fastholde sin plads på højreside (fri rolle). Trinqao som er venstrebenet, vil aflaste Messi på højreside med nogle minutter i ny og næ.

* På venstreside vil Dembele og Ansu Fati kæmpe om pladserne. Meget afhænger af Fati's form efter sin lange skadepause; om han vil være i super form igen.

* I front vil Depay og Aguero kæmpe om pladserne. Her tror jeg at Koeman vil foretrække Depay, som er fysisk stærkere og hurtigere. Aguero er trodsalt snart 33 år.

* Og så har vi lille søde Griezmann tilbage, LOL !! Ja, han kommer til at blive rokeret på pladserne; venstre, højre og front. Han kommer nok til at at kæmpe en kamp om alle pladser imod alle.

Vi må se hvad der ske. Spændende bliver det dog!
Jeg tror ikke på Aguero. Jeg vil næsten hellere beholde Braithwaite og så tage Depay ind. Agueros form er dykket mere end nogen anden angriber, jeg kan komme i tanke om. Spændende med Depay, som jeg altså heller ikke ser som noget superkøb. Han var mildest talt skuffende i Hollands kamp mod Tyrkiet, og hans stats i Lyon er heller ikke imponerende.
Jeg ser fortsat Griezmann som fast starter næste sæson, heldigvis. Han kan netop afløse/supplere Messi midt i banen og spille på venstresiden. Dembele og Trincao er i mine øjne et stykke fra Giezmanns niveau (både hvad angår spilforståelse og Goal Contributions).
I 2021 er der kune 3 spillere, der har lavet flere goal contributions end Griez: Messi, Lewandowski og Haaland. At man ikke kan se det idiotiske i, at bænke en spiller, der leverer, er for mig at se så biased, at det er svært at argumentere imod. Ingen af jer kritikere forholder jer til, at han scorer og laver assist, afgør kampe og deltager i presspil og opbyggende spil LIGE NU - og altså hele 2021.

Det er derfor, at både PB og undertegnede bliver ved med at påpege, at det virker som om folk har besluttet sig om at han ikke skal være på holdet, og derfor slet ikke forholder sige til stats eller spil! Det understreges jo af, at du igen skriver "lille søde Griezmann, LOL". Det er jo vildt unødvendigt, og lille søde Griezmann er altså regerende verdensmester, hvor han førte sit hold gennem turneringen. Han blve kåret til La Ligas bedste spiller i 2016! Hvor Ronaldo, Neymar og Messi, Ramos, Iniesta og en masse andre legender spillede! Han er en megastjerne, og det er ærlig talt svært for mig at pege på spillere, der kunne erstatte ham og løfte holdet. I en drømmeverden ville Haaland, Mbappe er da spændende, men der er jo ingen garantier for de vil fungere på holdet her. Gündugan, Foden, Gnabry, Sane... Men igen, de kan alle floppe. Det er sket så mange gange før, at gode dygtige spillere tager tid om at blive spillet ind på holdet.
[/quote]

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Kubala skrev:
fre mar 26, 2021 2:03 am
Men altså det er lidt pudsigt, for man har vel heller ikke rigtigt nogle kantspillere i den nye opstilling, med Griez som en fremskudt 8’er? Demb agerer jo mere som angriber end kantspiller? Så Griez koster jo også ift. kantspillere?
I det nye system spiller Alba og Dest kanter. De er begge hurtige og gode med indlæg og endda målfarlige og målsøgende!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Jeg ved godt, at backs er kantspillere i det nye system. Jeg mener, at kantspillerne er blevet væk, altså Demb, Ansu og Trincao.

Og mht. det med Messi, så orker jeg ikke kommentere det. Der har jeg et andet syn, og vi bliver ikke enige, så jeg lader være.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre mar 26, 2021 10:14 am
Jeg ved godt, at backs er kantspillere i det nye system. Jeg mener, at kantspillerne er blevet væk, altså Demb, Ansu og Trincao.

Og mht. det med Messi, så orker jeg ikke kommentere det. Der har jeg et andet syn, og vi bliver ikke enige, så jeg lader være.
Jeg forstår udmærket din bekymring i og med, man har kantspillere af høj kvalitet i truppen, som ikke får lov at spille på sin favorit position. Men problemet behøver ikke være større, end det er, da alle tre, kan spille andre positioner i systemet. F.eks. så spiler Dembélé lige nu angriber positionen, hvor han gør det fornuftigt, selvom der er plads til forbedring. Fati har måske et endnu større potentiale deroppe, mens Trincao umiddelbart ligner den store taber. Hvis man ser på hans tid i Braga, så spillede han dog sjældent kantangriber og han er faktisk ikke typen, der er god til at sikre bredden. jeg savner at se ham få spilletid på andre positioner, hvor hans arbejdsindsats kommer i spil og hvor hans evner på bolden kommer mere til udtryk. Jeg mener at Grizmanns rolle vil passe ham godt, men han også kunne forsøges i én af backpositionerne. Hos Braga spillede han midtbane, både centralt og ude til højre og generelt spillede han mange forskellige positioner. Derfor undrer det mig også at trænerteamet har lagt sig så fast på, at se ham som kantangriber. Han har så mange andre facetter i sit spil, men får for sjældent lov til at vise dem. Hvis Depay kommer til er det endnu mere nødvendigt at finde spilletid andetsteds til ham. Endelig kunne han også risikere at blive et slagsobjekt, hvilket dog ville ærgre mig, da han har stort potentiale. I sidste ende handler det også om at have så mange muligheder som muligt i truppen. Der er ingen der siger at trebackkæden bliver Barca´s foretrukne system fremadrettet. Der en del i de transfer muligheder, der bliver nævnt, der kunne indikere det, men få ændringer kan igen åbne op for et 4-3-3 system i mange kampe, hvor man har stort spilovertag. Et eksempel er, hvis man henter Emerson ind, som uden tvivl vil styrke en evt firbackkæde ret markant. Derudover er der Wijnaldum, som om også kunne indikere en tremandsmidtbane. Så lad os sige at man ender med Garcia, Wijnaldum, Depay og Emerson som forstærkninger i sommer vinduet, så er der altså lige så mange, der forstærker en 4-3-3 som 3-4-3 eller 3-5-2 formation, men de vil alle give en større varians og dermed flere taktiske muligheder. Om så niveauet er der, er en anden sag, det kan kun tiden vise, men det er i alt fald ikke dårlige spillere, man får ind.
Senest rettet af EasyBuddhist fre mar 26, 2021 11:14 am, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Jeg er enig og klar over det, Easy. Kantspillerne kan få spilletid i form af ændring af rollen. Noget Demb gør nu. Jeg mener, at den traditionelle rolle er forsvundet, men jo, med tilføjelse af f.eks. Wijnaldum kunne det give mulighed for kantspillere i den traditionelle forstand.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af kklaus »



Det er muligt han ikke altid rammer plet foran mål, men tre børn med samme fødselsdag er nu ret skarpt!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:
tors apr 08, 2021 12:16 pm


Det er muligt han ikke altid rammer plet foran mål, men tre børn med samme fødselsdag er nu ret skarpt!
What!

Må næsten være en form for syret kejsersnit planlægning..??

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Lopezzz »

Er han gift med Dave Grohl fra Nirvana og Foo Fighters? :mrgreen:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Dytrax »

Det er derfor Griezz er så Rock n roll :cool:

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Fanme stærkt igen i dag i pokalfinalen. Godt mål, god indsats, stor andel i den pokal - den første i snart 2 år!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBWAL skrev:
lør apr 17, 2021 11:23 pm
Fanme stærkt igen i dag i pokalfinalen. Godt mål, god indsats, stor andel i den pokal - den første i snart 2 år!
Mange har stor andel i denne pokal, Grizmann ikke mere end andre. Jeg ved godt, du vil forsøge at tale ham op efter denne kamp, men jeg er ikke mere overbevist om hans kvaliteter, end jeg var inden kampen. 2 store brændte chancer inden, han får den prikket ind, fortæller meget godt om det billede, man ellers har set i hans tid i Barca.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 18, 2021 10:59 am
FCBWAL skrev:
lør apr 17, 2021 11:23 pm
Fanme stærkt igen i dag i pokalfinalen. Godt mål, god indsats, stor andel i den pokal - den første i snart 2 år!
Mange har stor andel i denne pokal, Grizmann ikke mere end andre. Jeg ved godt, du vil forsøge at tale ham op efter denne kamp, men jeg er ikke mere overbevist om hans kvaliteter, end jeg var inden kampen. 2 store brændte chancer inden, han får den prikket ind, fortæller meget godt om det billede, man ellers har set i hans tid i Barca.
Han er klog og spiller meget sikkert og laver et rigtigt stort arbejde, men han skaber ikke ligefrem chancer..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Filten »

SpillerSomMESSI skrev:
søn apr 18, 2021 12:35 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 18, 2021 10:59 am
FCBWAL skrev:
lør apr 17, 2021 11:23 pm
Fanme stærkt igen i dag i pokalfinalen. Godt mål, god indsats, stor andel i den pokal - den første i snart 2 år!
Mange har stor andel i denne pokal, Grizmann ikke mere end andre. Jeg ved godt, du vil forsøge at tale ham op efter denne kamp, men jeg er ikke mere overbevist om hans kvaliteter, end jeg var inden kampen. 2 store brændte chancer inden, han får den prikket ind, fortæller meget godt om det billede, man ellers har set i hans tid i Barca.
Han er klog og spiller meget sikkert og laver et rigtigt stort arbejde, men han skaber ikke ligefrem chancer..
han brænder for meget, det er jo tydeligt at en angriber med selvtillid havde fået bolden op i nettaget i stedet for lige på målmanden.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Hahaha, Griez kunne lave hattrick 4 uger i træk, og der ville stadig være folk, der "følte", han ikke passede ind. Jeg synes, han er fed på Barcelonaholdet, og ja, jeg er villig til at forsvare hans indsats på baggrund af hans stats i 2021 og hans egenskaber generelt. Hans stats er gode i år - blandt de bedste i Europa målt på spillede minutter og mål/assists. Og hans egenskaber, hans "karakter" som spiller, er i mine øjne verdensklasse. Alle brænder chancer - også Messi, Ronaldo, Haaland, Mbappe, Kane - men kun de stærke spillere afgør kampene og sætter det vigtige føringsmål ind - det gør de andre nævnte spillere her så også;-).

Frenkie De Jong var imo MoM i går. Messis mål var det bedste mål, men Griez's var det afgørende mål. Og hans betydning på holdet er stor. Ikke størst, men stor. Og jeg glæder mig over, at han med sine afgørende indsatser mod Granada og assisten mod Sevilla endelig får lidt succes i Barcelona.

Men stærkt hold - stor fremtid for alle de unge. Tror det bliver nogle gode år for os Barcafans....

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
søn apr 18, 2021 12:35 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 18, 2021 10:59 am
FCBWAL skrev:
lør apr 17, 2021 11:23 pm
Fanme stærkt igen i dag i pokalfinalen. Godt mål, god indsats, stor andel i den pokal - den første i snart 2 år!
Mange har stor andel i denne pokal, Grizmann ikke mere end andre. Jeg ved godt, du vil forsøge at tale ham op efter denne kamp, men jeg er ikke mere overbevist om hans kvaliteter, end jeg var inden kampen. 2 store brændte chancer inden, han får den prikket ind, fortæller meget godt om det billede, man ellers har set i hans tid i Barca.
Han er klog og spiller meget sikkert og laver et rigtigt stort arbejde, men han skaber ikke ligefrem chancer..
Måske du lige skulle se, hvem der spiller Alba i dybden til Messis andet mål..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster